
Vinted topic - 3
dinsdag 23 april 2024 om 09:29
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 1
* Deel 2
In this mad house we must all survive
woensdag 26 maart 2025 om 11:12
Zo irritant! In mijn ervaring is het pakket dan ook vaak echt zoek. Ik vraag mij dan af wat er uiteindelijk gedaan wordt met die vermiste pakketjes… Een keer kwam het weken later alsnog aan nadat ik mijn aankoopbedrag al had teruggekregen van Vinted.Lemon_Pledge schreef: ↑26-03-2025 09:31Met als aanvulling dat het eerste pakket nog wel een verwachte leverdatum heeft tussen 24 maart en 18 april...
Dus dan zou het pakket er ruim een maand over kunnem doen vanaf het moment dat het gesorteerd is voor levering. Vervoeren ze per schildpad ofzo?![]()
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
woensdag 26 maart 2025 om 17:31
Etalage heb ik nog nooit gedaan,maar ik doe wel soms boosters. Dat werkt wel. Je krijgt in elk geval duidelijk meer bezoekers.Luilaksmurf schreef: ↑26-03-2025 16:47Heeft er iemand ervaring met je kledingkast in de etalage zetten? Verkoop je dan echt meer?
woensdag 26 maart 2025 om 18:42
woensdag 26 maart 2025 om 22:21
Zijn het merkartikelen? Ik heb wel eens extra foto’s moeten sturen van labeltjes en wasvoorschriften zodat Vinted kon verifiëren dat het echte producten zijn (al staat er zoveel nep op Vinted). En verder koop ik nooit spotlights/bumps etc. Naast Vinted heb ik ook vriendinnen aan wie ik het (gratis) kwijt kan en een dame die voor haar kleindochters koopt. Die vindt alles “geweldig”. Heel schattig.Luilaksmurf schreef: ↑26-03-2025 11:42Ik heb net een paar nieuwe advertenties geplaatst en van een paar de prijs aangepast, maar die blijven nu op in behandeling staan. Was eerst ook wel eens, maar dat was max 5 min ofzo.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
donderdag 27 maart 2025 om 08:35
donderdag 27 maart 2025 om 08:54
Nee waren geen merkartikelen en vandaag werd het weer meteen geplaatst. Dus misschien ff een kleine storing ofzo.Baggal schreef: ↑26-03-2025 22:21Zijn het merkartikelen? Ik heb wel eens extra foto’s moeten sturen van labeltjes en wasvoorschriften zodat Vinted kon verifiëren dat het echte producten zijn (al staat er zoveel nep op Vinted). En verder koop ik nooit spotlights/bumps etc. Naast Vinted heb ik ook vriendinnen aan wie ik het (gratis) kwijt kan en een dame die voor haar kleindochters koopt. Die vindt alles “geweldig”. Heel schattig.
Vriendinnen hebben grotere kinderen, maar heb nu wel wat in de klas weg kunnen geven en tijdje geleden bij een opvang locatie voor oekraieners met kinderen.
donderdag 27 maart 2025 om 10:25
Ik heb onlangs etalage geprobeerd. Niks opgeleverd. Ik vond de statistieken ook bedroevend. Echt weggegooid geld dus in mijn beleving. En ik heb aardig wat artikelen erop staan, ook veel kinderkleding van merken waar mensen op zoeken.
Ik heb ook wel eens artikelen geboost, dat trok meer verkeer dan de etalage in mijn beleving
Ik heb ook wel eens artikelen geboost, dat trok meer verkeer dan de etalage in mijn beleving
donderdag 27 maart 2025 om 12:03
Thanks, ik ga ook naar dat boosten kijken.Poeszie schreef: ↑27-03-2025 10:25Ik heb onlangs etalage geprobeerd. Niks opgeleverd. Ik vond de statistieken ook bedroevend. Echt weggegooid geld dus in mijn beleving. En ik heb aardig wat artikelen erop staan, ook veel kinderkleding van merken waar mensen op zoeken.
Ik heb ook wel eens artikelen geboost, dat trok meer verkeer dan de etalage in mijn beleving
vrijdag 28 maart 2025 om 10:14
vrijdag 28 maart 2025 om 10:25
Ik kreeg er ook een melding van in mijn Vintedapp.
Hallo Purrmaid,
Homerr is nu Vinted Go!
Wat dit voor jou betekent:
Maar dan met een nieuwe branding en een nieuwe naam!
Kies Vinted Go als je de volgende keer iets koopt.
purrmaid wijzigde dit bericht op 28-03-2025 10:41
39.69% gewijzigd
TAFKAPML
vrijdag 28 maart 2025 om 10:36
vrijdag 28 maart 2025 om 13:20
Dat is shit zeg! Hopelijk kun je iets mer verkoper regelen.Lemon_Pledge schreef: ↑28-03-2025 10:36Schiet mij maar lek.
Het lokale pakketpunt is dicht, omdat ze gaan verhuizen. Dit zonder aankondiging en zonder optie om ergens anders je pakket op te halen (!).
Er staan iets van 10 van die grote zakken met pakketten in de winkel en ze gaan alles gewoon retour afzender sturen.![]()
Vinted go is volgens mij voor iedereen nu ipv homerr, vandaag 2 pakketen ingeleverd voor kopers binnen nederland
zaterdag 29 maart 2025 om 13:31
In Europa weggegooide kleding naar Bangkok en via Vinted weer terug: ’Consument denkt duurzaam bezig te zijn'
Vinted doet zich voor als knusse vrijmarkt voor de online verkoop van tweedehands kleding. Het platform blijkt echter het domein van grote handelaren, die vintage als bulkgoederen de hele wereld over zeulen. Transparantie is ver te zoeken, zo leert een duik in de tweedehands kledingketen.
Vinted doet zich voor als knusse vrijmarkt voor de online verkoop van tweedehands kleding. Het platform blijkt echter het domein van grote handelaren, die vintage als bulkgoederen de hele wereld over zeulen. Transparantie is ver te zoeken, zo leert een duik in de tweedehands kledingketen.
zaterdag 29 maart 2025 om 13:57
Telegraaf blijkbaar; https://archive.md/FbhoY (hiermee kom je om de betaalmuur)
zaterdag 29 maart 2025 om 19:22
Dank voor de link. Natuurlijk maakt Vinted het makkelijk om meer te kopen, omdat consumenten denken dat tweedehands altijd verantwoord is en het bovendien door de bank genomen veel goedkoper is dan alles maar nieuw aan te schaffen. Dat herken ik wel. Mijn dochter heeft echt heel veel kleding - het merendeel op Vinted gescoord. En natuurlijk is duurzaam juist minder kopen, maar da’s ook lastig…amby schreef: ↑29-03-2025 13:57Telegraaf blijkbaar; https://archive.md/FbhoY (hiermee kom je om de betaalmuur)

A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
zondag 30 maart 2025 om 09:15
Mijn ervaring is dat boosten wel helpt, maar de hele etalage werkt minder goed.
Ik heb nu 2x achter elkaar (bijna dezelfde ervaring) iets raars. Ik had een heel populair artikel (heel veel mensen zetten het in hun favoriten) de eerste kocht hem, dus dan haalt diegene het uit de verkoop bij mij, en daarna vragen stellen, die je eigenlijk vooraf moet stellen.
Dus wat voor stof is het? En komt het uit China? Ik had in mijn advertentie gezet dat ik het hier bij een boetiek in de stad had gehaald. Dus ik heb gereageerd, dat ik het uit de boetiek had gehaald, maar of zij het uit China halen, dat ik dat niet wist. Toen vroeg ze wat het merk was. Toen zei ik dat er geen merk in de jurk zat, toen reageerde ze met "alles heeft een merk"
Ik heb toen de koop geannuleerd, ik dacht als het al zo begint. Baalde wel, hij kwam weer op vinted, en iedereen die hem onder de favorieten had gezet, was hem kwijt.
Zelfde jurkje wordt weer verkocht, ik heb het de dag erna verstuurd, en 5 dagen na het versturen, krijg ik de vraag, wat de afmetingen zijn, en of dit wel een maat L is, want hij zit strak op de manequin (ik heb zon pop). Dus ik reageerde met, "ik heb hem al verstuurd" en toen kreeg ik terug "Dat zegt niks, geef antwoord".
Pas toen ging ik kijken bij haar reviews en zag ik dat ze dit vaker doet. Gewoon bestellen en pas na het versturen annuleren. Ik ga voortaan eerst de reviews lezen, voor ik verstuur.
Ik heb nu 2x achter elkaar (bijna dezelfde ervaring) iets raars. Ik had een heel populair artikel (heel veel mensen zetten het in hun favoriten) de eerste kocht hem, dus dan haalt diegene het uit de verkoop bij mij, en daarna vragen stellen, die je eigenlijk vooraf moet stellen.
Dus wat voor stof is het? En komt het uit China? Ik had in mijn advertentie gezet dat ik het hier bij een boetiek in de stad had gehaald. Dus ik heb gereageerd, dat ik het uit de boetiek had gehaald, maar of zij het uit China halen, dat ik dat niet wist. Toen vroeg ze wat het merk was. Toen zei ik dat er geen merk in de jurk zat, toen reageerde ze met "alles heeft een merk"
Ik heb toen de koop geannuleerd, ik dacht als het al zo begint. Baalde wel, hij kwam weer op vinted, en iedereen die hem onder de favorieten had gezet, was hem kwijt.
Zelfde jurkje wordt weer verkocht, ik heb het de dag erna verstuurd, en 5 dagen na het versturen, krijg ik de vraag, wat de afmetingen zijn, en of dit wel een maat L is, want hij zit strak op de manequin (ik heb zon pop). Dus ik reageerde met, "ik heb hem al verstuurd" en toen kreeg ik terug "Dat zegt niks, geef antwoord".
Pas toen ging ik kijken bij haar reviews en zag ik dat ze dit vaker doet. Gewoon bestellen en pas na het versturen annuleren. Ik ga voortaan eerst de reviews lezen, voor ik verstuur.
zondag 30 maart 2025 om 10:24
Maar ze kan toch niet annuleren NADAT je het verstuurd hebt? Wat een raar gedoe, Naomir. En dat soort vragen stel je VOORDAT je koopt. Als ze iets retour wil doen nadat ze het ontvangen heeft zou ik dat alleen doen als er een gebrek is. Zo had ik een paar maanden terug iemand die iets terug wilde sturen op mijn kosten omdat het niet paste en dreigde met negatieve feedback. Ook zo idioot… Die heeft het uiteindelijk zelf doorverkocht (met een beetje winst).
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
zondag 30 maart 2025 om 10:39
Ik wel. Vaak kijken mensen ook naar de rest van de kledingkast.Luilaksmurf schreef: ↑26-03-2025 18:42Verkocht je daarmee ook niet gebooste artikelen sneller? Heb best wel veel advertenties staan met kinderkleding.
zondag 30 maart 2025 om 10:42
Kun je ook ergens pakket diensten aanvinken? Ik heb nu aan iemand uit Frankrijk verkocht maar dat moet via mondial relay. Dat zit dus echt weer aan de andere kant van de stad. Heel irritant.
zondag 30 maart 2025 om 10:45
In je profiel (instellingen, verzending) kun je sommige pakketdiensten uitvinken, maar mondial relay niet helaas.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in