Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel XVII

15-09-2024 18:22 1514 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
De vorige 16 delen waren een groot succes. In deel 17 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
* Deel 11
* Deel 12
* Deel 13
* Deel 14
* Deel 15
* Deel 16
In this mad house we must all survive
Zomerliefde schreef:
21-04-2025 08:22
Het gaat me niet om die paar centen, maar om het idee.
Welk idee?

Ik zou het niet zo hygiënisch vinden als de hele dag allerlei soorten kaas zonder papiertje gewogen wordt.
makreel schreef:
21-04-2025 08:16
Ik vind jou eerder gierig dat je zeurt over een kaaspapiertje dat nog geen gram kan wegen.
dát en zo blijft de weegschaal schoon.
Laat je innerlijke tokkie stralen (gepikt van Explorista)
orchidee86 schreef:
12-04-2025 21:36
Ik geniet van dit topic! Ik heb zelf geen gierige acties op dit moment maar ga eens diep nadenken
Dat is een gierige bijdrage aan dit topic
Zomerliefde schreef:
21-04-2025 08:01
Ik vind dat de kaasbourvrouw bij ons gierig is. Als ik bij haar kaas koop legt ze ook altijd het papiertje op de weegschaal, dus daar betaal je dan voor. Hoe duurder de kaas, hoeduirder het kaaspapiertje. De andere medewerkers daar doen dat niet.
Ik zou speciaal bij deze vrouw bestellen. Veel hygiënischer.
Daarnaast, zoals al eerde gezegd is: die weegschaal is geeikt met papiertje.

Dat jij over de paar centen zeurt vind ik trouwens heel gierig, dus past je bericht wel perfect hierbij het topic.
nausicaa schreef:
20-04-2025 13:39
Ik werd vandaag voor de tweede keer op een vacature gewezen waar bij ‘wat hebben wij je te bieden’ genoemd wordt ‘gratis koffie’. En dan gaat het dus om een best serieuze bedrijfsfunctie. Ik vind dat echt heel raar om zo te noemen, komt inderdaad gierig over. Alsof je gaat noemen dat er toiletten, met, komt ie……., gratis papier! zijn.
Op mijn werk is de koffie uit de automaat niet te drinken. We zetten daarom een paar keer per dag (1 x dienst) een thermoskan koffie. Op een gegeven moment werd die koffie door de professor wegbezuinigd. Om toch lekkere koffie te kunnen drinken spaarden wel statiegeld en doneerden we geld om koffie te kopen. Het wegbezuinigen van de koffie vond ik erg gierig.
Het veranderde gelukkig weer toen bezoekers en patiënten koffie gingen geven als bedankje voor de goede zorgen.
Niet mijn regering
Sun.lover schreef:
21-04-2025 09:02
Op mijn werk is de koffie uit de automaat niet te drinken. We zetten daarom een paar keer per dag (1 x dienst) een thermoskan koffie. Op een gegeven moment werd die koffie door de professor wegbezuinigd. Om toch lekkere koffie te kunnen drinken spaarden wel statiegeld en doneerden we geld om koffie te kopen. Het wegbezuinigen van de koffie vond ik erg gierig.
Het veranderde gelukkig weer toen bezoekers en patiënten koffie gingen geven als bedankje voor de goede zorgen.

Wij hebben ook automaten koffie die niet iedereen lekker vindt (als ik me goed herinner werken wij in hetzelfde soort ‘bedrijf’). Dus sommigen zetten hun eigen koffie met een of ander pads apparaat, en die hebben dat apparaat inderdaad zelf meegenomen en betalen zelf de pads. Dat vind ik niet gierig van de werkgever. Die biedt gewoon koffie en thee aan, die echt niet zo slecht is. Als je die niet wilt, dan wordt het aan jezelf.
De vacature waar ik op doelde was bij een (zeer) commercieel bedrijf. Dan vind ik ‘gratis koffie’ voor medewerkers als plus-punt in een advertentie zetten wel weer van een heel andere orde. Er stond niet dat er een barista in dienst was, of een echte espressomachine aanwezig. Het ging echt om gratis koffie. Tja.
nausicaa schreef:
21-04-2025 09:22
Wij hebben ook automaten koffie die niet iedereen lekker vindt (als ik me goed herinner werken wij in hetzelfde soort ‘bedrijf’). Dus sommigen zetten hun eigen koffie met een of ander pads apparaat, en die hebben dat apparaat inderdaad zelf meegenomen en betalen zelf de pads. Dat vind ik niet gierig van de werkgever. Die biedt gewoon koffie en thee aan, die echt niet zo slecht is. Als je die niet wilt, dan wordt het aan jezelf.
De vacature waar ik op doelde was bij een (zeer) commercieel bedrijf. Dan vind ik ‘gratis koffie’ voor medewerkers als plus-punt in een advertentie zetten wel weer van een heel andere orde. Er stond niet dat er een barista in dienst was, of een echte espressomachine aanwezig. Het ging echt om gratis koffie. Tja.
De koffie uit onze automaat is vreselijk. Als wij dat bezoekers geven schrikken ze ervan. De koffie op onze afdeling is berucht bij ambulancepersoneel. Elke automaat die er de afgelopen 23 jaar kwam werd erger om te drinken. Ik vermoed een zeer effectieve bezuinigingsmaatregel. De 3 kannen koffie die 2 units delen per dag kosten echt niet heel veel.
Maar er wordt wel vaker met verschillende maten gemeten tussen artsen en verpleegkundigen. Er is een gezamelijk wintersportuitje. De artsen krijgen alles betaald, de verpleegkundigen moeten alles zelf betalen.
Niet mijn regering
Sun.lover schreef:
21-04-2025 09:33
Maar er wordt wel vaker met verschillende maten gemeten tussen artsen en verpleegkundigen. Er is een gezamelijk wintersportuitje. De artsen krijgen alles betaald, de verpleegkundigen moeten alles zelf betalen.

Dat is werkelijk absurd. Wie verzint dat?

Overigens is het best tricky om overal senseos en andere koffiezetapparaten op afdelingen te hebben. Als bedrijf hoor je alles met een stekker eens per jaar te controleren ivm brandveiligheid. Word je dan als bedrijf ineens ook verantwoordelijk voor die zelf aangeschafte apparaten?

Ik vind gratis goeie koffie overigens het minste wat we voor ons personeel kunnen doen.
Coffee is never my cup of tea
Sun.lover schreef:
De koffie uit onze automaat is vreselijk. Als wij dat bezoekers geven schrikken ze ervan. De koffie op onze afdeling is berucht bij ambulancepersoneel. Elke automaat die er de afgelopen 23 jaar kwam werd erger om te drinken. Ik vermoed een zeer effectieve bezuinigingsmaatregel. De 3 kannen koffie die 2 units delen per dag kosten echt niet heel veel.
Oh, dat is echt heel raar ja. Dat gebeurt bij ons niet hoor, de artsen krijgen niet meer gratis dan de anderen. Het gratis fruit ligt in de gemeenschappelijke koffiekamer, de automaten zijn precies hetzelfde voor iedereen. Het jaarlijkse ski-uitje moet iedereen overigens gewoon zelf betalen (wordt ook niet beschouwd als ‘bedrijfsuitje’ maar meer als iets dat door de collega’s georganiseerd wordt).
Blijkbaar hebben jullie erg veel pech met jullie automaat. Wel raar, wordt dat niet centraal geregeld? Bij ons worden die dingen vanuit het bedrijf geplaatst, niet vanuit de afdeling. Die doen een aanbesteding, dat ga je niet voor elke afdeling apart doen. Iedere afdeling heeft dus ook gewoon dezelfde en dus ook dezelfde koffie.
Sun.lover schreef:

Wat raar en gezien het verschil in salaris ook nog eens extra oneerlijk. Wel nieuwsgierig, zijn de artsen toevallig georganiseerd in een MSB en zijn de verpleegkundigen in loondienst?
Ravintola schreef:
21-04-2025 11:29
Wat raar en gezien het verschil in salaris ook nog eens extra oneerlijk. Wel nieuwsgierig, zijn de artsen toevallig georganiseerd in een MSB en zijn de verpleegkundigen in loondienst?
Hier zit ik ook aan te denken. Dit zou het verschil kunnen verklaren.
Op het werk gehoord (semi overheid): collega werd aangesproken op het feit dat ze op een kantoordag vrij had genomen. Aangezien zij dan wel reiskostenvergoeding krijgt maar geen reiskosten heeft was dat niet de bedoeling.

Alsof deze vergoeding uit de zak van de manager zelf kwam. En ze vergat even dat er al een correctiefactor op de reiskostenvergoeding zit, juist vanwege vrije dagen en feestdagen.
margreetder schreef:
21-04-2025 12:11
Op het werk gehoord (semi overheid): collega werd aangesproken op het feit dat ze op een kantoordag vrij had genomen. Aangezien zij dan wel reiskostenvergoeding krijgt maar geen reiskosten heeft was dat niet de bedoeling.

Alsof deze vergoeding uit de zak van de manager zelf kwam. En ze vergat even dat er al een correctiefactor op de reiskostenvergoeding zit, juist vanwege vrije dagen en feestdagen.

Bij ons moet je wel degelijk doorgeven welke dagen je op kantoor gewerkt hebt. Voor dagen dat je niet op kantoor was krijg je geen reiskostenvergoeding.
Hoe het dan met die correctiefactor zit weet ik niet. Het lijkt me raar dat een vergoeding enerzijds per gewerkte dag gerekend wordt, en dat er anderzins al een algemene verrekening voor vrije dagen in zit.
Ginevra schreef:
21-04-2025 13:29
Hoe het dan met die correctiefactor zit weet ik niet. Het lijkt me raar dat een vergoeding enerzijds per gewerkte dag gerekend wordt, en dat er anderzins al een algemene verrekening voor vrije dagen in zit.
Heeft te maken met de regels van de belastingdienst. Als ik op basis van de kilometers recht heb op € 10 krijg ik € 8,30.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven