Zacht licht
woensdag 26 maart 2025 om 13:45
woensdag 26 maart 2025 om 13:47
woensdag 26 maart 2025 om 13:52
https://www.action.com/nl-nl/p/3206548/ ... t-ledlamp/
Deze werken via je wifi. Kun je dimmen met je smartphone.
Deze werken via je wifi. Kun je dimmen met je smartphone.
...
woensdag 26 maart 2025 om 14:49
woensdag 26 maart 2025 om 15:01
Nee, dus? Je kunt ook ledlampen kopen zegt love2dance.love2dance schreef: ↑26-03-2025 13:47Ik heb ledlampen geen spaar… maar die kan je ook in verschillende sterktes kopen en warm en wit licht.
Dus hier geen felle lampen. [...]
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
woensdag 26 maart 2025 om 15:03
Hier ook overal sfeervolle lampenkappen/ lantaarns incl led-lampen die kunnen dimmen. Ik snap ook niet die hype met alleen met de lamp in het zicht, zonder kap oid, lelijk en veel te fel licht. Dit :
versus dit
(die laatste hebben wij ongeveer)

groentuintje wijzigde dit bericht op 26-03-2025 15:05
37.03% gewijzigd
Voor iedereen een groene tuin
woensdag 26 maart 2025 om 15:18
Misschien heb je hier wat aan, TO? De truc is om de juiste lampen te vinden. Je moet dan kijken naar het wattage (stroomverbruik) en aantal lumen (lichtsterkte). Hoe meer lumen, hoe feller het licht.

En eigenlijk ook naar het aantal Kelvin (kleurtemperatuur). Minder Kelvin is warmer licht, meer Kelvin is koeler licht.

En eigenlijk ook naar het aantal Kelvin (kleurtemperatuur). Minder Kelvin is warmer licht, meer Kelvin is koeler licht.

woensdag 26 maart 2025 om 15:21
Philips Hue is een lamp. Een LED lamp. de lichtsterkte bedien je met een app. Je lichtschakelaar hoeft dus geen dimmer te zijn. Ja, de lampen zijn duur, maar geen enkele andere lamp is zo zuinig en gaan zo lang mee.
Maar begrijp ik jou goed dat je je huidige lampen wil houden maar een manier zoekt om ze dimbaar te maken (wat overigens niet met iedere lamp kan.)
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.
woensdag 26 maart 2025 om 15:26
OlleGrieze schreef: ↑26-03-2025 15:06Ledlampen kan je in verschillende sterktes kopen. Jij hebt dus felle gekocht.
én kleuren
woensdag 26 maart 2025 om 15:29
Ik snap die lampen met een app niet geloof ik. Da's toch hartstikke onhandig? Moet je steeds je telefoon onderuit je tas gaan vissen om het licht aan te kunnen doen. En al je huisgenoten moeten ook zo'n app hebben.
Ik heb wel een tijdje zo'n los afstandsbedieninkje gehad. Dat was wel handig. Die leg je op tafel en daarmee kan iedereen het licht aan en uit doen.
Ik heb wel een tijdje zo'n los afstandsbedieninkje gehad. Dat was wel handig. Die leg je op tafel en daarmee kan iedereen het licht aan en uit doen.
merano wijzigde dit bericht op 26-03-2025 19:23
0.27% gewijzigd
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
woensdag 26 maart 2025 om 15:33
Je kan de lampen ook handmatig bedienen, zonder je telefoon.merano schreef: ↑26-03-2025 15:29Ik snap die lampen met een app niet geloof ik. Da's toch hartstikke onhandig? Moet je steeds je telefoon onderuit je tas gaan vissen om het licht aan te kunnen doen. En la je huisgenoten moeten ook zo'n app hebben.
Zowat mijn hele huis is geautomatiseerd. Als ik thuiskom en het is donker dan gaan bijvoorbeeld bepaalde lichten automatisch aan als mijn telefoon in de buurt van het huis komt. Ik kan bij alle apparaten in die app mijn voorkeur instellen. Man kan dat ook op zijn telefoon. Die heeft bijvoorbeeld ingesteld dat alles automatisch uitgaat als zijn telefoon uit huis gaat (en mijn telefoon niet in huis is). Handig want hij vergeet altijd wel een lamp uit te doen, de verwarming lager te zetten e.d.
Onhandig vind ik dat je zonder die automatisering een rondje huis moet doen om handmatig alle (schemer)lampen uit te klikken.
woensdag 26 maart 2025 om 15:41
Nee, je kunt ze ook met een app aan en uit zetten. Het kan ook gewoon met de lichtschakelaar. De range van instellingen doe ik wel met de app. Het kan ook met Alexa (en vast ook met Siri.)merano schreef: ↑26-03-2025 15:29Ik snap die lampen met een app niet geloof ik. Da's toch hartstikke onhandig? Moet je steeds je telefoon onderuit je tas gaan vissen om het licht aan te kunnen doen. En la je huisgenoten moeten ook zo'n app hebben.
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in