Napraattopic 2025.4, met geklets.

12-04-2025 00:31 476 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.4 met geklets.

Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.

Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Zijdehoentje schreef:
13-04-2025 19:10
In mijn beleving was er ooit eens een topic over goedkope gerechten ('vrekwaardig eten' of iets dergelijks?), maar kan dit niet zo snel meer vinden. Bestaat dit topic nog? Mocht dat niet zo zijn, dan maak ik 'm zelf even aan.
De zoekfunctie doet het tegenwoordig best redelijk, dus als er idd vrek in voorkwam, dan kan je 'm nog wel vinden denk ik.
Maar anders goed idee, niet grappig meer wat sommige dingen kosten.
https://forum.viva.nl/eten/vrekwaardig ... es/112952

Zit alleen een slotje op, dus moet je aan de mods vragen om het weer te openen.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Star⁴ schreef:
13-04-2025 19:16
De zoekfunctie doet het tegenwoordig best redelijk, dus als er idd vrek in voorkwam, dan kan je 'm nog wel vinden denk ik.
Maar anders goed idee, niet grappig meer wat sommige dingen kosten.
Met de zoekfunctie kwam ik een oud topic tegen uit (volgens mij) 2018 of 2019 of zo. Ik denk dat ik zo maar even zelf een topic aanmaak.
In this mad house we must all survive
MyLittlePony schreef:
13-04-2025 15:05
Een PO heeft in principe geen wettelijk geregelde positie, een FG wel. Het is niet 100% hetzelfde
Wablief?
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Mijn zus, , appte of ik in november 2026, samen met mijn ouders op haar bruiloft wil zijn. 1 mijn vader is ruim 86, dus geen idee. 2 eerst zien dan geloven voordat ik een ticket boek. Dat was niet het gewenste antwoord.
Redhead70 schreef:
13-04-2025 20:41
Mijn zus, , appte of ik in november 2026, samen met mijn ouders op haar bruiloft wil zijn. 1 mijn vader is ruim 86, dus geen idee. 2 eerst zien dan geloven voordat ik een ticket boek. Dat was niet het gewenste antwoord.
Ze is iig lekker bijtijds...
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.

Hannah Arendt
Solomio schreef:
13-04-2025 20:43
Ze is iig lekker bijtijds...
Dat is waar inderdaad, maar ik dacht huh over 1.5 jaar?, maar goed dan kent ze haar lover 5 jaar. En heel naïef gaat ze ervan uit dat ouders nog leven. Ik tickets boek, ik ken die man niet, en ik wat dingen regel. Maar goed ik zat te grinniken en zie het tegen november 26 wel.
Redhead70 schreef:
Dat was niet het gewenste antwoord.
Dat begrijp ik best.
Als je gaat trouwen is dat het allerbelangrijkste van de hele wereld, dan ga je er blind vanuit dat iedereen staat te juichen en te springen en hemel en aarde verzet om op joúw feest te komen.

Maar ik snap heel goed dat je het even aankijkt, vooral als je ouders aardig op leeftijd zijn.
.
Rooss4.0 schreef:
13-04-2025 21:05
Dat begrijp ik best.
Als je gaat trouwen is dat het allerbelangrijkste van de hele wereld, dan ga je er blind vanuit dat iedereen staat te juichen en te springen en hemel en aarde verzet om op joúw feest te komen.

Maar ik snap heel goed dat je het even aankijkt, vooral als je ouders aardig op leeftijd zijn.
Nooit begrepen. :roll:

Hannah Arendt
Daarom ben je ook nooit getrouwd waarschijnlijk. Trouwen kan Heel Erg Belangrijk zijn. Tenminste, dat vond ik wel toen ik de daarvoor bestemde leeftijd had.
.
Rooss4.0 schreef:
13-04-2025 21:12
Daarom ben je ook nooit getrouwd waarschijnlijk. Trouwen kan Heel Erg Belangrijk zijn. Tenminste, dat vond ik wel toen ik de daarvoor bestemde leeftijd had.
Ze is geen 20 hé, dus ik snap de naïviteit niet. Ter info ze is 50 plus.
Rooss4.0 schreef:
13-04-2025 21:12
Zou het? ;)

Hannah Arendt
Redhead70 schreef:
13-04-2025 21:00
Dat is waar inderdaad, maar ik dacht huh over 1.5 jaar?, maar goed dan kent ze haar lover 5 jaar. En heel naïef gaat ze ervan uit dat ouders nog leven. Ik tickets boek, ik ken die man niet, en ik wat dingen regel. Maar goed ik zat te grinniken en zie het tegen november 26 wel.
Je kan toch zeggen graag te komen en tegen die tijd pas je tickets boeken?
Ik kan me wel voorstellen dat ze je reactie niet zo vriendelijk vindt.
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
Moiren schreef:
13-04-2025 21:59
Je kan toch zeggen graag te komen en tegen die tijd pas je tickets boeken?
Ik kan me wel voorstellen dat ze je reactie niet zo vriendelijk vindt.

