Nieuwe vriend kiest ex zijn manier van leven boven ons
dinsdag 8 april 2025 om 19:17
Hi mensen,
Ik heb een vraag waar ik niet uitkom alleen... Ik date sinds kort een leuke man van 26, goed voor elkaar en niks te klagen. Hij is zeker van zijn zaak dat hij mij als vriendin wilt en hij zorgt ook goed voor mij, alleen...
Het heeft een maand geduurd voor hij deze nieuwe relatie begon na dat hij gedumpt was door zijn 5 jaar lange relatie.. en ik lijk op meningen, diepe gesprekken, emoties en hulp niks toe te voegen. Hij blijft steevast bij dat wat zijn ex hem heeft aangeraden, dat het beste voor hem is. Ik vind dit moeilijk, ook heeft hij de vrouwelijke artikelen van zijn ex nog overal in de badkamer liggen en hangt er nog een enorme foto van haar in zijn kantoor.. ik durf er niks van te zeggen omdat, zodra ik er over begin hij er voor weg deinst om te praten.. ook lijkt het alsof ik haar oude patronen invul.. en dat is niet iets wat ik van plan was te gaan doen. Ookal zegt hij dat hij specifiek mij als persoon wilt.. ik begrijp het niet.
Hij is mega lief en zorgzaam, maar dit is iets wat de vlinders enigzins doven. Weet iemand wat ik hier mee aan moet?
Ik heb een vraag waar ik niet uitkom alleen... Ik date sinds kort een leuke man van 26, goed voor elkaar en niks te klagen. Hij is zeker van zijn zaak dat hij mij als vriendin wilt en hij zorgt ook goed voor mij, alleen...
Het heeft een maand geduurd voor hij deze nieuwe relatie begon na dat hij gedumpt was door zijn 5 jaar lange relatie.. en ik lijk op meningen, diepe gesprekken, emoties en hulp niks toe te voegen. Hij blijft steevast bij dat wat zijn ex hem heeft aangeraden, dat het beste voor hem is. Ik vind dit moeilijk, ook heeft hij de vrouwelijke artikelen van zijn ex nog overal in de badkamer liggen en hangt er nog een enorme foto van haar in zijn kantoor.. ik durf er niks van te zeggen omdat, zodra ik er over begin hij er voor weg deinst om te praten.. ook lijkt het alsof ik haar oude patronen invul.. en dat is niet iets wat ik van plan was te gaan doen. Ookal zegt hij dat hij specifiek mij als persoon wilt.. ik begrijp het niet.
Hij is mega lief en zorgzaam, maar dit is iets wat de vlinders enigzins doven. Weet iemand wat ik hier mee aan moet?
woensdag 9 april 2025 om 07:38
Dit.
Zeker in een prille relatie zou ik iets anders verwachten.
Klinkt mij meer als iemand die niet alleen wil/kan zijn en dus zo snel mogelijk een nieuwe vrouw wil, zonder het uitgaan van zijn eerdere relatie eerst te verwerken.
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.
Hannah Arendt
Hannah Arendt
woensdag 9 april 2025 om 07:56
woensdag 9 april 2025 om 08:09
woensdag 9 april 2025 om 08:26
Dat zijn ex nog een soort van prominente rol speelt een maand na de breuk kan ik nog wel een beetje begrijpen maar dat dit absoluut niet bespreekbaar is zou voor mij de dealbreaker zijn. Ik wil gewoon kunnen vragen waarom zijn ex nog bijna levensgroot in zijn kantoor hangt en of hij er niet eens heel voorzichtig aan denkt dat plaatje weg te halen.
.
woensdag 9 april 2025 om 09:11
Ik vind het so wie so bizar dat je een maand na een breuk weer in een nieuwe relatie zit. Ik bedoel, wat is er mis met even een tijdje alleen zijn en je zaken weer terug op een rijtje krijgen? Zou het zelf heel onaantrekkelijk vinden en idd het gevoel krijgen dat je een relatie hebt met iemand die niet alleen kan zijn en dat het dan minder om mij als persoon gaat, maar om mij als vulling.
woensdag 9 april 2025 om 15:30
Eens. Heel kort.NomenNesci0 schreef: ↑09-04-2025 09:11Ik vind het so wie so bizar dat je een maand na een breuk weer in een nieuwe relatie zit. Ik bedoel, wat is er mis met even een tijdje alleen zijn en je zaken weer terug op een rijtje krijgen? Zou het zelf heel onaantrekkelijk vinden en idd het gevoel krijgen dat je een relatie hebt met iemand die niet alleen kan zijn en dat het dan minder om mij als persoon gaat, maar om mij als vulling.
Zij heeft het uitgemaakt en hij is gelijk gaan daten? En dat binnen een maand? En het al een relatie noemen ipv daten? En hij is nog zo bezig met zijn ex?
Joh, je bent gewoon opvulling. Dat je daar zin in hebt.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 9 april 2025 om 20:27
Ik vind mensen die daten een maand nadat ze uit een lange relatie komen persoonlijk sowieso randdebiel. Dat daargelaten klinkt de manier waarop deze man ermee omgaat helemaal ongezond, dus ik zou lekker verder gaan kijken naar een normaal persoon.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in