Thailand tips?
zondag 2 maart 2025 om 09:32
Dag!
Wij gaan deze zomer 22 dagen naar Thailand. Tickets naar Bangkok geboekt.
Met drie kinderen tussen de 10 en 15 jaar oud. Onze eerste reis met hen buiten Europa.
Nu zijn we op zoek maat accomodaties: eerst in Bangkok (ik denk dat drie nachten wel fijn is, komen 15u aan ook om te acckimatiseren) willen vervolgens vliegen naar Chiangmai daarna naar khao lak (of khao sak?) en daarna naar koh samui (ik denk wel een week: waar moeten we hier zitten? Bij fisherman collage om hele toeristische / commerciële deel te skippen) 1 nachtje Bangkok en dan vliegen naar huis!
We willen overal een lekker zwembad.
Tips voor hotels met z’n vijfjes zijn meer dan welkom! Ik weet ook niet hoe lang waar etc. Zo lastig in te schatten. Hoor het graag hier, of in een pb (bij specifieke accommodatie is een pb fijn want anders is het zo vol…)
Dank
Wij gaan deze zomer 22 dagen naar Thailand. Tickets naar Bangkok geboekt.
Met drie kinderen tussen de 10 en 15 jaar oud. Onze eerste reis met hen buiten Europa.
Nu zijn we op zoek maat accomodaties: eerst in Bangkok (ik denk dat drie nachten wel fijn is, komen 15u aan ook om te acckimatiseren) willen vervolgens vliegen naar Chiangmai daarna naar khao lak (of khao sak?) en daarna naar koh samui (ik denk wel een week: waar moeten we hier zitten? Bij fisherman collage om hele toeristische / commerciële deel te skippen) 1 nachtje Bangkok en dan vliegen naar huis!
We willen overal een lekker zwembad.
Tips voor hotels met z’n vijfjes zijn meer dan welkom! Ik weet ook niet hoe lang waar etc. Zo lastig in te schatten. Hoor het graag hier, of in een pb (bij specifieke accommodatie is een pb fijn want anders is het zo vol…)
Dank
dinsdag 18 maart 2025 om 20:41
dinsdag 18 maart 2025 om 22:23
Pimpelmeesje87 schreef: ↑18-03-2025 20:41Ik ben 1x naar zo'n private clinic geweest en het viel me erg mee. Ik rekende toen 30,- af.
Ja dat is allemaal prima te doen. Tot je een operatie nodig hebt, opname etc.
•
dinsdag 18 maart 2025 om 22:25
Ja. Ik in een ander ziekenhuis in Laos.
Ik ben bevriend met meerdere Laotianen en die hebben de vreemde neiging foto’s en filmpjes te plaatsen/sturen wanneer er iemand is opgenomen of is overleden.
Dat is echt wel even andere koek. Als je in Laos ziek wordt moet je zorgen dat je zsm naar een privé-kliniek kan in Thailand.
•
woensdag 19 maart 2025 om 11:42
Ravintola schreef: ↑18-03-2025 11:54Dit is mogelijk van je reisverzekering.
Medische kosten worden tot het gangbare Nederlandse tarief vergoed vanuit de zorgverzekering. Alleen de prijs daarboven (dus boven het Nederlandse tarief) wordt mogelijk vergoed vanuit je reisverzekering. Maar pas op: dat is meestal een uitbreiding op de standaard reisverzekering en je kunt die extra medische kosten vaak ook als uitbreiding / aanvullend pakket op je zorgverzekering afsluiten.
Dit komt voor zover mij bekend niet uit de reisverzekering, maar uit een eventuele annuleringsverzekering.
Reisverzekering is imo ronduit onverstandig om niet te hebben als je op reis gaat. Annuleringsverzekering is een keuze (ik heb er geen want ik boek geen dure pakketreizen en vergoeding voor gemist vakantiegenot vind ik niet belangrijk).
Als je tijdens je vakantie een paar dagen naar het ziekenhuis moet, krijg je de hotelovernachtingen die je geboekt had voor die dagen (en waar bovendien al mijn spullen ook nog lagen) vergoed vanuit je reisverzekering. Net als de dagen dat je niet van je vakantie hebt kunnen genieten.
Voor zover ik weet gaat annuleringsverzekering alleen over een hele vakantie die je moet cancelen.
zondag 6 april 2025 om 21:30
Ook hier een vakantie naar Thailand op de planning, leuk! Vraagje, en weet niet of het al langs is gekomen in dit topic: ik wil graag treintickets boeken van Bangkok naar Chiang Mai en dan een privé compartiment. Nu wil ik deze tickets via deze website boeken https://www.railway.co.th/, want via 12GoAsia kan dat niet geloof ik. Nu vragen ze bij die website om een account + paspoortnummer. Heeft iemand hier ervaring mee, hoe dat werkt? Zonder account worden de treinen niet geladen geloof ik.
zondag 6 april 2025 om 22:36
Per 1 mei moet je een digitaal visum-on-arrival invullen. Eerst ging het met zo’n briefje in het vliegtuig, nu dus digitaal. 3 dagen voor vertrek in te vullen.
https://tdac.in.th/?fbclid=IwZXh0bgNhZW ... z-BQx7yorw
https://tdac.in.th/?fbclid=IwZXh0bgNhZW ... z-BQx7yorw
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
maandag 7 april 2025 om 00:26
Taskmaster schreef: ↑19-03-2025 11:42Voor zover ik weet gaat annuleringsverzekering alleen over een hele vakantie die je moet cancelen.
Zo te lezen klopt dat niet: https://www.consumentenbond.nl/reisverz ... erzekering
maandag 7 april 2025 om 07:29
Ja gewoon account aanmaken idd. Het ging bij ons wel echt heel lastig om vervolgens te boeken, want je kon maar een max aantal per keer en wij waren met z’n zessen.ZuurkoolStamppot schreef: ↑06-04-2025 21:30Ook hier een vakantie naar Thailand op de planning, leuk! Vraagje, en weet niet of het al langs is gekomen in dit topic: ik wil graag treintickets boeken van Bangkok naar Chiang Mai en dan een privé compartiment. Nu wil ik deze tickets via deze website boeken https://www.railway.co.th/, want via 12GoAsia kan dat niet geloof ik. Nu vragen ze bij die website om een account + paspoortnummer. Heeft iemand hier ervaring mee, hoe dat werkt? Zonder account worden de treinen niet geladen geloof ik.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in