Zitten met een rok met split
dinsdag 8 april 2025 om 17:53
Ik heb een spijkerrok gekocht met split aan de voorkant. Midilengte en split niet al te hoog. Dacht ik. Tot je gaat zitten. Dan wordt het dus een soort kijkdoos effect. Wat niet perse mijn bedoeling is. En ook niet heel flatteus.
Hoe doen anderen dat? Gewoon blijven staan? Stukje verder dichtnaaien? Alleen als je superslank bent? Altijd panty eronder (ik wilde hem voor de zomer) ? Verkeerdom dragen? Terugbrengen?
Hoe doen anderen dat? Gewoon blijven staan? Stukje verder dichtnaaien? Alleen als je superslank bent? Altijd panty eronder (ik wilde hem voor de zomer) ? Verkeerdom dragen? Terugbrengen?
dinsdag 8 april 2025 om 18:24
Ja gewoon anders zitten lijkt me, of tas op je schoot?
Is niet anders dan met een minirok lijkt me, die spant ook over je bovenbenen als je zit of laat te veel bil zien als je je benen over elkaar doet. Als ik zoiets draag, is het inderdaad wat minder comfortabel omdat ik mijn houding op mijn kleding aan moet passen.
Is niet anders dan met een minirok lijkt me, die spant ook over je bovenbenen als je zit of laat te veel bil zien als je je benen over elkaar doet. Als ik zoiets draag, is het inderdaad wat minder comfortabel omdat ik mijn houding op mijn kleding aan moet passen.
dinsdag 8 april 2025 om 18:37
Het lijkt me echt niks, een rok die je steeds moet verstoppen onder een tafel of onder een leskaart omdat men anders vrijelijk uitzicht heeft op je liefdesdriehoek. Team terugbrengen dus.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
dinsdag 8 april 2025 om 18:39
Lady*Voldemort schreef: ↑08-04-2025 18:37Het lijkt me echt niks, een rok die je steeds moet verstoppen onder een tafel of onder een leskaart omdat men anders vrijelijk uitzicht heeft op je liefdesdriehoek. Team terugbrengen dus.
Nou ja, haha zo ver is de split noet gelukkig want dat vind ik ook niets. Iets boven de knie komt die bij mij. Maar ik vind zelf in de auto dat dat "ongepast" is. Terwijl het eigenlijk gewoon hetzelfde zou zijn qua lengte als een bermudabroek.
dinsdag 8 april 2025 om 18:41
https://nl.wikihow.com/Zitten-als-een-dame
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 8 april 2025 om 18:44
Jeetje... weer wat geleerd. Nooit geweten dat daar een hele etiquette over was.

dinsdag 8 april 2025 om 18:44
Lady*Voldemort schreef: ↑08-04-2025 18:37Het lijkt me echt niks, een rok die je steeds moet verstoppen onder een tafel of onder een leskaart omdat men anders vrijelijk uitzicht heeft op je liefdesdriehoek. Team terugbrengen dus.

Die had ik al een tijd niet meer gehoord.
dinsdag 8 april 2025 om 18:50
dinsdag 8 april 2025 om 18:58
dinsdag 8 april 2025 om 18:59
Ja benen over elkaar dan kèn het nèt. En op kantoor met panty. Maar ik gok dat ik me de hele dag bewust ga zijn van hoe ik ga zitten. En een tafel of tas om de liefdesdriehoek te verbergen zijn niet altijd voorhanden
En ik vond hem zo leuk.
dinsdag 8 april 2025 om 19:09
Zoals die eerste optie heb ik het ook altijd geleerd.
Cum non tum age
dinsdag 8 april 2025 om 19:40
Lady*Voldemort schreef: ↑08-04-2025 18:58Ik verzon hem ter plekke
Zo zie je maar weer dat geen enkele uitvinding meer oorspronkelijk is![]()
Ach ik ken 'm uit mijn jonge jaren maar ik moest er wel keihard om lachen, heerlijk zulke uitspraken.
dinsdag 8 april 2025 om 20:29
Zoals die eerste optie zit de koningin altijd, ik nooit. Zal het eens proberen.
Ik zou de rok terugbrengen en zoeken naar eenzelfde soort met een iets kortere split (die dus lager begint, richting je knieën). Onhandig als je steeds op je inkijk moet letten, zou ik geen zin in hebben. Een alternatief is vast te vinden, lange spijkerrokken zijn hip nu!
Zoek je een strakke
Kijk wat ik op Zalando ontdekt heb! ht ... b-k13.html
Of een wijde?
https://www.wefashion.com/nl_NL/we-fas ... gJOXvD_BwE
Ik zou de rok terugbrengen en zoeken naar eenzelfde soort met een iets kortere split (die dus lager begint, richting je knieën). Onhandig als je steeds op je inkijk moet letten, zou ik geen zin in hebben. Een alternatief is vast te vinden, lange spijkerrokken zijn hip nu!
Zoek je een strakke
Kijk wat ik op Zalando ontdekt heb! ht ... b-k13.html
Of een wijde?
https://www.wefashion.com/nl_NL/we-fas ... gJOXvD_BwE
dinsdag 8 april 2025 om 20:45
In het verleden ook kleding gekocht die ik zo leuk vond. Maar in de praktijk de kast niet uitkomen, vanwege dat soort dingen. Niet praktisch, te koud, te bloot, te bewust moeten zijn van houding met zitten, niet goed in kunnen lopen, want te strak, etc etc.
En aangezien ik al een tijd terug heb besloten dat mezelf enigzins prettig en beweegvrij voelen vóór het mooie plaatje gaat, gaat dergelijke kleding toch terug.
En aangezien ik al een tijd terug heb besloten dat mezelf enigzins prettig en beweegvrij voelen vóór het mooie plaatje gaat, gaat dergelijke kleding toch terug.
dinsdag 8 april 2025 om 21:20
Ik heb ooit van een enkellange spijkerrok, (elastisch stofje) de zijsplit wat verder laten dichtmaken. Kleermaker vond het een stom plan, en hij had gelijk: het zag er niet uit en zat ook niet lekker.
Die rok is uiteindelijk in de kledingcontainer beland.
Misschien altijd een brede luchtige sjaal meenemen? Die je dan over de driehoek drapeert?
Die rok is uiteindelijk in de kledingcontainer beland.
Misschien altijd een brede luchtige sjaal meenemen? Die je dan over de driehoek drapeert?
dinsdag 8 april 2025 om 21:50
Mijn ervaring: weinig vrouwen. Ik vraag me altijd af of het ze niet boeit dat je zo in hun liefdesdriehoek staart of ze het niet doorhebben.
En ook als je onder een tafel zit kijk je er gewoon vol in als je op de juiste hoek zit/staart.
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
dinsdag 8 april 2025 om 22:27
Daarom draag ik alleen lange rokken / jurken

dinsdag 8 april 2025 om 22:50

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in