Napraat 2025.3 met geklets en lentekriebels.
maandag 10 maart 2025 om 10:19
Beste forummers,
Welkom in napraat 2025.3 met geklets en lentekriebels.
Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Welkom in napraat 2025.3 met geklets en lentekriebels.
Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
vrijdag 11 april 2025 om 07:44
Ik erger me trouwens kapot aan dat 'wil je geen kinderen' topic.
Niet om het onderwerp op zich, maar om het feit dat die vrouwen blijkbaar niet doorhebben dat ze niet uniek zijn. Dat iedereen die afwijkt van de norm daar vragen over krijgt.
Dat zij dat zelf ongetwijfeld ook doen over andere onderwerpen.
Beetje overstijgend denken zou verfrissend zijn.
kinderen/quot-wil-je-geen-kinderen-quot ... ges/510998
Niet om het onderwerp op zich, maar om het feit dat die vrouwen blijkbaar niet doorhebben dat ze niet uniek zijn. Dat iedereen die afwijkt van de norm daar vragen over krijgt.
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.
Hannah Arendt
Hannah Arendt
vrijdag 11 april 2025 om 07:47
Yildizlar2 schreef: ↑11-04-2025 07:41Dat was dezelfde als Elnino of hoe je het ook schreef .
Die mis ik zeker niet , was provoceren om het provoceren vooral op de kinderpijler . Loopt er helaas nog zo een los .

Voor iedereen een groene tuin
vrijdag 11 april 2025 om 07:53
Eh nee ik lees hier echt al honderd jaar af en aan mee. Heb dus ook beelden bij mensen, waaronder jou, Yasmijn en LV.
Daarmee zit er een zekere ‘voorspelbaarheid’ in eigenlijk wel fijn is. Heb bij genoemde mensen ook die voorspelbaarheid.
Heb dan weer niet gezien dat die mensen narigheid hebben veroorzaakt eerlijk gezegd. Ga daar dan nu wel vanuit omdat ze een permaban hebben. Maar is dus zeker geen provocatie van mijn kant.
vrijdag 11 april 2025 om 08:06
Sterkte Tak.
Hannah Arendt
Hannah Arendt
vrijdag 11 april 2025 om 08:27
Solomio schreef: ↑11-04-2025 07:44Ik erger me trouwens kapot aan dat 'wil je geen kinderen' topic.
Ik dacht bij die OP meteen: als je het er niet over wil hebben met mensen dan moet je er misschien gewoon niet op ingaan

En met kinderwensen is het nou eenmaal zo dat die inderdaad nog kunnen veranderen en mensen zomaar gelijk kunnen krijgen met hun 'later wel hoor' of 'wel met de juiste man/partner'. Het gebeurt te vaak om te zeggen dat dat echt niet gaat gebeuren. Dus wil je geen commentaar op iets? Kap het af/ga er niet op in. Gezemel inderdaad om ervan te maken dat je oh zo uniek bent in commentaar krijgen.
vrijdag 11 april 2025 om 08:44
Vooral omdat ik van vrouwen die geen kinderen wilden dezelfde soort vragen en opmerkingen kreeg als ik zei dat ik geen partner wilde.S-Groot schreef: ↑11-04-2025 08:27Ik dacht bij die OP meteen: als je het er niet over wil hebben met mensen dan moet je er misschien gewoon niet op ingaan. Mensen vinden nou eenmaal overal wat van en inderdaad, vooral als je afwijkt van de norm. Héél vreemd...
En met kinderwensen is het nou eenmaal zo dat die inderdaad nog kunnen veranderen en mensen zomaar gelijk kunnen krijgen met hun 'later wel hoor' of 'wel met de juiste man/partner'. Het gebeurt te vaak om te zeggen dat dat echt niet gaat gebeuren. Dus wil je geen commentaar op iets? Kap het af/ga er niet op in. Gezemel inderdaad om ervan te maken dat je oh zo uniek bent in commentaar krijgen.
'Wacht maar tot je de ware tegenkomt' of 'dat komt doordat je vader zo'n nare man was', of... of...
Helemaal toen bleek dat ik zonder partner wel kinderen wilde.
Hannah Arendt
Hannah Arendt
vrijdag 11 april 2025 om 09:36
was dat niet Pejeka? Die vond dat vrouwen alleen kokerrokken mochten dragen en schoenen met een hakje.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
vrijdag 11 april 2025 om 09:59
En de Hollandsche pot. Wat een figuur, die beheerste het trollen of in ieder geval het provoceren tot in de puntjes. Ik ben er veel te vaak met gestrekt been tegenin gegaan. Met RB was ik het vaak wel eens.
