Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Oversterfte

29-03-2025 14:51 141 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat ik frappant blijf vinden is dat er sinds 2020 duizenden mensen per jaar méér dood lijken te gaan dan voorheen.
Afbeelding

Volgens een studie van het UMC Utrecht zijn de vaccinaties in ieder geval niet de oorzaak.

Het debat van 27 maart 2025 in de 2e kamer leverde 2 moties op: Eén over dat volgens het RIVM er geen sprake van oversterfte meer is omdat dit niveau als het het nieuwe normaal gezien moet worden en de andere over de oversterfte in 2024 onder vrouwen 40-50 jaar.

Wat denken jullie: Is deze ophef onzin of gegrond en heeft corona er überhaupt iets mee te maken?
debuurvrouw schreef:
29-03-2025 17:31
Nou dat denk ik wel.
Ze zijn tussen 2023 en 2025 overleden aan gevolgen van een te laat ontdekte ziekte met alle gevolgen van dien.
En jij denkt echt dat dat treurige lot alleen vrouwen onder de vijftig heeft getroffen?
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Yildizlar2 schreef:
29-03-2025 16:51
Staat ook prima uitgelegd meer sterfte door vergrijzing .
Hoe simpel kan het zijn hè To .
Daar staat: Met de groeiende en vergrijzende bevolking neemt ook het jaarlijkse aantal overledenen toe. Ja ja, wie bewijst mij dat dit klopt?
Dit is de eerste golf babyboomers. Geboren vanaf 1945/1946 dus 75+ vanaf 2020.
En TO, wat vind je van de reacties? Kun je er iets mee?
(Herman Finkers)
Appletje schreef:
29-03-2025 17:48
En daar zijn (waren…) er heel veel van. Hebben we allemaal op school geleerd
Lady*Voldemort schreef:
29-03-2025 17:39
En jij denkt echt dat dat treurige lot alleen vrouwen onder de vijftig heeft getroffen?
En dan vooral die van 40-50, zag ik Die van 35 en 55 konden wel onderzocht worden of zo?
Quincy2 schreef:
29-03-2025 17:58
En dan vooral die van 40-50, zag ik Die van 35 en 55 konden wel onderzocht worden of zo?
Mannen konden ook allemaal onderzocht worden, allemaal. Het is gewoon een complot, tegen de vrouwen tussen de 40 en de 50. Ik mag wel blij wezen dat ik de dodendans ben onstprongen want ik was 49 toen de Kroona begon.
(Herman Finkers)
debuurvrouw schreef:
29-03-2025 17:17
Vergrijzing lijkt me heel logisch.
Helaas ken ik ook mensen die het niet gered hebben door uitgestelde medische zorg/onderzoek ten tijde van corona. Dit treft in mijn kring vooral vrouwen onder de 50.
En hoeveel zijn het er landelijk? Jaarlijks?
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.

Hannah Arendt
Paska schreef:
29-03-2025 17:42
Daar staat: Met de groeiende en vergrijzende bevolking neemt ook het jaarlijkse aantal overledenen toe. Ja ja, wie bewijst mij dat dit klopt?
Wie bewijst dat het niet klopt?

Hannah Arendt
Solomio schreef:
29-03-2025 18:08
En hoeveel zijn het er landelijk? Jaarlijks?
De kring is misschien heel groot?
Nou ja, het lijkt of niemand mijn bericht heeft gelezen, maar er is dus inderdaad oversterfte. Onder ONgevaccineerden.
Solomio schreef:
29-03-2025 18:08
Wie bewijst dat het niet klopt?
Was een grapje he?
Lady*Voldemort schreef:
29-03-2025 16:54
Dat wilde ik niet meteen beweren maar inderdaad.
SchijterT. ;-)

Hannah Arendt
rafaella schreef:
29-03-2025 18:10
Nou ja, het lijkt of niemand mijn bericht heeft gelezen, maar er is dus inderdaad oversterfte. Onder ONgevaccineerden.
:-o
Paska schreef:
29-03-2025 18:10
Was een grapje he?
Haha, na mijn reactie heb ik je ff geloept. Om te kijken hoe wappie je bent.
Toen begreep ik dat je een grapje maakte.

Hannah Arendt
Ik vermoed dat TO niet meer terugkomt :lol:

Op zich wel jammer eigenlijk, ik had wel zin in een old school coronavaccinatie clash.
(Herman Finkers)
Appletje schreef:
29-03-2025 17:48

Nou, inderdaad. Mijn vader is 78 maar er gaat geen week voorbij dat hij geen uitvaart (of 2) heeft. Er wordt echt een generatie weggevaagd nu. Dat is natuurlijk altijd zo geweest maar ik sta er zelf nu dichterbij denk ik.
Lady*Voldemort schreef:
29-03-2025 18:19
Ik vermoed dat TO niet meer terugkomt :lol:

Op zich wel jammer eigenlijk, ik had wel zin in een old school coronavaccinatie clash.
Volgens mij is deze TO vooral dol op 'vragen stellen'.
Ook in het wappentopic.

Hannah Arendt
Misschien is de bevolking gegroeid.
Solomio schreef:
29-03-2025 19:05
Ook in het wappentopic.
Irritant gedrag vind ik dat. Wel vragen stellen, maar als er dan antwoorden komen zijn we niet meer thuis. Raar gedoe.
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
29-03-2025 17:50
En TO, wat vind je van de reacties? Kun je er iets mee?
Ik kan er nog weinig mee eerlijk gezegd. Ik wist ook niet zeker of ik het nou bij corona of bij gezondheid moest plaatsen, misschien kan een mod dat nog aanpassen.
Vergrijzing verklaart niet ineens een sprong van 20.000 extra doden per jaar, vandaar ook oversterfte, het zijn er veel en veel meer dan verwacht (CBS). Dat het RIVM daar gemakshalve na 4 jaar op dit veel hogere plateau het nieuwe normaal van maakt en zo niet meer met oversterfte rekent voelt als een boekhoudtruc. Geen verklaring waarom er in 2024 20.000 mensen méér sterven dan in 2019. Ik vind het vaag, vandaar dit topic.
Solomio schreef:
29-03-2025 19:05
Ook in het wappentopic.
Is het nou zo moeilijk om niet op de man te spelen? Een vraag stellen die je niet bevalt zou juist reden moeten zijn om inhoudelijk te reageren.
Pioen00 schreef:
29-03-2025 19:13
Is het nou zo moeilijk om niet op de man te spelen? Een vraag stellen die je niet bevalt zou juist reden moeten zijn om inhoudelijk te reageren.
Tuttut, kalm aan.
Me dunkt dat ik inhoudelijk gereageerd heb zeg.

Hannah Arendt
Pioen00 schreef:
29-03-2025 19:11
Ik kan er nog weinig mee eerlijk gezegd. Ik wist ook niet zeker of ik het nou bij corona of bij gezondheid moest plaatsen, misschien kan een mod dat nog aanpassen.
Vergrijzing verklaart niet ineens een sprong van 20.000 extra doden per jaar, vandaar ook oversterfte, het zijn er veel en veel meer dan verwacht (CBS). Dat het RIVM daar gemakshalve na 4 jaar op dit veel hogere plateau het nieuwe normaal van maakt en zo niet meer met oversterfte rekent voelt als een boekhoudtruc. Geen verklaring waarom er in 2024 20.000 mensen méér sterven dan in 2019. Ik vind het vaag, vandaar dit topic.
Jij snapt duidelijk het begrip 'oversterfte' niet. Het is oversterfte als er ineens veel meer mensen sterven dan te verwachten valt. Maar dat er nu meer mensen sterven dan vorig jaar viel te verwachten, want al die mensen zijn oud en der dagen zat. Iets met babyboom en zo.

Maar dram jij maar lekker verder hoor, het zal mijn tijd wel duren.
(Herman Finkers)
Pioen00 schreef:
29-03-2025 19:11
En wat denk je te bereiken met zo'n topic?
Als zelfs de deskundigen niet exact weten hoe het zit, wat denk je dan op Viva te vinden?

En waarom plaatste je het bij corona?

Hannah Arendt

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven