De “puff pieces” van de Koninklijke familie in de media
zaterdag 26 april 2025 om 20:00
Vreselijk.
Worden ze betaald door het koningshuis want ik zie het niet??
Het is 1 van de meest oncharismatische royal family in Europa volgens mij. Boring. Sorry.
De enige die semi charismatisch is, is Máxima maar soms een beetje té gemaakt.
Koning Willem Alexander lijkt me een hork en Amalia… tja, no comment.

Worden ze betaald door het koningshuis want ik zie het niet??
Het is 1 van de meest oncharismatische royal family in Europa volgens mij. Boring. Sorry.
De enige die semi charismatisch is, is Máxima maar soms een beetje té gemaakt.
Koning Willem Alexander lijkt me een hork en Amalia… tja, no comment.
zondag 27 april 2025 om 11:21
vivapimpelmees schreef: ↑27-04-2025 11:03Verdiep je eens in het leven van Diana. Als er iemand ongelukkig was als prinses was zij het.
En beslist ook geen heilige.
Als je diverse oud gedienden van Charles mag geloven, die recent nog uit de school zijn geklapt, was ze buiten de schijnwerpers lang niet altijd die schattige, onschuldige Bambi zoals ze zichzelf meestal wist te presenteren.
Ik bedoel maar te zeggen, dat we uiteindelijk ook gewoon maar met mensen te maken hebben, we geen perfectie kunnen verwachten en we ook het goede in ze mogen blijven zien.
En hoe dichtbij ons Koningshuis probeert te komen, o.a op Koningsdag. Is iets waar we echt wel blij mee mogen zijn.
Terugkomend op Diana, was dit juist een van de redenen waardoor ze zo geliefd was.
Ze kwam heel dichtbij de mensen. Letterlijk.
zondag 27 april 2025 om 11:21
zondag 27 april 2025 om 11:22
Nou, je schrijft vooral op een manier die op mij nogal arrogant en superieur overkomt. Alsof jij de enige bent die het allemaal doorziet. Terwijl je gedachten hierover nou ook niet bijster uniek of intelligent zijn. Ik cenk dat de reacties met name daar vandaan komen.Dante schreef: ↑27-04-2025 10:53Ik merk het in dit topic
Mensen reageren nogal pissig omdat er een beetje kritiek wordt gegeven op hoe het koninklijke gezin en hoe ze OP MIJ overkomen. Ik val hun niet eens persoonlijk aan.
Nu ben ik volgens de fans kinderachtig, verbitterd, jaloers en afgunstig haha![]()
Maar ik gok dat je dat zelf ook wel weet en dat je daar plezier uithaalt.
zondag 27 april 2025 om 11:23
Nogmaals, de mediacode gaat over hun privéleven.
Wat de Telegraaf schrijft over hun optreden op Koningsdag, daar gaan ze niet over.
Ja, de royal pr-machine verstuurt wel een persbericht aan alle redacties over hoe hartelijk ze zijn ontvangen in Doetinchem. Maar we kennen hier geen censuur dus wat de media daarvan overnemen is aan de media. Niet aan de royals.
Alleen weet de Telegraaf ook wel dat 'Amalia verliest charismawedstrijd van Diana' niet echt lekkere clickbait is.
mette wijzigde dit bericht op 27-04-2025 11:24
1.59% gewijzigd
zondag 27 april 2025 om 11:23
Nee, dat word je niet. Er wordt een feit geconstateerd. Als iemand vindt dat je dom overkomt is dat echt geen schelden. Minder gauw beledigd zijn zou ik zeggen (ook al is dat moeilijk, vooral als er misschien een kern van waarheid in zit). Misschien komt het ook een beetje door die infantiele smileys.
zondag 27 april 2025 om 11:28
Amare schreef: ↑27-04-2025 11:23Nee, dat word je niet. Er wordt een feit geconstateerd. Als iemand vindt dat je dom overkomt is dat echt geen schelden. Minder gauw beledigd zijn zou ik zeggen (ook al is dat moeilijk, vooral als er misschien een kern van waarheid in zit). Misschien komt het ook een beetje door die infantiele smileys.
Een ‘feit’… en even later “iemand vindt”. Over dom gesproken

zondag 27 april 2025 om 11:30
Haha! Daar zijn ze voor.Amare schreef: ↑27-04-2025 11:23Nee, dat word je niet. Er wordt een feit geconstateerd. Als iemand vindt dat je dom overkomt is dat echt geen schelden. Minder gauw beledigd zijn zou ik zeggen (ook al is dat moeilijk, vooral als er misschien een kern van waarheid in zit). Misschien komt het ook een beetje door die infantiele smileys.

zondag 27 april 2025 om 11:31
MeijTeeks schreef: ↑27-04-2025 11:22Nou, je schrijft vooral op een manier die op mij nogal arrogant en superieur overkomt. Alsof jij de enige bent die het allemaal doorziet. Terwijl je gedachten hierover nou ook niet bijster uniek of intelligent zijn. Ik cenk dat de reacties met name daar vandaan komen.
Maar ik gok dat je dat zelf ook wel weet en dat je daar plezier uithaalt.
Dat heb ik ook. Je mag ervan vinden wat je wil natuurlijk! Maar "een uurtje buiten spelen met bodyguards er omheen, handjes schudden of op de foto met het 'pleps'"
Dat komt gewoon heel laatdunkend over naar de miljoenen mensen die een dag als gisteren gewoon wél heel erg leuk vonden, inclusief de aanwezigheid van het Koningshuis.
Prima als zoiets totaal niet in jouw straatje past of jou totaal niet kan bekoren.
Maar ga anders gestemde dan niet als onnozel kudde volk wegzetten. Want daar komt TO haar relaas wel op neer vind ik.
zondag 27 april 2025 om 11:34
Voor mij is het een feit en waarschijnlijk zal het voor iemand anders een feit zijn dat hij/zij vindt dat je dommig overkomt.... tja.
Én het diep beledigd zijn (waarom zou je er anders steeds op terugkomen en het zelfs "schelden" noemen) over het woordje "dom" geeft ook al wat weg.........
zondag 27 april 2025 om 11:45
Dit. Iedereen snapt dat dit niet mogelijk is zonder draaiboek, regie en beveiliging.Hallodaar schreef: ↑27-04-2025 11:31Dat heb ik ook. Je mag ervan vinden wat je wil natuurlijk! Maar "een uurtje buiten spelen met bodyguards er omheen, handjes schudden of op de foto met het 'pleps'"
Dat komt gewoon heel laatdunkend over naar de miljoenen mensen die een dag als gisteren gewoon wél heel erg leuk vonden, inclusief de aanwezigheid van het Koningshuis.
Prima als zoiets totaal niet in jouw straatje past of jou totaal niet kan bekoren.
Maar ga anders gestemde dan niet als onnozel kudde volk wegzetten. Want daar komt TO haar relaas wel op neer vind ik.
Dan is dus de keuze we doen het niet of we doen het geregisseerd. Doe je het niet dan is het ook niet goed want dan 'zitten ze alleen maar rijk te zijn in hun ivoren toren'.
Doe je het wel dan krijg je commentaar dat je bodyguards om je heen hebt, alsof je zelf ook niet liever zonder bodyguards over straat zou kunnen. En dat je het verliest van Diana, een Britse royal die 30 jaar geleden zeer tragisch aan haar einde kwam.
Je zou voor minder volgend jaar in je nest blijven liggen als je hier meeleest als Amalia zijnde.
zondag 27 april 2025 om 12:04
Ingmar Heytze schreef het volgende gedicht voor het radioprogramma Met het oog op morgen:
ZELFPORTRET ALS WILLEM-ALEXANDER
Tot de tanden toe bestemd
om waar te maken wie je bent
sta je naakt als ieder ander
voor de spiegel. Geen mens
weet waar je nu aan denkt.
Je kijkt en ziet: de koning.
Daarin ben je min of meer
alleen, vooral op je verjaardag.
Zou er ergens iemand zijn die
op je lijkt, in de spiegel kijkt,
blij is dat hij jou niet werd?
Tijd voor het geschenk: je krijgt
vrij voor dit moment van niets
en alles tegelijk. Voor de duur
van honderd woorden word je
één van achttien miljoen mensen
die je ook had kunnen zijn.
ZELFPORTRET ALS WILLEM-ALEXANDER
Tot de tanden toe bestemd
om waar te maken wie je bent
sta je naakt als ieder ander
voor de spiegel. Geen mens
weet waar je nu aan denkt.
