Mode & Beauty alle pijlers

Haren op armen minderen?

29-04-2025 12:43 32 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb best veel donkere haren op mijn armen. Ben 45 jaar
Geen zin om te laten laseren. Harsen ook geen optie voor mij en scheren ook niet
Is er een andere optie of gewoon lekker laten zitten in de hoop dat het over vijf jaar weggaat ivm overgang?
je wil niet harsen, niet laseren, niet scheren. Dan blijft waxen over, of epileren
of berusten
Maar de overgang kan je juist ook extra haren opleveren
ik begrijp niet wat je zoekt eerlijk gezegd. Wil je advies als "met een aansteker de haren wegbranden"? Je wilt er niets aan doen, dan is het toch gewoon zoals het is.. denk ik
Zo'n kristalsteen werkt bij mij wel. Maar daar verschillen de meningen over. Er zijn ook mensen die er brandwonden aan over houden.
Epileren dan?
Misschien kan je het blonderen?
Is bleken een optie? Dan vallen ze minder op? Heb het nooit geprobeerd, maar als alle ontharingsmiddelen afvallen...
Ja hoop op een goedje wat het uitdunt of iets bleker maakt.. ben bang dat het erger wordt als ik ga scheren..
Hannes1979 schreef:
29-04-2025 13:50
Ja hoop op een goedje wat het uitdunt of iets bleker maakt.. ben bang dat het erger wordt als ik ga scheren..
je hebt wel ontharingscreme, bedoel je zoiets? van Veet bijvoorbeeld
Hannes1979 schreef:
29-04-2025 13:50

Ik scheer het haar op mijn armen al jaren en jaren weg en het wordt bij mij echt niet erger.
Heal the world, make it a better place.
Ik scheer mijn armen ook. Mijn ervaring is dat die arm-haren juist amper groeien. Dus ik hoef het bijna nooit te scheren. Maar als ik het níet scheer, heb ik echt een soort ‘vacht’ op mijn onderarmen, heel lelijk (wel blond dan trouwens).
Koop een IPL apparaat. Bij donkere haren op een lichte huid werkt dat heel goed.
Cum non tum age
Ontharingscrème? Dat het van scheren erger wordt is trouwens een fabeltje.
Drackie schreef:
29-04-2025 16:53
Ontharingscrème? Dat het van scheren erger wordt is trouwens een fabeltje.
Dat is inderdaad een fabeltje, maar door scheren krijg je wel afgetopte haartjes, dus is het niet meer natuurlijk in een soort punt en daardoor valt het vaak wel meer op.

Ik zou harsen, maar aangezien dat geen optie voor TO is, zou ik ook voor ontharingscrème gaan.
Scheren en/of bleken lijkt me zo’n gedoe! Maar ik heb makkelijk praten want ik heb dit probleem niet.
loulou39 schreef:
29-04-2025 18:22
Dat is inderdaad een fabeltje, maar door scheren krijg je wel afgetopte haartjes, dus is het niet meer natuurlijk in een soort punt en daardoor valt het vaak wel meer op.

Ik zou harsen, maar aangezien dat geen optie voor TO is, zou ik ook voor ontharingscrème gaan.
Scheren en/of bleken lijkt me zo’n gedoe! Maar ik heb makkelijk praten want ik heb dit probleem niet.

Nee echt niet. Bij mij niet in ieder geval
Ik heb supergladde armen, geen stoppeltjes en geen waas . En ik scheer mijn armen misschien al wel 25 jaar.
Heal the world, make it a better place.
Judith86 schreef:
29-04-2025 18:36
Ik heb supergladde armen, geen stoppeltjes en geen waas . En ik scheer mijn armen misschien al wel 25 jaar.
Bij mij net zo.
Is echt anders dan bij de benen.
https://www.plein.nl/peach-beauty-cryst ... 4911e89%5D

Zoiets?
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
Hier ook gewoon scheermes erover ;)
Voor iedereen een groene tuin
Judith86 schreef:
29-04-2025 18:36
Ik bedoelde eigenlijk meer als je het weer zou laten “groeien”, met name als je donkere haartjes hebt.
Maar als je ook geen verschil ziet als je stopt met scheren, dan zou ik zeker voor scheren gaan: lekker snel en makkelijk, geen pijn en geen gedoe 👍🏻.
Over vijf jaar zijn ze weg. Ik wilde mijn dochter laten zien dat ik bijna vlechtjes kan leggen in mijn armhaar, bleek er niets meer te zitten. Dat was me niet opgevallen omdat ik me er nooit aan heb gestoord. Moet ik wel zeggen dat ik redelijk licht haar had en in de zomer een witte waas. Mijn dochters armhaar is heel donker, maar dan nog, je wilt toch geen stoppels op je armen?
Nu vind ik het ineens wel gek, die kale armen. Ik merk ook op mijn benen dat ik na een paar dagen niet scheren, nog steeds niets zie.
Ik scheer mijn armen ook. Ze zijn wel blond (heel gek, want ik heb pikzwart haar), maar ik vind het lelijk. Heb geen last van donkerder of harder terug groeien, hoor.
apppie schreef:
29-04-2025 20:14
Ik scheer mijn armen ook. Ze zijn wel blond (heel gek, want ik heb pikzwart haar), maar ik vind het lelijk. Heb geen last van donkerder of harder terug groeien, hoor.
Ik heb het ook niet over donkerder of harder terug groeien, als je al op mij reageert trouwens😇.
Ik zeg alleen dat als je donkere haartjes hebt (gewoon van jezelf al) en als je dan stopt met scheren dat je vaak die afgeplatte cq afgesneden puntjes ziet. Het is natuurlijk niet mogelijk dat je haar van kleur verandert omdat je het scheert, je pigment verandert niet ineens als het een scheermes ziet. Wel door de jaren heen, maar niet door een scheermes.

En ik heb het ook niet over harder terug groeien gehad, volgens mij heeft niemand het daarover gehad want dat bestaat natuurlijk niet, maar nogmaals: misschien reageer je op iemand anders 😅.

On topic: de meerderheid hier scheert de armen, zonder nadelen blijkbaar, dus dat lijkt me dan de beste manier voor TO 👍🏻💃🏻
loulou39 wijzigde dit bericht op 29-04-2025 20:41
12.18% gewijzigd
Ik heb een tijdje in het buitenland gestudeerd en daar woonde ik onder meer samen met 4 Amerikaanse meisjes (we waren toen rond de 18) en zij schoren zowel hun onder- als hun bovenbenen én hun armen. Dat vonden ze doodnormaal, deed blijkbaar iedereen in hun omgeving. Ik vond het héél raar, afgezien van de geschoren onderbenen dan (dat deed en doe ik ook), maar ik denk dat het een cultuurverschil is. Al het lichaamshaar moet weg in Amerika. (En het hoofdhaar moet elke dag urenlang geföhnd en gekruld en ge-styled). Stoppels op armen of bovenbenen heb ik bij hen nooit gezien trouwens, maar ik blijf het een beetje gek vinden om elke vorm van lichaamsbeharing weg te scheren; komt in de buurt van zelfhaat of op zijn minst vrouwenhaat, in mijn ogen. Om nou zo hysterisch te doen over die paar donshaartjes…
Ik haal zelf mijn armharen met een epileerapparaat weg. De eerste keer doet pijn, daarna niet meer als je het weer optijd doet.
Ik doe het denk ik 1x in de 6 a 8 weken.
#doeslief
Geen -zichtbare- haren op m'n armen, maar ik epileer mijn onderbenen. Na een paar keer was dat niet pijnlijk meer. Het voordeel van epileren is dat de haren steeds minder terug komen. Ik heb nu bijna geen haren meer op m'n onderbenen, en moet echt goed kijken om de laatste haren nog te epileren. Eens in de 6 weken zo ongeveer. Ik denk dat het ook heel goed voor je armen zou kunnen werken. Ik epileer met een epileerapparaat.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven