Napraattopic 2025.4, met geklets.

12-04-2025 00:31 1893 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.4 met geklets.

Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.

Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
canis-felis schreef:
16-04-2025 13:19
Sorry dat ik dat niet allemaal bijhou als voorwaarde om bij te dragen aan een lopend gesprek :roll:

Wat een onzin.
TAFKAPML
ModeratorViva schreef:
16-04-2025 11:45
Ik heb het even bij mijn collega's neergelegd of we hem terug gaan zetten.
Na overleg besloten hem terug te zetten. :)
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
ModeratorViva schreef:
16-04-2025 13:46
Goede post, helemaal eens.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
ModeratorViva schreef:
Je kunt het wel vervelend vinden dat er steeds op teruggekomen wordt, maar ik vind het vervelend dat ik op dat moment juist één van de mensen was met een medisch akkefietje en dat ik me erdoor geraakt voel en sindsdien ook belemmerd.
En daarom vind ik het logisch dat er steeds op teruggekomen wordt.

Ik noemde al even oudebaas, die steeds even meldt wanneer hij een ct-scan heeft en hoe spannend die wachttijd is en dan de opluchting over de goede uitslag.
En begrijp me goed: ik vind het prima dat hij dat deelt, maar ook dan is er even een hele serie posts die alleen daarop reageren.

De balans moet blijkbaar iedereen zelf zoeken, maar het is wel heel naar als je dan daarop wordt aangesproken.
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.

Hannah Arendt
Solomio schreef:
16-04-2025 14:09
Je kunt het wel vervelend vinden dat er steeds op teruggekomen wordt, maar ik vind het vervelend dat ik op dat moment juist één van de mensen was met een medisch akkefietje en dat ik me erdoor geraakt voel en sindsdien ook belemmerd.
En daarom vind ik het logisch dat er steeds op teruggekomen wordt.

Ik noemde al even oudebaas, die steeds even meldt wanneer hij een ct-scan heeft en hoe spannend die wachttijd is en dan de opluchting over de goede uitslag.
En begrijp me goed: ik vind het prima dat hij dat deelt, maar ook dan is er even een hele serie posts die alleen daarop reageren.

De balans moet blijkbaar iedereen zelf zoeken, maar het is wel heel naar als je dan daarop wordt aangesproken.
Waarom open je geen topic?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
16-04-2025 14:12
Waarom open je geen topic?
Omdat ik het daarvoor niet interessant genoeg vind.

Daarbij: over duizendeneen onderwerpen kan hier gesproken worden zonder dat dat een eigen topic behoeft.

Hannah Arendt
Solomio schreef:
16-04-2025 14:12
Omdat ik het daarvoor niet interessant genoeg vind.

Daarbij: over duizendeneen onderwerpen kan hier gesproken worden zonder dat dat een eigen topic behoeft.
Liefst wel wat mij betreft, maar eten of afgelopen week katten vind ik absoluut anders dan alle ziektes.
Binnen de korste keren gaat het over ouders,broers, zussen en is het een stamcafé. Brrrr.
ModeratorViva schreef:

:thumbsup:
Nouschi schreef:
16-04-2025 14:19

Binnen de korste keren gaat het over ouders,broers, zussen en is het een stamcafé. Brrrr.

Dit.

Ik wil wel af en toe een update over bv Oude Baas en Solo.
purrmaid wijzigde dit bericht op 16-04-2025 14:46
Reden: bv toegevoegd omdat anders dáár weer iemand over kan vallen.
0.65% gewijzigd
TAFKAPML
Nouschi schreef:
16-04-2025 14:19
Liefst wel wat mij betreft, maar eten of afgelopen week katten vind ik absoluut anders dan alle ziektes.
Tja, ieder z'n ding zeg maar.

Hannah Arendt
Purrmaid schreef:
16-04-2025 14:28
Dit.

Ik wil wel af en toe een update over Oude Baas en Solo.
Oh er is een ziekte-exclusiviteit. Dat wist ik nog niet. Gelukkig maar dat ik de ongeschreven regel dan afgelopen week niet overschreden heb door mijn update te posten.
OlleGrieze schreef:
16-04-2025 14:33
Oh er is een ziekte-exclusiviteit. Dat wist ik nog niet. Gelukkig maar dat ik de ongeschreven regel dan afgelopen week niet overschreden heb door mijn update te posten.
Bij anderen gaat het niet om de persoon maar om het onderwerp.
Of om het aantal posts over een onderwerp.
Of...
Of...
Of...

Hannah Arendt
Ik was ook iemand die medische dingen postte, doe ik ook niet meer en ik vind de sfeer de laatste tijd sowieso niet meer wat ie geweest is dus is het niet erg aantrekkelijk meer om hier überhaupt iets te posten.
Maakt mij niet uit hoor, ik heb zat andere leuke dingen te doen, maar het valt wel op.
OlleGrieze schreef:
16-04-2025 14:33

Oh nou, lange tenen. Sorry hoor dat ik jouw naam niet heb genoemd.

Ik dacht dat de strekking wel duidelijk was. Forummers ja. Alle familieleden nee -> geen stamcafé
TAFKAPML
Solomio schreef:
16-04-2025 14:32
Tja, ieder z'n ding zeg maar.
Dan open je een stamcafé.
Nouschi schreef:
16-04-2025 15:57
:lightbulb: Wat een goed idee!
Dan krijg je in dat stamcafé hetzelfde gelazer, dat is al eens eerder vertoond. En een ziekenboegtopic is ook al eens geprobeerd maar dat liep al helemaal voor geen meter.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Als je iets niet wil lezen kun je toch gewoon verder scrollen? Ik snap het gedoe niet. Ieder kletst op zijn manier. Niks mis mee toch?
Redhead70 schreef:
16-04-2025 16:16
Als je iets niet wil lezen kun je toch gewoon verder scrollen? Ik snap het gedoe niet. Ieder kletst op zijn manier. Niks mis mee toch?

Ook nog nooit eerder gelezen deze.
TAFKAPML
Nouschi schreef:
16-04-2025 15:57
Of je post op napraat zonder geklets.
Purrmaid schreef:
16-04-2025 16:17
Ook nog nooit eerder gelezen deze.
Ik ben geen forum fossiel hier hé.
Redhead70 schreef:
16-04-2025 16:19
Ik ben geen forum fossiel hier hé.

Daar hoef je geen fossiel voor te zijn.
TAFKAPML
Lady*Voldemort schreef:
16-04-2025 16:13
Dan krijg je in dat stamcafé hetzelfde gelazer, dat is al eens eerder vertoond. En een ziekenboegtopic is ook al eens geprobeerd maar dat liep al helemaal voor geen meter.
In het stamcafé ontstond toch juist gelazer omdat het alleen nog maar over ziek en zielig ging terwijl dat helemaal niet de oorspronkelijke bedoeling was?
Redhead70 schreef:
16-04-2025 16:16
Dat gaat prima bij ellenlang gezemel over katten, tuinieren, chocola, het weer of de avondmaaltijd, maar als het gaat over levensbedreigende gezondheidsperikelen voelt het toch een beetje ongemakkelijk om maar door te scrollen. Zeker als het forummers betreft die je al jaren 'kent'.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Hela schreef:
16-04-2025 16:24
In het stamcafé ontstond toch juist gelazer omdat het alleen nog maar over ziek en zielig ging terwijl dat helemaal niet de oorspronkelijke bedoeling was?

Klopt.

Begon als een gezellig cafe met een grote stamtafel en dat veranderde in een soort verpleeghuis.
En alle bezoek verdween en de zieken bleven.
TAFKAPML

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven