Pubers en grenzen
zaterdag 26 april 2025 om 08:47
Ik wil jullie graag wat voorleggen.
Mijn zoon en het vriendje van mijn zoon hebben allebei stiekem gedronken.
Ik was er van de week al achtergekomen dat ze dat wilden gaan doen. Ik heb toen een, dacht ik, goed gesprek gehad met mijn zoon en hem uitgelegd waarom het gewoon niet goed is om nu al te gaan drinken. Hem gewezen op de gevaren en aangegeven dat hij een hele hoop mag, ik laat hem behoorlijk los en ik verwacht dat hij deze grens niet over zou gaan.
Omdat hij deed alsof hij het begreep en mij beloofde niet te gaan drinken, mocht hij samen met die vriend de stad in.
Eenmaal weer thuis hebben we nog even gezellig bijgekletst. Omdat het vriendje door het drinken wat spraakzamer was, versprak hij zich.
Maar nu komt het volgende;
Ik vind zelf dat de moeder van de vriend op de hoogte moet zijn en daarom wil ik haar gaan inlichten. Uiteraard niet om te klikken, maar ik zou het zelf enorm op prijs stellen als zij mij het gezegd zou hebben, als zij in mijn schoenen stond. Wat zouden jullie mij adviseren?
En zouden jullie er voor mijn zoon een consequentie aan verbinden, dat hij zijn belofte, om niet te drinken, verbroken heeft? En zo ja, welke consequentie?
Mijn zoon en het vriendje van mijn zoon hebben allebei stiekem gedronken.
Ik was er van de week al achtergekomen dat ze dat wilden gaan doen. Ik heb toen een, dacht ik, goed gesprek gehad met mijn zoon en hem uitgelegd waarom het gewoon niet goed is om nu al te gaan drinken. Hem gewezen op de gevaren en aangegeven dat hij een hele hoop mag, ik laat hem behoorlijk los en ik verwacht dat hij deze grens niet over zou gaan.
Omdat hij deed alsof hij het begreep en mij beloofde niet te gaan drinken, mocht hij samen met die vriend de stad in.
Eenmaal weer thuis hebben we nog even gezellig bijgekletst. Omdat het vriendje door het drinken wat spraakzamer was, versprak hij zich.
Maar nu komt het volgende;
Ik vind zelf dat de moeder van de vriend op de hoogte moet zijn en daarom wil ik haar gaan inlichten. Uiteraard niet om te klikken, maar ik zou het zelf enorm op prijs stellen als zij mij het gezegd zou hebben, als zij in mijn schoenen stond. Wat zouden jullie mij adviseren?
En zouden jullie er voor mijn zoon een consequentie aan verbinden, dat hij zijn belofte, om niet te drinken, verbroken heeft? En zo ja, welke consequentie?
vindjedatecht wijzigde dit bericht op 26-04-2025 11:49
16.99% gewijzigd
zaterdag 26 april 2025 om 19:18
Het is niet je uiterlijk. Als je net doet of verkrachting over het uiterlijk van het slachtoffer gaat, geef je het een rechtvaardiging die zo verschrikkelijk ongepast is.
'Ze was zo mooi, ik kon me niet inhouden' heeft zo weinig met de werkelijkheid te maken.
Het was niet haar uiterlijk:
https://www.rechtspraak.nl/Organisatie- ... chten.aspx
https://www.rechtspraak.nl/Organisatie- ... vrouw.aspx
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/12/07 ... orgcentru/
Verkrachters verkrachten, omdat ze een gevoel van macht willen ervaren en denken dat ze er mee weg gaan komen.
zaterdag 26 april 2025 om 19:50
Frizz schreef: ↑26-04-2025 19:02Heb je zelf niet wellicht eens wat verkeerd idee hiervan? Zo ongeveer alle vrouwen maken overschrijdend gedrag mee van mannen. Dat er voor die mannen altijd een aanleiding bij te bedenken valt wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk kómt door een knap koppie. Of door grote borsten.
Juist. Het maakt niet uit hoe je eruit ziet, vrijwel elke vrouw heeft te maken (gehad) met (seksueel) grensoverschrijdend gedrag. En wat de dader dan als smoes aanvoert doet er niet toe.
zaterdag 26 april 2025 om 19:56
Ik heb mezelf wel wijsgemaakt dat ik vanwege mijn lengte mss minder risico liep, omdat ik er daardoor sterk uitzie.
Maar geen idee of dat geholpen heeft.
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.
Hannah Arendt
Hannah Arendt
zaterdag 26 april 2025 om 20:29
Lees even terug, dan zie je vanzelf hoe het zo gekomen is. Dat is namelijk de pest met discussies, op een gegeven moment is het wel klaar en dan ontstaan er zijpaadjes. Ik snap echt de verbazing niet zo.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
zaterdag 26 april 2025 om 21:11
[quote=Solomio post_id=35826994 time=1745681343 user_id=1208=ijn
Dat beweer ik dan ook nergens. In tegenstelling tot wat jij schreef, waarin je alle pubers over één kam scheert.
Wel vind ik de NIX18-campagne erg duidelijk en begrijp ik dat gebagatelliseer niet zo goed.
[/quote]
ij
Waar scheer ik ze allemaal over 1 kam dan? Bedoel je je eigen reacties wellicht? Ik geef juist aan dat niet alle pubers hetzelfde zijn.
Dat beweer ik dan ook nergens. In tegenstelling tot wat jij schreef, waarin je alle pubers over één kam scheert.
Wel vind ik de NIX18-campagne erg duidelijk en begrijp ik dat gebagatelliseer niet zo goed.
[/quote]
ij
Waar scheer ik ze allemaal over 1 kam dan? Bedoel je je eigen reacties wellicht? Ik geef juist aan dat niet alle pubers hetzelfde zijn.
zaterdag 26 april 2025 om 21:51
Ik lees verdorie bij en het is volledig ontspoord. Waar slaat dat op?Lady*Voldemort schreef: ↑26-04-2025 20:29Lees even terug, dan zie je vanzelf hoe het zo gekomen is. Dat is namelijk de pest met discussies, op een gegeven moment is het wel klaar en dan ontstaan er zijpaadjes. Ik snap echt de verbazing niet zo.
zaterdag 26 april 2025 om 21:51
Ik zou juist een flugel wél een big deal vinden. Als ze al beginnen met sterke drank kan ik me voorstellen dat het daarna hard gaat! Laat ze eerst maar eens beginnen (over een paar jaar) met bier!
zaterdag 26 april 2025 om 21:58
zaterdag 26 april 2025 om 21:58

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in