Jouw paasdiner

18-04-2025 19:18 84 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn paasdiner is volgens man naar de haaien, want ik maak vanavond al asperges met ei en gerookte zalm.
Wat we dan zondag en maandag wel eten ... nog geen idee.

Maar wie weet brengt dit topic wel inspiratie.

Wat maak jij dit weekend als paasdiner?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Moiren schreef:
18-04-2025 21:24
Lasagne of chili con carne. Geen speciaal paasdiner, nooit gedaan ook.
Als ik morgen verklaar dat ik zelf lasagne maak voor Pasen springt man hier een gat in de lucht :-).
Ik ben daar 2 uur mee bezig, dus ik maak dat spul 1 à 2 keer per jaar en het is écht feest-eten.

Alleen hebben we net gisteren en eergisteren al 2 dagen spaghetti bolognese gegeten.
En ik maak morgen scampi saganaki met griekse pasta.
Die lasagne wordt hem dus niet zondag.

(Ik eet geen bonen, dus chili con / sin carne komt hier sowieso niet op het menu.)
Is dit nu later?
Je man is verwend met jou…

Geef hem een ei. En laat hem creatief te zijn
Wissewis schreef:
18-04-2025 21:52

(Ik eet geen bonen, dus chili con / sin carne komt hier sowieso niet op het menu.)
Je vroeg wat er bij anderen op het menu kwam he. En dat is bij sommigen dus iets met bonen. Niemand die verwacht dat jij dat dan ook doet hoor.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Wissewis schreef:
Als ik morgen verklaar dat ik zelf lasagne maak voor Pasen springt man hier een gat in de lucht :-).
Ik ben daar 2 uur mee bezig, dus ik maak dat spul 1 à 2 keer per jaar en het is écht feest-eten.

Ik maak het niet speciaal voor Pasen en we eten het regelmatig, dus niets bijzonders aan hier ;)
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
Hier zullen het wel restjes van de brunch worden. Hooguit met een soepje erbij.

Na de royale brunch (en ik ken mezelf: nog een shitload aan chocola er achteraan) heb ik niet meer zo'n honger denk ik. Ik vind de broodmaaltijden ook veel lekkerder dan het diner, dus dit vind ik een uitstekend plan voor mezelf!

En je man wil een 'echt paasdiner'? Dan zou ik lekker een enorme gourmetschotel halen bij de Colruyt! Dan kan hij zelf 'koken'. Een echter paasdiner dan gourmetten is er niet als ik de winkels en folders mag geloven!
Deels traditionele Roemeense gerechten, daar is Pasen het grootste feest.
Sarmale (gevulde koolrolletjes), soort rundvleessalade, gevuld zoet brood, traditioneel geverfde eieren, lamsvlees.

Dat op ene helft van de tafel en op de andere helft staat het gourmetstel.
Daar bak ik voor iedereen vlees enz op.
Lekker brood en sausjes erbij.

Dessert bedenk ik morgenochtend.
Ik doe niet aan paasdiners. We doen een lekkere uitgebreide paas lunch. Thats all.
Niks bijzonders, gewoon wat ik altijd eet. Als kind deden we een Paasontbijt maar verder nooit een Paasdiner gehad of zo. Ik ben niet katholiek opgevoed dus hier is het geen groot ding.
We gingen ook niet langs familie en oma kwam ook niet eten.
Ik denk dat ik morgen en overmorgen gewoon wat simpels maak, zoals altijd.
Chili sin carne misschien of een verspakket van de AH.
I have a tender spot in my heart for cripples, bastards and broken things.
Wissewis schreef:
18-04-2025 19:53
Hij heeft ze nota bene zelf gehaald :-D.

Nadat ik 5 keer heb gevraagd wat hij wou eten vanavond en er niets kwam.
Dan maar dictatoriaal beslist dat het asperges zouden worden.
En we nog kilo's aardappelen hebben, dus met gebakken aardappelen, eieren en gerookte zalm.

Een half uur na het boodschappen doen komt hij dus sip met "dat hij dan geen asperges ziet zondag".
En "wat ik dan wel ga maken" of "wat ons paasmenu is zondag".

"Nou, ik weet niet ... kies jij maar". Maar dan komt er weer niets :-).

En ook wel "hoezo moet jij ineens aan het Paasmenu terwijl je niet naar de kerk gaat" :-D.

2 keer asperges is een optie, maar in de ideale wereld wil ik iets meer afwisseling.
Vandaar dat ik wat inspiratie zoek. Ook voor maandag (feestdag hier in België).
Is het gezellig thuis Wissewis? Want zo klinkt het niet.
Wat eten we vanavond?
De kinderen komen met de kleinkinderen,dan gaan we paaseieren zoeken en daarna uitgebreid brunchen.
Daar is altijd zo veel van over dat we eerste paasdag s avonds en 2e paasdag de hele dag de restjes eten.
Zo doen we dat al jaren. Ik heb nog nooit van een paasdiner gehoord, alleen van een paasontbijt of paas brunch.
Ik vind een broodje zalm en een croissantje kaas een prima paasdinner :thumbsup:
Lady*Voldemort schreef:
18-04-2025 19:55
Ik vind sowieso een paasdiner een beetje een verbazingwekkend concept.
Waarom? Wij zijn met Pasen met de familie samen dus dan is het wel zo leuk toch dat er wat lekkers op tafel staat. Als we enkel met het eigen gezin zouden zijn zullen we ook wel wat lekkers eten. Op een normale zondag eten wij altijd maar erg simpel.
Voor ons als Christen is Pasen eigenlijk een belangrijkere feestdag dan Kerst. Snap als je daar niks mee hebt en met Pasen enkel denkt aan paaseieren en de paashaas etc je het misschien niet perse als feestdag ziet waar een lekker menu bij hoort.
Paasontbijt is misschien wat bekender, maar daar hebben wij weinig tijd voor omdat we 's ochtends redelijk vroeg in de kerk zitten. Laat staan dat we dan al tijd hebben familie uit te nodigen om samen te ontbijten. Brunch zou kunnen, snap ook dat dat een bekender ding is met Pasen. Maar wij komen met familie dus 's avonds samen en dan is het, omdat het een feestdag is, wel leuk dat er wat feestelijks op tafel staat.
tulpje22 wijzigde dit bericht op 19-04-2025 08:02
25.59% gewijzigd
Oh ja en on topic, wij eten soep, daarna frietjes met verschillende dingen erbij, zalm, vlees, lekkere salade en zelfgemaakt toetje met ijs.
Lady*Voldemort schreef:
18-04-2025 19:55
Ik vind sowieso een paasdiner een beetje een verbazingwekkend concept.
ik ook.
Wij krijgen morgen schoonouders voor brunch en uiteraard heb ik teveel broodbeleg gekocht dus dat eten we zondagavond voor het avondeten met wat soep.
Vanavond hamburgers met friet en maandag zien we wel weer verder.
Geen paasdiner, wel wat lekkere broodjes en eieren ed. bij de brunch-lunch wat eigenlijk het ontbijt zal zijn (want maar zien hoe laat iedereen zn nest uit komt). En voor de uit de kluiten gewassen puber verstop ik een chocolade paashaas, om de goede oude tijden te herdenken.
Hier staat pasen altijd in het teken van Paaspop. Twee oudste hebben weekendkaarten en vandaag gaan we met zijn allen. Tweede paasdag is het geen Paaspop meer maar dan moeten jongste twee werken.
Ik heb niet veel met pasen zelf maar een reden om lekker te eten sla ik niet af. Dus morgen uitgebreide brunch met het gezin en maandag met de schoonfamilie.
Mijn familie hecht ook weinig waarde aan pasen. Samen eten doen we eigenlijk regelmatig met beide families.
Wissewis schreef:

Alleen hebben we net gisteren en eergisteren al 2 dagen spaghetti bolognese gegeten.
En ik maak morgen scampi saganaki met griekse pasta.
Die lasagne wordt hem dus niet zondag.

