Boer zoekt vrouw - 2024/2025 (zonder spoilers)
maandag 19 augustus 2024 om 14:56
Seizoen 14
Vanaf 2 Maart 2025 elke Zondagavond te zien op NPO 1.
Dit jaar zijn het niet tien boeren waarnaar je kunt schrijven, maar zes. “We gaan het dit jaar iets anders doen! En maak je kennis met zes bijzondere boeren en van alle zes blijven we het liefdesavontuur van begin tot eind volgen op televisie. Op deze manier speelt het aantal brieven geen rol en krijgt iedereen een kans”
Vanaf 2 Maart 2025 elke Zondagavond te zien op NPO 1.
Dit jaar zijn het niet tien boeren waarnaar je kunt schrijven, maar zes. “We gaan het dit jaar iets anders doen! En maak je kennis met zes bijzondere boeren en van alle zes blijven we het liefdesavontuur van begin tot eind volgen op televisie. Op deze manier speelt het aantal brieven geen rol en krijgt iedereen een kans”

makiko wijzigde dit bericht op 05-02-2025 22:27
Reden: Start datum aangepast.
Reden: Start datum aangepast.
34.03% gewijzigd
Verhuisd naar ander forum, over vloggers,influencers reality series pb voor info.
maandag 24 maart 2025 om 15:40
Maar is dat tot nu toe ook gebleken dan? Die geitenboer die toen voor zijn buurmeisje koos is daar ook alweer van gescheiden.Lila-Linda schreef: ↑24-03-2025 15:16Ik vind het ook niet echt frisse bedrijven hoor dit jaar
Ik gok ook, dat de meest stadse-dames snel het hazenpad kiezen en dat deze mannen (Deedry valt er buiten, paarden vind ik niet echt landbouw) de meeste kans maken op succes als ze plattelands kiezen
Volgens mij is het vooral belangrijk om (bij jongere boeren zonder die nog geen kinderen hebben iig) een enorme kinderwens te hebben, want de Boer Zoekt Vrouw-stellen fokken er in veel hogere aantallen dan gemiddeld op los. Dus een stadse vrouw met conservatieve inborst lijkt me ook prima kunnen.
Ik ben opgegroeid op het platteland en de boerderij van mijn ouders. Meeste bedrijven in de omgeving hadden melkvee na lange tijd een gemengd bedrijf te hebben gehad met varkens. En bij een vriendinnetje hadden ze op een gegeven moment ook kippen als bedrijfstak, maar die stal was een amateuristisch kippenhok in vergelijking met die fabriekshal van John. In de provincie waar ik ben opgegroeid zijn die maar beperkt van de grond gekomen in vergelijking met Brabant en Noord-Limburg.Lila-Linda schreef: ↑24-03-2025 15:29nou, ik weet niet wie van jullie wel eens in een stal geweest is?
Een reguliere stal?
Dat is geen pretje hoor, daar hebben 'stadse dames' echt geen beeld bij
Dus ik zie niet wat het met 'stads' te maken heeft om geen gevoel te hebben bij die fabriekshallen met dieren. Dat heeft vooral te maken met van het megastallenplatteland komen als je dat gewend bent.
maandag 24 maart 2025 om 15:44
geen idee, leuk onderzoek voor 'De Boerderij'?MargjeM schreef: ↑24-03-2025 15:40Maar is dat tot nu toe ook gebleken dan? Die geitenboer die toen voor zijn buurmeisje koos is daar ook alweer van gescheiden.
Volgens mij is het vooral belangrijk om (bij jongere boeren zonder die nog geen kinderen hebben iig) een enorme kinderwens te hebben, want de Boer Zoekt Vrouw-stellen fokken er in veel hogere aantallen dan gemiddeld op los. Dus een stadse vrouw met conservatieve inborst lijkt me ook prima kunnen.
Ik ben opgegroeid op het platteland en de boerderij van mijn ouders. Meeste bedrijven in de omgeving hadden melkvee na lange tijd een gemengd bedrijf te hebben gehad met varkens. En bij een vriendinnetje hadden ze op een gegeven moment ook kippen als bedrijfstak, maar die stal was een amateuristisch kippenhok in vergelijking met die fabriekshal van John. In de provincie waar ik ben opgegroeid zijn die maar beperkt van de grond gekomen in vergelijking met Brabant en Noord-Limburg.
Dus ik zie niet wat het met 'stads' te maken heeft om geen gevoel te hebben bij die fabriekshallen met dieren. Dat heeft vooral te maken met van het megastallenplatteland komen als je dat gewend bent.
welk huwelijk houdt langer stand?
Ik heb alle soorten stallen van binnen gezien, en ik vind het erger, dan ik had gedacht
brrrr
maandag 24 maart 2025 om 16:45
In vorige seizoenen van Bzv zijn er wel eens varkensboeren geweest waarbij de zeugen allemaal vast lagen tussen metalen stangen. Op zo'n bedrijf zou ik niet willen wonen. Maar ik ben dan ook vegetarier en bereid ook geen vlees voor iemand anders. Ik weet niet of er ooit een vegetarische boer is geweest? Wel een bloemenkweker en wijnbouwer (dat leek me wel wat!) maar wat die aten weet ik niet.Lila-Linda schreef: ↑24-03-2025 15:29nou, ik weet niet wie van jullie wel eens in een stal geweest is?
Een reguliere stal?
maandag 24 maart 2025 om 17:03
Ik vond het wel typisch dat ze uit alle aanbiedingen van mannen o.a. een slager koos. Dat zou ik nooit doen, al zou hij nog zo'n knap uiterlijk hebben. Maar goed, uiteraard mag iedereen zijn\haar eigen partnerkeuzes maken.
maandag 24 maart 2025 om 17:13
maandag 24 maart 2025 om 17:34
Dat is zo. Het is de realiteit die je te zien krijgt en die "stadse" vrouwen mogelijk niet kennen.canis-felis schreef: ↑24-03-2025 17:13Die discussie over (de mate van) dierwelzijn wordt hier volgens mij ieder jaar wel gevoerd. Ik zie zelf niet veel anders dan vorige jaren. Los van wat ik ervan vind en of ik er zou kunnen leven.
maandag 24 maart 2025 om 17:57
Eens. Een van de vrouwen van Martijn zei dat ze het zo’n relaxte dag vond (of iets in die strekkinng). Ik kan me er niks bij voorstellen; hele dag rond vreemde mensen, camera op je gericht etc.Pimpelmeesje87 schreef: ↑24-03-2025 13:22Ik snap haar eigenlijk wel heel goed. Ze zei vooraf dat ze de hele nacht niet had geslapen. En dan zo'n lange dag vol camera's en die kerels over de vloer, die allemaal op haar letten en op haar wachten. En zij is heel onzeker en maakt van piekeren een topsport. Ik zou 's avonds na het eten en een wandeling ook helemaal gesloopt zijn.
Het zou eigenlijk logischer zijn dat de vrouwen eerst buiten de boerderij wat dates hebben. De boeren zoeken doorgaans namelijk geen medewerkers maar een partner. Maar goed, dat is minder leuke tv natuurlijk.
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
maandag 24 maart 2025 om 18:17
Varkens- en kippen.Lila-Linda schreef: ↑24-03-2025 15:29nou, ik weet niet wie van jullie wel eens in een stal geweest is?
Een reguliere stal?
Ik gok dat koeien niet veel verschilt met bovenstaande.
Ik zou er niet graag chinees gaan eten, zeg maar.
Maar ik denk wel dat je aan de geur gaat wennen.
Verhuisd naar ander forum, over vloggers,influencers reality series pb voor info.

