Kado voor ouders die 60 jaar getrouwd zijn
zaterdag 26 april 2025 om 12:07
Mijn ouders zijn binnenkort 60 jaar getrouwd. Mijn vader is 90, moeder is 85. Ze geven een etentje voor alleen kinderen en kleinkinderen (totaal 20 personen)
Hoewel ze nog echt zelfstandig zijn, kampen ze wel met ouderdomsverschijnselen. Mijn vader hoort slecht en mijn moeder kan vermoeid zijn en kan niet echt veel wandelen. Ze hebben zelf een uitgebreid sociaal leven, maar zien het niet zitten om een groot feest te geven.
Nu zijn we op zoek naar een cadeau, maar eigenlijk hebben ze geen wensen. Ze hebben eigenlijk alles wat ze willen, en als wij iets voor ze zouden kopen voor in huis, dan is van tevoren al bekend dat het het net niet is en dat we weer terug moeten gaan naar de winkel. M’n moeder is nogal kritisch.
Een uitje met de familie organiseren valt af als cadeau. Ze hebben zelf een fotograaf uitgenodigd, een mooie foto herinnering is dus ook geen optie.
Heeft iemand hier een leuke cadeautip?
Hoewel ze nog echt zelfstandig zijn, kampen ze wel met ouderdomsverschijnselen. Mijn vader hoort slecht en mijn moeder kan vermoeid zijn en kan niet echt veel wandelen. Ze hebben zelf een uitgebreid sociaal leven, maar zien het niet zitten om een groot feest te geven.
Nu zijn we op zoek naar een cadeau, maar eigenlijk hebben ze geen wensen. Ze hebben eigenlijk alles wat ze willen, en als wij iets voor ze zouden kopen voor in huis, dan is van tevoren al bekend dat het het net niet is en dat we weer terug moeten gaan naar de winkel. M’n moeder is nogal kritisch.
Een uitje met de familie organiseren valt af als cadeau. Ze hebben zelf een fotograaf uitgenodigd, een mooie foto herinnering is dus ook geen optie.
Heeft iemand hier een leuke cadeautip?
maandag 28 april 2025 om 09:52
Ja, mijn moeder heeft vooral geen zin in weer iets moeten doen. Ze onderneemt zelf wel dingen, maar dat is op eigen initiatief. Bij dingen waar je iets krijgt moet je weer iets, voor haar gevoel.appelvlaai0 schreef: ↑28-04-2025 08:43Ouderen vinden (mooie) herinneringen vaak leuk.
Grijpen ook vaak terug naar vroeger.
Ze herbeleven het.
Foto's kunnen dierbaar voor ze zijn om bovengenoemde.
Daarnaast zijn er zoveel redenen om iets met foto's te doen.
Mijn ouders zien 3 van de 8 kleinkinderen nauwelijks tot niet ivm gezeur van broer.
Deze kinderen zijn jong volwassen en komen zelf ook niet naar opa en oma.
De enige foto's die ze van hen hebben is toen ze nog klein waren.
Dat is waar ze het mee moeten doen.
Maar een mand met allerlei dingen erin is ook leuk.
Ik snap die uitstapjes wel betreft jouw moeder Millameisje.
Mijn moeder is net zo.
Wel redzaam nog, maar sommige dingen of uitjes kunnen voor haar lastig of voor haar te ingewikkeld zijn.
Een hotel of familie bezoek is nog oke, maar een musea, theater is te druk.
Maar leuke ideeen hier zijn al voorgesteld.
Mijn moeder houdt nog wel gewoon van dingen krijgen, in plaats van “herinneringen maken”, ook al is ze oud. Ja, je hebt alles al, maar dat geldt voor ons allemaal. Voor het zelfde geld draagt ze dat sieraad nog 10 jaar.
maandag 28 april 2025 om 12:07
Wij hebben dit ook eens gedaan voor een oma, die vond dat helemaal geweldig. Mijn moeder zou je daar dan weer geen plezier mee doen. Als ik haar wel eens mee de stad in nam toen het nog kon, zie ze alleen maar "het is toch mijn stad niet meer".Lila-Linda schreef: ↑28-04-2025 09:24Ik heb ooit met mijn oma (die was toen in de 80) alle plekken langs gereden waar ze gewoond had.
Dat is een hele mooie dag geweest. Zij kon lekker zitten en rondkijken en we kletsten en ze vertelde de verhalen.
maandag 28 april 2025 om 13:39
maandag 28 april 2025 om 13:55
Ik kan op zich wel nostalgisch zijn, zowel met foto's (dan wel alleen spontane) als naar plekken toe of naar het verleden in het algemeen. Maar enorm geportretteerde foto's (of dat nou in een studio is met witte t-shirts) of in het bos, op het strand, iedereen op de rug gefotografeerd, hand in hand en in het roze gekleed, of twee kinderen die samen een zonnebloem uitblazen, dat roept toch geen nostalgie en herinneringen op...?
maandag 28 april 2025 om 13:59
Maar over 10 jaar wel, denk ik misschien. Voor mij persoonlijk niet, ik kijk nooit naar foto’s en heb ook nergens foto’s hangen.Dala schreef: ↑28-04-2025 13:55Ik kan op zich wel nostalgisch zijn, zowel met foto's (dan wel alleen spontane) als naar plekken toe of naar het verleden in het algemeen. Maar enorm geportretteerde foto's (of dat nou in een studio is met witte t-shirts) of in het bos, op het strand, iedereen op de rug gefotografeerd, hand in hand en in het roze gekleed, of twee kinderen die samen een zonnebloem uitblazen, dat roept toch geen nostalgie en herinneringen op...?
maandag 28 april 2025 om 14:43
Ja dat zou inderdaad kunnen, maar laat ik er maar over ophouden, mijn aversie tegen de (portret)fotografie is geloof ik wel duidelijk inmiddels.

TO, ik wens jou en je ouders, en de rest van jullie familie en dierbaren in elk geval een onvergetelijke dag. Wat een prachtige mijlpaal hebben ze bereikt.
maandag 28 april 2025 om 16:41
Nee dat zijn verschillende dingen. (Vooral) mijn moeder vond het gewoon leuk om een mooie foto te hebben hangen van de kleinkinderen. Daarnaast heeft ze fotoalbums vol nostalgie. Dat eerste vind ik zelf ook leuk, met dat laatste heb ik dan weer helemaal niets.Dala schreef: ↑28-04-2025 13:55Ik kan op zich wel nostalgisch zijn, zowel met foto's (dan wel alleen spontane) als naar plekken toe of naar het verleden in het algemeen. Maar enorm geportretteerde foto's (of dat nou in een studio is met witte t-shirts) of in het bos, op het strand, iedereen op de rug gefotografeerd, hand in hand en in het roze gekleed, of twee kinderen die samen een zonnebloem uitblazen, dat roept toch geen nostalgie en herinneringen op...?
maandag 28 april 2025 om 16:42
Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde, dat zou saai worden; iedereen een foto voor zijn of haar verjaardagDala schreef: ↑28-04-2025 14:43Ja dat zou inderdaad kunnen, maar laat ik er maar over ophouden, mijn aversie tegen de (portret)fotografie is geloof ik wel duidelijk inmiddels.![]()
TO, ik wens jou en je ouders, en de rest van jullie familie en dierbaren in elk geval een onvergetelijke dag. Wat een prachtige mijlpaal hebben ze bereikt.

maandag 28 april 2025 om 19:37
Ik heb laatst een huis helpen uitruimen. Stapels foto’s en fotoboeken. Heel sneu, maar uiteindelijk ging het toch allemaal naar de stort. Niemand wilde het hebben. Maar ik neem aan dat de overledene ervan heeft genoten.Dala schreef: ↑28-04-2025 14:43Ja dat zou inderdaad kunnen, maar laat ik er maar over ophouden, mijn aversie tegen de (portret)fotografie is geloof ik wel duidelijk inmiddels.![]()

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in