Entertainment alle pijlers

De “puff pieces” van de Koninklijke familie in de media

26-04-2025 20:00 143 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Vreselijk. :nut:
Worden ze betaald door het koningshuis want ik zie het niet??

Het is 1 van de meest oncharismatische royal family in Europa volgens mij. Boring. Sorry.
De enige die semi charismatisch is, is Máxima maar soms een beetje té gemaakt.
Koning Willem Alexander lijkt me een hork en Amalia… tja, no comment.
biol schreef:
26-04-2025 22:05
Ik ben het zo niet eens met je TO.
Ik vind echt het grootste deel van het koningshuis gewoon heel spontaan en leuk..

Als je vandaag wat gekeken hebt op tv dan zie je hoe leuk de prinsen met elkaar zijn..
Pieter-Christiaan die Floris roept om te komen drummen want “jij kan dat toch?”

Floris die een tv presentatrice komt halen want er zijn mensen langs de kant fan van haar..

Ik kan me serieus geen ander koningshuis voor de geest halen die zo “tussen” de mensen doorlopen, tijd maken, praatjes maken en spelletjes doen.
Dit dus.

Ik begrijp TO wel hoor, die heeft gewoon niet door hoe verwend we zijn.

Zo leuk al de fotomomentjes met de prinsessen ook. Vertederend dat er groepjes staan met een bord "mogen wij met die en die op de foto"

daar smelt je toch van :flirting:

Het is een grote charisma show en dat zie ik nog geen land "ons" nadoen.
Inktvip schreef:
26-04-2025 23:29
Dit dus.

Zo leuk al de fotomomentjes met de prinsessen ook. Vertederend dat er groepjes staan met een bord "mogen wij met die en die op de foto"

Nou dit. Waar ter wereld zie je de royals nou zo op pad zijn. Iedereen uitgedost in dezelfde kleur selfies maken met de royals. Dat moeten we juist koesteren, hoe verbindend wil je het hebben.
Stormke81 schreef:
26-04-2025 20:07
Het betekent een stuk bladerdeeg.
Nee niet in dit verband. Puff pieces in de media zijn overdreven lovende artikelen over iets of iemand. Dante bedoelt denk ik dat hij vermoedt dat de koninklijke familie de journalisten betaald om positief over ze te schrijven.
Vivamensje schreef:
27-04-2025 01:19
Nee niet in dit verband. Puff pieces in de media zijn overdreven lovende artikelen over iets of iemand. Dante bedoelt denk ik dat hij vermoedt dat de koninklijke familie de journalisten betaald om positief over ze te schrijven.
@Dante bedoelde je dat?? Wat wilde je bereiken met dit topic :huh:
Ik heb er ook niks mee, met het koningshuis, ik zal niet op de barricades gaan, ze hoeven van mij niet weg. Maar van mij mag het wel wat formeler en afstandelijker. Maar ja, mensen vinden dit leuk, blijkbaar. Dus dan doen we het maar zo.

Ik vind dat je op zulke dagen juist extra ziet hoe raar het is dat zulke doorsnee mensen onderdeel zijn van een dergelijk instituut.

Welja. Tot volgend jaar maar weer, dan heb ik tenminste weer een dag vrij. Ze hadden dit op maandag moeten doen.
Inktvip schreef:
26-04-2025 23:29
Dit dus.

Het is voor het koningshuis geen “leuk fotomomentje”. Voor hun is het simpelweg werk en een verplichting.

het is allemaal tot in de puntjes geregisseerd. De hele dag is eigenlijk gewoon PR in koninklijke verpakking. Dat handje schudden, die glimlach, dat praatje met een kind en tafeltennis met opa.

Die lichaamstaal spreekt boekdelen. Vooral de koning en Amalia ogen vaak behoorlijk ongemakkelijk.
De koning lijkt soms op automatische piloot te staan: glimlach aan, hand uitsteken, knikken, klaar. En Amalia… die maakt op mij een vrij stijve indruk alsof ze zich constant bewust is van de camera’s en zich geen seconde kan ontspannen. Begrijpelijk ook hoor. Dat meisje moet nog wennen aan haar nieuwe rol.

Er bestaan duidelijke afspraken tussen het koningshuis en de media: tijdens dit soort gelegenheden stellen zij zich beschikbaar voor dit leuk toneelstukje en daarna worden ze met rust gelaten.
Op die manier probeert men toestanden zoals in het Verenigd Koninkrijk met constante media-aandacht en paparazzi te voorkomen. Slim, maar het blijft een toneelstukje.

Maar schattig hoor, als je denkt dat dit allemaal puur oprechte spontaniteit is… maar het is gewoon een goede show uit de PR koker van het koningshuis :hyper:
Mette schreef:
26-04-2025 23:39
Nou dit. Waar ter wereld zie je de royals nou zo op pad zijn. Iedereen uitgedost in dezelfde kleur selfies maken met de royals. Dat moeten we juist koesteren, hoe verbindend wil je het hebben.
En dat in een tijd van diepe verdeel en heers. Ik vrees dat sommigen het pas gaan missen, als we het echt kwijt zijn.

En de lange termijn gevolgen daarvan? Die zijn niet te overzien.

Of het nou een klappende zeehond met een bal op zijn neus is, of een uiterst regisseerde optreden van "ons" koningshuis, als we er maar samen, even als gelijken, kunnen zijn.
Dante schreef:
27-04-2025 02:27
Het is voor het koningshuis geen “leuk fotomomentje”. Voor hun is het simpelweg werk en een verplichting.

het is allemaal tot in de puntjes geregisseerd. De hele dag is eigenlijk gewoon PR in koninklijke verpakking. Dat handje schudden, die glimlach, dat praatje met een kind en tafeltennis met opa.

Die lichaamstaal spreekt boekdelen. Vooral de koning en Amalia ogen vaak behoorlijk ongemakkelijk.
De koning lijkt soms op automatische piloot te staan: glimlach aan, hand uitsteken, knikken, klaar. En Amalia… die maakt op mij een vrij stijve indruk alsof ze zich constant bewust is van de camera’s en zich geen seconde kan ontspannen. Begrijpelijk ook hoor. Dat meisje moet nog wennen aan haar nieuwe rol.

Er bestaan duidelijke afspraken tussen het koningshuis en de media: tijdens dit soort gelegenheden stellen zij zich beschikbaar voor dit leuk toneelstukje en daarna worden ze met rust gelaten.
Op die manier probeert men toestanden zoals in het Verenigd Koninkrijk met constante media-aandacht en paparazzi te voorkomen. Slim, maar het blijft een toneelstukje.

Maar schattig hoor, als je denkt dat dit allemaal puur oprechte spontaniteit is… maar het is gewoon een goede show uit de PR koker van het koningshuis :hyper:
Ja, natuurlijk is het geregisseerd, nogal wiedes dat niks aan het toeval wordt overgelaten. Je wilt geen koppen als 'Chaos n Doetinchem'. En zonder regie is er ook geen adequate beveiliging mogelijk.

En ja, natuurlijk is het werk voor de koninklijke familie. Wat ze echt denken weet niemand. Waarschijnlijk hadden ze liever een leven buiten de camera's gehad. Maar nu dat niet zo is, maken ze er gewoon het beste van en proberen ze hun plichten, waaronder verbindend optreden, zo goed mogelijk uit te voeren.

Verder zijn het ook gewoon mensen, die net als ieder ander mens niet altijd perfect reageren in elke situatie die zich voordoet. Miljoenen Nederlanders met commentaar op elke beweging en glimlach die je maakt. Niet heel gek dat dat ongemak oplevert.
Mette schreef:
27-04-2025 06:45
Ja, natuurlijk is het geregisseerd, nogal wiedes dat niks aan het toeval wordt overgelaten. Je wilt geen koppen als 'Chaos n Doetinchem'. En zonder regie is er ook geen adequate beveiliging mogelijk.

En ja, natuurlijk is het werk voor de koninklijke familie. Wat ze echt denken weet niemand. Waarschijnlijk hadden ze liever een leven buiten de camera's gehad. Maar nu dat niet zo is, maken ze er gewoon het beste van en proberen ze hun plichten, waaronder verbindend optreden, zo goed mogelijk uit te voeren.

Verder zijn het ook gewoon mensen, die net als ieder ander mens niet altijd perfect reageren in elke situatie die zich voordoet. Miljoenen Nederlanders met commentaar op elke beweging en glimlach die je maakt. Niet heel gek dat dat ongemak oplevert.

Heel goed omschreven.
En Koningsdag is voor miljoenen mensen gewoon écht een feestdag.
En inderdaad, het koningshuis voert dan een soort toneelstukje op.
Maar is dat zo erg? Als je kijkt naar de blijdschap, gezelligheid en vooral verbondenheid die zo'n dag met zich meebrengt? Hoe alles oranje kleurt.
Ik vind het eigenlijk nogal al verzuurd overkomen om je daar zo aan te storen.
Om je te storen aan de houding van de royals. De één is te stijf, de ander te joviaal, de ander kijkt ongemakkelijk, weer een ander lacht te nep!
Gewoon maar niet meer kijken volgend jaar? Zal je een bult ergernis schelen.
Prima hoor dat ze hier en daar komen om handjes te schudden met het plebs. Ze hebben immers geen keus. Nou ja, ze kunnen het allemaal opdoeken en verder met hun leven gaan als een gewone burger maar dat levert geen honderden miljoenen op natuurlijk :hyper:

Mij gaat het erom dat er zo overdreven wordt gereageerd en je dit soort dingen leest in de krant: Zelfverzekerde prinses Amalia steelt de show op Koningsdag: ‘Dat wil je van toekomstige koningin’

sorry, maar die meid straalt meer innerlijke paniek uit dan ik tijdens een Teams-call zonder broek aan. Ze doet d’r best, absoluut, maar laten we niet net doen alsof we hier een soort Diana 2.0 aan het ontdekken zijn.

En dan mensen (in dit topic) die echt onder de indruk zijn van hoe “dichtbij het volk” ze zijn. Ja, ze kwamen een uurtje buiten spelen omringd door bodyguards, terwijl er overal lintjes hingen. Pure spontaniteit! Wat een verrassing dat ze weer met gewone mensen spraken. Wat een lef, wat een durf!

Zo naïef haha :-D
Dante, ga eens even flink twee uurtjes sporten. Daarna een verse croissant opsmikkelen. Ziet de zondag er weer heel anders uit.
Dante schreef:
27-04-2025 07:50
Prima hoor dat ze hier en daar komen om handjes te schudden met het plebs. Ze hebben immers geen keus. Nou ja, ze kunnen het allemaal opdoeken en verder met hun leven gaan als een gewone burger maar dat levert geen honderden miljoenen op natuurlijk :hyper:

Mij gaat het erom dat er zo overdreven wordt gereageerd en je dit soort dingen leest in de krant: Zelfverzekerde prinses Amalia steelt de show op Koningsdag: ‘Dat wil je van toekomstige koningin’

sorry, maar die meid straalt meer innerlijke paniek uit dan ik tijdens een Teams-call zonder broek aan. Ze doet d’r best, absoluut, maar laten we niet net doen alsof we hier een soort Diana 2.0 aan het ontdekken zijn.

En dan mensen (in dit topic) die echt onder de indruk zijn van hoe “dichtbij het volk” ze zijn. Ja, ze kwamen een uurtje buiten spelen omringd door bodyguards, terwijl er overal lintjes hingen. Pure spontaniteit! Wat een verrassing dat ze weer met gewone mensen spraken. Wat een lef, wat een durf!

Wat fijn dat jij doorhebt hoe het echt ziet en ons, naïevelingen, even de les leest hoe het daadwerkelijk zit. Nu trappen we er volgend jaar tenminste niet weer in! Dank 🙏

🙈
Amalia is als jonge student jarenlang ernstig bedreigd geweest. Kon niet op kamers daardoor. Ik vind het heel knap van zo'n jonge vrouw dat ze zich dan zelfverzekerd durft te presenteren op zo'n dag als gisteren.

Overigens zijn:

drie schietpartijen
vier steekincidenten
en ME die de albert cuyp moet schoonvegen

geen vege tekens meer aan de wand van een verharding die gaat komen.

De verharding is er al.
Dante schreef:

:zzz:
Je hoeft niet overal iets van te vinden.
Ik heb een principieel probleem met het instituut monarchie. Dat gaat ook niet veranderen. Toch wens ik het koningshuis alle goeds toe. Ik vind niks van ze persoonlijk.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Nou, bedankt dan maar voor jouw inzicht. Ik zie het allemaal een beetje anders maar ik zal wel bij dat plebs horen die het best wel leuk vindt dat we dit in ons land hebben.
En de journalisten zullen wel betaald worden door het koningshuis om ze allemaal goed uit de verf te laten komen? Omdat jij al het leuke niet ziet? Jij komt met deze uitspraak hooghartiger over dan Willem Alexander.
Je zit er nogal mee he? Misschien kun je hulp zoeken TO, voor het enórme probleem dat je hebt met de koninklijke familie. Niet eens alleen het instituut, maar alle leden moeten het persoonlijk ontgelden.
Ik ga zo lekker naar buiten, de hond uitlaten en genieten van het heerlijke weer.

Ik denk dat TO dacht even lekker te kunnen rellen op viva.
toulouse_74 wijzigde dit bericht op 27-04-2025 08:55
9.46% gewijzigd
Zelf heb ik niets met het "instituut" koningshuis. Alleen al het feit dat die kinderen van jong af aan onder een vergrootglas liggen, zowel in positieve als in negatieve zin staat me enorm tegen. Waarom doen we die mensen dit aan? Natuurlijk doen ze het in zekere zin zichzelf aan. Koningsdag is één grote PR-stunt maar ze kiezen er zelf voor het op deze manier te doen. En als mensen er plezier aan beleven, waarom niet? Hopelijk beleven ze er zelf ook nog een beetje plezier aan. Ik heb me in ieder geval wel vermaakt op onze gezellige buurtvrijmarkt. De Tv heb ik geen minuut aangehad, het boeit me gewoon niet.
Ik vind het prima om een anti-koningshuis discussie te voeren.
Maar om mensen af te zeiken, vind ik kinderachtig
yellowpino schreef:
27-04-2025 08:45
Nou, bedankt dan maar voor jouw inzicht. Ik zie het allemaal een beetje anders maar ik zal wel bij dat plebs horen die het best wel leuk vindt dat we dit in ons land hebben.
En de journalisten zullen wel betaald worden door het koningshuis om ze allemaal goed uit de verf te laten komen? Omdat jij al het leuke niet ziet? Jij komt met deze uitspraak hooghartiger over dan Willem Alexander.
Vind je WA hooghartig? Dat zie ik dan weer helemaal niet.
Dante schreef:
27-04-2025 02:27

Waarvan akte dan maar. (Azijnpissers moeten er ook zijn)
Laat je innerlijke tokkie stralen (gepikt met toestemming van Explorista)
Voor Jou geen oranjebitter Dante!😁
Alleen maar bitter..☺️
Dante schreef:

Nou heb ik lang niet alles gezien van Doetinchem gisteren, alleen een samenvattinkje van een minuut of wat, maar daarin vond ik prinses Amalia best de show stelen. Ok, dat kwam ook door haar lichtblauwe jurk die nogal opviel bij de donkere kleding van de anderen. En geen innerlijke paniek gezien. Heb jij ergens een linkje waarop Amalia paniekerig te zien is? Want ik stel me er nu toch wel een angstig konijntje bij voor dat in 2 lampen van een auto staart.

En nee, een echte Diana 2.0 is ze niet, maar ik vind dat ze het zonder meer goed doet. En ik vind het ook vrij logisch dat een verslag van een feestdag positief is. Tenzij een lid van de familie echt iets verknald zou hebben.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Dante schreef:

Je klinkt vooral afgunstig en verzuurd.
tonkje schreef:
27-04-2025 09:46

En nee, een echte Diana 2.0 is ze niet, maar ik vind dat ze het zonder meer goed doet. En ik vind het ook vrij logisch dat een verslag van een feestdag positief is. Tenzij een lid van de familie echt iets verknald zou hebben.
Als we nou iemand was die last had van psychische issues, angsten en onzekerheden dan was het Diana wel.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven