online daten, mission (im)possible (?)
zaterdag 22 maart 2025 om 16:29
Hoe en waar deden jullie dat? Je partner leren kennen. Waar kom je ze nog tegen?
Zowel Parship, Bumble, match4me geprobeerd, maar tot nu toe weinig/geen echt passende profielen getroffen.
Als mannelijke 40-er uit Limburg (B), leven goed op orde, vrijetijdsactiviteiten, stabiel, gewoon net voorkomen, geen verslavingen en breed interesseveld zou je denken dat het geen onmogelijke opdracht zou zijn. En toch...
Alle tips over deftige dating welkom
Help
Zowel Parship, Bumble, match4me geprobeerd, maar tot nu toe weinig/geen echt passende profielen getroffen.
Als mannelijke 40-er uit Limburg (B), leven goed op orde, vrijetijdsactiviteiten, stabiel, gewoon net voorkomen, geen verslavingen en breed interesseveld zou je denken dat het geen onmogelijke opdracht zou zijn. En toch...
Alle tips over deftige dating welkom
woensdag 26 maart 2025 om 04:45
+100 !Kitty30plus schreef: ↑25-03-2025 20:14Snel afspreken als je het uiterlijk belangrijk vindt? Sorry, dit verband snap ik echt niet.
Mijn allerbeste dates waren met degene met wie ik nauwelijks contact heb gehad om eerlijk te zijn. Of helemaal niet, want via Breeze ga je meteen op date zonder contact.
En waarom? Omdat ik geen enkele verwachting had en geen enkel beeld heb gecreëerd van gebakken lucht.
Ik heb echt meerdere keren gehad dat ik weken appte en echt leuke berichten met iemand uitwisselde, maar in het echt voelde ik die klik bij lange na niet. Dat vele appen was oprecht zonde van m'n tijd. De laatste keer is bijna een jaar geleden en toen wist ik dat ik dit nooit meer wilde, dus zolang appen met iemand. Want het zegt oprecht niets over de klik in het echt.
Maar zoals ik al zei: een paar berichten uitsturen van te voren is niets mis mee, dat kan zeker fijn zijn. Via die swipe apps deed ik dat ook, ik wilde wel interesse voelen van te voren.
Maar ik doel zelf echt specifiek op weken en zelfs maandenlang appen en dan denken dat je iemand leert kennen![]()
Een ontmoeting in het echt, al is het een kop koffie in de kroeg of een wandeling inhet park, zegt meer dan tientallen chats of videocalls. Lichaamstaal, etc. heb je er dan bij. Dus ik zou zeggen na een paar Whatsapp (of welke messenger dan ook) berichten meteen afspreken, op een neutrale plek uiteraard.
woensdag 26 maart 2025 om 05:13
Dat klopt. Ik heb bvb enkele (korte) relaties gehad met mannen die verliefd waren op iemand anders die onbereikbaar was voor hen, hun ex of 'beste vriendin'. En dan maar op zoek gingen naar compensatie op een dating app. Jammer genoeg kom je daar maar na een tijdje achter...
attraverso wijzigde dit bericht op 26-03-2025 07:15
0.20% gewijzigd
woensdag 26 maart 2025 om 06:57
Dit klopt idd, als je begint op zo'n app, heeft je profiel de maximale score en wordt aan iedereen getoond. aan de hand van het aantal likes (en ik geloof interacties ook) krijg je een persoonlijke score. hoe hoger, hoe vaker je getoond wordt. bij een lage score zak je in de krochten van de app en wordt je profiel nauwelijks nog getoond.Choco-fan schreef: ↑25-03-2025 14:31Als het echt zo werkt is dat eigenlijk heel nasty. Maar het zou me niet verbazen.
Ik denk dat de verhalen die je hoort over hoe moeilijk het voor mannen is om te daten ook wel heel veel mannen weerhouden om er (weer) gebruik van te maken. Dat is toch juist een effect wat een dating app juist niet wil.
woensdag 26 maart 2025 om 07:17
Dat is niet echt mijn ervaring. Ik denk eerder dat betalende profielen vaak worden getoond. Zie heel veel niet zo interessante profielen regelmatig passeren. Het loont voor hen dat die af en toe matchen krijgen zodat ze blijven betalen.noorderlicht76 schreef: ↑26-03-2025 06:57Dit klopt idd, als je begint op zo'n app, heeft je profiel de maximale score en wordt aan iedereen getoond. aan de hand van het aantal likes (en ik geloof interacties ook) krijg je een persoonlijke score. hoe hoger, hoe vaker je getoond wordt. bij een lage score zak je in de krochten van de app en wordt je profiel nauwelijks nog getoond.
woensdag 26 maart 2025 om 07:35
dat kan hoor, dat die ook voorrang krijgen, maar dit is wel echt hoe (in elk geval Tinder) ook werktAttraverso schreef: ↑26-03-2025 07:17Dat is niet echt mijn ervaring. Ik denk eerder dat betalende profielen vaak worden getoond. Zie heel veel niet zo interessante profielen regelmatig passeren. Het loont voor hen dat die af en toe matchen krijgen zodat ze blijven betalen.
woensdag 26 maart 2025 om 08:25
Speed dating staat ingepland.aardbeitje8 schreef: ↑25-03-2025 11:52Heb je al andere soorten dating al geprobeerd? Speeddating, of met een groep uit eten gaan?
Ik geef zelf ook de voorkeur voor zulke zaken omdat je dan meteen weet waar je aan toe bent, aantrekkingsfactor, inhoud... Of toch een heel klein laagje, wetende dat mensen in zo'n 7/7/7 band maar voor een héél klein stukje prijsgeven.
Met groep uit eten gaan wil ook wel eens doen.
Ik zit ook op meet5, meer voor culturele uitstappen e.d.
woensdag 26 maart 2025 om 08:32
Op dat vlak was moeder natuur gelukkig gunstig gezind. Ik ben 1m84, niet zwaar, en redelijk sportief.
Aantrekkelijk... Is zeer relatief, voor een deel misschien wel, andere niet.
Maar geen 'gnoom' zoals ik hier ergens las
woensdag 26 maart 2025 om 08:35
Kitty30plus schreef: ↑25-03-2025 16:34Wat wil je bereiken met een tijdje appen? Het gaat er toch om of de klik er in het écht is, niet via de app?
Door een tijdje te gaan appen ga je dus dat beeld a la gebakken lucht in je hoofd creëeren en dit wil je toch voorkomen.
Iemand kan geweldig leuk overkomen via de app, maar in het echt is er nul komma nul connectie of een klik.
Precies de reden waarom men niet oneindig wil appen, maar juist in het echt wil meeten voor een koffie of borrel.
Dit is echt niet raar ofzo. En hoe wil je vertrouwd raken met iemand via de app waarvan je totaal niet weet wie dat is?
En dat laatste dikgedrukte over afspreken als vrouw zijnde: dit is toch nog stééds het geval als je wekenlang hebt zitten appen? Je kent die persoon nog steeds niet hoor, daar veranderd niets aan!
Ik ben daarom zo blij dat Breeze in het leven werd geroepen zodat je dat ge-app met een wildvreemde van vooraf niet meer hoefde. Zo heb ik mn vriend ook leren kennen, die dacht er hetzelfde over.
Het enige wat je doet is een plaatje in je hoofd creëeren die in werkelijkheid vaak niet klopt.
En als je tóch contact wilt voordat je elkaar ontmoet, ga dan gewoon even bellen en spreek daarna lekker snel af.
Ik heb intussen ook Breeze, 2 dagen, en heb blijkbaar een match
Iemand uit de stad, maandag iets gaan drinken. Nadeel is dat je niks hebt uitgewisseld, en je baseert op foto's en wat icoontjes à la 'houdt van cultuur en kunst'.
We zullen zien.
woensdag 26 maart 2025 om 08:37
Ik had ook ff toch maar eens Tinder geïnstalleerd, uit nieuwsgierigheid.
Groot aanbod inderdaad, maar het is echt een zee van vrouwen met foto's waarbij je eerst de telefoon en de tuitlippen ziet, en dan pas de vrouw zelf. Gelukkig niet allemaal.
Er zijn ook veel mensen die op andere apss ook zitten, enige overlap.
Groot aanbod inderdaad, maar het is echt een zee van vrouwen met foto's waarbij je eerst de telefoon en de tuitlippen ziet, en dan pas de vrouw zelf. Gelukkig niet allemaal.
Er zijn ook veel mensen die op andere apss ook zitten, enige overlap.
woensdag 26 maart 2025 om 09:02
Prima dat dit voor jou (en anderen) het beste werkt. Vooral zo doen dan.creativeguy schreef: ↑26-03-2025 04:45+100 !