Ook mijn gedachte (plus zeggen: natuurlijk hou ik dan vrij). Snap niet waarom dat niet je eerste reactie is en waarom je het in vredesnaam gaat hebben over tickets (die je nog niet wil) boeken.
Yup. Eens.
Solomio schreef:
13-04-2025 21:55
Zou het? ;)
Ik kan me slecht voorstellen dat jij trouwen Zo Ontzettend Belangrijk had gevonden. Maar misschien vergis ik me.
.
Redhead70 schreef:
13-04-2025 21:24
Ze is geen 20 hé, dus ik snap de naïviteit niet. Ter info ze is 50 plus.
En ik snap jouw onvriendelijkheid niet zo eigenlijk.
.
Ik ging trouwen na meer dan 20 jaar samen te zijn in Coronatijd, juist omdat we dat trouwen helemaal niet zo graag wilden doen met heel erg veel mensen erbij. Maar een tijd daarna wilde we wel een groot feest vieren en het is me best tegengevallen dat sommige mensen geen sjoege gaven. Of juist echt pas op het laaste moment afzeiden. Echt kut was dat. En het is voor mij nu in ieder geval volkomen duidelijk voor wie ik wel en voor wie ik geen rondje om wil lopen in de (schoon)famiilie.
Mijn zus was er trouwens bij het trouwen zelf ook bij, omdat ze mijn getuige was en zij was dus ook de eerste die er van hoorde. En ze was één van de belangrijkste mensen voor mij voor die dag. Ook later op mijn feest. Dus het is ook maar net wat voor band je met elkaar hebt, misschien?
Wij zijn ook de allerjongsten niet meer.

Als mijn zus iets belangrijks zou aankondigen en ik zou in het buitenland wonen, dan zou ik er wel zijn voor haar op die dag.
What would Patsy do?
Rooss4.0 schreef:
13-04-2025 23:40
Ik kan me slecht voorstellen dat jij trouwen Zo Ontzettend Belangrijk had gevonden. Maar misschien vergis ik me.
Dat lijkt me nogal een open deur.

Hannah Arendt
Rooss4.0 schreef:
13-04-2025 23:42
En ik snap jouw onvriendelijkheid niet zo eigenlijk.
Die snap ik dan weer prima.

Overigens is mijn standaardreactie als iemand iets wil vastleggen over meer dan een jaar, dat ik dan helaas een crematie heb.

Hannah Arendt
Redhead70 schreef:
13-04-2025 21:00
Het trouwen is voor haar blijkbaar een Belangrijk Ding. Ze is er blij mee en deelt dat met jou om dan van jou een koude douche te krijgen.
Beetje flauw om zo te reageren, geen wonder dat ze dat niet leuk vond. Het is net zo simpel om wat enthousiaster te reageren en het dan alsnog wel te zien tegen november 2026.
Nouschi schreef:
12-04-2025 21:21
Laat dit lekker op fb. Is ook niet zo netjes toch.
Het beste kun je dat konijnenhol van Zuckerberg helemaal links laten liggen.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
charlottew88 schreef:
13-04-2025 12:16
Ik heb een allergie voor de woorden broker en privacy officer :sick:
Diversity officers (op universiteiten) en sensitivity readers (bij uitgeverijen)
Puritanism:
(HL Mencken)
Redhead70 schreef:
Vroeger stuurden trouwlustigen een mooie kaart met een uitnodiging. En niet al anderhalf jaar van te voren.
Puritanism:
(HL Mencken)
Lemon schreef:
14-04-2025 07:59
Het trouwen is voor haar blijkbaar een Belangrijk Ding. Ze is er blij mee en deelt dat met jou om dan van jou een koude douche te krijgen.
Beetje flauw om zo te reageren, geen wonder dat ze dat niet leuk vond. Het is net zo simpel om wat enthousiaster te reageren en het dan alsnog wel te zien tegen november 2026.
Ik vind het dan weer een beetje flauw dat 'men' vaststelt hoe er gereageerd dient te worden.

Hannah Arendt

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven