Een soa en 10 jaar later klachten mogelijk?

12-04-2025 08:22 117 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal ,
Er is even een dingetje waar ik al een tijdje mee zit , ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen ivm ervaring ofzo ?
Zo’n jaar geleden kregen mijn partner en ik ineens tegenlijk klachten die leken op een soa, zoals gele/groene afscheiding etc.
Daarvoor heb ik ook al wel eens wat klachten gehad maar nooit aan een soa gedacht , pas na de gele / groene afscheiding
Ik was een jaar ervoor bevallen en dacht dat de andere klachten met mijn zwangerschap te maken hadden nog, hierna heb ik ook een jaar lang veel last gehad van mijn bekken namelijk
Nu nadat we allebei klachten kregen zoals de gele/groene afscheiding heb ik een soa tthuis test besteld en gedaan , deze bleek positief op Gonnoroe waar ik erg van schrok, aangezien we al bijna 15 jaar samen waren ,
Toen hebben we ons beide via de dokter getest, en bleek ik Gonnoroe en chlamydia te hebben en mijn partner alleen Gonnoroe , we zijn hier destijds voor behandeld .
Daarna nog 2 keer een soa test gedaan die gelukkig wel negatief was .
Maar het zit me nog steeds niet lekker , hoe we er nu aankomen
Mijn vriend beweerd nooit geen seks te hebben gehad met een ander (alleen met mij) ook ik ben nooit vreemd gegaan,
10 jaar geleden waren we wel een tijdje uit elkaar , hij zegt toen nog steeds niets gedaan te hebben , ik heb toen eenmalig wel iets gedaan met een jongen.
Daarna nooit getest ,
Mijn partner probeerd me er steeds op te wijzen dat het daarvan zal moeten komen maar is dit wel mogelijk om ineens klachten te krijgen allebei van een soa van 10
Jaar geleden , had deze dan niet allang opgelost moeten zijn of kan het echt dat we elkaar steeds opnieuw besmet hebben, wat wel vreemd is dat mijn partner dan nooit geen eerdere klachten heeft gehad .
Ik ben nog steeds bang dat die wel is vreemd gegaan maar het niet durft te vertellen.
10 jaar geleden was het geen vreemd gaan, we waren een poos uit elkaar , en hij beweert nooit vreemd te zijn gegaan,
Ik heb na die tijd ook nooit geen seks meer met een ander gehad !
Ik wil verder maar alleen als ik zeker weet dat hij eerlijk tegen mij is en echt geen affaire ofzo heeft gehad wat me nu onzeker maakt .
Kan het echt dat we 10 jaar hebben rond gelopen met een Soa en nu pas duidelijke klachten hebben gekregen?
Ik hoor graag jullie mening/ervaring hier over
Maantje92 schreef:
13-04-2025 08:31
Tijdens je zwangerschappen wordt je dan niet op bepaalde dingen getest dmv bloedonderzoek?
Chlamydia en gonnoeroe worden niet middels een bloedtest aangetoond. Meestal wordt alleen getest op hiv, syfilis en hepatitis b.
Jij was zwanger, hij ging vreemd. Hij besmette jou, jullie kregen allebei klachten. Een betere verklaring is er niet.
Misschien ook nog even ter aanvulling , het is inmiddels bijna een jaar geleden en het knaagt nog steeds aan me , omdat ik van de week ook een verhaal gehoord heb waaruit blijkt dat die ergens over gelogen heeft ,
We hebben wel daarna nog 3 x een soa test gedaan om de 3 maanden en deze waren wel
Negatief nadat we behandeld zijn
En wanneer we er ruzie over hebben heeft die echt tranen en zegt die dat die het ook zweert op de kinderen dat die niet is vreemd gegaan , maar toch is het verhaal raar omdat we 10
Jaar later klachten kregen .. allebei tegenlijk
Ik heb al wel eens klachten gehad maar geen groene afscheiding en toen ineens wel
En kreeg hij ook klachten
Maar de klachten zijn wel
Bij begonnen en een of 2 dagen later bij hem , dat maakt wel
Waarom ik twijfel
Of het echt niet van toen is , ik ben zelf na die 10
Jaar nooit vreemd gegaan of iets met een jongen gedaan
Purplepeanut schreef:
13-04-2025 10:57
Jij was zwanger, hij ging vreemd. Hij besmette jou, jullie kregen allebei klachten. Een betere verklaring is er niet.
De soa is 14 maanden na de zwangerschap ontdekt , toen we klachten kregen , maar ik was stom om te denken dat dit er misschien nog iets mee te maken heeft gehad omdat ik ook bekken instabiliteit had wel tijdens de zwangerschap
Als die toen is vreemd gegaan hadden we toen al beide klachten moeten hebben denk ik?
Kimberly123 schreef:
13-04-2025 11:33
De soa is 14 maanden na de zwangerschap ontdekt , toen we klachten kregen , maar ik was stom om te denken dat dit er misschien nog iets mee te maken heeft gehad omdat ik ook bekken instabiliteit had wel tijdens de zwangerschap
Als die toen is vreemd gegaan hadden we toen al beide klachten moeten hebben denk ik?
Wat rot voor je TO. Op basis van wat ik lees en weet als leek, lijkt me het meest waarschijnlijk dat het om een recente besmetting gaat. Volgens mij kan chlamydia wel lang zonder klachten zijn, maar gonorroe niet (zie tekst rivm hierboven).

Maar volgens mij heeft het weinig zin hier te blijven speculeren. Bel morgen meteen je huisarts of de ggd en stel daar alle vragen die je hebt. Dan heb je een betrouwbaar antwoord en ook reden om indien nodig een moeilijk gesprek met je vriend aan te gaan

Sterkte.
Maar het is toch niet logisch, dat jullie 10 jaar geen klachten hadden en toen opeens 2 dagen na elkaar?

En dan is er ook nog chlamydia.
Hoelang blijft chlamydia in het lichaam zonder behandeling? Een infectie met chlamydia wordt door het lichaam zelf 'opgeruimd' (geklaard). De helft van de urogenitale infecties is na 1 jaar verdwenen, bijna alle infecties zijn na 3 jaar weg.
Pelle schreef:
13-04-2025 11:44
Maar het is toch niet logisch, dat jullie 10 jaar geen klachten hadden en toen opeens 2 dagen na elkaar?

En dan is er ook nog chlamydia.
Hoelang blijft chlamydia in het lichaam zonder behandeling? Een infectie met chlamydia wordt door het lichaam zelf 'opgeruimd' (geklaard). De helft van de urogenitale infecties is na 1 jaar verdwenen, bijna alle infecties zijn na 3 jaar weg.
Nee dat lijkt me ook raar vandaar ik er nog steeds mee zit ,
Maar wat ik dan weer vreemd vindt , is dat hij alleen op het moment van testen Gonnoroe had en ik chlamydia en gonorroe , en het maakt me ook aan het twijfelen omdat hij er zo
Mee lijkt te zitten als ik hem “beschuldig “
Ik heb nooit iets gedaan verder met een ander
Wel op een verjaardag
Iemand een zoen gegeven bijv,
Hij zegt wel eens dat het daar misschien dan van moet komen en als ik hem daarna “gepijpt heb” we elkaar zo besmet hebben maar vraag me
Ook af of dit nu echt kan
De kans dat hij liegt is echt veel groter
Nee nee nee je kan niet besmet worden door een zoen en het daarna overdragen kom op .
Hij liegt overduidelijk zeker omdat hij de schuld bij jou wil leggen .
Purplepeanut schreef:
13-04-2025 12:16
De kans dat hij liegt is echt veel groter
Ja dat klopt. Maar het is op zn minst opvallend dat hij wel gonorroe heeft en geen chlamydia. Hoe zou TO dan chlamydia moeten hebben gekregen?

To, hoe zeker weet je dat hij geen chlamydia had? Heb je zijn test resultaten gezien, of hebben jullie samen een gesprek gehad? Of zou het kunnen dat hij niet deelt met jou dat hij ook chlamydia had?
Nadinexxx schreef:
13-04-2025 12:20
Ja dat klopt. Maar het is op zn minst opvallend dat hij wel gonorroe heeft en geen chlamydia. Hoe zou TO dan chlamydia moeten hebben gekregen?

To, hoe zeker weet je dat hij geen chlamydia had? Heb je zijn test resultaten gezien, of hebben jullie samen een gesprek gehad? Of zou het kunnen dat hij niet deelt met jou dat hij ook chlamydia had?
We hebben samen bij de dokter het gesprek gehad voordat we behandeld werden , en ook online is de uitslag via de dokter in te zien dat er alleen gonnoroe staat, dus het lijkt me ook raar als die de dokter zou kunnen omkopen
Ook de dokter zei tegen ons dat die voor de zekerheid ook voor chlamydia behandeld
Moest worden (een spuit in de bil) omdat die het anders toch ging krijgen (via mij)
Maar ik heb niets gedaan 10 jaar niet met een andere man ..
Kimberly123 schreef:
13-04-2025 12:26
We hebben samen bij de dokter het gesprek gehad voordat we behandeld werden , en ook online is de uitslag via de dokter in te zien dat er alleen gonnoroe staat, dus het lijkt me ook raar als die de dokter zou kunnen omkopen
Ook de dokter zei tegen ons dat die voor de zekerheid ook voor chlamydia behandeld
Moest worden (een spuit in de bil) omdat die het anders toch ging krijgen (via mij)
Dat is ook raar. Man had geen chlamydia, maar is wel behandeld?
Een behandeling voorkomt toch geen besmetting?
S-Groot schreef:
13-04-2025 09:06
Oh daar heb ik dan zeker overheen gelezen
:lol:
Kimberly123 schreef:
13-04-2025 12:26
Klachten van gonorroe uiten zich doorgaans snel na besmetting, een vals negatieve testuitslag bij chlamydia kan worden veroorzaakt door te vroeg testen.

De meest reële en voor de hand liggende verklaring is dat jouw man vlak voordat jullie klachten kregen met iemand anders seks heeft gehad.
En het nog te vroeg was om bij hem de chlamydia aan te tonen.
Beide soa’s zijn behandeld, testuitslagen erna waren negatief. Dus hierna is hij of niet meer vreemdgegaan of hij is sindsdien veilig gaan vrijen..
liz23liz5 wijzigde dit bericht op 13-04-2025 12:39
3.43% gewijzigd
Mijn vriend beweerd nooit geen seks te hebben gehad met een ander
Nah, daar ga je al!
Het kan dat er te vroeg is getest voor hem. Of dar de afname niet goed is gegaan. Wel apart dat jij dan wel een positieve test hebt natuurlijk (in het eerste scenario). Maar als jij zeker weet dat je nier besmet kan zijn recent dan schat ik als grootste kans in dar je het van je man hebt. Dat hij boos en verdrietig wordt als jij erover begint wil natuurlijk weinig zeggen over zijn onschuld.
Nadinexxx schreef:

Technisch gezien kan chlamydia asymptomatisch zijn bij vrouwen. Het kan zichzelf opruimen en als je erg achterdochtig bent, kan het ook zo zijn dat hij er zich al voor had laten behandelen en zijn mond heeft heeft gehouden omdat zij geen klachten had. Of vals negatief wat eerder al genoemd is.
En chlamydia wordt behandeld met pillen (antibiotica).
Die prik in je bil wordt gegeven bij gonorroe.

Voor allebei de soa's krijg je antibiotica, maar de manier waarop is anders. Voor gonorroe krijg je bij de huisarts een prik met antibiotica in je bil. Maar het is ook mogelijk dit via Soapoli-online te regelen. Chlamydia behandel je met een antibioticakuur met pillen.
Nadinexxx schreef:

Dat kan wel. Zijn lichaam kan het virus al hebben opgeruimd.
Pelle schreef:
13-04-2025 12:42
En chlamydia wordt behandeld met pillen (antibiotica).
Die prik in je bil wordt gegeven bij gonorroe.

Voor allebei de soa's krijg je antibiotica, maar de manier waarop is anders. Voor gonorroe krijg je bij de huisarts een prik met antibiotica in je bil. Maar het is ook mogelijk dit via Soapoli-online te regelen. Chlamydia behandel je met een antibioticakuur met pillen.
We hebben in ieder geval allebei eenmalig een prik in onze billen gehad , en antibiotica door pillen
Hij uit voorzorg maar 2 pillen
Omdat die het nog niet had
En ik wel 7 stuks
Pianissimo schreef:
13-04-2025 12:43
Dat kan wel. Zijn lichaam kan het virus al hebben opgeruimd.
Of te kort geleden voor hem om aan te tonen op de test. Je kan chlamydia in de incubatietijd doorgeven. En lijf van TO reageert anders en bij haar wel een positieve test
Dubbel
Kimberly123 schreef:
13-04-2025 12:45
We hebben in ieder geval allebei eenmalig een prik in onze billen gehad , en antibiotica door pillen
Hij uit voorzorg maar 2 pillen
Omdat die het nog niet had
En ik wel 7 stuks
Alsnog voorkomt antibiotica niet dat je besmet raakt. Als hij het niet had, heeft een behandeling geen zin.
Op basis van de biologie is er geen andere verklaring dan dat 1 van jullie kort voordat de soa zich uitte onbeschermde seks met een ander heeft gehad die een soa had.
Jij was het niet, dan was hij het.
Je vriend is vreemdgegaan en wil dat niet vertellen. Mocht het uitkomen dan zal hij zeggen dat hij bang was het te vertellen. Om het liegen erover minder erg te maken. Want jouw vriend is een manipulator. Haalt de chlamydia erbij om jou verdacht te maken van vreemdgaan. Hij draait de boel om dus. Hij gaslight jou.
En dit zegt mij genoeg. Dit doet hij hoogstwaarschijnlijk met veel meer dingen.
Pas goed op jezelf. Neem je onderbuikgevoel serieus.
Jouw vriend is niet te vertrouwen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven