Uwv herkeuring
dinsdag 15 april 2025 om 01:13
Ik zit in belgie met mijn Nederlandse,vriend die een wia uitkering ontvangt ik heb in zijn naam herkeuring gevraagd maar nu zegt hij dat,ze,zn uitkering msscn gaan verkleinen of schrappen. Ik ben doodsbang wat nu. Hij heeft 2008 n ongeluk gehad heeft n klapvoet, kunst heup kunstknie kunstschouder had n scootmobiel in nl. 61 j sinds 2009 niet meer gewerkt. Wat nu brief gekregen dat ze t gaan behandelen mijn bedoeling was meer perc invaliditeit te krijgen niet dat hij msschn moet gaan werken... kan ik uwv bellen zeggen dat ik t in zijn naam deed en vragen dit te annuleren of is,t te laat wat riskeert hij nu
dinsdag 15 april 2025 om 08:25
Wat nu brief gekregen dat ze t gaan behandelen mijn bedoeling was meer perc invaliditeit te krijgen niet dat hij msschn moet gaan werken...
Maar hij werkt al niet meer sinds 2009. Is hij dan niet al helemaal afgekeurd? Had hij geen sollicitatieplicht? Al eerder gesprekken bij het UWV de afgelopen 16 jaar?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dinsdag 15 april 2025 om 09:04
Ik zou bellen en doorgeven dat de herbeoordeling toch niet nodig is nu je geen nieuwe medische informatie hebt om de herbeoordeling te onderbouwen.
Je kunt overigens wel gewoon zelf een herbeoordeling aanvragen. Ik neem aan dat hij nu 80/100 wga heeft en jij iva wilde en dus 5% meer uitkering? Of heeft hij een vervolguitkering? Lga of lau kan niet als hij sinds 2009 niet heeft gewerkt.
Je kunt overigens wel gewoon zelf een herbeoordeling aanvragen. Ik neem aan dat hij nu 80/100 wga heeft en jij iva wilde en dus 5% meer uitkering? Of heeft hij een vervolguitkering? Lga of lau kan niet als hij sinds 2009 niet heeft gewerkt.
dinsdag 15 april 2025 om 10:13
Wat je overigens riskeert is wellicht dus minder of geen uitkering meer.
Maar ik vraag mij af of dat wel een reëel risico is. Hij is 61, heeft al 16 jaar niet gewerkt, zijn hele lijf zit vol met protheses en hij heeft of had een indicatie voor een scootmobiel (denk ik) en is waarschijnlijk zeer beperkt in staan en lopen door die klapvoet.
Als alle medische informatie zoals hierboven bij het UWV bekend is en je nu voor de herkeuring geen nieuwe medische informatie hebt, dan denk ik niet dat het UWV denkt dat het iets gaat opleveren als hier een keuringsarts zijn of haar tijd aan gaat besteden. Ze hebben sowieso al een groot tekort aan keuringsartsen.
Dus ik zou gewoon bellen. Excuses maken, niet nagedacht, in een opwelling gehandeld, maar dat je geen nieuwe medische informatie hebt en of ze de behandeling van deze herkeuring willen staken.
Maar ik vraag mij af of dat wel een reëel risico is. Hij is 61, heeft al 16 jaar niet gewerkt, zijn hele lijf zit vol met protheses en hij heeft of had een indicatie voor een scootmobiel (denk ik) en is waarschijnlijk zeer beperkt in staan en lopen door die klapvoet.
Als alle medische informatie zoals hierboven bij het UWV bekend is en je nu voor de herkeuring geen nieuwe medische informatie hebt, dan denk ik niet dat het UWV denkt dat het iets gaat opleveren als hier een keuringsarts zijn of haar tijd aan gaat besteden. Ze hebben sowieso al een groot tekort aan keuringsartsen.
Dus ik zou gewoon bellen. Excuses maken, niet nagedacht, in een opwelling gehandeld, maar dat je geen nieuwe medische informatie hebt en of ze de behandeling van deze herkeuring willen staken.
dinsdag 15 april 2025 om 12:26
dinsdag 15 april 2025 om 12:52
Dat staat toch in de OP? ze wilde dat zijn AO% hoger werd vastgesteld, dus meer geld. Maar nu is ze bang dat het averechts kan uitpakken.
dinsdag 15 april 2025 om 13:13
Daar heb je inderdaad gelijk in. Hij moet bellen en hij moet uitleggen hoe het gegaan is. En dan maar verder zien.DronkenAardbei schreef: ↑15-04-2025 13:07Het UWV heeft niks met jou te maken, dus als er iemand moet bellen om het verzoek in te trekken is het je vriend. Bemoei je voortaan alleen met je eigen zaken, lijkt me voor iedereen beter.
dinsdag 15 april 2025 om 13:41
Maar wat voor uitkering heeft hij nu dan? WGA of IVA? Dat eerste lijkt me sterk omdat hij al zestien jaar niet werkt (al is het misschien niet onmogelijk).
Ik denk niet dat die herkeuring terug te draaien is. Het kan trouwens nog wel even duren voor hij opgeroepen wordt, daar kan zo een jaar overheen gaan.
Ik denk niet dat die herkeuring terug te draaien is. Het kan trouwens nog wel even duren voor hij opgeroepen wordt, daar kan zo een jaar overheen gaan.
There's point in your life, you got to reach and when you do
You know it, and now I'm here.
You know it, and now I'm here.
dinsdag 15 april 2025 om 13:48
dinsdag 15 april 2025 om 13:54
Dat tweede lijkt mij sterk omdat je dan al de hogere IVA van 75% hebt ipv de WGA van 70%. Een herkeuring kan je dan nooit wat opleveren.13th_Star schreef: ↑15-04-2025 13:41Maar wat voor uitkering heeft hij nu dan? WGA of IVA? Dat eerste lijkt me sterk omdat hij al zestien jaar niet werkt (al is het misschien niet onmogelijk).
Dus ik zou denken WGA 80/100.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in