Geld & Recht alle pijlers

Jezelf belonen met mooie "gratis" cadeaus.. wie no

07-04-2025 11:47 34 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo dames,

Ik ben er eindelijk uit: we gaan overstappen van internetprovider, want ik zag dat we daarmee best wat kunnen besparen (betalen nu bijna €75 per maand bij KPN voor supersnel internet wat we eigenlijk niet per se nodig hebben). Nu kun je tegenwoordig ook allerlei leuke cadeaus krijgen als je overstapt. Van die hebbedingen die je normaal nooit voor jezelf koopt en ook te duur is om te vragen voor je verjaardag of zo

Mijn man zegt meteen: doe maar gewoon de korting. Maar ik denk dan weer: als het toch een cadeau is, kies dan iets leuks waar we normaal gesproken geen geld aan uitgeven! [....]

[...]

Mijn man zegt dat je zelf betaalt voor je cadeau, maar dat is toch onzin? Volgens mij betaal je de cadeaus van anderen als je niet overstapt.

Toch heb ik ergens het gevoel dat het niet kan kloppen of zo.. zo een mooi cadeau en dan ieder jaar iets nieuws kiezen bij overstappen.

Zie ik iets over het hoofd of hoe zien jullie dit?

En heeft iemand ervaring met het overstappen van KPN naar Ziggo? Is dat makkelijk?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-04-2025 12:20
Reden: spam
9.93% gewijzigd
Natuurlijk betaal je dat cadeau zelf. Ziggo is toch niet op de wereld om iedereen aan een Airwrap te helpen?
Wat eten we vanavond?
Dit lijkt op verkapte reclame.

De zon gaat gratis op, de rest wordt betaald. Je man heeft gelijk.

En dit is 1 of andere vage partij zijnde niet ziggo of kpn zelf.
zalmsnipers wijzigde dit bericht op 07-04-2025 11:53
25.19% gewijzigd
Door het kado te nemen, krijg je geen korting, dus dat betaal je ervoor. Verder is in mijn ervaring ongeveer de helft van de keren overstappen een grote ramp met veel ellende en klachten en de andere helft gaat het soepel.
makreel schreef:
07-04-2025 11:50
Natuurlijk betaal je dat cadeau zelf. Ziggo is toch niet op de wereld om iedereen aan een Airwrap te helpen?
maar ik betaal toch geen hogere maandelijkse premie dan degenen die blijven zitten? De cadeaus worden gefinancierd door alle betalende klanten waarvan alleen de overstappers profiteren.
Tsja, als je goedkoper uit bent bij een ander én een Airwrap krijgt, is het mss een kadootje. Aangezien je die anders zelf had moeten kopen voor 250 euro.
En je het abonnementsgeld per maand ook zou moeten betalen zonder die korting.

Alleen......dat abonnementsgeld had ook lager kunnen zijn als ze niet iedereen kadootjes zouden uitdelen. Albert Heijn is ook een duurdere supermarkt dan bijv Nettorama door al hun "gratis spaaracties" zoals plaatjes, efteling kaartjes etc.
Dat zit allemaal indirect in hun algehele prijzen verwerkt, daar betaal je als consument die geen gebruik maakt van dat soort acties dus ook aan mee
Streepjeskat schreef:
07-04-2025 11:56
Tsja, als je goedkoper uit bent bij een ander én een Airwrap krijgt, is het mss een kadootje. Aangezien je die anders zelf had moeten kopen voor 250 euro.
En je het abonnementsgeld per maand ook zou moeten betalen zonder die korting.

Alleen......dat abonnementsgeld had ook lager kunnen zijn als ze niet iedereen kadootjes zouden uitdelen. Albert Heijn is ook een duurdere supermarkt dan bijv Nettorama door al hun "gratis spaaracties" zoals plaatjes, efteling kaartjes etc.
Dat zit allemaal indirect in hun algehele prijzen verwerkt, daar betaal je als consument die geen gebruik maakt van dat soort acties dus ook aan mee
Good thinking, die volg ik wel
Zalmsnipers schreef:
07-04-2025 11:52
Dit lijkt op verkapte reclame.
Zeker omdat de website niet van Ziggo zelf is. En voor de discussie is de verwijzing naar deze site helemaal niet nodig.
margreetder schreef:
07-04-2025 11:57
Zeker omdat de website niet van Ziggo zelf is. En voor de discussie is de verwijzing naar deze site helemaal niet nodig.
hier heb ik die cadeaus gevonden, nog nooit op die site geweest hoor. Er zijn er trouwens best veel van
margreetder schreef:
07-04-2025 11:57
hier heb ik die cadeaus gevonden, nog nooit op die site geweest hoor. Er zijn er trouwens best veel van. Ik vraag me juist af of er geen addertjes onder het gras zijn, ervaringen hiermee. Die site kan me gestolen worden ;-)
jbres87 wijzigde dit bericht op 07-04-2025 12:03
Reden: aanvulling
16.74% gewijzigd
jbres87 schreef:
07-04-2025 11:59
hier heb ik die cadeaus gevonden, nog nooit op die site geweest hoor. Er zijn er trouwens best veel van
Nog nooit op de site geweest maar daar de kado's gevonden?
Zalmsnipers schreef:
07-04-2025 12:03
Nog nooit op de site geweest maar daar de kado's gevonden?
weleens van Google gehoord?
Of maak ik nu reclame voor Google?