There's point in your life, you got to reach and when you do
You know it, and now I'm here.
vrijdag 11 april 2025 om 10:10
Werd ze ook niet milder in de loop van de tijd? Athans ik merkte dat wel op via fora.
Voor iedereen een groene tuin
vrijdag 11 april 2025 om 10:24
Oh, daar kom ik eigenlijk nooit.GroenTuintje schreef: ↑11-04-2025 10:10Werd ze ook niet milder in de loop van de tijd? Athans ik merkte dat wel op via fora.
There's point in your life, you got to reach and when you do
vrijdag 11 april 2025 om 10:30
GroenTuintje schreef: ↑11-04-2025 10:10Werd ze ook niet milder in de loop van de tijd? Athans ik merkte dat wel op via fora.
Dan las jij daar andere topics dan ik.
vrijdag 11 april 2025 om 10:31
Nee, juist eerder een parodie op zichzelf.GroenTuintje schreef: ↑11-04-2025 10:10Werd ze ook niet milder in de loop van de tijd? Athans ik merkte dat wel op via fora.
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
vrijdag 11 april 2025 om 10:56
Ik vind het vooral wonderlijk dat het niet bij haar opkomt dat als een groot forum als dit vást al minstens een topic loopt over dit onderwerp. Maar dat komt heel regelmatig voor ("Ben ik (nou echt) de enige die ...?").Solomio schreef: ↑11-04-2025 07:44Ik erger me trouwens kapot aan dat 'wil je geen kinderen' topic.
Ik vind het zelf wel prettig om af en toe met andere vrouwen die bewust geen kinderen willen gedachten en ervaringen te kunnen uitwisselen. Zo groot is die groep niet en dan is het daarbinnen ook nog behoorlijk gemêleerd; ik voel me in het langer lopende topic niet thuis.
En vragen is één ding, maar oordelen en ongevraagde adviezen wat anders.
Maar zeker eens met je laatste zin.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
vrijdag 11 april 2025 om 11:16
Waar lees jij (en Solo) dat TO zich uniek vindt in commentaar krijgen? Ze had beter kunnen zoeken naar een bestaand topic,maar jullie wekken de indruk dat ze steeds beweert dat ze uniek is in haar situatie. Dat lees ik niet. En binnen de context dat mensen nu eenmaal nogal eens ongepaste dingen vragen of zeggen kan het toch prettig zijn om uit te wisselen met mensen die hetzelfde type vragen krijgen (bijv. reacties waarmee je een gesprek over kinderwens kunt afkappen). Daar is dit forum toch voor? Ik begrijp niet helemaal wat er schijnbaar raar aan is.S-Groot schreef: ↑11-04-2025 08:27Ik dacht bij die OP meteen: als je het er niet over wil hebben met mensen dan moet je er misschien gewoon niet op ingaan. Mensen vinden nou eenmaal overal wat van en inderdaad, vooral als je afwijkt van de norm. Héél vreemd...
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
vrijdag 11 april 2025 om 11:43
Ja Pejeka was daar heel goed in.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
vrijdag 11 april 2025 om 13:03
Er is momenteel nogal veel aandacht voor vrouwen die bewust geen kinderen willen en al het commentaar daarop of de vragen erover.canis-felis schreef: ↑11-04-2025 11:16Waar lees jij (en Solo) dat TO zich uniek vindt in commentaar krijgen? Ze had beter kunnen zoeken naar een bestaand topic,maar jullie wekken de indruk dat ze steeds beweert dat ze uniek is in haar situatie. Dat lees ik niet. En binnen de context dat mensen nu eenmaal nogal eens ongepaste dingen vragen of zeggen kan het toch prettig zijn om uit te wisselen met mensen die hetzelfde type vragen krijgen (bijv. reacties waarmee je een gesprek over kinderwens kunt afkappen). Daar is dit forum toch voor? Ik begrijp niet helemaal wat er schijnbaar raar aan is.
En ik zie alleen maar parallellen met alle andere mensen die iets doen of willen wat buiten de norm valt.
Wat mij betreft is het dus vooral belangrijk om het breder te trekken, omdat er in onze maatschappij sowieso weinig ruimte is om af te wijken.
En daarnaast hebben diezelfde bewust kindvrije vrouwen exact diezelfde commentaren dan weer naar mij, als ik zei dat ik geen relatie wilde.
Hannah Arendt
Hannah Arendt