‘Zoek mijn’ IOS niet op al je apparaten; kan dat?
woensdag 23 april 2025 om 09:40
Hopelijk weet iemand hier hoe het zit, met Google kom ik er niet uit.
Iemand deelt zijn locatie met mij via de ‘zoek
mijn’ functie op IOS.
Dat kan ik zien op mijn telefoon. Nu heb ik ook een IPad , die ook gebruikt wordt door anderen. Ik ben er recent achter gekomen dat iemand via die iPad de locatie in de gaten houdt van degene die hem met mij deelt.
Nog afgezien van het feit dat ik daar behoorlijk pissig over ben, wil ik er vanaf.
Vandaar de vraag: is het mogelijk om de mogelijkheid op telefoon te behouden, maar niet meer te configureren met andere apparaten met hetzelfde Apple account?
mijn’ functie op IOS.
Dat kan ik zien op mijn telefoon. Nu heb ik ook een IPad , die ook gebruikt wordt door anderen. Ik ben er recent achter gekomen dat iemand via die iPad de locatie in de gaten houdt van degene die hem met mij deelt.
Nog afgezien van het feit dat ik daar behoorlijk pissig over ben, wil ik er vanaf.
Vandaar de vraag: is het mogelijk om de mogelijkheid op telefoon te behouden, maar niet meer te configureren met andere apparaten met hetzelfde Apple account?
woensdag 23 april 2025 om 10:29
girasole3 schreef: ↑23-04-2025 09:40Hopelijk weet iemand hier hoe het zit, met Google kom ik er niet uit.
mijn’ functie op IOS.
Voor zover ik weet kan dit niet. De locatie wordt namelijk gedeeld met een IOS-account, niet met een specifiek apparaat. Dat betekent dat op bijna ieder mac-apparaat (iPhone, iPad, MacBook, Apple Watch) waar je met jouw IOS-account bent ingelogd de locatie van de delende persoon is te zien.
In dit geval is denk ik de enige (onhandige) oplossing een apart account voor je iPad aanmaken.
woensdag 23 april 2025 om 10:48
Daar was ik al bang voor.
Ik ga even broeden op een oplossing.
Eventueel een andere app alleen op telefoon installeren zou ook nog kunnen, maar dan moet ik degene die zijn locatie deelt hiermee lastig vallen en gezien zijn omstandigheden is dat niet echt wenselijk.
Maar goed, ik ben nu vooral heel boos.
Ik ga even broeden op een oplossing.
Eventueel een andere app alleen op telefoon installeren zou ook nog kunnen, maar dan moet ik degene die zijn locatie deelt hiermee lastig vallen en gezien zijn omstandigheden is dat niet echt wenselijk.
Maar goed, ik ben nu vooral heel boos.
girasole3 wijzigde dit bericht op 23-04-2025 10:52
66.12% gewijzigd
woensdag 23 april 2025 om 10:58
https://support.apple.com/nl-nl/guide/i ... 2de/ipados
Je zou dit ook nog kunnen proberen. Alleen denk ik niet dat dat gaat werken, want de persoon die de ipad gebruikt heeft natuurlijk ook toegang tot de code.
Je zou dit ook nog kunnen proberen. Alleen denk ik niet dat dat gaat werken, want de persoon die de ipad gebruikt heeft natuurlijk ook toegang tot de code.
woensdag 23 april 2025 om 12:53
In het stukje staat dat standaard apps zoals ‘zoek mijn’ niet vergrendeld kunnen worden.Hecamel schreef: ↑23-04-2025 10:58https://support.apple.com/nl-nl/guide/i ... 2de/ipados
woensdag 23 april 2025 om 13:23
Nee dat gaat niet. Is een soort ‘basis app’ die niet verdwijnt.Irregular_Choice schreef: ↑23-04-2025 13:04Kan je niet gewoon die “zoek mijn” app van de iPad af gooien?
Had hem al weggehaald van het startscherm, maar blijft beschikbaar.
woensdag 23 april 2025 om 15:39
woensdag 23 april 2025 om 16:32

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in