Kind geslagen [lege OP]
dinsdag 15 april 2025 om 19:26
Hun zien het anders en zullen jou blijven verwijten dat het kind er zelf om vroeg. Wat natuurlijk nooit waar is, maar zo beschermen zij zichzelf. Inwonende volwassen kinderen laat je niet vallen, ik spreek uit ervaring.knusengezellig schreef: ↑15-04-2025 19:03Oom is niet beperkt.
Zelfreflectie kan lastig zijn, maar er is al aangegeven bij grootouders dat geen contact meer voor ons een reëele optie is als ze doorgaan met oom hand boven het hoofd houden en/of kind de schuld blijven geven.
Dus ik hoop ze daardoor de ernst van de situatie inzien. Wil ze even de tijd geven om te bedenken of oom beschermen belangrijker is dan een relatie met de kleinkinderen.
dinsdag 15 april 2025 om 19:29
dinsdag 15 april 2025 om 19:32
dinsdag 15 april 2025 om 19:33
dinsdag 15 april 2025 om 20:06
Een beuk? Met een vuist??
Doe even normaal zeg. Natuurlijk kan dat niet. Nooit. Hoe lastig een kind ook is. Een tik met platte hand, waarvan ik er als kind menig heb gehad, vind ik al niet meer kunnen maar een vuistslag geef je zelfs in een ruzie tussen volwassenen niet zomaar. Laat staan aan een kind.
Doe even normaal zeg. Natuurlijk kan dat niet. Nooit. Hoe lastig een kind ook is. Een tik met platte hand, waarvan ik er als kind menig heb gehad, vind ik al niet meer kunnen maar een vuistslag geef je zelfs in een ruzie tussen volwassenen niet zomaar. Laat staan aan een kind.
dinsdag 15 april 2025 om 20:07
dinsdag 15 april 2025 om 20:07
Iedereen die het normaal vindt dat mijn kind geslagen wordt, ongeacht de reden, komt nooit meer (zonder mijn toezicht) in de buurt van mijn kinderen. Oom is knettergek en oma & opa hadden de verantwoordelijkheid voor veiligheid van kind en hebben die niet genomen. Die zouden ons echt een hele poos niet meer zien. Ik zou ook serieus overwegen de politie te bellen, al is het maar om kind te laten zien dat ik ze bescherm en dat zoiets nooit oke is.
Jeetje, zit me hier gewoon boos te maken..
Jeetje, zit me hier gewoon boos te maken..
dinsdag 15 april 2025 om 20:11
dat ouders degenen zijn die de kinderen dienen te beschermen ben ik het helemaal mee eens. Roepen dat oma en opa dat nooit zullen gaan doen vind ik wel een enorme aanname.
dinsdag 15 april 2025 om 20:12
Ik ben 100% pacifistisch opgevoed en leef daar nog steeds naar. En toch, toen mijn eerste geboren werd was voor mij direct, zonder rationeel denken, duidelijk: wie dit kind iets doet is dood.
Misschien zou ik dat nog niet letterlijk uitvoeren, maar ik denk niet dat oom heel warme herinneringen aan deze gebeurtenis zou overhouden. Geweld is misschien nooit een oplossing, maar ik hecht er aan dat mijn kinderen weten dat niemand ze ongestraft iets doet.
Misschien zou ik dat nog niet letterlijk uitvoeren, maar ik denk niet dat oom heel warme herinneringen aan deze gebeurtenis zou overhouden. Geweld is misschien nooit een oplossing, maar ik hecht er aan dat mijn kinderen weten dat niemand ze ongestraft iets doet.
Oh, Spike, how could you ever know what it's like to be totally obsessed with a pony only to find out they're obsessed with somepony else?
dinsdag 15 april 2025 om 20:17
Hell, ik heb meegelopen in alle anti-neutronenbom demo's die ik maar vinden kon. Maar toen mijn schoonvader zich zo bleek te hebben misdragen tov mijn dochter heb ik serieus overwogen een pistool te kopen en de beste man in zijn deuropening overhoop te schieten. Het was dat ik op tijd bedacht dat mijn kinderen ook niks zouden hebben aan een moeder in de bajes, anders had ik het wel geweten.MyLittlePony schreef: ↑15-04-2025 20:12Ik ben 100% pacifistisch opgevoed en leef daar nog steeds naar. En toch, toen mijn eerste geboren werd was voor mij direct, zonder rationeel denken, duidelijk: wie dit kind iets doet is dood.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
dinsdag 15 april 2025 om 20:32
Dit - 1000 xLady*Voldemort schreef: ↑15-04-2025 17:01Opa en oma niet meer op laten passen, voortaan met een grote boog om oom heen lopen.

A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
dinsdag 15 april 2025 om 20:55
Nou inderdaad! Met de vuist ook nog. Elke volwassen kerel kan de situatie verlaten als het hem teveel wordt. Er is hier geen enkel excuus voor.
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Desmond Tutu
dinsdag 15 april 2025 om 20:57
Ik denk ook dat het voor je kinderen belangrijk is dat die zich serieus genomen voelen en weten dat geweld niet oké is. En dat je als ouders dus niet wil dat ze hieraan blootgesteld worden. Dus contact met oom lijkt mij vrijwel onmogelijk. Voor grootouders zou hun opstelling heel erg afhangen of er wel of geen contact zou zijn in de toekomst.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
dinsdag 15 april 2025 om 21:04
dinsdag 15 april 2025 om 21:24
Ik zou de kinderen sowieso niet meer alleen bij oom laten, maar ook niet zonder toezicht bij opa en oma want die kunnen de verantwoordelijkheid blijkbaar niet aan. Om helemaal geen contact met opa en oma te hebben zou ook wel heel ver gaan. Zij hebben niet geslagen, enkel verkeerd omgegaan met hun verantwoordelijkheid van dat moment.knusengezellig schreef: ↑15-04-2025 17:23Kinderen zijn van ons. Contact met oom wordt sowieso verbroken. Oppassen gaat eerst zeker niet meer gebeuren. Geen oppas problemen. Oppassen gebeurt niet structureel.
Twijfel of ook het contact met grootouders verbroken zal worden. Want ontlopen kan niet ivm afstand van elkaar en gezamelijke verjaardagen.
Plus dat het als een hele (misschien wel te) grote stap voelt. Topic geplaatst om reacties te willen weten van buiten onze eigen bubbel.
Misschien heb je het al ergens geschreven, maar waarom willen jullie excuses? Wat voegt dat toe aan de situatie?
Jullie hebben oom gesproken, hij gaf het toe en verbrak de verbinding. Wat moet hij nu zeggen: sorry dat ik het op dat moment en vlak daarna het juiste vond om te doen?
Maar wat ik ook nog zou doen: kind aanspreken dat zo druk doen dat je een ander pijn doet ook echt niet kan.
authentica wijzigde dit bericht op 15-04-2025 21:31
12.49% gewijzigd
Groei is de reis van wie je denkt te zijn naar wie je werkelijk bent.
dinsdag 15 april 2025 om 21:32
Mijn eerste gevoel zegt niet meer oppassen en oom zou ik voorlopig niet hoeven zien.
Vraag me daarnaast af waarom ouders het zo voor zoon opnemen terwijl ze echt wel weten dat het niet oke is wat er is gebeurd.
Zijn ouders bang voor zoon? Hij woont nog thuis en heeft zijn emoties niet bepaald onder controle. Dat zou voor mij zeker nog wel een gesprek waard zijn met ouders, wellicht gebeurd daar meer achter de voordeur en hebben zij hulp nodig
Vraag me daarnaast af waarom ouders het zo voor zoon opnemen terwijl ze echt wel weten dat het niet oke is wat er is gebeurd.
Zijn ouders bang voor zoon? Hij woont nog thuis en heeft zijn emoties niet bepaald onder controle. Dat zou voor mij zeker nog wel een gesprek waard zijn met ouders, wellicht gebeurd daar meer achter de voordeur en hebben zij hulp nodig
dinsdag 15 april 2025 om 21:38
Authentica schreef: ↑15-04-2025 21:24Ik zou de kinderen sowieso niet meer alleen bij oom laten, maar ook niet zonder toezicht bij opa en oma want die kunnen de verantwoordelijkheid blijkbaar niet aan. Om helemaal geen contact met opa en oma te hebben zou ook wel heel ver gaan. Zij hebben niet geslagen, enkel verkeerd omgegaan met hun verantwoordelijkheid van dat moment.
Misschien heb je het al ergens geschreven, maar waarom willen jullie excuses? Wat voegt dat toe aan de situatie?
Jullie hebben oom gesproken, hij gaf het toe en verbrak de verbinding. Wat moet hij nu zeggen: sorry dat ik het op dat moment en vlak daarna het juiste vond om te doen?
Maar wat ik ook nog zou doen: kind aanspreken dat zo druk doen dat je een ander pijn doet ook echt niet kan.
Lijkt me nou écht het perfecte moment voor

dinsdag 15 april 2025 om 21:51
Als dit een les was die geleerd moest worden, dan is die boodschap vast al binnengekomen.Authentica schreef: ↑15-04-2025 21:24(…)
Maar ik zou juist benadrukken, dat dit soort reacties onder geen beding oké zijn, en dat kind het meteen moet vertellen als er ergens nog een keer zoiets gebeurt.
Dat je niet druk moet zijn kun je wel op een andere manier aanstippen.
dinsdag 15 april 2025 om 21:52
Hier had ik niet aan gedacht, dat is wel iets om over na te denken.Nanouk schreef: ↑15-04-2025 21:32Mijn eerste gevoel zegt niet meer oppassen en oom zou ik voorlopig niet hoeven zien.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in