Welke Ebike?

27-03-2025 21:51 31 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor woon werk wil ik graag een etiket aanschaffen.
Nu ben ik online aan t kijken geweest en heb 2 fietsenwinkels bezocht. En ik kom er niet uit.

Ik had zelf de Cortina E-nite gevonden.
Maar van de fietsenmaker kreeg ik beide t advies om te kijken naar een e-bike met Bosch motor.

Ene winkel raad me de batavus altera aan. De ander de Tenways Ago.

M'n budget is max 2500
Doel is om er 3x per week naar werk te fietsen. 9km enkele reis.

Over een 4 a 5 jaar mag dochter er misschien mee naar school.

Hebben jullie aanraders, afraders en tips waar ik op moet letten?
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
Apatura2 schreef:
28-03-2025 14:24
T wordt er niet makkelijker op zo 🤣
Ik zou vooral gewoon kijken naar waarvoor je de fiets gaat gebruiken, wat je budget is en wat fijn fietst. Een middenmotor is bijvoorbeeld vaak wat duurder en is sterker dan een voorwielmotor. Dus als je echt langere fietstochten wil gaan maken, zou je daarvoor kunnen kiezen. Ik gebruik de fiets vooral voor korte stukjes, wat boodschappen, naar de tandarts, dat soort dingen. Ik maak geen fietstochten en neem hem niet mee op vakantie. Dus een voorwielmotor is voor mij prima. Ik wilde perse een roze fiets en toen was de keus nog maar heel beperkt :mrgreen: dus ik had hem zo uitgezocht. Heb niet eens een proefrit gemaakt, gewoon uit de catalogus besteld want ik vond hem mooi en hij is prima voor mijn doel.
Ik heb een tweede handse gekocht bij de fietsenmaker. Had weinig gelopen. Gazelle met Bosch motor nog geen dag spijt van
Ik heb een Pegasus Ravenna. Ik vind hem fijn fietsen, maar hij is wel erg zwaar vind ik. Ik weet niet of ze dat allemaal hebben, er schijnen ook lichtere te bestaan. Met manoeuvreren in bv een stalling is het wel eens lastig.
Apatura2 schreef:
28-03-2025 14:24
T wordt er niet makkelijker op zo 🤣
Tja, zoveel mensen, zoveel meningen
Kijk gewoon wat jij een prettige fiets vindt die binnen je budget past.
Ommetje schreef:
28-03-2025 09:18
Ik heb ook op aanraden een bosch motor, schijnt toch het beste te zijn.
Volgens mijn fietsenmaker is Panasonic een betere motor voor de ebike, maar veel duurder en onderhoud is ook veel duurder. Daarnaast heeft niet elke fietsenmaker de onderdelen.
Bosch is het meest voorkomend
Het is een pegasus ravenna evo 8 geworden.
Tegen een heel vriendelijk prijsje ivm overjarig model.
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven