Kado voor ouders die 60 jaar getrouwd zijn

26-04-2025 12:07 73 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn ouders zijn binnenkort 60 jaar getrouwd. Mijn vader is 90, moeder is 85. Ze geven een etentje voor alleen kinderen en kleinkinderen (totaal 20 personen)
Hoewel ze nog echt zelfstandig zijn, kampen ze wel met ouderdomsverschijnselen. Mijn vader hoort slecht en mijn moeder kan vermoeid zijn en kan niet echt veel wandelen. Ze hebben zelf een uitgebreid sociaal leven, maar zien het niet zitten om een groot feest te geven.
Nu zijn we op zoek naar een cadeau, maar eigenlijk hebben ze geen wensen. Ze hebben eigenlijk alles wat ze willen, en als wij iets voor ze zouden kopen voor in huis, dan is van tevoren al bekend dat het het net niet is en dat we weer terug moeten gaan naar de winkel. M’n moeder is nogal kritisch.
Een uitje met de familie organiseren valt af als cadeau. Ze hebben zelf een fotograaf uitgenodigd, een mooie foto herinnering is dus ook geen optie.

Heeft iemand hier een leuke cadeautip?
Mijn nichten en neven hebben ooit toen mijn moeder 85 werd denk ik, op het feestje allemaal 1 (zelfgemaakte) bloem meegebracht, met daarop de datum waarop ze een echt boeket zouden brengen. Oma had iedere 3 weken ongeveer een vers boeket, en kleinkinderen op bezoek. Waarvan de meesten nogal een eindje weg woonden, en oma niet echt bovenaan de bezoeklijst hadden staan. Maar ze vonden het allemaal leuk.
Misschien kunnen jullie ook zoiets bedenken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Oude mensen gebruiken vaak een dienblad is mij opgevallen. Misschien zoiets met foto’s?
https://www.yoursurprise.nl/koken-en-ta ... XwEALw_wcB

Of van die schakels voor van die pandora armbanden (als ze die draagt)
Valerie schreef:
26-04-2025 14:10
Er bestaan digitale fotolijstjes met een wifiverbinding waar kinderen, kleinkinderen, achterkleinkinderen foto's naar toe kunnen sturen. Zo kunnen ze alles wat er gebeurd meebeleven via het fotolijstje.
Ja, een aanrader, mijn ouders (90 +) hebben hier zoveel plezier van, de "monitor, fotolijst" gekregen van hun kleinkinderen.
Staat naast de eettafel en zien ze Noa met zijn zwemdiploma A, vakantie, musical, dochter een presentatie, de appelboom in bloesem.

Foto's van vroeger, kun je er ook opzetten: huis waar ze geboren zijn, hun trouwfoto, kiekjes met familie, feestjes, eerste auto enz. Kortom naast actuele momenten ook herinneringen van hun 60 jaar samen-zijn. Dat geeft ook gespreksstof, zie ik, "oma vertel nog eens van vroeger" of met bezoek en de h.h.hulp vertellen over toen en nu.
Instellen zonder knopjes, bijv. van 9:00 tot 21:00 uur. Floept die vanzelf aan.
P.s. geen aandelen wel veel plezier om zelf ook mee te leven met alle grut.
Alles sal reg kom
Millameisje schreef:
26-04-2025 12:52
Ja, dit idee heb ik ook geopperd.
Wacht nog even wat mijn broers hiervan vinden
Of een filmpje van foto’s en filmpjes van zelf ingesproken boodschappen. Leuk voor op hun telefoons/ipads/etc.
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
Fotograaf laten aanrukken tijdens het feest en foto's laten nemen van de hele familie? En van alle gezinnen apart / van de kleinkinderen samen met oma en opa?

Leuk om nu / straks in hun living te hangen als herinnering en leuk voor jullie voor later.

Skippen die handel ... Blijkbaar is het cadeau al weg :-).

Op zoek gaan naar een krant van hun trouwdag 60 jaar geleden?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Lastig. Mijn oma vond een foto met de hele familie altijd leuk, telefoonboekje met foto's erbij. Een verjaardags kalender met foto's.

En we hadden voor oma ook keer en groot feest georganiseerd met de hele familie en alle vrienden etc. Inclusief iemand die kwam optreden. Oma hoefde niks te doen, alleen aanwezig zijn en cadeaus enzo in ontvangst nemen.
Lila-Linda schreef:
26-04-2025 12:56
Misschien geen fysiek kado, maar een mooie speech??
Precies dit. Ik heb nu al geen enkele behoefte aan cadeaus, met 90 lijkt me dat helemaal. Maar aandacht, aanwezigheid, herinneringen, dat wordt met de jaren alleen maar beter
Oh, Spike, how could you ever know what it's like to be totally obsessed with a pony only to find out they're obsessed with somepony else?
Valerie schreef:
26-04-2025 14:51
Ken je het concept happen en trappen? Zoiets maar dan een tocht langs allerlei plekken van vroeger. Geboortehuis van beiden, ouders, school, waar ze elkaar hebben leren kennen, werk, etc. en dan afgewisseld met culinaire stops.
In al die jaren is er vast zoveel veranderd dat het niet meer leuk voor ze is, merk ik bij mijn ouders van die leeftijd. Liever de herinneringen dan zien hoe het nu is geworden.
Wij hebben ooit met de familie een documentaire over het leven van opa en oma gemaakt. Waarbij we alle huizen / scholen / werkplekken hebben bezocht en memorabele anekdotes uit de familiegeschiedenis hebben nagespeeld. (En mijn familie is hier echt he-le-maal het type niet voor, maar toch zie je dat iedereen er wel veel plezier aan heeft beleefd.) Dit was in een tijdperk ver voor de homevideo en mobiele telefoons, maar een oom deed in z'n vrije tijd wat bij de lokale omroep, dus het eindresultaat is echt heel leuk geworden. Ik kijk er nog steeds met plezier naar.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Een krant van hun trouwdatum? Of geboortedata?
Of gewoon een bos bloemen en een gezellig feestje? Ik kan me zo indenken dat ik echt geen cadeautjes meer hoef als ik 85 of 90 ben. Ik ben 55 en ik weet nu al niet eens meer wat ik voor mijn verjaardag wil.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Je schrijft dat ze een uitgebreid sociaal leven hebben?
Is het een idee dat je op bezoek gaat bij deze mensen met een gebakje uit naam van je ouders, en ze dan een videoboodschap in laat spreken ter felicitatie?

Dan voelt het of deze mensen er toch een beetje bij zijn op de feestdag.
Hoe slechthorend is je vader? Is het leuk om een strijk-gezelschap uit te nodigen voor een mini concert? Of een zanger(es)?

En ik weet niet wat het budget is, maar ik dacht; als je iets te besteden hebt kan je ook nog iets van vuurwerk regelen ter afsluiting van het diner?

En wat anderen al zeggen; een samengesteld filmpje met lieve felicitaties van iedereen.

Iig dacht ik aan iets bijzonders voor/tijdens het diner ;-)
Laatst bij een goede vriendin gezien.

Die hadden voor alle kleinkinderen. Een boek laten drukken is de stijl van opa en oma vertel eens.

En alle kleinkinderen zijn na een feestje een keer apart langs geweest om samen. Het boekje intevullen.

Wat ik begreep vonden kleinkinderen en opa en oma het beiden heel erg waardevol omdat er herinnering werden gedeeld maar ook toekomst wensen. En dat maakt het volgens mij heel kostbaar omdat het mensen van de dag zijn.
Pimpelmeesje87 schreef:
26-04-2025 22:57
Hoe slechthorend is je vader? Is het leuk om een strijk-gezelschap uit te nodigen voor een mini concert? Of een zanger(es)?

En ik weet niet wat het budget is, maar ik dacht; als je iets te besteden hebt kan je ook nog iets van vuurwerk regelen ter afsluiting van het diner?

En wat anderen al zeggen; een samengesteld filmpje met lieve felicitaties van iedereen.

Iig dacht ik aan iets bijzonders voor/tijdens het diner ;-)
Wat een raar idee.
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
Volgens mij is het grootste kado het gezellige diner met alle kinderen en kleinkinderen. Dat je dat op die leeftijd nog samen mee mag maken is al heel bijzonder. Mooie bloemen erbij en klaar.
Moiren schreef:
26-04-2025 23:30
Wat een raar idee.
Waarom is dat raar en waarom schiet je andermans ideeën af? Kom maar met iets beters :cheer:
Pimpelmeesje87 schreef:
27-04-2025 00:14
Waarom is dat raar en waarom schiet je andermans ideeën af? Kom maar met iets beters :cheer:
Vuurwerk afsteken anders dan op 1 januari is gewoon ronduit asociaal.

Het hele topic staat vol betere ideeën.
Lekker rotjes gooien naar opa en oma, horen ze toch niet.
Pimpelmeesje87 schreef:
26-04-2025 22:57
Huiskamerconcert is ook een leuk idee, mits ze van muziek houden natuurlijk,
Moiren schreef:
27-04-2025 01:24
Vuurwerk afsteken anders dan op 1 januari is gewoon ronduit asociaal.
Is ook bij wet verboden. Mag alleen door bedrijven met vergunning en speciaal opgeleide mensen worden afgestoken.
Millameisje schreef:
26-04-2025 13:05

Bloemen, we hebben al eens een bloemenabonnement gegeven. Leuk, maar niet voor een 2de keer.

Als dat bloemen abonnement leuk was, waarom dan niet nog een keer? Op die leeftijd hoeft het toch allemaal niet meer uniek, groots en meeslepend ?
Als ze hier een tijd lang elke twee weken van genieten is dat toch heerlijk?
ldp wijzigde dit bericht op 27-04-2025 08:47
Reden: Quotefoutje
0.89% gewijzigd
Renske schreef:
27-04-2025 08:15
Lekker rotjes gooien naar opa en oma, horen ze toch niet.
:-D
Wij hebben voor de schoonouders een video gemaakt met boodschappen van iedereen en beelden van kenmerkende plekken. Iedereen maakte zijn eigen video en een handige neef heeft alles aan elkaar gemonteerd.
Pimpelmeesje87 schreef:
27-04-2025 00:14
Ik vind het een prima idee. Laten we dan meteen invoeren dat iedereen op zijn verjaardag vuurwerk mag afsteken. Er zijn dagelijks maar zo'n 47000 mensen jarig in Nederland dus met de overlast zal het wel meevallen toch? En het is tenslotte feest.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven