Bad lek, verzekering?
woensdag 9 april 2025 om 18:14
Bij het vervangen van de badkraan (zelf gedaan) is de badkraan in het bad gevallen. Er was een beschadiging zichtbaar maar eerst geen lek. Helaas nu een paar weken later komen er bubbeltjes omhoog bij een vol bad. Hij is dus lek. Het is een ingebouwd bad, we kunnen niet zien hoeveel water eronder is gelekt. Dan moet je de hele ombouw slopen.
Nu is waterschade normaal gedekt. Maar dit is door eigen toedoen beschadigd, niet opzettelijk natuurlijk. Maar is dit dan ook gedekt?
Nu is waterschade normaal gedekt. Maar dit is door eigen toedoen beschadigd, niet opzettelijk natuurlijk. Maar is dit dan ook gedekt?
woensdag 9 april 2025 om 18:37
Onze ervaring is dat je gedekt bent voor de schade die het veroorzaakt heeft. Dus een nieuw bad moet jezelf betalen, maar als er een lekkage komt en die zorgt bv voor lekkage beneden en sloopt het plafond bijvoorbeeld. Dat herstel is gedekt. Bij ons werd eerder niet gevraagd wie het gemaakt had wij zelf of een derde partij.
Ik weet niet hoe het zit met de ombouw. Verzekering checken of eventueel tussenpersoon bellen. Die hebben wij dus wel en kunnen je alles zeggen en regelen alles verder.
Succes ermee in ieder geval !
Ik weet niet hoe het zit met de ombouw. Verzekering checken of eventueel tussenpersoon bellen. Die hebben wij dus wel en kunnen je alles zeggen en regelen alles verder.
Succes ermee in ieder geval !
woensdag 9 april 2025 om 18:55
woensdag 9 april 2025 om 21:05
woensdag 9 april 2025 om 22:08
woensdag 9 april 2025 om 22:42
Ah top. Ga ik even naar kijken of dit bij ons ook kan. Beschadiging is een stuk groter als op t filmpje maar t is t proberen waard.
donderdag 10 april 2025 om 17:41
Mijn verzekering dekte lekkage niet eens en dat hadden we niet zelf veroorzaakt.
Even advocaat van de duivel: je hebt een oude badkamer en dan zou je zoiets ‘foutje bedankt’ op kosten van de verzekering kunnen vernieuwen.
Ik neem aan dat er wel iets van economische schade waarde meegenomen wordt.
De enige die antwoord kan geven is je verzekeraar.
Even advocaat van de duivel: je hebt een oude badkamer en dan zou je zoiets ‘foutje bedankt’ op kosten van de verzekering kunnen vernieuwen.
Ik neem aan dat er wel iets van economische schade waarde meegenomen wordt.
De enige die antwoord kan geven is je verzekeraar.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in