Een ontmoeting in het echt, al is het een kop koffie in de kroeg of een wandeling inhet park, zegt meer dan tientallen chats of videocalls. Lichaamstaal, etc. heb je er dan bij. Dus ik zou zeggen na een paar Whatsapp (of welke messenger dan ook) berichten meteen afspreken, op een neutrale plek uiteraard.
Niet prima dat dit vervolgens als de enige juiste manier op iedereen geprojecteerd wordt. Voor mij werkt het echt anders en daar gaat jullie voorkeur niets aan veranderen.
Dat gedram om meteen te willen afspreken is één van de redenen waarom ik geen gebruik meer maak van dit soort apps.
lemon wijzigde dit bericht op 26-03-2025 09:18
0.33% gewijzigd
woensdag 26 maart 2025 om 09:17
Leuk! Veel plezier.malle_eppie schreef: ↑26-03-2025 08:35Ik heb intussen ook Breeze, 2 dagen, en heb blijkbaar een match.
Iemand uit de stad, maandag iets gaan drinken. Nadeel is dat je niks hebt uitgewisseld, en je baseert op foto's en wat icoontjes à la 'houdt van cultuur en kunst'.
We zullen zien.
Je kunt dit ook als voordeel zien. Je hebt nog een hoop om over te praten.
Al is het natuurlijk wel fijn als je de basics al weet.
woensdag 26 maart 2025 om 11:00
Lemon schreef: ↑26-03-2025 09:02Prima dat dit voor jou (en anderen) het beste werkt. Vooral zo doen dan.
Niet prima dat dit vervolgens als de enige juiste manier op iedereen geprojecteerd wordt. Voor mij werkt het echt anders en daar gaat jullie voorkeur niets aan veranderen.
Dat gedram om meteen te willen afspreken is één van de redenen waarom ik geen gebruik meer maak van dit soort apps.
Precies, mij schrikt het juist een beetje af als iemand heel snel wil afspreken. Dan denk ik: "ho ho wacht even, ik ken jou helemaal niet". Ik krijg er onaangename kriebels van. Iemand die goed kan schrijven, gevat is, online goed kan flirten, etc kan dat in het echt misschien niet zijn, maar het kán ook wel. Maar uiteraard probeer ik wel mijn verwachtingen laag te houden als ik met iemand afspreek.
En net wat Lemon ook zegt, er zijn dus ook mensen voor wie het anders werkt. Wil jij gelijk afspreken? Ik niet. Take it or leave it.
Ten slotte, en misschien val ik in herhaling, maar dat snel willen afspreken is ook typerend voor tegenwoordig.
Ga maar eens 15, 25 of 50 jaar terug. 100 jaar geleden correspondeerde men gewoon nog per brief he? Dát ging pas langzaam

woensdag 26 maart 2025 om 11:17
Ik vraag me af hoe jouw profielen en foto's er dan uitzien. Wat voor teksten je hebt staan. Ik denk dat je het wat dat betreft over een andere boeg moet gooien, sowieso. Wat je er nu hebt staan overal, daar loopt blijkbaar niemand ook maar enigszins warm van. Dat jij niet helemaal deugt is natuurlijk je eigen verzonnen overtuiging. Dat je profielen niet interessant en uitnodigend genoeg eruitzien, dat is waarschijnlijk wel het geval.cosoge schreef: ↑26-03-2025 00:41Ik zit in dezelfde situatie als je broer. Ik had in aanloop van Valentijnsdag maar eens premium Tinder afgesloten voor één maand. Nul matches of likes gehad in die periode. Ondanks dat mijn likes zogenaamd 'voorrang' kregen. Ik had in die maand zelfs geen like van nepprofielen die crypto spammen. Gewoon he-le-maal niks. Één grote droge woestijn.
Het is inmiddels ook alweer een jaar geleden dat ik op date ben geweest. Sindsdien op geen enkele dateapp een match gehad of op Lexa een reactie (terug) gehad. Dat gaat toch echt wel tussen je oren zitten alsof je niet helemaal deugd...
woensdag 26 maart 2025 om 12:26
Is het ook niet zo dat als je niet heel veel zelf swiped dat je profiel dan ook onderop de stapel terecht komt?noorderlicht76 schreef: ↑26-03-2025 06:57Dit klopt idd, als je begint op zo'n app, heeft je profiel de maximale score en wordt aan iedereen getoond. aan de hand van het aantal likes (en ik geloof interacties ook) krijg je een persoonlijke score. hoe hoger, hoe vaker je getoond wordt. bij een lage score zak je in de krochten van de app en wordt je profiel nauwelijks nog getoond.
woensdag 26 maart 2025 om 12:57
eensRaver schreef: ↑26-03-2025 11:17Ik vraag me af hoe jouw profielen en foto's er dan uitzien. Wat voor teksten je hebt staan. Ik denk dat je het wat dat betreft over een andere boeg moet gooien, sowieso. Wat je er nu hebt staan overal, daar loopt blijkbaar niemand ook maar enigszins warm van. Dat jij niet helemaal deugt is natuurlijk je eigen verzonnen overtuiging. Dat je profielen niet interessant en uitnodigend genoeg eruitzien, dat is waarschijnlijk wel het geval.
en daarbij: de meeste vrouwen vinden je niet leuk, niet interessant, niet aantrekkelijk. En dat is volledig normaal.
Wat je wil niet met iedereen een relatie, alleen met degenen die je echt Heul leuk vind. En dat is heel persoonlijk.
Probeer vooral niet Zoveel mogelijk vrouwen te swipen, of ze algemeen mogelijk te zijn.
Probeer niet je kansen zo groot mogelijk te maken, maar liever zo duidelijk mogelijk.
Wees zo persoonlijk mogelijk. Maak die stomme grap, plaats die persoonlijke foto. Laat iemand even meekijken op hoe het overkomt. Maar doe gewoon die rare dingen die bij jou horen
donderdag 27 maart 2025 om 12:34
Het is niet goed voor je zelfvertrouwen deze apps, daar ben ik nu wel totaal van overtuigd. In jouw geval ben je niet iemand die er uitspringt qua profiel ook al ben je misschien heel gemiddeld qua uiterlijk of interesses. Dan krijg je dus nul komma nul matches.cosoge schreef: ↑26-03-2025 00:41Ik zit in dezelfde situatie als je broer. Ik had in aanloop van Valentijnsdag maar eens premium Tinder afgesloten voor één maand. Nul matches of likes gehad in die periode. Ondanks dat mijn likes zogenaamd 'voorrang' kregen. Ik had in die maand zelfs geen like van nepprofielen die crypto spammen. Gewoon he-le-maal niks. Één grote droge woestijn.
Het is inmiddels ook alweer een jaar geleden dat ik op date ben geweest. Sindsdien op geen enkele dateapp een match gehad of op Lexa een reactie (terug) gehad. Dat gaat toch echt wel tussen je oren zitten alsof je niet helemaal deugd...
Betrek je vrienden ook hierbij en zorg dat je dingen gaat doen waar je vrouwen tegenkomt (dus niet al je vrije tijd achter een scherm doorbrengen oid). Hoe oud ben je als ik vragen mag?
donderdag 27 maart 2025 om 12:44
Datingapps draaien 100% om uiterlijk, teksten doen er niet toe. Een goede foto kan wel veel verschil maken, dus niet een slordige foto in de badkamerspiegel met ontbloot bovenlijf. Heb je geen sportief lichaam, dan kan je daar wat aan doen. Aan een kalend hoofd ook, scheer het af. Dat soort dingen. Heb je al dat soort dingen op orde, betaal je voor premium services en krijg je nog steeds geen matches, dan ben je waarschijnlijk heel gemiddeld of erger en dus kansloos op datingapps. Verwijderen dan en snel.Raver schreef: ↑26-03-2025 11:17Ik vraag me af hoe jouw profielen en foto's er dan uitzien. Wat voor teksten je hebt staan. Ik denk dat je het wat dat betreft over een andere boeg moet gooien, sowieso. Wat je er nu hebt staan overal, daar loopt blijkbaar niemand ook maar enigszins warm van. Dat jij niet helemaal deugt is natuurlijk je eigen verzonnen overtuiging. Dat je profielen niet interessant en uitnodigend genoeg eruitzien, dat is waarschijnlijk wel het geval.
donderdag 27 maart 2025 om 12:53
Iemand zonder tekst swipe ik nooit naar rechts.Pioen00 schreef: ↑27-03-2025 12:44Datingapps draaien 100% om uiterlijk, teksten doen er niet toe. Een goede foto kan wel veel verschil maken, dus niet een slordige foto in de badkamerspiegel met ontbloot bovenlijf. Heb je geen sportief lichaam, dan kan je daar wat aan doen. Aan een kalend hoofd ook, scheer het af. Dat soort dingen. Heb je al dat soort dingen op orde, betaal je voor premium services en krijg je nog steeds geen matches, dan ben je waarschijnlijk heel gemiddeld of erger en dus kansloos op datingapps. Verwijderen dan en snel.
