Hoe vaak vervangen jullie je waterfles?

29-04-2025 14:26 55 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gebruik al jaren een dopper en ik las net dat je waterflessen eigenlijk ieder jaar moet vervangen bij intensief gebruik. RVS zou wat langer mee gaan.

Hoe vaak vervang jij je water fles?

Hoe vaak vervang jij je water fles?

Totaal aantal stemmen: 116

1x per jaar. (1%)
Zodra die gaat lekken. (17%)
Vies en niet meer schoon te krijgen. (27%)
Gebruik de mijne echt jaren. (33%)
Nog nooit vervangen. (20%)
Anders. (3%)
Ben overgestapt van dopper naar rvs (vanwege plastic-toestanden) en die vervang ik pas al hij gaat lekken.
te weinig :HA:
Oh wat goed, dat heb je ook als keuze-optie gedaan. Nou, dat dus.
Ik heb inderdaad ook rvs. Vanwege plastic troep zijn wij daar volledig op overgestapt,
Ik heb ook vooral rvs flessen. Zijn eigenlijk nog nooit stuk gegaan geloof ik? Gooi ze altijd in de vaatwasser.
Niet als ze niet lekkenof slecht zijn.
Doppers vind ik niet fijn en de rubbers werden slecht, die zijn ondertussen exit.

De tupperware flessen gebruiken we zolang ze goed zijn en niet kwijtraken.

Ze gaan dan weer niet in de vaatwasser, er was een onderzoek dat dat alsnog niet goed was?
Ik ben niet van de paniekvoetbal, maar dit was geloofwaardig en onderbouwd, dus sinds jaar en dag gaan de plastic flessen of bekers niet meer in de vaatwasser.
Renske schreef:
29-04-2025 14:28
Ben overgestapt van dopper naar rvs (vanwege plastic-toestanden) en die vervang ik pas al hij gaat lekken.
En die plasticke die je had die had je dan weggegooid ofzo?
Uhm nooit

Af en toe kokend water erin ter desinfectie en dan kan hij weer een tijdje mee
Ik ga altijd met mijn glas naar de kraan, ook op mijn werk.
Renkya schreef:
29-04-2025 14:58
Ik ga altijd met mijn glas naar de kraan, ook op mijn werk.
Ik gebruik mijn waterfles niet op het werk maar meer onderweg, als ik ga wandelen, fietsen etc.
Hartje567 schreef:
29-04-2025 14:37
Ik heb inderdaad ook rvs. Vanwege plastic troep zijn wij daar volledig op overgestapt,
Die moet je wel eindeloos gebruiken voordat ze "beter" voor het milieu zijn dan plastic flessen.
Zie uitleg hier bijvoorbeeld: https://www.consumentenbond.nl/nieuws/2 ... n-rvs-fles
Presto schreef:
29-04-2025 15:37
Zie uitleg hier bijvoorbeeld: https://www.consumentenbond.nl/nieuws/2 ... n-rvs-fles
Interessant, dan dus maar geen rvs kopen.
Mag ik vragen waarom jullie een waterfles gebruiken?
Ik snap het namelijk alleen bij intensief sporten dat je tussendoor een slok water neemt of bij een verre reis per auto of trein (maar dan heb ik het over echt een paar uur) maar voor de rest begrijp ik dat steeds willen drinken echt niet. Ik heb dus geen fles in huis omdat ik niet zou weten wanneer te gebruiken. Ik wandel echt veel maar kan gerust zonder water voor 1 á 2 uur. Het is alleen maar extra ballast.
RVS is greenwashing.
Ik drink alleen onderweg uit een plastic waterfles en dat is dus niet zo vaak. Vervangen lijkt me dan ook niet erg vaak nodig.
zenga schreef:
29-04-2025 15:49
Interessant, dan dus maar geen rvs kopen.
Ik ben al op een derde van de tijd geloof ik. Dus we komen er wel.
wolkie schreef:
29-04-2025 15:52
Ik snap het namelijk alleen bij intensief sporten dat je tussendoor een slok water neemt of bij een verre reis per auto of trein (maar dan heb ik het over echt een paar uur) maar voor de rest begrijp ik dat steeds willen drinken echt niet. Ik heb dus geen fles in huis omdat ik niet zou weten wanneer te gebruiken. Ik wandel echt veel maar kan gerust zonder water voor 1 á 2 uur. Het is alleen maar extra ballast.
Ik heb er eentje naast mijn bed staan om nog wat te drinken terwijl ik in bed lees en omdat ik 's nachts vaak dorst heb en de katten een glas omgooien of er ook uit gaan drinken ;-D
wolkie schreef:
Je bent toch wel met regelmaat langer dan 2 uur van huis? Ik heb sowieso altijd drinken bij me, je zal maar in een mega file belanden ofzo. Of ergens opgehouden worden.
Squishmallow schreef:
29-04-2025 15:29
Ik gebruik mijn waterfles niet op het werk maar meer onderweg, als ik ga wandelen, fietsen etc.
Nee dan drink ik niets, ging elke dag 2 uur wandelen met hondjes en dronk thuis. Mijn werk is 15 kilometer fietsen en drink onderweg ook niets. Ga ik een hele dag erop uit dan neem ik een tas eten en drinken mee van huis of nog liever even ergens iets drinken en een puntzak patat scoren.
Frizz schreef:
29-04-2025 15:54
Je bent toch wel met regelmaat langer dan 2 uur van huis? Ik heb sowieso altijd drinken bij me, je zal maar in een mega file belanden ofzo. Of ergens opgehouden worden.
Jazeker maar dan kom ik altijd wel ergens waar ik kan drinken (werk, familie etc). Ik zal alleen drinken meenemen als ik lang moet reizen en dat is meestal als ik op vakantie ga. Anders niet hoor. Ik zit bijna nooit 2 uur in de auto achter elkaar. En dan nog, 2 uurtjes zonder water red ik prima. Mega-file komt zelden voor en als het gebeurt heb ik pech of kan ik vast bij een tankstation wel wat scoren.
Frizz schreef:
29-04-2025 15:54
Ik heb een 'ik ben gestrand pakket' in de kofferbak liggen met o.a. een 1,5 l fles water, een paar maaltijdrepen, regencape, warmtedeken e.d.
wolkie schreef:
- Sporten
- S nachts, een glas wordt een kattendrinkbak

Op vakantie neem ik blikjes mee
OlleGrieze schreef:
29-04-2025 15:58
Ik heb een 'ik ben gestrand pakket' in de kofferbak liggen met o.a. een 1,5 l fles water, een paar maaltijdrepen, regencape, warmtedeken e.d.
Oh ja, in het dashboardkastje ligt een flesje water
wolkie schreef:
29-04-2025 15:58
Mega-file komt zelden voor en als het gebeurt heb ik pech of kan ik vast bij een tankstation wel wat scoren.
Als je in een megafile staat, sta je stil en is een tankstation ver weg

Ik heb water in de auto meer voor NU paracetamol nodig

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven