Singles unite, tweede editie 2025 deel 2

20-01-2025 13:32 1453 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij deze kletsen we weer verder :)

Dit is het vervolg op relaties/singles-unite-eerste-editie-20 ... #p35716590
Weertje schreef:
04-04-2025 15:04
Ik ben zelf 30, maar geloof wel dat elke leeftijdscategorie zo zijn voor en nadelen heeft. Ik merk op de apps dat veel mannen van eind 30 nog steeds opzoek zijn naar iets casuals...

Ah ja, dat is ook irritant.
The impossible just takes a little longer.
Avena hier hetzelfde.
En ik realiseer me dat ik 9/10 keer diegene ben die het daten of de relatie beëindigt. Ik ben met zo veel dingen bezig en heb zo veel overtuigingen en zo veel gewoontes na al die jaren alleen dat het quasi onmogelijk is om iemand te vinden die daar bij past.
Ik heb mijn fwb niet ontmoet als fwb. We hebben eerst een tijd gedate en toen besloten dat we beter vrienden konden zijn. We vonden elkaar wél heel lekker en de seks was goed, dus dat stukje kwam er al vrij snel weer bij. Inmiddels dus 15 jaar verder, onze vriendschap is uitgegroeid tot een gezamenlijke vriendengroep (waarin overigens niemand weet dat we elkaar ook 1-op-1 zien, dat is ons geheimpje) en ik ben ook echt wel een beetje van hem gaan houden.
Een beetje rare situatie natuurlijk, maar het werkt voor ons heel goed. We bespreken heel open dat we graag iemand voor altijd zouden ontmoeten en zouden alleen maar blij voor elkaar zijn als we iemand tegenkomen waardoor we de ander niet meer missen.
Emmely schreef:
04-04-2025 14:51
Ik heb een paar jaar geleden iemand ontmoet die alleen openstond voor een fwb relatie. Paar keer elkaar ontmoet maar ik merkte dat ik toch terug deinsde.
Belangrijkste reden was eigenlijk dat ik dan minder tijd heb om met iemand in een ‘gewone’ relatie terecht te komen.
Ik heb best een druk leven dus het is gewoon daten of met de fwb daten.
Dacht ook dat ik hem dan idd wel leuk zou kunnen gaan vinden waardoor ik niet meer open zou staan voor een ander.
Soms denk ik wel eens, ach ik heb nu toch ook niemand gevinden dus had het net zo goed wel kunnen doen.
Maar geen spijt van en heb in de tussentijd wel een aantal kikkers gekust😊
Haha ja, achteraf gezien had het je wel die kikkers kunnen besparen 😆
Attraverso schreef:
04-04-2025 17:07
Avena hier hetzelfde.
En ik realiseer me dat ik 9/10 keer diegene ben die het daten of de relatie beëindigt. Ik ben met zo veel dingen bezig en heb zo veel overtuigingen en zo veel gewoontes na al die jaren alleen dat het quasi onmogelijk is om iemand te vinden die daar bij past.
Yup, hier ook herkenbaar.
Emmely schreef:
04-04-2025 14:51
Ik heb een paar jaar geleden iemand ontmoet die alleen openstond voor een fwb relatie. Paar keer elkaar ontmoet maar ik merkte dat ik toch terug deinsde.
Belangrijkste reden was eigenlijk dat ik dan minder tijd heb om met iemand in een ‘gewone’ relatie terecht te komen.
Ik heb best een druk leven dus het is gewoon daten of met de fwb daten.
Dacht ook dat ik hem dan idd wel leuk zou kunnen gaan vinden waardoor ik niet meer open zou staan voor een ander.
Soms denk ik wel eens, ach ik heb nu toch ook niemand gevinden dus had het net zo goed wel kunnen doen. Maar geen spijt van en heb in de tussentijd wel een aantal kikkers gekust😊
Daar zit ik dus nu ook aan te denken.. heb het al wel afgekapt maar soms denk ik waarom zou ik het niet doen..
Er kan net zo goed meer uit een fwb komen dan uit gewoon daten wellicht.
Attraverso schreef:
Avena hier hetzelfde.
Hier hetzelfde! Oeps…
Ik heb mijzelf wel voorgenomen dat als ik weer een date heb en dat is leuk, dat ik het dan gewoon een kans geef.

Tinder doet het inmiddels weer dus als je mij zoekt: ik ben aan het swipen :lol:
Pupke schreef:
04-04-2025 20:24
Hier hetzelfde! Oeps…
Ik heb mijzelf wel voorgenomen dat als ik weer een date heb en dat is leuk, dat ik het dan gewoon een kans geef.

Tinder doet het inmiddels weer dus als je mij zoekt: ik ben aan het swipen :lol:
Swipe ze🤣
Mimali schreef:
04-04-2025 19:41
Daar zit ik dus nu ook aan te denken.. heb het al wel afgekapt maar soms denk ik waarom zou ik het niet doen..
Hmm nee, dat vind ik echt geen goede instelling om aan een fwb te beginnen. Dat gaat geheid leiden tot teleurstellingen.
Pringle schreef:
04-04-2025 21:38
Hmm nee, dat vind ik echt geen goede instelling om aan een fwb te beginnen. Dat gaat geheid leiden tot teleurstellingen.
Waarom zou dat eerder tot teleurstellingen leiden dan normaal daten?
Dan weet je ook niet vantevoren of er gevoelens gaan ontstaan..
Ik had het dan wel als fwb gehouden maar meer met het idee dat het dan daarmee ook genoeg zou zijn. Dus dat ik niet eigenlijk een gewone relatie meer zou willen.
Want kan me inmiddels niet meer voorstellen dat ik te veel tijd met iemand doorbreng. Twee keer per week en af en toe eens een vol weekend (maar niet elk!) is eigenlijk wel oke.
Maar toch, althans nu, liever met iemand die dit ook wil, gewone lat relatie.
En haha peertjes had ik me kunnen besparen die kikkers, maar zoveel waren het er niet en ik zoen niet bepaald snel. Dus was op dat moment ook echt wel leuk.
Maar bij mij valt het in 2 categorieën: ofwel de man wil te veel van mij waardoor ik afstand neem ofwel mannen met trauma’s etc. Waar ik dan weer beetje te veel mee bezig ben. En uiteindelijk wordt het niets.
Ben dat boek van Hannah Cuppen eindelijk maar eens aan het lezen..
Mimali ik denk wel dat mensen die heel duidelijkzijn dat ze fwb willen dat toch meestal ook wel echt menen. Dus ja er is altijd een kans dat het meer wordt, maar is niet zo groot.
En vrouw hecht zich, biologisch, meestal sneller dan andersom.
Tenzij fwb voldoende is vooralsnog, jan misschien ook wel heel fijn zijn. Wat wil je eruit halen?
Emmely schreef:
04-04-2025 22:21
Mimali ik denk wel dat mensen die heel duidelijkzijn dat ze fwb willen dat toch meestal ook wel echt menen. Dus ja er is altijd een kans dat het meer wordt, maar is niet zo groot.
En vrouw hecht zich, biologisch, meestal sneller dan andersom.
Tenzij fwb voldoende is vooralsnog, jan misschien ook wel heel fijn zijn. Wat wil je eruit halen?
Hij zegt(weet natuurlijk niet of dat echt zo is) dat hij ook open staat voor meer als we het leuk hebben samen, en dat dat dan kan groeien.

Wat ik eruit wil halen is dat het fijn is om af en toe met iemand af te spreken en het gezellig te hebben..
Dat weet ik omdat ik het al een keer gehad heb voor best een lange tijd.
Mimali schreef:
04-04-2025 22:29
Hij zegt(weet natuurlijk niet of dat echt zo is) dat hij ook open staat voor meer als we het leuk hebben samen, en dat dat dan kan groeien.

Wat ik eruit wil halen is dat het fijn is om af en toe met iemand af te spreken en het gezellig te hebben..
De insteek van die man is niet oké: hij wilt een fwb, jij hebt daarin gereageerd met jouw standpunt. Nu probeert hij jou over te halen: ja, misschien ontstaat er op termijn wel meer.

Niet doen hoor.

En zeker geen fwb aangaan als je ergens de verwachting hebt dat het misschien tot meer kan uitgroeien.
Attraverso schreef:
Avena hier hetzelfde.

Ja, je wordt er met de jaren niet flexibeler op... Het lijkt eigenlijk bijna een wonder als je na je 50e nog wel echt gelukkig kunt worden met iemand. Enige voordeel is dat we het hebben van een relatie dan weer niet zó belangrijk vinden dat we er van alles voor willen opgeven of ons in allerlei bochten willen wringen.
The impossible just takes a little longer.
Peertjes schreef:
04-04-2025 22:52
De insteek van die man is niet oké: hij wilt een fwb, jij hebt daarin gereageerd met jouw standpunt. Nu probeert hij jou over te halen: ja, misschien ontstaat er op termijn wel meer.

Niet doen hoor.

En zeker geen fwb aangaan als je ergens de verwachting hebt dat het misschien tot meer kan uitgroeien.
Nee hij probeert mij niet over te halen, dat zei hij in het begin al voordat ik het afkapte..

Maar ik ken hem natuurlijk niet dus ik kan niet inschatten hoe oprecht hij wel of niet is.
Avena schreef:
04-04-2025 23:04
Ja, je wordt er met de jaren niet flexibeler op... Het lijkt eigenlijk bijna een wonder als je na je 50e nog wel echt gelukkig kunt worden met iemand. Enige voordeel is dat we het hebben van een relatie dan weer niet zó belangrijk vinden dat we er van alles voor willen opgeven of ons in allerlei bochten willen wringen.
Nou, ik denk ook wel dat het steeds lastiger wordt. Ik heb 2 single vriendinnen van 60+.
Zij dealden met dezelfde issues destijds als ik nu. En nu zeggen ze Peerrr, kom op, ga voor een leuke vent want nog even en dan wordt het steeds moeilijker en dan wil je het helemaal niet meer, maar zit je wel met het feit dat je alleen oud wordt
We moeten er om lachen natuurlijk maar bepaald bemoedigend is het ook niet :rofl:
Overigens twee heel leuke dames die in hun 40/50 jarige leeftijd zat mannen konden krijgen, maar er ook niet helemaal echt voor open stonden.. door allerlei redenen die ik nu volkomen begrijp.

Dus mede hierom heb ik wel inmiddels een gevoel dat ik een man moet gaan vinden, waar ik weer verliefd op word en waarmee ik oud ga worden. :there:
Mimali schreef:
04-04-2025 19:41
Doen omdat je het leuk vind, niet omdat je denkt dat er meer zou kunnen uit komen want meestal is dat niet zo.
Attraverso schreef:
03-04-2025 08:54
Mijn Breeze match vult de datumprikker niet in en dat vervalt pas zaterdag... spreek ik met date een 2de date af en mondt dat uit in een discussie over alcohol waardoor ik dat helemaal afgeblazen heb... Kwam hij af met de vraag 'hoe veel hij mag drinken' en of ik echt voor nultolerantie achter het stuur ben... Zeg ik ja en antwoord hij 'jij bent strenger dan de wet en veel te principieel'. Dan hoeft het voor mij niet meer.
Oh, deze update heb ik gemist blijkbaar. Daar speelt duidelijk meer wb alcohol bij die man.
Mimali schreef:
04-04-2025 21:56
Waarom zou dat eerder tot teleurstellingen leiden dan normaal daten?
Dan weet je ook niet vantevoren of er gevoelens gaan ontstaan..
Omdat je er met ongelijke verwachtingen instapt. Hij is in principe op zoek naar een fwb en jij bent dat niet.
Mimali schreef:
04-04-2025 22:29

Mannen gebruiken dat vaak om vrouwen over te halen tot seks. Omdat ze weten dat vrouwen dat vaak pas doen wanneer de kans er in zit dat ze een relatie krijgen. Maar je weet best zelf ook dat het meestal zo niet werkt. Een man weet heel snel of hij in een vrouw relatiemateriaal ziet of seks en een vrouw waar ze een relatie mee willen gaan ze voorzichtig aanpakken want ze willen niets doen dat haar afschrikt.
Deze man weet al lang dat hij enkel seks met jou wil.
True @Attraverso

Een man die vanaf het begin aangeeft op zoek te zijn naar een fwb of casual staat in de meeste gevallen niet eens open voor iets meer. Kan ie je nog zo leuk vinden, als ze er niet klaar voor zijn, zijn ze er niet klaar voor.

En veel vrouwen denken een man te kunnen veranderen...

Vroeger kreeg ik nog weleens van matches te horen: "ik ben niet op zoek naar iets serieus, tenzij het klikt voor meer.. "

Nooit hierin trappen! 🤣🤣

Het enige wat belangrijk is, is dat intenties vanaf het eerste moment hetzelfde zijn! En als je open staat voor een serieuze relatie, ga ajb dan niet daten met iemand die op zoek is naar een fwb of casual! Tenzij jij OOK open staat voor een fwb, maar verwacht dan gewoon niet meer dan dat!!
Kitty30plus schreef:
05-04-2025 07:08

Kan ie je nog zo leuk vinden, als ze er niet klaar voor zijn, zijn ze er niet klaar voor.
Hier ben ik het dan weer helemaal niet mee eens :) Als iemand (man/vrouw) een ander echt heel fantastisch vindt, dan gaat een slechte timing of ergens niet klaar voor zijn in mijn ervaring meteen overboord. Verliefdheid overstijgt alle ratio.

"Ik ben er niet klaar voor" betekent imo dus gewoon "ik vind je niet leuk genoeg".
Ja mee eens, dat is meestal gewoon een slinkse truc/verkooppraatje om je alsnog het bed in te krijgen om vervolgens nooit meer wat van zich te laten horen na een nachtje. Heb dat zelf vaak zat meegemaakt. Ook met mannen die dus wel een FWB zochten, dat het bij een nacht bleef. Dus tja. Het blijft lastig.
Ik denk dat het bij veel vrouwen niet past omdat de gemiddelde vrouw zich wellicht sneller hecht, maar ook omdat vrouwen denk ik gewoon andere verwachtingen hebben. Terwijl een man vooral denkt aan scoren. Even generaliserend he, want ik hecht me helemaal niet snel en kan prima seks en liefde scheiden en zo zijn er hier dus nog wel meer.
Ik heb het zelf ook wel eens gehad hoor, dat ik zo onder de indruk was van mijn date dat ik vooruit ging "dromen" over een toekomst, helemaal ondersteboven was, enorm hoopvol ( echt niks voor mij allemaal haha ) en dat hij uiteindelijk nooit meer wat van zich liet horen. Na een avond seks dus. :P

Dus tja, ik hanteer bij mannen nu ook wel een regel dat ik niet meer op de eerste date met ze naar bed ga. Tenzij het een Tinder date is die gewoon is omdat ik even jeuk heb, zeg maar.

Nog geen nieuws over mijn moeder, het ziekenhuis laat lekker lang op zich wachten met de uitslag. Ze hadden het ook erg druk, dus het kon wel pas maandag worden. Pfffff. :@@:
I have a tender spot in my heart for cripples, bastards and broken things.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven