Erfstuk schenken aan wie?
zondag 6 april 2025 om 13:21
Gebaseerd op een vergelijkbare casus in mijn omgeving, waar iedereen gelukkig in harmonie met elkaar leeft en hier geen ruzie van maakt.
Mevrouw X heeft van haar moeder een mooi sieraad geërfd. Ze wil dat sieraad schenken aan 1 van de kinderen. Ze heeft 3 dochters en een zoon. De kinderen staan er neutraal in. Geen scheve ogen als een ander het krijgt.
Voor zover dat relevant is: Dochter A heeft een dochter en een zoon. Dochter B heeft een zoon. Dochter C heeft geen kinderwens. Zoon D heeft twee dochters. Ook voor zover dat relevant is: de band is met alle kinderen goed.
Wat zou jij in zo'n geval doen?
Mevrouw X heeft van haar moeder een mooi sieraad geërfd. Ze wil dat sieraad schenken aan 1 van de kinderen. Ze heeft 3 dochters en een zoon. De kinderen staan er neutraal in. Geen scheve ogen als een ander het krijgt.
Voor zover dat relevant is: Dochter A heeft een dochter en een zoon. Dochter B heeft een zoon. Dochter C heeft geen kinderwens. Zoon D heeft twee dochters. Ook voor zover dat relevant is: de band is met alle kinderen goed.
Wat zou jij in zo'n geval doen?
zondag 6 april 2025 om 13:28
Vragen wie het echt wil hebben en gaat dragen. Hoeveel kinderen die personen hebben doet er dan toch niet toe?
Misschien heeft de kindvrije persoon tzt wel een heel dierbaar buurmeisje ofzo. Hij/zij mag het dan toch geven aan wie zij/hij wil?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zondag 6 april 2025 om 13:30
zondag 6 april 2025 om 13:32
Er staat niet dat ze er niet om staan te springen. Er staat dat ze er neutraal instaan, dus het geen probleem vinden dat hun zus het krijgt.
TO, ik zie het probleem niet. Gewoon geven/schenken.
zondag 6 april 2025 om 13:36
Er is ook geen probleem, behalve dan dat ze niet weet aan wie te schenken.
zondag 6 april 2025 om 13:38
Het neemt weinig plek in. Het kan wel in huis blijven, maar ze wil er graag van af. Het is iets dat mentaal speelt, ze wil dit van haar "to do" lijstje.Mugske schreef: ↑06-04-2025 13:30Hoeveel plek neemt het in? Waarom kan het niet in huis blijven? Andersbij een van de knderen laten bewaren en tzt definitief verdelen. Of als niemand het wil hebben: verkopen en opbrengst verdelen.
Zijn er andere erfstukken die ze al wil verdelen? Dan zorgen dat iedereen iets krijgt bijv.
Er zijn geen andere erfstukken.
Overigens gaat het om een sieraad dat je niet dagelijks draagt. Meer op een speciale gelegenheid omdat het wel een beetje eruit ziet als iets met bombarie. Hiermee ga je zeg maar niet naar kantoor voor een normale werkdag.
zondag 6 april 2025 om 13:40
Alle 4 zouden ze het sieraad wel willen hebben?
Tja wij zouden dat heel nuchter oplossen. Wanneer je toch allemaal samen bent je naam opschrijven en mevrouw X trekt een lootje en wiens naam het is krijgt het sieraad.
Hmmm nee misschien zouden we er een bingo omheen maken en wie volle kaart heeft krijgt dit sieraad bv.
Bingo is een soort familieding hier.
Nou ja al met al zou ik er niet te zwaar aan tillen en het lot dit laten bepalen.
Tja wij zouden dat heel nuchter oplossen. Wanneer je toch allemaal samen bent je naam opschrijven en mevrouw X trekt een lootje en wiens naam het is krijgt het sieraad.
Hmmm nee misschien zouden we er een bingo omheen maken en wie volle kaart heeft krijgt dit sieraad bv.
Bingo is een soort familieding hier.
Nou ja al met al zou ik er niet te zwaar aan tillen en het lot dit laten bepalen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
zondag 6 april 2025 om 14:00
zondag 6 april 2025 om 14:02
Lootjes trekken.
Dat kan met papieren briefjes,
of online:
https://onlinenaamloten.nl
P.S. Bij mij kwam er C uit. Naar dochter C dus.
Dat kan met papieren briefjes,
of online:
https://onlinenaamloten.nl
P.S. Bij mij kwam er C uit. Naar dochter C dus.
"Ik haat smurfen." Gargamel, 1963-heden
zondag 6 april 2025 om 14:15
zondag 6 april 2025 om 14:17
Marianneke schreef: ↑06-04-2025 14:15Zelf bewaren, alle (schoon)dochters en kleinkinderen laten weten dat ze het allemaal mogen lenen als er een gelegenheid is om het te dragen. Wie weet komt er na verloop van tijd wel iemand uit die het echt graag draagt. En anders na het overlijden verloten.
Die vrouw wil het niet meer in haar huis. Het zou haar opluchten, als het sieraad bij een van de (klein)kinderen is. Dat kan toch?
"Ik haat smurfen." Gargamel, 1963-heden

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in