Je kijkt en ziet: de koning.
Daarin ben je min of meer
alleen, vooral op je verjaardag.
Zou er ergens iemand zijn die
op je lijkt, in de spiegel kijkt,
blij is dat hij jou niet werd?
Tijd voor het geschenk: je krijgt
vrij voor dit moment van niets
en alles tegelijk. Voor de duur
van honderd woorden word je
één van achttien miljoen mensen
die je ook had kunnen zijn.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
zondag 27 april 2025 om 12:05
zondag 27 april 2025 om 12:11
Aha. Ach gos, meneertje verveelde zich een beetje en ging toen zijn moeder tegen hem zei dat hij lekker naar buiten de zon in kon gaan, stampvoetend naar zijn zolderkamertje om daar helfhaftige stukjes te posten op het vivaforumDante schreef: ↑27-04-2025 07:50Prima hoor dat ze hier en daar komen om handjes te schudden met het plebs.
(...)
sorry, maar die meid straalt meer innerlijke paniek uit dan ik tijdens een Teams-call zonder broek aan. Ze doet d’r best, absoluut, maar laten we niet net doen alsof we hier een soort Diana 2.0 aan het ontdekken zijn.

En popelend zijn spitsvondigheid te etaleren. Toe maar! Poeh, poeh! Niet te veel cola voor het slapengaan, hoor!
zondag 27 april 2025 om 12:30
Dat waardeerde ik dan wel weer, dat de koning dat aan zich voorbij had laten gaan. Nee mensen, ik heb verantwoordelijkheden, ik moet oerend hard penalty’s schieten in Doetinchem.canis-felis schreef: ↑27-04-2025 12:05Verder vind ik dit nogal een onzintopic om te openen. Je hoeft niet aan Koningsdag te doen, het gaat vanzelf weer voorbij.
Ik heb er niks aan gedaan en heb de uitvaart van de paus zitten kijken![]()
Mijn rol als gezicht van Nederland in het buitenland, het grootste argument voor behoud koningshuis, geldt nu even niet.
pina wijzigde dit bericht op 27-04-2025 12:31
11.73% gewijzigd
zondag 27 april 2025 om 12:44
canis-felis schreef: ↑27-04-2025 12:11Aha. Ach gos, meneertje verveelde zich een beetje en ging toen zijn moeder tegen hem zei dat hij lekker naar buiten de zon in kon gaan, stampvoetend naar zijn zolderkamertje om daar helfhaftige stukjes te posten op het vivaforum![]()
En popelend zijn spitsvondigheid te etaleren. Toe maar! Poeh, poeh! Niet te veel cola voor het slapengaan, hoor!

Maar mensen gaan voorbij
zondag 27 april 2025 om 12:47
Hij kan het echt nooit goed doen he.pina schreef: ↑27-04-2025 12:30Dat waardeerde ik dan wel weer, dat de koning dat aan zich voorbij had laten gaan. Nee mensen, ik heb verantwoordelijkheden, ik moet oerend hard penalty’s schieten in Doetinchem.
Mijn rol als gezicht van Nederland in het buitenland, het grootste argument voor behoud koningshuis, geldt nu even niet.
Had hij Koningsdag afgeblazen, dan was de andere helft van het land weer cynisch, boos en teleurgesteld geweest.
Hoezo is de paus belangrijker dan het eigen volk, hoezo krijgt die poppenkast in het Vaticaan voorrang, hoezo gaat hij daar de patriarchie steunen enzovoort.
Dat de hele familie het überhaupt nog wil doen is echt wel een wonder als je al dat commentaar leest van de beste stuurlui op de wal.
zondag 27 april 2025 om 12:49
Denk je niet dat het een grapje was?Mette schreef: ↑27-04-2025 12:47Hij kan het echt nooit goed doen he.
Had hij Koningsdag afgeblazen, dan was de andere helft van het land weer cynisch, boos en teleurgesteld geweest.
Hoezo is de paus belangrijker dan het eigen volk, hoezo krijgt die poppenkast in het Vaticaan voorrang, hoezo gaat hij daar de patriarchie steunen enzovoort.
Dat de hele familie het überhaupt nog wil doen is echt wel een wonder als je al dat commentaar leest van de beste stuurlui op de wal.
zondag 27 april 2025 om 12:55
Tja, weet ik niet. Eerder ging men niet omdat het koningshuis weinig op had met het katholicisme. Vind ik geen sterk argument. Een koning die meer verbinding zoekt, dat ook aanhaalt t.a.v. de paus, had er misschien goed aan gedaan om te gaan. Maar ik begreep - en dat geloof ik ook wel - dat ze er wel echt over hebben nagedacht. Dus dat dat oude argument niet meer bepalend is. Dat is al winst. En uiteindelijk gaat zo'n plechtigheid ook niet om hoogwaardigheidsbekleders, zeker bij deze paus niet, zou ik haast zeggen.pina schreef: ↑27-04-2025 12:30Dat waardeerde ik dan wel weer, dat de koning dat aan zich voorbij had laten gaan. Nee mensen, ik heb verantwoordelijkheden, ik moet oerend hard penalty’s schieten in Doetinchem.
zondag 27 april 2025 om 12:59
Ach, ik had er al de P in dat Koningsdag op de zaterdag was gezet, en niet op de maandag en dat mij zo een dagje vrij door de neus geboord was. Dus vond het wel geestig dat juist die zaterdag nu weer voor een dilemma zorgde.canis-felis schreef: ↑27-04-2025 12:55Tja, weet ik niet. Eerder ging men niet omdat het koningshuis weinig op had met het katholicisme. Vind ik geen sterk argument. Een koning die meer verbinding zoekt, dat ook aanhaalt t.a.v. de paus, had er misschien goed aan gedaan om te gaan. Maar ik begreep - en dat geloof ik ook wel - dat ze er wel echt over hebben nagedacht. Dus dat dat oude argument niet meer bepalend is. Dat is al winst. En uiteindelijk gaat zo'n plechtigheid ook niet om hoogwaardigheidsbekleders, zeker bij deze paus niet, zou ik haast zeggen.
Ah welja, ze doen maar!
pina wijzigde dit bericht op 27-04-2025 13:00
1.56% gewijzigd
zondag 27 april 2025 om 13:00
Geen idee. De laatste zin, dat er maar 1 argument is voor het koningshuis, namelijk internationale betrekkingen, maakt dat ik het cynisch opvat.
Kijk, ik ben in principe ook geen voorstander van staatshoofd zijn op basis van geboorte.
Maar in de praktijk pakt het niet per se slechter uit dan het alternatief, En het werkt verbindend, spreekt tot de verbeelding, opent deuren, ook internationaal en er zijn mensen die het willen doen. Nou, mooi toch. Een president is ook niet alleen maar perfect en ideaal.
zondag 27 april 2025 om 13:03
De man pretendeert toch staatshoofd te zijn? Dan zou je zeggen dat je dan naar dit soort dingen gaat, in functie. Er wordt juist altijd zo benadrukt dat dit internationaal van enorm belang is, deze constante factor.Mette schreef: ↑27-04-2025 12:47Hij kan het echt nooit goed doen he.
Nee, in mijn ogen zullen ze het niet snel goed doen, want we hebben ze niet nodig. Ze zijn er, dus we doen het er maar mee dan.
Maar ik lig hier niet van wakker hoor, vond het allemaal wel amusant eigenlijk, deze samenloop van omstandigheden.
zondag 27 april 2025 om 13:08
Wat vind ik dit een stomme reactie!
Was de paus één dag eerder begraven, of 2 dagen later, waren ze daar ongetwijfeld bij aanwezig geweest.
Nu viel het toevallig héél ongelukkig zo samen, dat beide grootse gebeurtenissen op dezelfde dag plaatsvonden. Daar hebben zij ook niet voor gekozen!
En natuurlijk hadden ze Fransiscus graag een laatste eer bewezen. Maar hun eigen land daarvoor aan de kant zetten, zou ze absoluut nóóit helemaal vergeven worden.
Ze hadden dit nooit naar ieders tevredenheid kunnen regelen.
En dan kun je heel kinderachtig W.A afschilderen als de man die liever met Normaal op de achtergrond een balletje weg trapt i.p.v bij een uitvaart aanwezig te zijn.
Maar de man had ook gewoon geen andere keuze dan te kiezen voor het land waarover hij Koning is.
Dat is toch vrij makkelijk te begrijpen, toch?

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in