Oversterfte
zaterdag 29 maart 2025 om 14:51
Wat ik frappant blijf vinden is dat er sinds 2020 duizenden mensen per jaar méér dood lijken te gaan dan voorheen.

Volgens een studie van het UMC Utrecht zijn de vaccinaties in ieder geval niet de oorzaak.
Het debat van 27 maart 2025 in de 2e kamer leverde 2 moties op: Eén over dat volgens het RIVM er geen sprake van oversterfte meer is omdat dit niveau als het het nieuwe normaal gezien moet worden en de andere over de oversterfte in 2024 onder vrouwen 40-50 jaar.
Wat denken jullie: Is deze ophef onzin of gegrond en heeft corona er überhaupt iets mee te maken?
Volgens een studie van het UMC Utrecht zijn de vaccinaties in ieder geval niet de oorzaak.
Het debat van 27 maart 2025 in de 2e kamer leverde 2 moties op: Eén over dat volgens het RIVM er geen sprake van oversterfte meer is omdat dit niveau als het het nieuwe normaal gezien moet worden en de andere over de oversterfte in 2024 onder vrouwen 40-50 jaar.
Wat denken jullie: Is deze ophef onzin of gegrond en heeft corona er überhaupt iets mee te maken?
zaterdag 29 maart 2025 om 17:39
En jij denkt echt dat dat treurige lot alleen vrouwen onder de vijftig heeft getroffen?debuurvrouw schreef: ↑29-03-2025 17:31Nou dat denk ik wel.
Ze zijn tussen 2023 en 2025 overleden aan gevolgen van een te laat ontdekte ziekte met alle gevolgen van dien.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
zaterdag 29 maart 2025 om 17:42
Daar staat: Met de groeiende en vergrijzende bevolking neemt ook het jaarlijkse aantal overledenen toe. Ja ja, wie bewijst mij dat dit klopt?Yildizlar2 schreef: ↑29-03-2025 16:51Staat ook prima uitgelegd meer sterfte door vergrijzing .
Hoe simpel kan het zijn hè To .
zaterdag 29 maart 2025 om 17:58
En dan vooral die van 40-50, zag ik Die van 35 en 55 konden wel onderzocht worden of zo?Lady*Voldemort schreef: ↑29-03-2025 17:39En jij denkt echt dat dat treurige lot alleen vrouwen onder de vijftig heeft getroffen?
zaterdag 29 maart 2025 om 18:01
Mannen konden ook allemaal onderzocht worden, allemaal. Het is gewoon een complot, tegen de vrouwen tussen de 40 en de 50. Ik mag wel blij wezen dat ik de dodendans ben onstprongen want ik was 49 toen de Kroona begon.
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
zaterdag 29 maart 2025 om 18:08
En hoeveel zijn het er landelijk? Jaarlijks?debuurvrouw schreef: ↑29-03-2025 17:17Vergrijzing lijkt me heel logisch.
Helaas ken ik ook mensen die het niet gered hebben door uitgestelde medische zorg/onderzoek ten tijde van corona. Dit treft in mijn kring vooral vrouwen onder de 50.
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.
Hannah Arendt
Hannah Arendt
zaterdag 29 maart 2025 om 18:08
zaterdag 29 maart 2025 om 18:10
SchijterT.

Hannah Arendt
Hannah Arendt
zaterdag 29 maart 2025 om 18:11
zaterdag 29 maart 2025 om 18:19
zaterdag 29 maart 2025 om 18:32
Nou, inderdaad. Mijn vader is 78 maar er gaat geen week voorbij dat hij geen uitvaart (of 2) heeft. Er wordt echt een generatie weggevaagd nu. Dat is natuurlijk altijd zo geweest maar ik sta er zelf nu dichterbij denk ik.
zaterdag 29 maart 2025 om 19:05
Volgens mij is deze TO vooral dol op 'vragen stellen'.Lady*Voldemort schreef: ↑29-03-2025 18:19Ik vermoed dat TO niet meer terugkomt
Op zich wel jammer eigenlijk, ik had wel zin in een old school coronavaccinatie clash.
Ook in het wappentopic.
Hannah Arendt
Hannah Arendt
zaterdag 29 maart 2025 om 19:10
Irritant gedrag vind ik dat. Wel vragen stellen, maar als er dan antwoorden komen zijn we niet meer thuis. Raar gedoe.
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
zaterdag 29 maart 2025 om 19:11
Ik kan er nog weinig mee eerlijk gezegd. Ik wist ook niet zeker of ik het nou bij corona of bij gezondheid moest plaatsen, misschien kan een mod dat nog aanpassen.
Vergrijzing verklaart niet ineens een sprong van 20.000 extra doden per jaar, vandaar ook oversterfte, het zijn er veel en veel meer dan verwacht (CBS). Dat het RIVM daar gemakshalve na 4 jaar op dit veel hogere plateau het nieuwe normaal van maakt en zo niet meer met oversterfte rekent voelt als een boekhoudtruc. Geen verklaring waarom er in 2024 20.000 mensen méér sterven dan in 2019. Ik vind het vaag, vandaar dit topic.
zaterdag 29 maart 2025 om 19:13
zaterdag 29 maart 2025 om 19:14
Tuttut, kalm aan.
Me dunkt dat ik inhoudelijk gereageerd heb zeg.
Hannah Arendt
Hannah Arendt
zaterdag 29 maart 2025 om 19:16
Jij snapt duidelijk het begrip 'oversterfte' niet. Het is oversterfte als er ineens veel meer mensen sterven dan te verwachten valt. Maar dat er nu meer mensen sterven dan vorig jaar viel te verwachten, want al die mensen zijn oud en der dagen zat. Iets met babyboom en zo.Pioen00 schreef: ↑29-03-2025 19:11Ik kan er nog weinig mee eerlijk gezegd. Ik wist ook niet zeker of ik het nou bij corona of bij gezondheid moest plaatsen, misschien kan een mod dat nog aanpassen.
Vergrijzing verklaart niet ineens een sprong van 20.000 extra doden per jaar, vandaar ook oversterfte, het zijn er veel en veel meer dan verwacht (CBS). Dat het RIVM daar gemakshalve na 4 jaar op dit veel hogere plateau het nieuwe normaal van maakt en zo niet meer met oversterfte rekent voelt als een boekhoudtruc. Geen verklaring waarom er in 2024 20.000 mensen méér sterven dan in 2019. Ik vind het vaag, vandaar dit topic.
Maar dram jij maar lekker verder hoor, het zal mijn tijd wel duren.
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
zaterdag 29 maart 2025 om 19:17
En wat denk je te bereiken met zo'n topic?Pioen00 schreef: ↑29-03-2025 19:11Ik kan er nog weinig mee eerlijk gezegd. Ik wist ook niet zeker of ik het nou bij corona of bij gezondheid moest plaatsen, misschien kan een mod dat nog aanpassen.
Als zelfs de deskundigen niet exact weten hoe het zit, wat denk je dan op Viva te vinden?
En waarom plaatste je het bij corona?
Hannah Arendt
Hannah Arendt

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in