Ik lees altijd de tekst en pas wanneer er iets instaat wat me aanspreekt (en waarover ik een openingszin zou kunnen maken) dan swipe ik naar rechts.
Mannen zonder tekst, hoe leuk de foto's ook zijn: hup naar links
.
donderdag 27 maart 2025 om 13:03
Voor goede seks is dat niet heel anders, dus je hebt geen reet aan die rij die er staat
donderdag 27 maart 2025 om 13:08
Waarom denk je dan gelijk dat het gerelateerd is aan vrouwen op datingapps en niet aan mensen in het algemeen op datingapps? Dat vind ik dan weer vreemd.
donderdag 27 maart 2025 om 13:16
Pioen00 schreef: ↑27-03-2025 12:44Datingapps draaien 100% om uiterlijk, teksten doen er niet toe. Een goede foto kan wel veel verschil maken, dus niet een slordige foto in de badkamerspiegel met ontbloot bovenlijf. Heb je geen sportief lichaam, dan kan je daar wat aan doen. Aan een kalend hoofd ook, scheer het af. Dat soort dingen. Heb je al dat soort dingen op orde, betaal je voor premium services en krijg je nog steeds geen matches, dan ben je waarschijnlijk heel gemiddeld of erger en dus kansloos op datingapps. Verwijderen dan en snel.
Excuse me?
Een tekst vol met spelfouten is toch echt een no-go! Lege bio's überhaupt gingen altijd naar links!
Dus nee, teksten doen er zeker wel toe! Het is zelfs niet slim om geen aandacht te besteden aan je teksten/bio
donderdag 27 maart 2025 om 13:29
Nee, in een latere post heb ik dat genuanceerd, ik bedoel inderdaad dat er veel mensen op die apps zijn die (nog) niet toe zijn aan een relatie. Probleem is dat zoiets pas na een tijdje aan de oppervlakte komt, mensen lopen natuurlijk niet te koop met hun trauma’s en dan zit je er (zoals die vriend van mij) al middenin en wordt het een hele toestand om het af te sluiten enzovoort.
donderdag 27 maart 2025 om 13:31
Eens maar de foto is doorslaggevend: bij een slechte foto lees je de tekst überhaupt niet omdat je dan al hebt doorgeswiped.Kitty30plus schreef: ↑27-03-2025 13:16Excuse me?
Een tekst vol met spelfouten is toch echt een no-go! Lege bio's überhaupt gingen altijd naar links!
Dus nee, teksten doen er zeker wel toe! Het is zelfs niet slim om geen aandacht te besteden aan je teksten/bio
donderdag 27 maart 2025 om 14:20
Uiterlijk (+uitstraling, houding, geur etc) is toch gewoon van belang in daten, dat is in het echte leven niet anders.
In de kroeg stap je ook alleen op iemand af die je qua uiterlijk aanspreekt, dan pas ga je in gesprek en vind je eventuele overeenkomsten.
In een app kijk je ook eerst naar uiterlijk (=foto's) voor je de tekst leest. Als jij je totaal niet aangetrokken tot iemand voelt, dan kan hij nog zo'n waanzinnige profieltekst hebben maar dan zit er wrs niet meer in dan een vriendschap, en dat is over het algemeen niet waarom je op zo'n app zit.
In de kroeg stap je ook alleen op iemand af die je qua uiterlijk aanspreekt, dan pas ga je in gesprek en vind je eventuele overeenkomsten.
In een app kijk je ook eerst naar uiterlijk (=foto's) voor je de tekst leest. Als jij je totaal niet aangetrokken tot iemand voelt, dan kan hij nog zo'n waanzinnige profieltekst hebben maar dan zit er wrs niet meer in dan een vriendschap, en dat is over het algemeen niet waarom je op zo'n app zit.
donderdag 27 maart 2025 om 14:32
Kitty30plus schreef: ↑27-03-2025 13:16Excuse me?
Dat is toch voor iedereen anders? Het is inmiddels wel duidelijk hoe het voor jou werkt maar ieder mens is anders hè?

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in