Welke Ebike?
donderdag 27 maart 2025 om 21:51
Voor woon werk wil ik graag een etiket aanschaffen.
Nu ben ik online aan t kijken geweest en heb 2 fietsenwinkels bezocht. En ik kom er niet uit.
Ik had zelf de Cortina E-nite gevonden.
Maar van de fietsenmaker kreeg ik beide t advies om te kijken naar een e-bike met Bosch motor.
Ene winkel raad me de batavus altera aan. De ander de Tenways Ago.
M'n budget is max 2500
Doel is om er 3x per week naar werk te fietsen. 9km enkele reis.
Over een 4 a 5 jaar mag dochter er misschien mee naar school.
Hebben jullie aanraders, afraders en tips waar ik op moet letten?
Nu ben ik online aan t kijken geweest en heb 2 fietsenwinkels bezocht. En ik kom er niet uit.
Ik had zelf de Cortina E-nite gevonden.
Maar van de fietsenmaker kreeg ik beide t advies om te kijken naar een e-bike met Bosch motor.
Ene winkel raad me de batavus altera aan. De ander de Tenways Ago.
M'n budget is max 2500
Doel is om er 3x per week naar werk te fietsen. 9km enkele reis.
Over een 4 a 5 jaar mag dochter er misschien mee naar school.
Hebben jullie aanraders, afraders en tips waar ik op moet letten?
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
vrijdag 28 maart 2025 om 14:29
Ik zou vooral gewoon kijken naar waarvoor je de fiets gaat gebruiken, wat je budget is en wat fijn fietst. Een middenmotor is bijvoorbeeld vaak wat duurder en is sterker dan een voorwielmotor. Dus als je echt langere fietstochten wil gaan maken, zou je daarvoor kunnen kiezen. Ik gebruik de fiets vooral voor korte stukjes, wat boodschappen, naar de tandarts, dat soort dingen. Ik maak geen fietstochten en neem hem niet mee op vakantie. Dus een voorwielmotor is voor mij prima. Ik wilde perse een roze fiets en toen was de keus nog maar heel beperkt

vrijdag 28 maart 2025 om 18:45
Volgens mijn fietsenmaker is Panasonic een betere motor voor de ebike, maar veel duurder en onderhoud is ook veel duurder. Daarnaast heeft niet elke fietsenmaker de onderdelen.
Bosch is het meest voorkomend

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in