Napraat 2025.3 met geklets en lentekriebels.

10-03-2025 10:19 3117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.3 met geklets en lentekriebels.

Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.

Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Oh goed nieuws trouwens: mijn zonder auto opgegroeide kind viert vandaag zonder noemenswaardige trauma's over gemiste verjaardagsfeestjes haar 24e verjaardag :cheer:
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Kidneybean schreef:
11-04-2025 16:30
Nee.
Dus nog steeds afhankelijk van een ander om je ergens heen te brengen.
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.

Hannah Arendt
Takkie schreef:
't Kan nog erger: ik heb een man zonder rijbewijs.
Oh ja dat was ik vergeten erbij te vertellen: mijn man heeft ook geen rijbewijs. En dik zijn we ook al.
(Herman Finkers)
Kidneybean schreef:
Nee.
Nou dan moet je ook niet zeuren over je ouders.
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
11-04-2025 16:31
Oh goed nieuws trouwens: mijn zonder auto opgegroeide kind viert vandaag zonder noemenswaardige trauma's over gemiste verjaardagsfeestjes haar 24e verjaardag :cheer:
Gefeliciteerd.

Ze durft jou natuurlijk niet te vertellen wat voor trauma's ze eraan heeft overgehouden.

Hannah Arendt
Wacht maar tot je de ware tegenkomt!

* wimperwapper *

Afbeelding
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Takkie schreef:
't Kan nog erger: ik heb een man zonder rijbewijs. The horror :whip:

Dus, geen kinderen, man zonder rijbewijs die de boodschappen doet en kookt. Er is echt serieus iets mis met ons en onze relatie.
Oh, en we zijn dik.
Ik dus: wel kinderen, geen man, wel een rijbewijs, tussen dik en niet dik in.

Hannah Arendt
Lady*Voldemort schreef:
11-04-2025 16:33
Nou dan moet je ook niet zeuren over je ouders.
Dat bepaal ik zelf wel, grapjas.
Solomio schreef:
11-04-2025 16:33
Gefeliciteerd.

Ze durft jou natuurlijk niet te vertellen wat voor trauma's ze eraan heeft overgehouden.

Nou ja ze toont zelf ook al geen enkele belangstelling voor een rijbewijs dus ik denk dat dat wel mee zal vallen. Zoon is het zwarte schaap hier, die mag over drie weken weer afrijden en als alles meezit hebben we dan eindelijk een bolide voor de deur.
(Herman Finkers)
Als ik straks weer een baan heb, gs ik er weer voor. Beep beep
Ik had een poosje geen auto. Ik was toen 30 en net alleen in Zwolle gaan wonen na relatiebreuk.
Mén wat vond ik dat kut.
Geen auto vond ik een groter gemis dan geen relatie meer na 12 jaar :biggrin:
Heeft een maand of 3 geduurd en ik kon er niet aan wennen.
TAFKAPML
Takkie schreef:

Dus, geen kinderen, man zonder rijbewijs die de boodschappen doet en kookt. Er is echt serieus iets mis met ons en onze relatie.
Oh, en we zijn dik.
:rofl:
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Purrmaid schreef:
11-04-2025 16:38
Ik had een poosje geen auto. Ik was toen 30 en net alleen in Zwolle gaan wonen na relatiebreuk.
Mén wat vond ik dat kut.
Geen auto vond ik een groter gemis dan geen relatie meer na 12 jaar :biggrin:
Heeft een maand of 3 geduurd en ik kon er niet aan wennen.
Oh maar dat snap ik. Wij hebben nooit een auto gehad dus dan mis je het ook niet, hoewel er gerust wel eens situaties zijn geweest waar het reuze handig was geweest. Maar als je eenmaal gewend bent om zomaar overal heen te kunnen karren in je autootje is het wel zuur als dat ineens niet meer kan.
(Herman Finkers)
Ik heb wel een rijbewijs, maar doe bijna alles te voet of met de bus. Nadeel vind ik van de bus alleen het altijd in de gaten houden van de tijden. Man heeft wel een auto. Maar voor naar de stad of zee, vergeet parkeren maar, behalve in de winter. Dus wij bussen meestal en tsja het kost hier ook geen drol. Van mijn dorpje naar de stad (zeeman) 0.90 centen.
Redhead70 schreef:
11-04-2025 16:45
Ik heb wel een rijbewijs, maar doe bijna alles te voet of met de bus. Nadeel vind ik van de bus alleen het altijd in de gaten houden van de tijden. Man heeft wel een auto. Maar voor naar de stad of zee, vergeet parkeren maar, behalve in de winter. Dus wij bussen meestal en tsja het kost hier ook geen drol. Van mijn dorpje naar de stad (zeeman) 0.90 centen.
Dat is inderdaad niks. Hoe vaak gaat de bus?
Kidneybean schreef:
11-04-2025 16:46
Dat is inderdaad niks. Hoe vaak gaat de bus?
Zomer ieder half uur in de winter ieder uur tot 22.00. Alleen heel stipt zijn ze hier niet altijd.
Lady*Voldemort schreef:
11-04-2025 15:21
Je vergeet erbij te zeggen dat ik zo zonder rijbewijs wel een erg afhankelijk, onzelfstandig persoon ben.
Dat verhaal hoor ik ook regelmatig.
Maar mensen gaan voorbij
Ik doe even een medisch kattennieuwsje: vandaag zijn bij kitten-met-gebroken-poot de spalk en het verband eraf gegaan (het is 5 maart gebeurd, 17 maart geopereerd) en het ziet er heel stabiel uit. Hij heeft nu wel een kap om om te voorkomen dat hij de hele boel kapot gaat likken, maandag foto's. Verband was eigenlijk nog niet de bedoeling maar hij werd steeds onbesuisder dus vandaag was het mis en ging het los zitten. Even snel tussendoor bij de praktijk geweest, vandaar foto's pas maandag.

Maar... ik ben heel blij dat ik de operatie heb laten doen! Hopelijk mag maandag ook de kap af en gaat die poot er dan weer een beetje normaal uitzien. Want na zes weken verband en spalk is het nu een zeer smoezelige, stoppeltjesbende.
We're just two lost souls
Redhead70 schreef:
11-04-2025 16:45
Voor Dasty :idee:

Hannah Arendt
Redhead70 schreef:
11-04-2025 16:49
Zomer ieder half uur in de winter ieder uur tot 22.00. Alleen heel stipt zijn ze hier niet altijd.
Oh, een beetje zoals hier dus.
Kattentuintje schreef:
11-04-2025 16:54
Ik doe even een medisch kattennieuwsje: vandaag zijn bij kitten-met-gebroken-poot de spalk en het verband eraf gegaan (het is 5 maart gebeurd, 17 maart geopereerd) en het ziet er heel stabiel uit. Hij heeft nu wel een kap om om te voorkomen dat hij de hele boel kapot gaat likken, maandag foto's. Verband was eigenlijk nog niet de bedoeling maar hij werd steeds onbesuisder dus vandaag was het mis en ging het los zitten. Even snel tussendoor bij de praktijk geweest, vandaar foto's pas maandag.

Maar... ik ben heel blij dat ik de operatie heb laten doen! Hopelijk mag maandag ook de kap af en gaat die poot er dan weer een beetje normaal uitzien. Want na zes weken verband en spalk is het nu een zeer smoezelige, stoppeltjesbende.
Fijn dat het er goed uitziet.

Hannah Arendt
Takkie schreef:

Oh, en we zijn dik.
Bij mij is het nog een graadje erger. Ik heb niet alleen geen kinderen en geen rijbewijs, ik ontbeer ook een man, en vrienden, op één na, die ook nog eens op duizend kilometer afstand zit. En ik werk niet.

Gelukkig ben ik dan wel weer dik, dat wel.

Aanvulling: ik heb ook geen tuin. Ik win.
13th_star wijzigde dit bericht op 11-04-2025 16:59
3.80% gewijzigd
There's point in your life, you got to reach and when you do
You know it, and now I'm here.
Lady*Voldemort schreef:
11-04-2025 16:31

Van harte gefeliciteerd! Ach, een auto is uiteindelijk ook alleen maar luxe waar je makkelijk zonder kunt. Ik hoop alleen dat genoeg mensen die luxe willen anders moet ik gaan omscholen.... ;-)
Van harte met dochter LV :cheer2:
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
MrsM schreef:
11-04-2025 16:57
Van harte gefeliciteerd! Ach, een auto is uiteindelijk ook alleen maar luxe waar je makkelijk zonder kunt. Ik hoop alleen dat genoeg mensen die luxe willen anders moet ik gaan omscholen.... ;-)
Omdenken MrsM. Wat dacht je van fatbikelessen?
There's point in your life, you got to reach and when you do
You know it, and now I'm here.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven