Zwanger worden…. Start 2025

02-01-2025 19:29 419 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi allemaal,

Wie van jullie heeft een wens om zwanger te worden in 2025? Hoelang ben je al gestopt met anticonceptie?

Wellicht leuk om elkaar op de hoogte te houden?

Ik ben in oktober 2022 gestopt met de pil. We wonen toen net een half jaar in ons nieuwe huis. Hebben al een dochter van nu 5 jaar en willen graag een broertje of zusje voor haar

Helaas wegens een burn out bij mijn partner en bij mezelf Long-covid hebben we alles on hold gezet en zijn we condooms gaan gebruiken voor en tijdens de eisprong.

Nu we beide zo goed al hersteld zijn willen we er in 2025 wel voor gaan.
Gefeliciteerd Pandabeer!

@kerstbal; nou precies dat inderdaad! Ik had echt niet verwacht dat ik bij alles zo zou nadenken. Heb de stille hoop dat het na 2 maanden wel een beetje zou zakken haha.

@orchidee; jammer =(
Jammer Orchidee.

Ik herken het wel maar plan zelf wel alles qua vakanties enzo en dan zie ik wel. Voor hetzelfde geld duurt het nog een hele tijd en dan heb je jezelf vanalles ontzegd.
tortelduif wijzigde dit bericht op 04-04-2025 11:07
Reden: Domme spelfout
0.54% gewijzigd
Wauw pandabeer, gefeliciteerd!

En leuk nieuwe schrijfsters dat jullie mee schrijven, welkom!

Ik ben een tijdje stil geweest. In het begin niet zoveel te melden, maar helaas kom ik nu met slecht nieuws. Mijn zwangerschap is uitgelopen in een miskraam :(
Ik verloor bloed en voelde me er niet goed bij. Ik mocht extra langs komen en ze zag inderdaad dat het niet goed was. Al snel kwam het flinke bloeden opgang en kunnen we nu wel concluderen dat mijn lichaam het heeft afgebroken. Ik kijk er vooral met verstand naar: blijkbaar was er iets niet goed en heeft het lichaam zelf ingegrepen om het te stoppen, maar qua gevoel is het natuurlijk erg verdrietig…

Ik parkeer me dus weer op het wachtbankje om te kijken wat mijn menstruatie en cyclus komende tijd gaat doen…
Ytje schreef:
04-04-2025 10:16
Wauw pandabeer, gefeliciteerd!

En leuk nieuwe schrijfsters dat jullie mee schrijven, welkom!

Ik ben een tijdje stil geweest. In het begin niet zoveel te melden, maar helaas kom ik nu met slecht nieuws. Mijn zwangerschap is uitgelopen in een miskraam :(
Ik verloor bloed en voelde me er niet goed bij. Ik mocht extra langs komen en ze zag inderdaad dat het niet goed was. Al snel kwam het flinke bloeden opgang en kunnen we nu wel concluderen dat mijn lichaam het heeft afgebroken. Ik kijk er vooral met verstand naar: blijkbaar was er iets niet goed en heeft het lichaam zelf ingegrepen om het te stoppen, maar qua gevoel is het natuurlijk erg verdrietig…

Ik parkeer me dus weer op het wachtbankje om te kijken wat mijn menstruatie en cyclus komende tijd gaat doen…
Oh Ytje wat een verdrietig nieuws :(
"Fijn" dat het lichamelijke stuk snel is gegaan maar kan me voorstellen dat je er mentaal even goed doorheen zit. Gun jezelf de tijd om het te verwerken :heart:
Oh Ytje, wat een naar bericht zeg!! Sterkte en een dikke knuffel.

Wij plannen vakanties ook gewoon hoor. Maar zoals nu zijn we nog steeds aan het tobben waar we in september heen willen. Waarschijnlijk toch iets buiten Europa, want dat zien we de eerste tijd met een kind niet per se zitten. Luxe problemen, maar toch.

Zelfde voor theaterbezoeken. Binnenkort komt de gids voor het nieuwe seizoen wel uit. Ook hiervoor geldt, ik ga gewoon leuke voorstellingen boeken, maar je weet nooit waar je over een jaar staat.
Gelukkig kun je veel nog wel, tegen een kleine vergoeding, annuleren. Of anders wil iemand anders m’n tickets wel overnemen als dat in die situatie beter is.

Maar mijn hoofd vind dit ook allemaal maar lastig haha.
Ah wat fijn Pandabeer! Gefeliciteerd!

En wat naar voor jou Ytje.. Ik weet helaas hoe het voelt om dat door te maken en wens je veel sterkte ❤️

Hier voorlopig nog niets. Ik denk wel een innestelingsbloeding gehad te hebben op 8/9 DPO. Vanmorgen had ik nog één test in huis (trekpleister eigen merk) maar deze liep niet goed door (dus ik zie het als ongeldig). Eenmaal goed opgedroogd zag ik wel twee streepjes, best duidelijk, maar wel echt buiten afleestijd. Vanmiddag opnieuw getest met een KV early en die helaas negatief. Morgen maar weer proberen met ochtendurine! Zit nu op 10 DPO dus kan nog alle kanten op. Altijd spannend deze dagen!
Gefeliciteerd Pandabeer, wat een mooi nieuws! :heart:

& wat een verdrietig nieuws juist van jou Ytje :-[ Wat moet dat schrikken zijn geweest, ondanks dat je het al een klein voorgevoel had. Gun jezelf de tijd om deze teleurstelling een plekje te geven. Een hele dikke knuffel!

Hier is door de nieuwe medicatie mijn menstruatie uitgebleven (kan erbij horen). Eerste weken na NOD zo’n 10 testen er tegenaan gegooid ;-D Nu op dag 40 toch wel de acceptatie dat ik écht niet zwanger ben haha. Goed ingesteld raken heeft nu prioriteit en dat lukt. Afgelopen maandag bloedgeprikt en de medicatie slaat aan. Das positief! Daarna kunnen we écht gaan proberen, want alle kansen hiervoor waren door dit eigenlijk kansloos en voor spek en bonen. Nooit geweten dat een trage schildklier zo’n groot effect heeft op het zwanger worden en blijven.

Hoop nu wel dat mijn menstruatie eraan komt want door al die schommelingen heb ik ook geen flauw idee meer wanneer mijn eisprong is.
Oh en dank jullie wel allemaal voor het medeleven en de sterkte-wensen! Heel fijn zo’n clubje meiden bij elkaar!
Hi meiden!

Op de achtergrond lees ik mee en alles terug als ik even niet langs ben geweest.

@Ytje dat meen je niet! Wat een kl*te nieuws. Het is iedereen hier zo gegund en dit wilt niemand. Hoe gaat het met je en hoe voel je je?

Hier staat alles even stil en hoe graag ik ook een tweede wil, daar heb ik wel mijn partner voor nodig. Hij zit niet zo lekker in z’n vel door z’n werk. Er is in februari en maart veel gebeurd op z’n werk waardoor hij nu aan het solliciteren is en even nu niet aan een tweede wilt denken.

Het is even niet anders, en wellicht komt er ook geen tweede. We gaan het allemaal zien de komende maanden hoe alles gaat.

Wel blijft ik meelezen en reageren want ik geniet ontzetten van jullie berichten. Mochten wij er 100% voor een tweede gaan laat ik het weten. De pil blijft in iedergeval weg.
Oh Bobbelientje, jammer dat je menstruatie ontregeld is op dit moment. Wel fijn te horen dat de medicatie aan lijkt te slaan. Ook erg belangrijk. Succes met afwachten.

Hmm, lastig bericht Beauty. Niet fijn als je er als partners wisselend instaat. Maar wat je zegt, je hebt er toch echt twee nodig. Dat je partner weer fijner in zijn vel zal komen te zitten is erg belangrijk.
Hopelijk vindt hij gauw een nieuwe baan waardoor hij zich ook beter gaat voelen.
En daarna samen maar eens kijken hoe nu verder.

Hier vandaag ongesteld geworden. Ben benieuwd hoe mijn cyclus eruit zal komen te zien en over hoeveel dagen ik weer ongesteld zal worden nadat ik ben gestopt met de pil. Het gaat vanaf nu toch wel beginnen. Spannend!
Wat verdrietig Ytje, sterkte!
En ook een lastige beslissing Beauty, hoe is het voor jou?
En voor het fijne nieuws, Gefeliciteerd Pandabeer!!

Bij ons loopt het gewone leven en de gewone plannen ook gewoon door. Onder het mom we weten niet wanneer het raak gaat zijn en we zien dan wel. We zijn er beiden toch wel veel mee bezig merk ik, maar op een fijne manier. We hopen beiden dat het snel raak mag zijn, nu in ronde 4.
Wat ontzettend verdrietig om te horen Ytje! Ik kan me voorstellen dat dit heel heftig is, ook al probeer je het met verstand te benaderen. Je was wel eventjes in je blije bubbel waar je uitgetrokken word. Sterkte!

Het lijkt me niet makkelijk als je zelf wel die wens voelt, maar je partner er nu even niet aan toe is Beauty! Begrijpelijk ook, als hij zo met z’n werk en gezondheid bezig is. Maar dan wat je zegt je moet het wel samen doen. Hopelijk brengen de komende maanden wat meer rust voor hem en doet de aankomende zomer hem ook goed!

Fijn al jullie reacties! Ik ga ook gewoon dingen plannen, jullie hebben gelijk. Net zoals het theater mocht het zo zijn kan je altijd je kaartje verkopen.
Thanks meiden! Ik vind het wel oké, jammer maar voor nu beter! Ik geef nu wel eens een hint, maar daar reageert hij weinig op. Het is in iedergeval geen nee!

We zitten pas in April! Het duurt nog even voordat 2025 is afgelopen.
Haha hele fijne positieve mindset Beauty! Je haalt hiermee het ongeduld weg en hebt helemaal gelijk :daisy:

@Bloem2504 Spannend!! Heb je nog getest in de tussentijd?

Omdat ik nog steeds niet ongesteld ben geworden en géén idee meer heb waar ik me in mijn cylus bevind, ben ik afgelopen vrijdag maar begonnen met ovulatietesten. En hè zie ik nou goed dat hij toevallig precies nu opgelopen is? Is dit donker genoeg om het te zien als een lh-piek? o_o

https://i.postimg.cc/SKsTPrcr/F1-BDF385 ... 6-A633.jpg
Bobbelientje, ik vind die streepjes testen maar lastig af te lezen! Zoals ik het zie is de piek bij de een na onderste test…?
Ik vind de digitale ovulatie testen aan te raden! In ieder geval niet meer het gegis en getuur naar de streepjes!
@Bobbelientje bij de sensitest moet de teststreep minstens even donker zijn als de controlestreep, hij zou nu dan nog niet positief zijn. Maar lees op internet ook weleens dat het niet bij ieder lichaam zo werkt.

Jammer @Beauty, maar je hebt groot gelijk dat je partner 100% on board moet zijn. Knap dat je het zo kunt loslaten, en hopelijk kun je snel weer actief meeschrijven!
Hoi,

Bij mij zouden dit nog geen positieve testen zijn maar oplopend naar. Iedere dag rond hetzelfde tijdstip zonder de 1e ochtend urine te pakken geeft het beste beeld.

Ik testte vaak rond 18.30 als we begonnen aan het bed ritueel. Dan was ik toch boven en kon ik het niet vergeten.

Hier ergens tussen 8 en 11 dpo in en krijg weer symptomen terwijl ik dacht ik let nergens op. Heb nog niet getest en ben dat ook eigenlijk niet van plan tot volgende week dinsdag.
Nu al 4 ochtend op rij kokhalzen met tanden poetsen, sinds gister kramp en extreem droge lippen.
Mijn hoofd zegt joeh je denkt het nu iedere maand dus dit is precies niks. Hopelijk houd ik die mindset nog even vrolijk vast.
@Bobbelientje ja ik heb wel getest, maar negatief! Uiteindelijk waren het de eerste signalen van mijn menstruatie en maandag zette het door. Korte cyclus voor mijn doen. Normaal gesproken zat ik tussen 30-32 en het wordt steeds vaker 28-29 dagen. Klopte uiteindelijk wel met 14 dagen na mijn eisprong, dus het is denk ik een goed teken. Merk dat ik er steeds rustiger onder wordt en had zooo veel minder test drang dan de eerste maand na mijn miskraam. Hebben gewoon 'pech' gehad dat het de eerste maand meteen raak was. Dat verwachtte ik meteen na de MA weer van mezelf, maar niets is minder waar haha. Geduld wordt goed op de proef gesteld. Achteraf kan ik er mee leven aangezien we eind dit jaar de sleutels van onze nieuwbouw woning krijgen.

@Sterren dat nadenken herken ik hoor! Je gaat toch rekening houden met de 'wat als ik dan zwanger ben'. De beste tip die ik heb gekregen is ook om gewoon door te leven en er geen rekening mee houden. Was voor mij ook een switch. Merk dat ik er daardoor echt rustiger in sta en minder mee bezig ben. Het is best leuk eigenlijk om weer vooruitzichten te hebben!
Hoe voel jij je inmiddels, Groenekoffie? Klachten wat afgenomen?
Ik kreeg alleen maar meer klachten tot een enorme huilbui aan toe gisteren. Heel de week aan het kokhalzen in de ochtend en sinds gister wil ik geen koffie meer.
Vanmiddag vol goede hoop getest aangezien ik dinsdag de hele dag rechts kramp had en hoopte op een innesteling.
Helaas waren alle 3 de testen witter dan wit en verwacht ik dus morgen ongesteld te worden.

Merk dat ik er nu wel wat meer last van heb. Alles voelt goed en dan toch weer negatief. Daarnaast kwam er ook een collega met positief nieuws die ik even niet aan had zien komen. Gun het iedereen maar mezelf ook en dat maakt me wel wat neerslachtiger merk ik.

Gelukkig over 3 weken een vakantie gepland met daarvoor zelfs nog een weekend alleen met mn man dus hopelijk kan ik dan de gedacht weer verzetten.

Zijn er andere dames met symptoom spotten of positieve testen?
Herkenbaar hoor Groenkoffie! Ik ben ook echt oprecht blij voor mensen die een zwangerschap aankondigen maar merk wel dat ik er anders mee om ga dan toen ik er zelf nog niet mee bezig was. Voelt soms een beetje opgelaten. Terwijl ik dat eigenlijk niet zo wil voelen.
Jammer dat je toch je ongesteldheid verwacht maar je weet het nooit met die vroege testen. Die huilbuien zijn zo vervelend :(

Ik ben vorige x ongesteld geworden op cyclusdag 13 en zit nu weer op 14. Heb echt geen idee wat het deze maand gaat doen. Heb het nu gewoon gezellig met mijn man en zie het over 2 weken. Zeg ik nu stoer maar waarschijnlijk 3 dagen voor mijn ongesteldheid haal ik mij weer allemaal symptomen in mijn hoofd haha!
Wat vervelend Groenekoffie...en verwarrend om wel de symptomen te hebben maar vooralsnog witte testen te hebben. Fijn, binnenkort even een vakantie.

Ja, aankondigingen van anderen kunnen soms harder binnenkomen als je zelf ook de wens hebt..

Hier komt mijn ovulatie er weer aan, nieuwe ronde!
Nou ja, wat irritant zeg, Groenekoffie. Wat een mindfuck dan hè. Echt balen. Hopelijk word je dan maar snel ongesteld dan kun je dit hopelijk snel weer achter je laten.
Hopelijk trekken die rare klachten dan ook wel snel weg, want dat is sowieso niet fijn!

Net als bij orchidee komt mijn ovulatie er binnenkort aan (verwacht ik althans, heb nog geen idee hoe mijn cyclus loopt na het stoppen van de pil) dus het is nog eventjes afwachten hier.
Zoals verwacht vanmorgen ongesteld wakker geworden en de donkere buien zijn ook weer verdwenen.

Deze cyclus voelt wel weer als van voor de miskraam dus heb nu pas het idee dat ik 5 maanden later weer hersteld ben. Heeft echt lang geduurd.

Ga wel bij de huisarts vragen of ik bloed kan laten prikken op hormonen, amh en de belangrijkste vitamines. Heb het idee dat ik uit balans ben. Verder gewoon maar weer gezellig maken. Man merkt ook wel dat ik best wat gestrest ben rondom de verbouwing en mede daardoor denk ik pas na juli zwanger te raken. Zit we wel weer mee richting een voorjaar 2026 baby en dat idee staat me wel aan.
Fijn dat je je weer wat beter voelt @Groenekoffie. Je gevoelens zijn heel herkenbaar. Ik denk ook bij elke niet gelukte ronde "wel dichter bij een lentebaby" haha, dat lijkt me echt het ideale seizoen.

Hoe is het nu met jou @Ytje?

Hier ben ik eindelijk ongesteld geworden, cyclus van 37 dagen :whip:
Dus door naar ronde 4 en hopelijk kan ik nu wel een eisprong vinden.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven