Napraattopic 2025.4, met geklets.
zaterdag 12 april 2025 om 00:31
Beste forummers,
Welkom in napraat 2025.4 met geklets.
Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Welkom in napraat 2025.4 met geklets.
Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
maandag 14 april 2025 om 16:46
Haha, je weet natuurlijk, heel eerlijk, niet of het stel elkaar dan nog wel aardig vindt, je zelf nog leeft, niemand terminaal is, er geen oorlog is, er al een atoombom is gevallen, natuurrampen zijn gebeurt, überhaupt nog iemand in leven is, je dan misschien net migraine hebt...of gewoon geen zin.
En toch zouden de meeste mensen dat niet als reactie sturen.
En toch zouden de meeste mensen dat niet als reactie sturen.
maandag 14 april 2025 om 16:53
Ik gok erop dat die zus dat zelf ook wel weet. En wat heb je aan een lieve reactie als die onmiddellijk wordt gevolgd door een koude douche. Ik ben helemaal met Solo eens dat iedereen lekker zelf moet weten hoe die reageert maar dan moet je ook niet verbaasd zijn als je koude douche niet in dank aanvaard wordt.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
maandag 14 april 2025 om 16:57
Kan, maar mijn vader is tegen die tijd bijna 89. En mijn moeder 87 en nu al hulpbehoevende. Lees 3 keer in de week dagbesteding. Iedere dag 2 keer thuiszorg. Dus niet raar hoor dat ik haar naïef vindt. En verder vind ik het gewoon stom om dit ruim 1,5 jaar van te voren te horen. Zus is geen vreemde hé, die kent me al best lang, dus mijn reactie vond ze minder raar, dan sommige mensen hier.
maandag 14 april 2025 om 17:01
Ik word er zelfs een beetje chagrijnig van merk ik. De samenleving schreeuwt om zorgwerkers en men klaagt steen en been omdat men zijn koffietje in het Engels moet bestellen op het terras, maar wat gaat zo iemand dan doen met haar overtollige tijd: een online opleiding tot yogajuf. Ga wat nuttigs doen mens.
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
maandag 14 april 2025 om 17:02
De ideale opleiding voor als je niet wil werken.Lady*Voldemort schreef: ↑14-04-2025 17:01Ik word er zelfs een beetje chagrijnig van merk ik. De samenleving schreeuwt om zorgwerkers en men klaagt steen en been omdat men zijn koffietje in het Engels moet bestellen op het terras, maar wat gaat zo iemand dan doen met haar overtollige tijd: een online opleiding tot yogajuf. Ga wat nuttigs doen mens.
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
maandag 14 april 2025 om 17:05
En dan daarna een bedrijfje starten. Waar geen droog brood in te verdienen valt en de bejaarden en de koffielustigen kunnen nog steeds de kolere krijgen, maar mevrouwtje is in ieder geval lekker bezig.
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
maandag 14 april 2025 om 17:22
maandag 14 april 2025 om 17:27
Bij mij groeien ze gratis

Ik kon er wel maar 3 oogsten afgelopen weekend.
maandag 14 april 2025 om 17:30
Thanks! Ik had er meer van verwacht.
•
maandag 14 april 2025 om 17:45
Wat leuk!
Ik heb ook een tijdje een volkstuin geambieerd maar ze zaten steeds vol, en nu zitten ze niet meer vol maar ik heb geen tijd meer met al dat wassen en dat ik ook nog af en toe wil zwemmen en zo.
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
maandag 14 april 2025 om 17:48
Ja, en zo'n volkstuin kost echt veel tijd.
Mijn ouders hebben er echt 20 jaar een gehad.
Toen overleed mijn vader en wilde mijn moeder niet meer.
Ik denk dat ze er nog wel eens spijt van heeft gehad.
Ik ben met zoon bezig met een moestuintje.
We gaan aardappels, wortels, broccoli, veel tomaten, pepers, meloen, courgette en paprika in laten groeien, ben benieuwd of het lukt.
We gaan aardappels, wortels, broccoli, veel tomaten, pepers, meloen, courgette en paprika in laten groeien, ben benieuwd of het lukt.
felidaez wijzigde dit bericht op 14-04-2025 18:27
5.38% gewijzigd
maandag 14 april 2025 om 17:49
Ik ambieer eigenlijk een grotere achtertuin, maar ja....Lady*Voldemort schreef: ↑14-04-2025 17:45Wat leuk!
Ik heb ook een tijdje een volkstuin geambieerd maar ze zaten steeds vol, en nu zitten ze niet meer vol maar ik heb geen tijd meer met al dat wassen en dat ik ook nog af en toe wil zwemmen en zo.
maandag 14 april 2025 om 18:04
maandag 14 april 2025 om 18:06
maandag 14 april 2025 om 18:27
maandag 14 april 2025 om 20:15
Toen was het boek nog niet klaarOlleGrieze schreef: ↑14-04-2025 20:08Yasmijn: slechte timing voor de presentatie. Je had kunnen schitteren op het boekenbal!

Ik verbaas me erover dat de buitenkant van de dingen zoveel verbergt.
maandag 14 april 2025 om 21:44
Mijn zoon heeft een moestuintje samen met mijn moeder. Daar hebben ze samen hun gezamelijke passie in gevonden.Felidaez schreef: ↑14-04-2025 17:48Ja, en zo'n volkstuin kost echt veel tijd.

Dit jaar hebben ze tomaatjes, komkommers, paprika, boontjes, tuinkers en worteltjes. Helaas maar beperkte ruimte, ik zie ze zo een hectare beplanten.
Kind heeft ook zijn eigen kinder tuinier setje. En dan zitten ze dan samen in het zonnetje te overleggen wat ze gaan poten, zaadjes op te kweken en zien of er alweer een blaadje extra bij gekomen is, onkruid te wieden en bewateren. Is zo aandoenlijk om te zien.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
maandag 14 april 2025 om 21:49
Kia, wat leuk om jou hier weer eens te zien!
En jouw zoon is bíj́na oud genoeg voor bepaalde experimenten.
Of tomaten in de volle grond het net zo goed doen als in een pot in de vensterbank, (niet doen: stinkt!), een pot op het balkon, een bloembak die uit het raam hangt en een stiekem geplante in het park.
Bijvoorbeeld. Er zijn nog véél meer mogelijkheden.
En jouw zoon is bíj́na oud genoeg voor bepaalde experimenten.
Of tomaten in de volle grond het net zo goed doen als in een pot in de vensterbank, (niet doen: stinkt!), een pot op het balkon, een bloembak die uit het raam hangt en een stiekem geplante in het park.
Bijvoorbeeld. Er zijn nog véél meer mogelijkheden.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in