maandag 24 maart 2025 om 18:26
ingelke_kepringelke schreef: ↑24-03-2025 17:57Eens. Een van de vrouwen van Martijn zei dat ze het zo’n relaxte dag vond (of iets in die strekkinng). Ik kan me er niks bij voorstellen; hele dag rond vreemde mensen, camera op je gericht etc.
Het zou eigenlijk logischer zijn dat de vrouwen eerst buiten de boerderij wat dates hebben. De boeren zoeken doorgaans namelijk geen medewerkers maar een partner. Maar goed, dat is minder leuke tv natuurlijk.
Je zou soms anders denken als je zit te kijken.
maandag 24 maart 2025 om 18:54
Jawel. Koeienstallen zijn gemiddeld veel diervrienderlijker dan de stallen voor varkens en kippen. Een gangbare stal is heus niet ineens het summun van dierenwelzijn, maar qua natuurlijke behoeften van de dieren worden die van koeien veel meer tegemoet gekomen dan die van kippen en varkens.
maandag 24 maart 2025 om 18:57
Het zou mij niets verbazen als vrouwen uit het onderwijs en de zorg oververtegenwoordigd zijn. Maar goed, daar werken sowieso al veel vrouwen, dus misschien is het juist een representatieve afspiegeling.Lila-Linda schreef: ↑24-03-2025 15:44geen idee, leuk onderzoek voor 'De Boerderij'?
welk huwelijk houdt langer stand?
Ik heb alle soorten stallen van binnen gezien, en ik vind het erger, dan ik had gedacht
brrrr
maandag 24 maart 2025 om 19:10
MargjeM schreef: ↑24-03-2025 18:54Jawel. Koeienstallen zijn gemiddeld veel diervrienderlijker dan de stallen voor varkens en kippen. Een gangbare stal is heus niet ineens het summun van dierenwelzijn, maar qua natuurlijke behoeften van de dieren worden die van koeien veel meer tegemoet gekomen dan die van kippen en varkens.

maandag 24 maart 2025 om 19:26
De stallen misschien wel maar kalfjes mogen nog altijd niet bij hun moeder staan terwijl dit bij sommige biologische boeren wel gebeurt.MargjeM schreef: ↑24-03-2025 18:54Jawel. Koeienstallen zijn gemiddeld veel diervrienderlijker dan de stallen voor varkens en kippen. Een gangbare stal is heus niet ineens het summun van dierenwelzijn, maar qua natuurlijke behoeften van de dieren worden die van koeien veel meer tegemoet gekomen dan die van kippen en varkens.
koffieleut123 wijzigde dit bericht op 24-03-2025 19:26
Reden: Spelfout
Reden: Spelfout
0.20% gewijzigd
maandag 24 maart 2025 om 19:39
maandag 24 maart 2025 om 19:42
maree schreef: ↑24-03-2025 19:39Ik had het idee dat Deedry niet zichzelf was, maar dat ze een soort act neerzette om zichzelf extraverter te doen overkomen dan dat ze eigenlijk is. Een masker vanuit zenuwen en/of ongemak met de situatie. Misschien heb ik dat niet goed gezien, maar ik zou me het ook wel goed kunnen voorstellen.
Ik denk dat ze heel onzeker is, daardoor zenuwachtig en druk en vooral veel weglachen.
En dat ‘onzeker’ zei ze natuurlijk ook, dat ze zich af vroeg of de mannen haar wel leuk vonden/wat ze van haar vonden etc.
Hoop dat ze wat tot rust komt en bij de 1:1 gesprekken wat dieper in kan gaan op wat er wordt gezegd/wat ze wil weten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dinsdag 25 maart 2025 om 11:01
Ze had een nog niet geslapen, dan komen er 5 mannen + Yvon + camaraploeg dan moet je 2 mannen wegsturen dan moet je nog koken en eten met de overige 3 en de camaraploeg...en dat terwijl je gewend om heel solisitsch te werken.
Ik zou het niet direct ASS noemen, maar even wat verwerkingstijd/ruimte voor je introverte kant.
De mannen hadden wel iets meer van hun reactie kunnen maken toen ze naar bed ging i.p.v. "o, oke" even kort zeggen dat het een fijne dag was en tot morgen of even afstemmen hoe laat en waar er bijv ontbeten wordt, maar dat was wellicht al gebeurd.
dinsdag 25 maart 2025 om 11:13
Ik vind die kippenstal ook echt vreselijk. En zo’n man dus heel onaantrekkelijk. Maar goed, dat is mijn bubbel.
Roel vind ik leuk, en ik hoop dat hij voor Simone kiest. Deedry is idd wat introverter dan ze zich voordoet, wat ook niet gek is. Vind het wel wat irritant
Maar ik denk niet meteen aan ass i.i.g.
Roel vind ik leuk, en ik hoop dat hij voor Simone kiest. Deedry is idd wat introverter dan ze zich voordoet, wat ook niet gek is. Vind het wel wat irritant

Such fun!1
dinsdag 25 maart 2025 om 12:25
Wel leuk om eens een boerin niet te zien dichtklappen trouwens
, maar ik hoop dat ze zichzelf niet voorbij rent. Ik hoop ook dat ze voorbij het uiterlijk van Roy kan kijken (haar zus zette bij de brieven al helemaal de toon toen Roy voorbij kwam
); volgens mij zijn Sjoerd en Carst-Jan allebei heel leuke mannen.

dinsdag 25 maart 2025 om 12:45
dinsdag 25 maart 2025 om 19:52
Even rechtzetten dat ik ook niet bedoelde om een vergelijking te maken met Ass, maar juist exact dat laatste: het compleet leeg zijn na een dag sociaal zijn plus ook alle spanningen vooraf .. Dat je dat dus niet altijd aan iemand kan zien hoeveel inspanning dat iemand mentaal kost. Juist omdat de mannen ook zeiden hoe gezellig en spontaan ze is.Vivark schreef: ↑25-03-2025 11:01Ze had een nog niet geslapen, dan komen er 5 mannen + Yvon + camaraploeg dan moet je 2 mannen wegsturen dan moet je nog koken en eten met de overige 3 en de camaraploeg...en dat terwijl je gewend om heel solisitsch te werken.
Ik zou het niet direct ASS noemen, maar even wat verwerkingstijd/ruimte voor je introverte kant.
De mannen hadden wel iets meer van hun reactie kunnen maken toen ze naar bed ging i.p.v. "o, oke" even kort zeggen dat het een fijne dag was en tot morgen of even afstemmen hoe laat en waar er bijv ontbeten wordt, maar dat was wellicht al gebeurd.
dinsdag 25 maart 2025 om 22:22
Ik heb geen Ass (wel introvert) maar ik zou er na zo'n dag ook helemaal af liggen. Wie niet? (Denk ik dan)
Ook een Pluviofiel

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in