Kado voor ouders die 60 jaar getrouwd zijn

26-04-2025 12:07 56 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn ouders zijn binnenkort 60 jaar getrouwd. Mijn vader is 90, moeder is 85. Ze geven een etentje voor alleen kinderen en kleinkinderen (totaal 20 personen)
Hoewel ze nog echt zelfstandig zijn, kampen ze wel met ouderdomsverschijnselen. Mijn vader hoort slecht en mijn moeder kan vermoeid zijn en kan niet echt veel wandelen. Ze hebben zelf een uitgebreid sociaal leven, maar zien het niet zitten om een groot feest te geven.
Nu zijn we op zoek naar een cadeau, maar eigenlijk hebben ze geen wensen. Ze hebben eigenlijk alles wat ze willen, en als wij iets voor ze zouden kopen voor in huis, dan is van tevoren al bekend dat het het net niet is en dat we weer terug moeten gaan naar de winkel. M’n moeder is nogal kritisch.
Een uitje met de familie organiseren valt af als cadeau. Ze hebben zelf een fotograaf uitgenodigd, een mooie foto herinnering is dus ook geen optie.

Heeft iemand hier een leuke cadeautip?
Zelf een fotoboek maken met foto's van alle klein- en eventueel achterkleinkinderen met van allemaal een persoonlijke wens erbij?
Museumkaart, theaterbon, cadeaubon voor een lunch/diner van restaurant in de buurt, bloemenbon,pedicure/schoonheidsbehandeling, boek met oude foto's en herinneringen maken.
Digitaal fotolijstje. Chocola van een echte Chocoladewinkel.
Draaideurforummer schreef:
26-04-2025 12:23
Zelf een fotoboek maken met foto's van alle klein- en eventueel achterkleinkinderen met van allemaal een persoonlijke wens erbij?
Ja dit. Met herinneringen er bij.
Heal the world, make it a better place.
Draaideurforummer schreef:
26-04-2025 12:23
Ja, dit idee heb ik ook geopperd.
Wacht nog even wat mijn broers hiervan vinden
Misschien geen fysiek kado, maar een mooie speech??
Geen cadeau idee, maar alvast van harte gefeliciteerd voor je ouders met deze mijlpaal!
dolfje schreef:
26-04-2025 12:25
Museumkaart, theaterbon, cadeaubon voor een lunch/diner van restaurant in de buurt, bloemenbon,pedicure/schoonheidsbehandeling, boek met oude foto's en herinneringen maken.
Digitaal fotolijstje. Chocola van een echte Chocoladewinkel.
Dank je wel voor het meedenken.
Hoewel ik vaak naar theater en museum ga, blijkt het niet in de genen te zitten.
Theater heb ik mijn mams voor de laatste keer 10 jaar geleden meegenomen. Erg leuk, maar uiteindelijk vond ze de zit te lang duren.
Ook een keer voor de verjaardag van paps naar het militair museum geweest. Was erg leuk, maar dat was omdat het voor hem herkenbaar was. Een ander museum zal niet echt gewaardeerd worden. Soldaat van oranje hebben we al een keer gegeven. Mss de musical 40-45, ik ga het voorleggen.
Restaurantbon, met z’n 2-en uit eten gaan vinden ze niet zo leuk. Wel meerdere keren als kado alleen met de kinderen wezen eten. Dan is het voor mijn slechthorende paps beter te volgen.
Bloemen, we hebben al eens een bloemenabonnement gegeven. Leuk, maar niet voor een 2de keer.
Bos bloemen geven we uiteraard wel. Fijne bonbons daarbij is ook altijd goed.

Schoonheidsbehandeling voor mams is wel een idee, pedicure voor paps, dat wordt een uitdaging (ik heb beeld), maar of dit wat is om voor het huwelijk te geven.

Ik ga bij mij broers de musical voorstellen (mss in combi dat kinderen mee gaan)
Lila-Linda schreef:
26-04-2025 12:56
Ah ja, dat is ook leuk
Zolang het maar geen zelfgeschreven liedjes of stukjes worden. Dat kost te veel tijd om het allemaal in te studeren en iedereen heeft een andere mening daarover. Een fysiek cadeau zoals een fotoboek is beter.
Lila-Linda schreef:
26-04-2025 12:56
Oh nee, dan wil iedereen de speech houden en komen er spanningen. Voor je het weet zit je in een aflevering van het Familie Diner.
Fanta1996 schreef:
26-04-2025 13:30
Oh nee, dan wil iedereen de speech houden en komen er spanningen. Voor je het weet zit je in een aflevering van het Familie Diner.
Er zijn ook normale gezinnen
Fanta1996 schreef:

:-D :-D :-D

Klinkt gezellig bij jullie.
Niet dat ik nou uit een perfecte familie kom hoor.
In elke familie is wel eens gezeik.
Als het zo lastig is om een cadeau te bedenken, dan zou ik geen cadeau geven. Je kunt bijvoorbeeld ook in plaats daarvan uit hun naam een bijdrage doen aan een goed doel dat hen nauw aan het hart staat.
Millameisje schreef:
26-04-2025 13:05
Mss de musical 40-45, ik ga het voorleggen.
Even een waarschuwing als ze idd niet van lange zitten houden: dat is 2 uur zónder pauze.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Een rondvaart door een stad? Is wel lang zitten. Of een cruise over een rivier in Nederland of Duitsland? Maar is misschien weer teveel lopen.

Een overnachting in een mooi hotel?
Er bestaan digitale fotolijstjes met een wifiverbinding waar kinderen, kleinkinderen, achterkleinkinderen foto's naar toe kunnen sturen. Zo kunnen ze alles wat er gebeurd meebeleven via het fotolijstje.
Fanta1996 schreef:
Zit wat in, er zijn niet zo veel struggles in de familie, maar een beetje olie op het vuur en het is mis.
Denk vooral dat ik scherp wil zijn in de speech, maar dat dit niet goed valt bij mijn mams.
S7rin schreef:
26-04-2025 14:01
Even een waarschuwing als ze idd niet van lange zitten houden: dat is 2 uur zónder pauze.
Dank je wel voor de tip.Ik vind het vooral een mooi idee omdat mijn paps wel geinteresseerd is in oorlog. Mams vind het wel leuk, vooral als wij mee gaan.
S7rin schreef:
26-04-2025 14:01
Dank je wel voor de tip.Ik vind het vooral een mooi idee omdat mijn paps wel geinteresseerd is in oorlog. Mams vind het wel leuk, vooral als wij mee gaan.
Valerie schreef:
26-04-2025 14:10
Er bestaan digitale fotolijstjes met een wifiverbinding waar kinderen, kleinkinderen, achterkleinkinderen foto's naar toe kunnen sturen. Zo kunnen ze alles wat er gebeurd meebeleven via het fotolijstje.
Hebben ze al, maar wij zijn er te laks in.
Een kok aan huis voor een goed viergangen menu? Of een hele goede fles wijn?
Millameisje schreef:
26-04-2025 12:52
Ja, dit idee heb ik ook geopperd.
Wacht nog even wat mijn broers hiervan vinden

En als ze het niks vinden, vragen wat zíj dan bedacht hebben. Of wachten tot ze met iets komen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ken je het concept happen en trappen? Zoiets maar dan een tocht langs allerlei plekken van vroeger. Geboortehuis van beiden, ouders, school, waar ze elkaar hebben leren kennen, werk, etc. en dan afgewisseld met culinaire stops.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven