Kind geslagen [lege OP]
dinsdag 15 april 2025 om 17:23
Oh ja, ik heb ook zo'n schoonmoeder. Toen zij zo begon werd het pas echt ruzie.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
dinsdag 15 april 2025 om 17:24
hanke321 schreef: ↑15-04-2025 17:22Opa en oma alleen nog maar op laten passen in kinderen hun eigen huis, waar oom niet is en ook niet mag komen dan.
Als je normaal gesproken oppas of opvang regelt, is dat niet voor niks iemand met een VoG en een diploma en kost dat nogal wat euro's.
Het klinkt alsof er 2 dingen door elkaar gaan lopen wanneer je professionele dingen verwacht van familie. Mee wandelden ipv handelen is niet voor niks een gezegde.
Ook niet. Ze zijn duidelijk niet te vertrouwen, door hun nogal fluïde moraal.
Dit.Lady*Voldemort schreef: ↑15-04-2025 17:01Opa en oma niet meer op laten passen, voortaan met een grote boog om oom heen lopen.
En als het mijn zwager was weet ik het niet(dan zou dit deel op mijn partner aankomen) maar als dit mijn broer was dan zou ik die beslist ook nog willen spreken want die mag mij uitleggen hoe hij zoiets in z'n harses haalt. Afhankelijk van dat gesprek zou ik beslissen over aangifte en nog contact of niet.
Bedoel je ouders, dus TO, of grootouders. Wellicht dat TO een oppasprobleem heeft, maar de veiligheid van je kinderen is veel belangrijker.
dinsdag 15 april 2025 om 17:27
Die gezamenlijke verjaardagen vind ik nou helemaal geen reden om het contact niet te verbreken. Zit je daar gezellig te doen met twee halve garen en een kinderbeuker, ik zou wel wat leukers weten hoor. Maar goed, wij hebben in een vergelijkbare situatie dan ook meteen zonder hartzeer gebroken met de hele kutfamilie en dat vinden we heerlijk rustig, dus ik heb makkelijk praten.knusengezellig schreef: ↑15-04-2025 17:23
Twijfel of ook het contact met grootouders verbroken zal worden. Want ontlopen kan niet ivm afstand van elkaar en gezamelijke verjaardagen.
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
dinsdag 15 april 2025 om 17:27
knusengezellig schreef: ↑15-04-2025 17:23Kinderen zijn van ons. Contact met oom wordt sowieso verbroken. Oppassen gaat eerst zeker niet meer gebeuren. Geen oppas problemen. Oppassen gebeurt niet structureel.
Twijfel of ook het contact met grootouders verbroken zal worden. Want ontlopen kan niet ivm afstand van elkaar en gezamelijke verjaardagen.
Plus dat het als een hele (misschien wel te) grote stap voelt. Topic geplaatst om reacties te willen weten van buiten onze eigen bubbel.
Jullie wonen samen op 1 erf?
Nou zou ik contact verbreken niet per sé nodig vinden denk ik, ze zullen vooral nooit meer alleen met mijn kinderen mogen zijn. Verder zal het contact ook wel flink bekoelen want mijn vertrouwen is weg. Maar contact compleet verbreken is een flinke stap, dan lijkt me dat er al niet zo'n geweldige band was?
dinsdag 15 april 2025 om 17:28
Lady*Voldemort schreef: ↑15-04-2025 17:23Oh ja, ik heb ook zo'n schoonmoeder. Toen zij zo begon werd het pas echt ruzie.
Erg fijn zulke mensen. Kan echt een mindfuck doen bij kinderen die daarmee opgroeien.
dinsdag 15 april 2025 om 17:30
Lady*Voldemort schreef: ↑15-04-2025 17:27Die gezamenlijke verjaardagen vind ik nou helemaal geen reden om het contact niet te verbreken. Zit je daar gezellig te doen met twee halve garen en een kinderbeuker, ik zou wel wat leukers weten hoor. Maar goed, wij hebben in een vergelijkbare situatie dan ook meteen zonder hartzeer gebroken met de hele kutfamilie en dat vinden we heerlijk rustig, dus ik heb makkelijk praten.
Daar speelde dus al meer begrijp ik? Misschien is dat bij TO ook wel zo hoor, maar dan is het op zich wel bijzonder dat ze haar kinderen bij hen achterliet, dat vraagt toch wel een basis van vertrouwen. Vlak voordat jullie braken met die 'kutfamilie' liet jij je kinderen vast niet bij ze achter?
dinsdag 15 april 2025 om 17:31
Nee, want ze zijn niet te vertrouwen, als ze goedkeuren dat oom kind een vuistslag geeft. En als ze dat goedkeuren, kun je er dus ook niet op vertrouwen dat ze die oom niet stiekem uitnodigen als jij er niet bent, want dat hij niet mag komen is natuurlijk onzin, zullen ze dan redeneren. Plus dat ze misschien zelf ook wel losse handjes hebben als ze dit normaal vinden.
dinsdag 15 april 2025 om 17:31
Zouden er veel ouders zijn die dat zouden doen? Ik zie om me heen vooral "het blijft toch je kind" en daardoor heel, heel, heel erg ver gaan in dat hand boven het hoofd houden.
dinsdag 15 april 2025 om 17:35
Dan zul je elkaar inderdaad tegen blijven komen. Zou je het willen, geen contact meer? Was het al geen geweldig contact? Ik vermoed dat het je schoonouders zijn, dan is het voor jou al een stuk makkelijker om het contact te verbreken (of geen contact meer te hebben afgezien van elkaar eens bij de super zien). Als je partner nog wel contact wil houden zou die zelf naar hun huis kunnen en die ouders dus niet meer in jullie huis.
dinsdag 15 april 2025 om 17:36
Het hele probleem was dat ik dat in goed vertrouwen wel gedaan had en dat vertrouwen werd op een verschrikkelijke manier beschaamd. Ik zal niet in details treden, maar er kwam een heuse aangifte aan te pas en uiteindelijk werd één der lieve familieleden met de boevenwagen weggehaald, en toen de rest van het gezin zijn daden maar goed bleef praten wisten wij wel wat ons te doen stond. Ik voel me achttien jaar na dato nog steeds een eikel, dat ik dat goede vertrouwen überhaupt had en dat ik mijn kind daar heb achtergelaten, maar daar kan ik nu vrij weinig meer aan veranderen.S-Groot schreef: ↑15-04-2025 17:30Daar speelde dus al meer begrijp ik? Misschien is dat bij TO ook wel zo hoor, maar dan is het op zich wel bijzonder dat ze haar kinderen bij hen achterliet, dat vraagt toch wel een basis van vertrouwen. Vlak voordat jullie braken met die 'kutfamilie' liet jij je kinderen vast niet bij ze achter?
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
dinsdag 15 april 2025 om 17:38
Lady*Voldemort schreef: ↑15-04-2025 17:36Het hele probleem was dat ik dat in goed vertrouwen wel gedaan had en dat vertrouwen werd op een verschrikkelijke manier beschaamd. Ik zal niet in details treden, maar er kwam een heuse aangifte aan te pas en uiteindelijk werd één der lieve familieleden met de boevenwagen weggehaald, en toen de rest van het gezin zijn daden maar goed bleef praten wisten wij wel wat ons te doen stond. Ik voel me achttien jaar na dato nog steeds een eikel, dat ik dat goede vertrouwen überhaupt had en dat ik mijn kind daar heb achtergelaten, maar daar kan ik nu vrij weinig meer aan veranderen.
Oh ja sorry, ik weet het ineens weer. Vreselijk! Ik snap héél goed dat je geen seconde getwijfeld hebt over wat je te doen stond

dinsdag 15 april 2025 om 17:39
Sowieso dit.
Geslagen met een vuist?! Echt, wtf! En uitgescholden?! Ik denk dat ik misschien zelfs wel aangifte zou doen.
dinsdag 15 april 2025 om 17:41
Dit. Niet meer op laten passen; ze hebben hun standpunt duidelijk gemaaktQuincy2 schreef: ↑15-04-2025 17:31Nee, want ze zijn niet te vertrouwen, als ze goedkeuren dat oom kind een vuistslag geeft. En als ze dat goedkeuren, kun je er dus ook niet op vertrouwen dat ze die oom niet stiekem uitnodigen als jij er niet bent, want dat hij niet mag komen is natuurlijk onzin, zullen ze dan redeneren. Plus dat ze misschien zelf ook wel losse handjes hebben als ze dit normaal vinden.
dinsdag 15 april 2025 om 17:42
Het is niet jouw schuld. Je hebt destijds een beslissing genomen die neem ik aan weloverwogen was en waarvoor je geen indicatie van een risico had.Lady*Voldemort schreef: ↑15-04-2025 17:36Het hele probleem was dat ik dat in goed vertrouwen wel gedaan had en dat vertrouwen werd op een verschrikkelijke manier beschaamd. Ik zal niet in details treden, maar er kwam een heuse aangifte aan te pas en uiteindelijk werd één der lieve familieleden met de boevenwagen weggehaald, en toen de rest van het gezin zijn daden maar goed bleef praten wisten wij wel wat ons te doen stond. Ik voel me achttien jaar na dato nog steeds een eikel, dat ik dat goede vertrouwen überhaupt had en dat ik mijn kind daar heb achtergelaten, maar daar kan ik nu vrij weinig meer aan veranderen.
Ik vind niet dat je dat jezelf kunt verwijten.
Cum non tum age
dinsdag 15 april 2025 om 17:43
Geen sorry nodig hoor, het gaat hier toch niet om mij. Maar ik kan me levendig voorstellen dat TO hetzelfde zou doen als wij. Ook bij haar is het goede vertrouwen beschaamd en ook in haar geval is het bij die ouders duidelijk geen veilige omgeving voor de kinderen, wat dan ook nog eens vergoelijkt wordt.
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
dinsdag 15 april 2025 om 17:43
Hebben de kinderen het leuk bij opa en oma? Dan zou ik ze voortaan bij jullie thuis uitnodigen, zonder oom uiteraard.knusengezellig schreef: ↑15-04-2025 17:32Dit zeer zeker niet verwacht. Veiligheid is nooit in het geding geweest eerder.
Anders waren kinderen daar niet geweest zonder ons.
Hoe staat je partner hierin?
dinsdag 15 april 2025 om 17:49

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in