Singles unite, tweede editie 2025 deel 2

20-01-2025 13:32 1508 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij deze kletsen we weer verder :)

Dit is het vervolg op relaties/singles-unite-eerste-editie-20 ... #p35716590
Mimali schreef:
07-04-2025 09:15
[/b]

Het wil niet zeggen dat degene die achter de kassa zit niks anders kan hé.. zo komt het op mij een beetje over.
Ik werk mijn hele leven al in een winkel, en heb het heel goed naar mijn zin..
Als ik zou willen kan ik ook iets anders doen maar ik heb die ambitie gewoon niet.. ben tevreden met wat ik doe en heb.
En dat zegt niks over mij als persoon.
En dat bedoel ik ook richting CarpeDiem juist te zeggen. Dat ze partime werkt hoeft niets te zeggen over haar gedrevenheid bijvoorbeeld en wie zij is als mens.

Mensen zonder doel, zonder gedrevenheid, simpelweg niet willen werken ed daar heb ik moeite mee.
care_ schreef:
07-04-2025 11:48
Oh dat zie ik totaal anders! Ik heb er persoonlijk 0 behoefte aan om het nu een relatie te gaan noemen. Dat label voegt voor mij niks toe in deze situatie. Ik zie ook totaal niet in waarom je in een relatie elkaar perse beter leert kennen, ik zou niet weten wat we zo anders gaan doen als we er een naampje aan zouden hangen. Voor mij gaat het puur om het gevoel, en dan is een relatie een soort van automatisch gevolg, maar niet het heilige doel.

Ben het meer eens met de rest: tijd brengt raad! Geen nieuwe date gepland nog, maar met hoe het geëindigd is (en wat er gezegd is) spreekt dat voor zich. :) Uiteindelijk zei ik ook tegen hem: we hebben het heel gezellig, ik vind het heel bijzonder dat en hoe we deze gesprekken voeren en ik heb nog steeds zin om met je te zoenen. Dat beaamde hij. Voelt niet goed om de handdoek al in de ring te gooien.
Ben ook niet tegen een goede slowburn, maar wil wel een soort consequente progressie voorwaarts voelen en vooral gelijke effort van beide kanten. We kijken het nog even aan. ;-)
Ik denk dat je dat zelf ook het beste aanvoelt. Het zit em blijkbaar niet in de aantrekkingskracht tussen jullie beiden. Beetje ordinair staan kussen op het station en nu weer lebberen in de kroeg... 🤪😉
Kitty30plus schreef:
07-04-2025 13:22
@Care, ik snap jouw insteek hoor, en fijn dat het nog steeds goed voelt tussen jullie.

Voor mij leer je elkaar pas écht kennen als je het als koppel aangaat. Natuurlijk kun je tijdens het daten al veel delen en leuke gesprekken voeren, maar er zit toch een verschil tussen af en toe afspreken en echt voor elkaar kiezen. Pas als je allebei zegt: "oké, we gaan dit proberen samen," komen er andere dynamieken naar boven. Dan merk je pas hoe iemand omgaat met stress, met intimiteit, met verwachtingen en ook hoeveel moeite je allebei voor elkaar doet als het even schuurt.

Dat hoeft voor mij niet per se een label te zijn, maar wel duidelijkheid in intentie. Als het alle kanten op blijft zweven, blijf je toch op afstand van elkaar. Terwijl die echte verdieping vaak pas komt als je allebei een beetje "in het diepe" springt, zeg maar.

Dus ja, ik denk dat je elkaar pas écht leert kennen als je het samen gaat proberen, niet als je oneindig blijft aftasten.

Zo zie ik het eigenlijk.

Verder gewoon doen wat goed voelt uiteraard.
Oh nu ik ontken niet dat je elkaar beter leert kennen in een relatie. Tuurlijk kom je dan in andere settings of in een andere dynamiek. Maar onze intentie is heel duidelijk, soms bijna te duidelijk en mogen we het ook wel wat meer loslaten.😂 We zijn allebei op zoek naar dat gevoel. Het zou voor mij juist heel tegengesteld voelen om het nu te gaan labelen, terwijl we dat gevoel nog niet hebben. Dat voelt echt als de verkeerde volgorde. Maar verder twijfel ik niet aan zn intenties: hij wil dat net zo goed graag vinden, en uitzoeken met mij.

@Peertjes: hahaha ja. De grap is juist dat ik in dat gesprek aangaf dat ik soms onzeker wordt of hij me nog wel aantrekkelijk vindt door de wisselende signalen en zn terughoudendheid qua intimiteit. Ik ben dat niet echt gewend van mannen, meestal moet ik de grens trekken zeg maar. Hij schrok daar wel van, en zei dat hij me echt nog heel aantrekkelijk vond, maar dat hij daar principiëler instaat en dat niet zomaar met iedereen deelt. Daden zeggen nog altijd meer dan woorden, maar later werden z'n woorden heel duidelijk onderstreept en ik geloof hem nu. ;-)
care_ schreef:
07-04-2025 16:47

@Peertjes: hahaha ja. De grap is juist dat ik in dat gesprek aangaf dat ik soms onzeker wordt of hij me nog wel aantrekkelijk vindt door de wisselende signalen en zn terughoudendheid qua intimiteit. Ik ben dat niet echt gewend van mannen, meestal moet ik de grens trekken zeg maar. Hij schrok daar wel van, en zei dat hij me echt nog heel aantrekkelijk vond, maar dat hij daar principiëler instaat en dat niet zomaar met iedereen deelt. Daden zeggen nog altijd meer dan woorden, maar later werden z'n woorden heel duidelijk onderstreept en ik geloof hem nu. ;-)
Haha ik vind het wel goed/leuk/spannend klinken.
Lekker kunnen kussen samen is, iig voor mij, een heel goed teken.
Ik ben geen knuffelaar, maar ik weet precies of ik een man écht leuk vind als ik veel met hem wil kussen.
Klinkt allemaal heel goed en fijn Care! Jullie doen het op jullie eigen tempo en daar is niets mis mee :) Gelukkig zit het met de intimiteit wel goed en ben ik helemaaaaal niet jaloers dat jullie lekker ongeneerd hebben zitten zoenen in de kroeg haha! Lekker van genieten :-D
Avena schreef:
07-04-2025 11:27
Ik ben het hiermee eens, maar ook met wat @Pupke schrijft.

Ik vind ook dat sociale vangnetten er zijn voor als je ze nodig hebt en dat is niet het geval als je bewust 24 uur gaat werken (zonder dat hier een goede reden voor is). Maar... laten we ook niet Roomser zijn dan de paus. Qua aftrekposten is het volkomen geaccepteerd dat je daar het maximale uit sleept. En nee, ik vind het niet fraai wat zij doet, maar ik denk ook dat iedereen zijn 'flaws' heeft en dat je inderdaad ook in staat zou moeten zijn om over mindere punten heen te stappen als je een relatie wilt. En je kunt er ook eerst het gesprek over aangaan, kijken hoe ze reageert.
Ik kan best over wat "flaws" heen stappen hoor, die heb ik zelf ook, maar dit druist zó in tegen mijn normen en waarden dat ik hier helemaal niet overheen zou wíllen stappen. Een "ik doe zo min mogelijk"-houding staat echt mijlenver af van hoe ik zelf tegen werk aankijk, dat zou nooit kunnen matchen.

@Care: wat fijn dat jullie een goed gesprek hebben kunnen voeren en dat het gezellig was! Heel benieuwd waar het heen gaat :)
Kitty30plus schreef:
07-04-2025 11:39
Misbruik maken van toeslagen is natuurlijk sowieso een no-go. 24 uur werken en de rest van het inkomen aanvullen met toeslagen is sowieso niet waar het voor bedoeld is. Zo werkt dat niet.

Ik zou hier ook van afknappen.
Eens. Zou voor mij ook een afknapper zijn.
Die toeslagen zijn er voor als je inkomen niet toereikend is of als je door omstandigheden niet meer uren kunt werken.

Maar als dit niet het geval is vind ik dat je geen recht op toeslagen hebt.

Toen ik nog mijn "tijdschrift" abonnement had las ik wel eens vol verbazing huishoudboekjes wat mensen ontvingen aan toeslagen met minder uren per week.
Pringle schreef:
07-04-2025 19:52
Ik kan best over wat "flaws" heen stappen hoor, die heb ik zelf ook, maar dit druist zó in tegen mijn normen en waarden dat ik hier helemaal niet overheen zou wíllen stappen. Een "ik doe zo min mogelijk"-houding staat echt mijlenver af van hoe ik zelf tegen werk aankijk, dat zou nooit kunnen matchen.

Fair enough, dat kan natuurlijk.
The impossible just takes a little longer.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven