Vraag het de mods, deel 9!

19-03-2025 07:09 368 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in deel 9!

En daar zijn we dan in het volgende deel! :cheer:

En zo gaan we rustig aan weer door met vragen beantwoorden ;) .

In dit topic beantwoorden wij vragen aangaande beleid, waarom wel/niet een ban/waarschuwing.

Persoonlijke vragen voor de moderators kunnen hier ook gesteld worden. Of je antwoorden gaat krijgen is de vraag :P .

Voor vragen over waar een topic is gebleven, melden van bugs, anonimisatie verzoeken, meldingen over het forum kunnen jullie terecht in het CM topic.

Overig/centraal-moderatortopic/list_messages/492553#

Het kan weleens door elkaar lopen, dat is geen probleem ;) .

Hoe plak je een plaatje?

Het linkadres van je afbeelding neerzetten tussen [img] en [/ img] (maar dan wel zonder spaties) of het plaatje onder je bericht (naast de smiley) waar een berg met zonnetje op staat aanklikken en dan het linkadres ertussen zetten.

OP deel 8:

https://forum.viva.nl/overig/vraag-he ... /504850

Met vriendelijke groetjes,

Het mod team!
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
ModeratorViva schreef:
23-04-2025 20:10
In principe worden topics niet gesloten of verwijderd. Wat is de reden dat je dit wil?
Volgens het centraal moderatortopic is deze vraag inmiddels opgelost. Zie de post van je collega aldaar van gisteren 14:24.
Dank jullie wel voor de informatie.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Mods, ik wil graag op anoniem. Alvast bedankt en een fijne Koningsdag gewenst nog.
xxx schreef:
26-04-2025 16:30
Mods, ik wil graag op anoniem. Alvast bedankt en een fijne Koningsdag gewenst nog.
Waarom? Omdat je één keer overhoop ligt met een paar medeforummers over iets wat je geschreven hebt? Dan kon ik iedere dag wel op anoniem gaan.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-04-2025 07:56
Reden: Naam verwijderd
1.67% gewijzigd
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Nee, ik voel me gewoon niet relaxed en op mijn gemak meer hier op het forum. Het kost teveel energie.
Ik vind de sfeer niet prettig en het gevoel dat alles wat je zegt constant onder de loep ligt geeft me een naar gevoel. Of dat je dom bent omdat je per ongeluk iets verkeerd omschrijft/uitlegt.

Ik denk er al een tijd aan om nu echt voorgoed te vertrekken na iets van 20 jaar meelezen en schrijven. Dus bij deze.
Tijd om een RL leven te gaan zoeken. Ook wel eens goed voor me.
Ik geloof niet dat de situatie heel anders is dan de vorige keer - niet heel lang geleden - dat je vertrok met volgens mij een vergelijkbare reden. Maar goed, succes met het vinden van een RL als dat beter voor je welbevinden is!
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Dat klopt. Dit forum is nog hetzelfde en dat zal ook zo blijven en dat is prima. Daarom moet ik veranderen. En voor mij kost het meer negatieve energie dan dat ik er uit haal. Dus nu aan mij om ook echt voorgoed weg te blijven.
Volgens mij kan/mag ik het hier wel vragen.

Onlangs plaatste ik ergens een reactie en een deel daarvan is weggehaald vanwege off-topic. Maar die snapte ik eigenlijk niet helemaal.

Ging over wat je duur vindt geworden. Ik noemde een product, de prijs en de winkel. En vervolgens waar ik datzelfde product een stuk goedkoper had gevonden. En ook de prijs. Dat laatste deel is verwijderd, het eerste deel is blijven staan.

En ik snap dus niet waarom dat tweede deel off-topic is. Het is toch juist fijn om te weten waar het wel goedkoper kan. Het scheelde meer dan de helft.

Nou wil ik me graag netjes aan de regels houden, maar deze snap ik dus niet helemaal.
Honolulu schreef:
27-04-2025 20:52
Volgens mij kan/mag ik het hier wel vragen.

Onlangs plaatste ik ergens een reactie en een deel daarvan is weggehaald vanwege off-topic. Maar die snapte ik eigenlijk niet helemaal.

Ging over wat je duur vindt geworden. Ik noemde een product, de prijs en de winkel. En vervolgens waar ik datzelfde product een stuk goedkoper had gevonden. En ook de prijs. Dat laatste deel is verwijderd, het eerste deel is blijven staan.

En ik snap dus niet waarom dat tweede deel off-topic is. Het is toch juist fijn om te weten waar het wel goedkoper kan. Het scheelde meer dan de helft.

Nou wil ik me graag netjes aan de regels houden, maar deze snap ik dus niet helemaal.
Ik heb eerder in het topic aangegeven dat er een ander topic is om de aankopen in Duitsland in te bespreken. Het topic waar je in bent gewist, gaat over de prijzen in Nederland.

ModeratorViva schreef:
28-04-2025 16:03
Ik heb eerder in het topic aangegeven dat er een ander topic is om de aankopen in Duitsland in te bespreken. Het topic waar je in bent gewist, gaat over de prijzen in Nederland.
Wat een bijzondere nieuwe regel, en wat zonde van je tijd. Ik hoop in dit geval wel dat je hier vrijwillig werkt, want anders zou je je betaalde tijd vast beter kunnen gebruiken.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
ModeratorViva schreef:
28-04-2025 16:03
Maar hoe gaat zoiets dan? Iemand schrijft bijvoorbeeld 'ik vind de shag echt veel te duur geworden in Nederland'. En dan schrijft iemand anders 'Joh, haal die shag dan voortaan in Duitsland, dat scheelt een jas'. Zelf zou ik denken dat er hier sprake is van een normaal gespreksverloop, maar jullie vinden die reactie dus offtopic? En als er geen topic had bestaan over aankopen in Duitsland, was die reactie dan wel ontopic geweest?

En in eender welk topic een grapje tussendoor, mag dat dan nog wel?

Vragen, vragen, zoveel vragen.
(Herman Finkers)
Absurd. In een willekeurig gezondheidstopic mag de overgang dus ook niet genoemd worden omdat daar al een topic (of 100) over is? En in een BZV/MAFS/b&b 2025 topic mag niet gerefereerd worden aan een eerdere editie ('weet je nog, Mien en Jan') omdat daar (vast) al een topic over is? Wat een toestand zeg.
Misschien zouden jullie het betreffende topic eens moeten lezen dat zou al heel veel vragen schelen. Het is geen enkel probleem om iets een keer te noemen, maar het betreffende topic ging op een gegeven moment alleen nog maar over alles wat in Duitsland goedkoper zou zijn. Daar is al een topic voor dus dat kan prima daar.

Renske schreef:
28-04-2025 18:23
Absurd. In een willekeurig gezondheidstopic mag de overgang dus ook niet genoemd worden omdat daar al een topic (of 100) over is? En in een BZV/MAFS/b&b 2025 topic mag niet gerefereerd worden aan een eerdere editie ('weet je nog, Mien en Jan') omdat daar (vast) al een topic over is? Wat een toestand zeg.
Je kunt het ook volledig uit zijn verband halen en dat is wat je nu doet.

ModeratorViva schreef:
28-04-2025 18:29
Misschien zouden jullie het betreffende topic eens moeten lezen dat zou al heel veel vragen schelen. Het is geen enkel probleem om iets een keer te noemen, maar het betreffende topic ging op een gegeven moment alleen nog maar over alles wat in Duitsland goedkoper zou zijn. Daar is al een topic voor dus dat kan prima daar.
Rest mij nog de vraag wat je gedaan zou hebben als er niet per ongeluk een topic over aankopen in Duitsland zou zijn geweest.

En laten we wel wezen: in alle topics ontstaan zijpaadjes. Dat heb je nou eenmaal met gesprekken. Als ik binnenkom op mijn werk en ik roep 'wat een kutweer he' kan ik ook slecht verwachten dat het aan het eind van de dag nog steeds over het weer gaat.
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
28-04-2025 18:39
Rest mij nog de vraag wat je gedaan zou hebben als er niet per ongeluk een topic over aankopen in Duitsland zou zijn geweest.

En laten we wel wezen: in alle topics ontstaan zijpaadjes. Dat heb je nou eenmaal met gesprekken. Als ik binnenkom op mijn werk en ik roep 'wat een kutweer he' kan ik ook slecht verwachten dat het aan het eind van de dag nog steeds over het weer gaat.
Dat moet in het zomerhaterstopic. :sun:
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Lady*Voldemort schreef:
28-04-2025 18:39

Ik heb geen idee hoe ik dan gemodereerd zou hebben, dus daar kan ik je geen antwoord op geven.

ModeratorViva schreef:
28-04-2025 18:42
Ik heb geen idee hoe ik dan gemodereerd zou hebben, dus daar kan ik je geen antwoord op geven.
Nou dan wens ik je nog veel werkplezier de komende tijd. Het piept namelijk van de topics waar gerefereerd wordt aan dingen waar al een ander topic over is.
(Herman Finkers)
ModeratorViva schreef:
28-04-2025 18:29
Gedaan, en ik blijf me afvragen waarom je je tijd zou verdoen aan modereren op dit soort nieuwe regeltjes die in mijn ogen echt niets toevoegen.
Maar als jij daar blij van wordt moet je dat vooral doen hoor.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Mods, graag op anoniem. indien mogelijk dinsdagochtend nog.

Merci.
anoniem_6810b51a7306f wijzigde dit bericht op 29-04-2025 06:11
38.78% gewijzigd
Ok. Het is me duidelijk. Zal er op letten. Al deel ik qua mening de reacties hier.
Zal de volgende keer creatief zijn.
xxxx schreef:
28-04-2025 23:46
Mods, graag op anoniem. Merci.
graag hoor ik zsm
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-04-2025 13:17
Reden: naam verwijderd
4.53% gewijzigd
Lady*Voldemort schreef:
28-04-2025 17:58
Maar hoe gaat zoiets dan? Iemand schrijft bijvoorbeeld 'ik vind de shag echt veel te duur geworden in Nederland'. En dan schrijft iemand anders 'Joh, haal die shag dan voortaan in Duitsland, dat scheelt een jas'. Zelf zou ik denken dat er hier sprake is van een normaal gespreksverloop, maar jullie vinden die reactie dus offtopic? En als er geen topic had bestaan over aankopen in Duitsland, was die reactie dan wel ontopic geweest?

En in eender welk topic een grapje tussendoor, mag dat dan nog wel?

Vragen, vragen, zoveel vragen.
Dat topic ging alleen nog maar over Duitsland op een gegeven moment. Meerdere mensen hadden al eerder gevraagd om dat in een ander topic te doen, maar werd gewoon overheengeluld. Was gewoon strontvervelend.
Star⁴ schreef:
29-04-2025 11:05
Dat topic ging alleen nog maar over Duitsland op een gegeven moment. Meerdere mensen hadden al eerder gevraagd om dat in een ander topic te doen, maar werd gewoon overheengeluld. Was gewoon strontvervelend.
Dit inderdaad. Een occasioneel 'uitstapje' naar de Duitse prijzen is helemaal prima, maar het ging maar door zonder dat er nog iets on topic gepost werd.
Star⁴ schreef:
29-04-2025 11:05
:hihi:
Geeft toch even een ander beeld.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven