Kopen zonder kijken 2025 (geen spoilers!)
zaterdag 22 maart 2025 om 11:59
Komende maandag begint Kopen zonder kijken weer!
Het seizoen zal anders dan anders zijn, want presentator Martijn Krabbé kon door zijn ziekte niet bij alle opnames zijn.
Wie gaat er ook kijken?
Ik hoop op meer diversiteit in de kandidaten, andere samenstellingen zouden ook fijn zijn. Bijvoorbeeld een single zonder kinderen met een "laag" budget. Of ouderen. Of gewoon even iets anders dan 2 yuppen met 2,67 kind (of een tweede op komst) met een budget van 5 ton, op zoek naar een karakteristieke woning (lees: jaren 30 woning) met een tuin op het zuiden en als het even kan, een tweede badkamer.

Het seizoen zal anders dan anders zijn, want presentator Martijn Krabbé kon door zijn ziekte niet bij alle opnames zijn.
Wie gaat er ook kijken?
Ik hoop op meer diversiteit in de kandidaten, andere samenstellingen zouden ook fijn zijn. Bijvoorbeeld een single zonder kinderen met een "laag" budget. Of ouderen. Of gewoon even iets anders dan 2 yuppen met 2,67 kind (of een tweede op komst) met een budget van 5 ton, op zoek naar een karakteristieke woning (lees: jaren 30 woning) met een tuin op het zuiden en als het even kan, een tweede badkamer.

maandag 31 maart 2025 om 22:11
Daar gaat het mij niet om. Mijn punt is dat ze alleen ten noorden van Amsterdam zijn gaan zoeken en niet ten zuiden. Als Amsterdam het middelpunt is, dan zou ik zeggen dat het gaat om alle steden, dorpen en gehuchten in die omtrek. En het Gooi was dan wél onderdeel van het zoekgebied.
maandag 31 maart 2025 om 22:18
Heb je zelf al eens op funda gekeken? Dan zie je dat je voor hun eisen en budget ongeveer niets onder Amsterdam kunt vinden (of je moet al richting Waddinxveen) en wél boven Amsterdam en in Lelystad.Pimpim schreef: ↑31-03-2025 22:11Daar gaat het mij niet om. Mijn punt is dat ze alleen ten noorden van Amsterdam zijn gaan zoeken en niet ten zuiden. Als Amsterdam het middelpunt is, dan zou ik zeggen dat het gaat om alle steden, dorpen en gehuchten in die omtrek. En het Gooi was dan wél onderdeel van het zoekgebied.
maandag 31 maart 2025 om 22:21
Die badkamer is dus nieuw maar ziet eruit als eentje van 40 jaar geledenNoëlle_ismijnnaam schreef: ↑31-03-2025 21:57De inrichting... een roze tafel, een roze bank, bordeaux rode tegeltjes en behang op de badkamer... Waarom niet wat neutaler.

maandag 31 maart 2025 om 22:22
Maar waarom zat het Gooi dan wel in het zoekgebied?regendruppels schreef: ↑31-03-2025 22:18Heb je zelf al eens op funda gekeken? Dan zie je dat je voor hun eisen en budget ongeveer niets onder Amsterdam kunt vinden (of je moet al richting Waddinxveen) en wél boven Amsterdam en in Lelystad.
maandag 31 maart 2025 om 22:37
maandag 31 maart 2025 om 22:39
Iemand op X had deze link gedeeld. En verder zijn de reacties op X niet mals. Deze man kan beter even niet naar de socials kijken

dinsdag 1 april 2025 om 09:21
Dat was haar moodboard. Roos heeft er alvast op geanticipeerd dat ze binnenkort uit elkaar gaan en zij in het huis blijftNoëlle_ismijnnaam schreef: ↑31-03-2025 21:57De inrichting... een roze tafel, een roze bank, bordeaux rode tegeltjes en behang op de badkamer... Waarom niet wat neutaler.

dinsdag 1 april 2025 om 13:10
Ik niet. Daar komt dit jaar nog een tweede, want ze wordt er niet jonger op.... Maar hij vertrekt voor ze op de kleuterschool zitten terug naar Amsterdam.PoesMinoes schreef: ↑31-03-2025 22:42Ik vraag me af of deze twee over vijf jaar nog bij elkaar zijn.
dinsdag 1 april 2025 om 13:33
dinsdag 1 april 2025 om 16:57
Ja, dat was idd wat moeizaam met deze twee. Ik las ergens in een "hoe gaat het nu met?" dat hij doordeweeks nog veel in Amsterdam uithangt.
Overigens, dat helpen van vrienden is lief, maar ik zag in vrij veel shots verf op de deurposten en lelijke stukken door slordig afplakken dus je hebt er daarna nog wel werk aan. Of je laat het zo, maar eerlijk gezegd zou ik het wel fijn vinden als dat er ook een beetje netjes uit ziet.
Overigens, dat helpen van vrienden is lief, maar ik zag in vrij veel shots verf op de deurposten en lelijke stukken door slordig afplakken dus je hebt er daarna nog wel werk aan. Of je laat het zo, maar eerlijk gezegd zou ik het wel fijn vinden als dat er ook een beetje netjes uit ziet.
dinsdag 1 april 2025 om 19:15
Nee, ze zijn uit elkaarPoesMinoes schreef: ↑31-03-2025 22:42Ik vraag me af of deze twee over vijf jaar nog bij elkaar zijn.
Frankly my dear, I don"t give a damn
dinsdag 1 april 2025 om 19:30
dinsdag 1 april 2025 om 19:44
Heb je het stuk überhaupt gelezen, want dat staat er helemaal niet.
dinsdag 1 april 2025 om 19:47
En dan gaat hij onder een brug wonen in een kartonnen doos?
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
dinsdag 1 april 2025 om 20:00
Ik denk dat dit huis over een half jaartje op Funda staat, maar dankzij KZK wel met een verkoopprijs die €150.000,-/200.000,- hoger ligt.
Ik vind trouwens de maximale hypotheek die ze konden krijgen best laag, terwijl ze allebei werken. Zal me niets verbazen als dit alleen op haar inkomen was gebaseerd, rekening houdend met vertrek van die gast richting Amsterdam.
Ik vind trouwens de maximale hypotheek die ze konden krijgen best laag, terwijl ze allebei werken. Zal me niets verbazen als dit alleen op haar inkomen was gebaseerd, rekening houdend met vertrek van die gast richting Amsterdam.
dinsdag 1 april 2025 om 20:06
Ja sorry, maar wát een misser. Lelystad of all places. Ik ging nog liever onder een brug zitten. Waarom in godsnaam, er zijn toch wel andere steden in Nederland te vinden met íets meer allure waar je ook voor 350.000 kunt kopen?
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
dinsdag 1 april 2025 om 20:10
Blijkbaar niet. Bovendien moest het ook max. een half uurtje rijden van Amsterdam zijn voor zijn dagelijks hapje en drankje buiten de deur.
En ze hadden nogal een onrealistisch eisenpakket voor zo'n laag aankoopbedrag.
dinsdag 1 april 2025 om 20:14
Ben ik met je eens maar punt was denk ik, ze hadden al weinig budget voor een huis. Laat staan als er nog verbouwd moet worden én waarschijnlijk moet worden overboden. Dan blijft er bar weinig over natuurlijk.
Maar ben het wat betreft Lelystad volledig met je eens hoor, ik ben er goddank op mijn 20e weggegaan en heb het nog geen seconde gemist.
Moet er nog wel eens zijn maar ben altijd dolblij als ik weer in de trein naar huis zit.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
dinsdag 1 april 2025 om 21:11
Ja, ik zou echt niet dood gevonden willen worden in Lelystad. Maar dit is wel inherent aan hun eisen. Als ze hadden gezegd dat ze een leuke plek zochten, liefst dichtbij Amsterdam, maar anders iets karakteristieks elders. Dus een plek waar je je, naast Amsterdam, óók thuis kunt voelen. Maar daar was hij echt niet aan toe. En dan heb je dus worst of all worlds.
En voor 350.000 koop je tegenwoordig echt nauwelijks iets, zéker niet binnen 30 minuten afstand van Amsterdam. Zelfs ver daar buiten niet, maar op een verre afstand van de Randstad zijn opknappertjes wellicht wel haalbaar.
Maar goed, ik kan me voorstellen dat ze dit 2 jaar doen, en dan met beter betaalde baan en flinke overwaarde verkopen. Dan zijn er misschien meer mogelijkheden.
En voor 350.000 koop je tegenwoordig echt nauwelijks iets, zéker niet binnen 30 minuten afstand van Amsterdam. Zelfs ver daar buiten niet, maar op een verre afstand van de Randstad zijn opknappertjes wellicht wel haalbaar.
Maar goed, ik kan me voorstellen dat ze dit 2 jaar doen, en dan met beter betaalde baan en flinke overwaarde verkopen. Dan zijn er misschien meer mogelijkheden.
woensdag 2 april 2025 om 09:32
Vreemd stel die buiten realiteit leeft. Tegelijkertijd vind ik het wel triest dat geboren en getogen Amsterdammers wiens familie daar al generaties lang woont er niet meer kan blijven. Zelfs niet als je met tweeën werkt. Amsterdam is vergeven aan de juppen, toeristen en expats
En zo verdwijnt steeds meer het karakter uit de stad. En zo gaat dat op steeds meer plaatsen in ons land.
En het erge is. Steden als Amsterdam, Utrecht hebben wel nog steeds alle lagen van de samenleving nodig. Er zit immers het stuk samen in samenleving. Men blijft de vuilnismannen, schoonmakers, verpleegkundigen, leraren en agenten nodig hebben. Want de juppen hebben toch zorg, onderwijs, veiligheid en hygiëne nodig. Maar juist mensen met die cruciale beroepen kunnen het zich niet meer veroorloven om in de stad of daar rondom te wonen.
Zo ontstaan toch echt problemen.
En zo verdwijnt steeds meer het karakter uit de stad. En zo gaat dat op steeds meer plaatsen in ons land.
En het erge is. Steden als Amsterdam, Utrecht hebben wel nog steeds alle lagen van de samenleving nodig. Er zit immers het stuk samen in samenleving. Men blijft de vuilnismannen, schoonmakers, verpleegkundigen, leraren en agenten nodig hebben. Want de juppen hebben toch zorg, onderwijs, veiligheid en hygiëne nodig. Maar juist mensen met die cruciale beroepen kunnen het zich niet meer veroorloven om in de stad of daar rondom te wonen.
Zo ontstaan toch echt problemen.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in