On topic graag
Ik ken mensen die om de zoveel jaar overstappen voor de welkomscadeaus. TV, X-Box, Playstation etc. Zou het zelf teveel moeite vinden maar als dat je ding is waarom niet. Wat vaak wel zo is, is dat het oudere modellen zijn. Zo is familie een keer lid geworden ergens van omdat ze een gratis ipad kregen. Dat ding bleek al zwaar verouderd en was na een jaar amper nog bruikbaar.
Ben je daar al sinds juni vorig jaar over aan het nadenken?
Toen opende je ook een topic over een “gratis” airwrap.

Wat al eerder gezegd werd: overstappen gaat niet altijd soepel.
Je kunt ook contact met KPN opnemen en vragen of ze korting of een ander pakket aan kunnen bieden.
jbres87 schreef:
07-04-2025 11:59
haal de links dan even weg, als je er op gewezen wordt
het lijkt echt verrekte veel op spam
Dat maakt je topic ook minder betrouwbaar
Graze schreef:
07-04-2025 12:12
Ik ken mensen die om de zoveel jaar overstappen voor de welkomscadeaus. TV, X-Box, Playstation etc. Zou het zelf teveel moeite vinden maar als dat je ding is waarom niet. Wat vaak wel zo is, is dat het oudere modellen zijn. Zo is familie een keer lid geworden ergens van omdat ze een gratis ipad kregen. Dat ding bleek al zwaar verouderd en was na een jaar amper nog bruikbaar.
ja en ik lees in reviews gezeur met levering of opsturen, maar heb bij trustpilot ook vaak het idee dat alleen de klagers reageren.
Afgelopen juni heb je een vergelijkbaar topic geopend (eveneens met linkje naar welkomstcadeau-site). Waarom ben je toen niet overgestapt?
'Every new beginning comes from some other beginning's end.'
ZaphodBeeblebrox schreef:
07-04-2025 11:53
Door het kado te nemen, krijg je geen korting, dus dat betaal je ervoor. Verder is in mijn ervaring ongeveer de helft van de keren overstappen een grote ramp met veel ellende en klachten en de andere helft gaat het soepel.

Oh echt? Ik stap altijd over einde van mijn contract, als er een goedkopere aanbieder is.
En dan reken ik overdag de cashback daarbij mee.

Ontopic:
Volgens mij is het lange termijn denken:
Ze hopen dat je hapt, en daarna jaren geen zin meer hebt om over te stappen, of het vergeet ofzo.
Ze lokken dus nieuwe klanten, en dat kunnen ze betalen omdat de helft van die nieuwe klanten daarna blijft hangen op een automatisch verlengd contract, wat wsl niet het meest gunstige is op dat moment.

En natuurlijk zitten die lokkertjes in de prijs inbegrepen.
Ze hebben bij de opbouw van hun prijzen gewoon rekening gehouden met een %marketing kosten.
Lila-Linda schreef:
07-04-2025 12:14
haal de links dan even weg, als je er op gewezen wordt
het lijkt echt verrekte veel op spam
Dat maakt je topic ook minder betrouwbaar
[....]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-04-2025 12:21
Reden: schelden
31.62% gewijzigd
Avocadeau schreef:
07-04-2025 12:15

Ze hopen dat je hapt, en daarna jaren geen zin meer hebt om over te stappen, of het vergeet ofzo.
Dat doen we normaal gesproken ook altijd. Zijn al zolang ik me kan herinneren klant van KPN. Wel naar tevredenheid qua service, maar wel erg duur.
Doeslief !
Ik verdwijn hier weer, gaf best een goede tip volgens mij maar je reageert selectief.
Adios
Als ik doe alsof ik me wil aanmelden, zie ik dat het om een 2 jarig abonnement gaat. Dus niet 1 jaar zoals je meldt in je OP. verder betaal ik zonder extra's voor het start pakket (zonder opnemen) 69 euro per maand en voor een volledig pakket 74,50. Zoveel goedkoper dan jouw 75 euro is dat niet.

Bij Ziggo zelf krijg je 9 maanden 50% korting, dus dat betaal je per saldo voor je Dyson.
nienkejj schreef:
07-04-2025 12:24
Doeslief !
Ik verdwijn hier weer, gaf best een goede tip volgens mij maar je reageert selectief.
Adios
Ik deed ook lief ;-) :heart:
oh laat maar.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven