Vriendin liegt
dinsdag 1 april 2025 om 09:16
Ik heb een goede vriendin, maar ik merk dat ze over hele kleine dingen steeds liegt. En ik snap niet waarom ze dit doet. Dan zegt ze bijvoorbeeld dat zij mijn moeder heeft gezien in de stad en dat ze een heel gesprek met haar heeft gehad en als ik het aan mijn moeder vraagt dan zegt die weer dat ze niet in de stad is geweest. Of als wij ergens gaan eten zegt mijn vriendin dat ze daar vaker komt, maar als wij er eenmaal zijn zegt ze dat het haar eerste keer is dat ze in het restaurant is. Of dat ze een nieuwe tas heeft gekocht, terwijl ze die tas al een paar maanden heeft.
Ik weet niet of ik haar hier mee moet confronteren of moet ik het zo laten? Ik snap niet zo waarom ze steeds liegt. Vooral omdat het om kleine onbenullige dingen gaat.
Ik weet niet of ik haar hier mee moet confronteren of moet ik het zo laten? Ik snap niet zo waarom ze steeds liegt. Vooral omdat het om kleine onbenullige dingen gaat.
woensdag 2 april 2025 om 16:40
Gisselle schreef: ↑01-04-2025 10:36Ik zou haar niet meer serieus nemen en haar waarschijnlijk ook niet (meer) als goede vriendin kunnen zien.
Ik had ook eens een vriendin, super sociaal, intelligent, sympathiek, goede baan, heel veel sociale contacten.
Maar op een dag merkte ik dat ze mijn verhalen ging vertellen alsof zij ze zelf had meegemaakt, onschuldige verhalen, en ze wist blijkbaar ook niet meer aan wie ze die verhalen precies vertelde, want ik weet nog dat ze "mijn" verhaal aan mij vertelde alsof zij het had meegemaakt, ging om iets heel onschuldigs, tot in detail vertelde ze het. Ik ben haar toen heel anders gaan zien.
Ik had tot voor kort zo'n LG, het was net een echoput. Als iemand haar een belevenis vertelde kon ie er donder op zeggen dat exact dat verhaal een paar weken later terugkwam, maar dan met LG als eerste persoon. En als dat nou alles was, maar ook over werkgerelateerde zaken bleek ze nogal leugenachtig. En geloof me, het is heel lastig werken met een LG die van alles uit haar duim zuigt.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in