Zanzibar tips
dinsdag 25 maart 2025 om 12:16
Ik doe het maar even in een apart topic, dan kunnen andere geïnteresseerden ook meelezen of later terugvinden.
In de kerstvakantie gaan we dus naar Zanzibar, onwijs veel zin in.
Wat zijn de tips om te bekijken/doen? Leuke adresjes welkom, fijne organisaties/drivers oid ook.
Ik dacht zelf aan dagje Stone Tone, evt i.c.m. spices-tour. Of ik Prison Island de moeite vindt, ben ik nog niet over uit.
Excursie naar Mnemba en snorkelen, naar een zandbank, dolfijnen spotten lijkt me ook gaaf.
En een keer met taxi naar mooi strand bij Nungwi, Kendwa, Kiwenga ofzo, en daar bij een hotel een bedje huren en eten/drinken en lekkere relaxdag maken, want ons hotel heeft geen mooie strand voor de deur (die hotels liggen in een duurder gebied).
Dus laat maar horen wat aanraders zijn op dit paradijselijke eiland !
In de kerstvakantie gaan we dus naar Zanzibar, onwijs veel zin in.
Wat zijn de tips om te bekijken/doen? Leuke adresjes welkom, fijne organisaties/drivers oid ook.
Ik dacht zelf aan dagje Stone Tone, evt i.c.m. spices-tour. Of ik Prison Island de moeite vindt, ben ik nog niet over uit.
Excursie naar Mnemba en snorkelen, naar een zandbank, dolfijnen spotten lijkt me ook gaaf.
En een keer met taxi naar mooi strand bij Nungwi, Kendwa, Kiwenga ofzo, en daar bij een hotel een bedje huren en eten/drinken en lekkere relaxdag maken, want ons hotel heeft geen mooie strand voor de deur (die hotels liggen in een duurder gebied).
Dus laat maar horen wat aanraders zijn op dit paradijselijke eiland !
dinsdag 25 maart 2025 om 12:37
Dat. En toen wij er waren zaten er heel veel kleine kwallen met van die lange tentakels. Was niet heel relaxt zwemmen in zee
We hebben ons alsnog prima vermaakt. Stone town, spice tour, met een dhow zeilbootje snorkelen enz. En gewoon heel veel gerelaxt bij het zwembad.
dinsdag 25 maart 2025 om 12:56
dinsdag 25 maart 2025 om 21:05
Dat kan alleen maar mannetje/vrouwtje met hetero kinderen zijn natuurlijk.mamaonbekend schreef: ↑25-03-2025 16:01Nee, daar behoor ik niet toe, ik ga gewoon met mijn gezin hoor.
woensdag 26 maart 2025 om 07:45
Niet gaan en een ander land uitzoeken.
woensdag 26 maart 2025 om 09:36
Op het vliegveld kun je inderdaad ook pinnen.
Ik kon in Paje ook gewoon pinnen dus ik voorzie op dat punt niet veel problemen.
Spicetour is in een gebied waar je ook een gids kunt boeken om apen te bekijken.
Pas wel op met de dolfijnen tour, die is niet bepaald diervriendelijk (dieren worden opgejaagd en ingesloten door alle boten). Als je op instagram Island_prime_tours opzoekt, dat was mijn vaste chauffeur, heel aardige jongen, verzorgt ook tours en trips. Ik ben ook een dagje overgevlogen naar Tanzania voor een game drive, heb zelfs leeuwen kunnen spotten.
Ik kon in Paje ook gewoon pinnen dus ik voorzie op dat punt niet veel problemen.
Spicetour is in een gebied waar je ook een gids kunt boeken om apen te bekijken.
Pas wel op met de dolfijnen tour, die is niet bepaald diervriendelijk (dieren worden opgejaagd en ingesloten door alle boten). Als je op instagram Island_prime_tours opzoekt, dat was mijn vaste chauffeur, heel aardige jongen, verzorgt ook tours en trips. Ik ben ook een dagje overgevlogen naar Tanzania voor een game drive, heb zelfs leeuwen kunnen spotten.
woensdag 26 maart 2025 om 10:00
Zanzibar is echt fantastisch!! Pajé is echt een aanrader. Wij zaten in het heerlijke Hakuna Matata Boutique vlakbij het strand. Het eten en het personeel waren fantastisch en dat voor een mooie prijs.
Hierna zijn wij naar Nungwi gegaan waar we in een vreselijk hotel zaten met veel russen die veel lawaai maakte en en harde muziek. Canary Hotel & SPA is dus geen aanrader. We werden daar door de eigenaar ook gedwongen om een goede review achter te laten.
Qua excursie hebben we dolfijnen gespot en in het wild mee gezwommen en een boottocht met barbecue gedaan. Echt een aanrader. Onze gids was een crew lid van expeditie Robinson en heeft ons alle plekjes laten zien waar het programma opgenomen was incl. de verhalen over de deelnemers.
Qua geld moet je je even goed inlezen want ze nemen TZS voor een bepaalde jaaruitgave niet aan daar maar volgens mij kan een hoop met creditcard of euro alleen moet je dan rekeninghouden met wisselkoers.
Ik zou ook echt een safari op Tanzania aanraden als je er toch bent.
Veel plezier met de voorbereiding!!
Hierna zijn wij naar Nungwi gegaan waar we in een vreselijk hotel zaten met veel russen die veel lawaai maakte en en harde muziek. Canary Hotel & SPA is dus geen aanrader. We werden daar door de eigenaar ook gedwongen om een goede review achter te laten.
Qua excursie hebben we dolfijnen gespot en in het wild mee gezwommen en een boottocht met barbecue gedaan. Echt een aanrader. Onze gids was een crew lid van expeditie Robinson en heeft ons alle plekjes laten zien waar het programma opgenomen was incl. de verhalen over de deelnemers.
Qua geld moet je je even goed inlezen want ze nemen TZS voor een bepaalde jaaruitgave niet aan daar maar volgens mij kan een hoop met creditcard of euro alleen moet je dan rekeninghouden met wisselkoers.
Ik zou ook echt een safari op Tanzania aanraden als je er toch bent.
Veel plezier met de voorbereiding!!
woensdag 26 maart 2025 om 10:02
Doe je ook zo vervelend in Topics over bv Turkije of Polen?
TAFKAPML
woensdag 26 maart 2025 om 11:15
Dankjewel, dat adres voor die tours sla ik even op.Sabbieehhhh schreef: ↑26-03-2025 09:36Op het vliegveld kun je inderdaad ook pinnen.
Die safari gaan we niet doen in Tanzania. Dat kost dan ruim € 2.000,- voor een dag met 4 personen…!
We doen dan liever ooit een aparte vakantie naar een Afrikaans land en dan op safari.
woensdag 26 maart 2025 om 11:26
Misschien is een dagje naar Paje wel een ideetje vanuit ons hotel. Taxi nemen en dan daar ergens aan het strand liggen op bedjes en hapje/drankje (als dat kan?).
Heb nu een mooi resort geboekt met veel faciliteiten en all in maar niet een mooi strand voor de deur. Gezien de hoge prijzen van de strandhotels hou ik dit maar even aan, want ik heb verschillende hotels gemaild voor prijzen maar pffftttt…
Hakuna Matata ook even bekeken maar dat is te kleinschalig voor ons.
Ik had Canary Hotel and Spa dus ook op het lijstje staan, hotel gemaild maar niets meer gehoord, dus die laat ik gaan. Het heeft wel goede reviews maar die zijn dus ook niet betrouwbaar.
Safari bewaren we voor ooit een echte Afrikaanse vakantie, dat vind ik voor qua prijs te gek met 4 personen want het is al behoorlijk duur (ook gezien de kerstvakantie natuurlijk).
Die dolfijnen trip lijkt me wel gaaf, dat is meestal als je naar Mnemba gaat of niet ?
Heb nu een mooi resort geboekt met veel faciliteiten en all in maar niet een mooi strand voor de deur. Gezien de hoge prijzen van de strandhotels hou ik dit maar even aan, want ik heb verschillende hotels gemaild voor prijzen maar pffftttt…
Hakuna Matata ook even bekeken maar dat is te kleinschalig voor ons.
Ik had Canary Hotel and Spa dus ook op het lijstje staan, hotel gemaild maar niets meer gehoord, dus die laat ik gaan. Het heeft wel goede reviews maar die zijn dus ook niet betrouwbaar.
Safari bewaren we voor ooit een echte Afrikaanse vakantie, dat vind ik voor qua prijs te gek met 4 personen want het is al behoorlijk duur (ook gezien de kerstvakantie natuurlijk).
Die dolfijnen trip lijkt me wel gaaf, dat is meestal als je naar Mnemba gaat of niet ?
woensdag 26 maart 2025 om 12:46
mamaonbekend schreef: ↑26-03-2025 11:26
Ik mag hopen dat je dat niet doet. Echt heel dieronvriendelijk dit.
Lees deze anders even voor je dat boekt: https://www.fairtourism.nl/zanzibar-dolfijnen-tours/
TAFKAPML
woensdag 26 maart 2025 om 15:22
woensdag 26 maart 2025 om 15:53
Wat flauw.
En het klinkt heel of je het toch gaat doen. Boeit het verder ook hé. Als je maar een fijne vakantie hebt.
TAFKAPML
woensdag 26 maart 2025 om 15:57
Nee de mensen ervaren dat ook niet. De dolfijnen wel. Gewoon bij twijfel niet doen, lijkt me?mamaonbekend schreef: ↑26-03-2025 15:22Ik hoor het Snauter niet zeggen, maar zal het in gedachten houden. Lees er wisselende verhalen over. Ook mensen die het wel een toffe trip vinden en geen opgejaagd gedoe hebben ervaren (want daar is niemand voorstander van, dat begrijp ik ook wel).
woensdag 26 maart 2025 om 16:00
Dat zie ik daar wel. Ik zeg niet dat ik het niet ga doen, ook niet dat we het wel gaan doen. Wie weet hebben we gewoon geen zin en doen we al genoeg andere leuke dingen, wie weet is het te prijzig en kiezen we dus liever voor iets anders, wie weet krijgen we een goede tip van een local waardoor het wel een leuke trip is die niet gejaagd is, misschien is er iemand niet lekker en wie weet zien er om dieronvriendelijkheid vanaf.
Kijk terplekke wel.
Kijk terplekke wel.
woensdag 26 maart 2025 om 16:01
Lees de link ook even dan aub.
https://www.fairtourism.nl/zanzibar-dolfijnen-tours/
En kijk even naar je geweten, wil je echt onderdeel zijn van zoiets?
https://www.fairtourism.nl/zanzibar-dolfijnen-tours/
En kijk even naar je geweten, wil je echt onderdeel zijn van zoiets?
TAFKAPML

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in