Kan of wil jouw man niet iets bedenken en koken? Is dat jouw 'taak'?
Mankeert die man van jou wat aan z'n poten? Jezus zeg wat onaantrekkelijk.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Ik eet een rollade (die eet ik ook als het geen Pasen is maar was in aanbieding ) met groente en pomme duchess (ook die eet ik vaker ) 2e paasdag eten we kip gyros.

Pasen maak ik geen drukte van. Enige wat we altijd doen is paasontbijt. Ik maak eier salade en we eten lekker uitgebreid. Meer niet.
Dus geen paas diner voor beeldvorming. Wel ontbijt / brunch. Afhankelijk kerk en bij geen kerk hoe laat iedereen eruit is.

Kerk alleen als er een priester in onze kerk is. En dat is niet altijd. Dit jaar niet dus niet naar de kerk.
toulouse_74 schreef:
19-04-2025 09:54
Kan of wil jouw man niet iets bedenken en koken? Is dat jouw 'taak'?
Wat een lullige opmerkingen steeds. Voor veel mensen is bedenken wat ze eten een wekelijks terugkerend minder leuk klusje. Mijn man komt ook nooit zo ver, en ik heb wat uitgesprokener wensen dus ben over het algemeen degene die bedenkt en maakt wat we eten. Hij zeurt dan weer niet, of zelden (laatst hadden we iets waarvan hij zei ‘dit hoef je niet nog een keer te maken’).
KamilleT schreef:
19-04-2025 14:39
Wat een lullige opmerkingen steeds. Voor veel mensen is bedenken wat ze eten een wekelijks terugkerend minder leuk klusje. Mijn man komt ook nooit zo ver, en ik heb wat uitgesprokener wensen dus ben over het algemeen degene die bedenkt en maakt wat we eten. Hij zeurt dan weer niet, of zelden (laatst hadden we iets waarvan hij zei ‘dit hoef je niet nog een keer te maken’).
Hier is het niet eens wekelijks, maar dagelijks of om de 2 dagen :-).

Ik kan zelf ook geen week vooraf bedenken waar ik volgende week vrijdag zin in heb.
En 2 supermarkten zitten om de hoek.

Zo tegen 18u à 18u30 beslissen we samen wat het wordt.
Want supermarkt 1 sluit om 19u.

We starten sowieso meestal vanaf 1 groente of vlees en dan komt de rest er wel bij.
Zo wou ik dus al dagen asperges.
En wou hij al dagen scampi.

Je moet alleen niet zelf eerst alles voor asperges op vrijdag halen.
En daarna komen met dat je eigenlijk zondag asperges wou als Paasdiner.
Terwijl er nog niet eens gesproken is over een Paasdiner of wat we op zondag gaan eten.
Lichtelijk onhandig :-).

Zo negatief is mijn topic dus niet bedoeld.

Maar intussen weet ik dus dat ik dik tegen mijn zin te vroeg moet opstaan en aan de paasbrunch moet :-D.
Want dat heel de Benelux blijkbaar ontbijt / bruncht met Pasen.
Is dit nu later?
Ik heb vanmorgen een half uur in de rij gestaan bij de boer voor asperges die we morgenavond eten samen met ei, sausje en aardappeltjes. Voor mijn man een biefstukje erbij en ik heb groentenpannenkoekjes met feta.

Maandagavond eten we restjes van de paasbrunch die we die ochtend hebben.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Morgen soep, want we gaan op bezoek bij schoonmoeder. We rollen daar meestal de deur uit dus misschien is soep niet eens nodig.

Maandag pannenkoeken.

Lekker makkelijk dus. En ik las in dit topc iets over lasagne en dat vond ik een topidee voor vanavond.
Voor wie nog ideeën zoekt ...

Net beslist dat het hier morgen simpelweg biefstuk friet (met champignons) wordt.

En dat ik maandag 2 uur in de keuken ga staan voor een zelfgemaakte moussaka.

(En dat man volgende vrijdag dan weer 2 uur de keuken in mag voor zijn zelfgemaakte pizza.)
Is dit nu later?
Wat ik met pasen eet weet ik nog niet maar vanavond iig asperges, dankzij dit topic :bunny: :rofl:

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven