Mode & Beauty alle pijlers

Haren op armen minderen?

29-04-2025 12:43 59 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb best veel donkere haren op mijn armen. Ben 45 jaar
Geen zin om te laten laseren. Harsen ook geen optie voor mij en scheren ook niet
Is er een andere optie of gewoon lekker laten zitten in de hoop dat het over vijf jaar weggaat ivm overgang?
Claire45 schreef:
29-04-2025 20:39
Ik heb een tijdje in het buitenland gestudeerd en daar woonde ik onder meer samen met 4 Amerikaanse meisjes (we waren toen rond de 18) en zij schoren zowel hun onder- als hun bovenbenen én hun armen. Dat vonden ze doodnormaal, deed blijkbaar iedereen in hun omgeving. Ik vond het héél raar, afgezien van de geschoren onderbenen dan (dat deed en doe ik ook), maar ik denk dat het een cultuurverschil is. Al het lichaamshaar moet weg in Amerika. (En het hoofdhaar moet elke dag urenlang geföhnd en gekruld en ge-styled). Stoppels op armen of bovenbenen heb ik bij hen nooit gezien trouwens, maar ik blijf het een beetje gek vinden om elke vorm van lichaamsbeharing weg te scheren; komt in de buurt van zelfhaat of op zijn minst vrouwenhaat, in mijn ogen. Om nou zo hysterisch te doen over die paar donshaartjes…
Ik scheer ook alles. Ik heb veel donker haar op mijn bovenbenen, blond haar op mijn armen en ook een vachtje op mijn onderrug. Ik vind dat niet mooi. Als ik het haar op mijn armen niet scheer krijg ik de hele tijd de vraag of ik kippenvel heb.
En bij mijn bovenbenen is de vraag waar de bikinilijn anders ophoudt.
Ik heb nog nooit iemand over het scheren van armen gehoord, tot een paar minuten geleden 😄 Ik zou het met mijn donkerder haartjes ook niet zo aandurven, denk ik.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Ik gebruik de epileerkop van de silk épil. Geen irritatie, fijn glad.
(en heb een lumea, nu ik dit topic zie, denk ik er weer aan.)
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Claire45 schreef:
29-04-2025 20:39
Ik heb een tijdje in het buitenland gestudeerd en daar woonde ik onder meer samen met 4 Amerikaanse meisjes (we waren toen rond de 18) en zij schoren zowel hun onder- als hun bovenbenen én hun armen. Dat vonden ze doodnormaal, deed blijkbaar iedereen in hun omgeving. Ik vond het héél raar, afgezien van de geschoren onderbenen dan (dat deed en doe ik ook), maar ik denk dat het een cultuurverschil is. Al het lichaamshaar moet weg in Amerika. (En het hoofdhaar moet elke dag urenlang geföhnd en gekruld en ge-styled). Stoppels op armen of bovenbenen heb ik bij hen nooit gezien trouwens, maar ik blijf het een beetje gek vinden om elke vorm van lichaamsbeharing weg te scheren; komt in de buurt van zelfhaat of op zijn minst vrouwenhaat, in mijn ogen. Om nou zo hysterisch te doen over die paar donshaartjes…
Geen zelfhaat of "op zijn minst" (?) vrouwenhaat hoor. Ik vind behaarde bovenbenen gewoon lelijk als je een jurkje aan hebt. Zo'n glanzend donsvachtje, meh.
Ook ik haat mezelf niet. :) integendeel, als ik mezelf zou haten, zou ik mezelf juist níet meer verzorgen. Ik vind het gewoon niet mooi staan haar op mijn benen of armen. Bij andere vrouwen ook niet, maar dat is hun keuze natuurlijk
Heal the world, make it a better place.
Ontharingscreme al genoemd?
Judith86 schreef:
29-04-2025 23:52
Ook ik haat mezelf niet. :) integendeel, als ik mezelf zou haten, zou ik mezelf juist níet meer verzorgen. Ik vind het gewoon niet mooi staan haar op mijn benen of armen. Bij andere vrouwen ook niet, maar dat is hun keuze natuurlijk
Maar ik ken helemaal geen vrouwen met zichtbaar haar op hun armen of bovenbenen, alleen een vriendin die altijd over het haar op haar armen klaagt maar dat zijn gewoon blonde, quasi-onzichtbare haartjes. Bij haar denk ik dat ze zichzelf een complex heeft aangepraat, wat mijn mening misschien kleurt. Geen idee of haargroei zo heftig kan zijn op doorgaans gladde plekken maar zo ja, dan snap ik dat je scheert.
apppie schreef:
29-04-2025 23:45
Geen zelfhaat of "op zijn minst" (?) vrouwenhaat hoor. Ik vind behaarde bovenbenen gewoon lelijk als je een jurkje aan hebt. Zo'n glanzend donsvachtje, meh.
Zolang bij mannen harige benen onder een korte broek normaal is en bij vrouwen iiieuw-bah, is het natuurlijk wel minimaal seksisme
Daarom is het juist vrouwenhaat. We vinden er alleen wat van voor alle verkeerde redenen. Kinderen hebben geen lichaamshaar. Door geen lichaamshaar te hebben als vrouw lijk je dus jonger. Best griezelig eigenlijk.
Marketing voor vrouwen heeft het verder aangewakkerd dat je haar lelijk zou zijn. Voor mannen geld dit veel minder.

Wat pas echt lelijk is is de industrie eromheen, de hoeveelheid (wegwerp) producten. De impact op ons en het milieu.
Ik heb het donshaar op mijn armen nooit weggehaald. Ik ga richting de 60 en het lijkt wel alsof naarmate ik ouder word het haar daar amper nog opvalt. Op mijn benen heb ik donker haar(dat haal ik wel weg), maar ook dat lijkt minder te worden(ik ben postmenopauzaal),
JuliaAgrippina schreef:
30-04-2025 07:13
Ik heb het donshaar op mijn armen nooit weggehaald. Ik ga richting de 60 en het lijkt wel alsof naarmate ik ouder word het haar daar amper nog opvalt. Op mijn benen heb ik donker haar(dat haal ik wel weg), maar ook dat lijkt minder te worden(ik ben postmenopauzaal),
voordeel van ouder worden, je ogen gaan zo achteruit, dat je de haartjes niet meer ziet :)
Claire45 schreef:
30-04-2025 00:15
Maar ik ken helemaal geen vrouwen met zichtbaar haar op hun armen of bovenbenen, alleen een vriendin die altijd over het haar op haar armen klaagt maar dat zijn gewoon blonde, quasi-onzichtbare haartjes. Bij haar denk ik dat ze zichzelf een complex heeft aangepraat, wat mijn mening misschien kleurt. Geen idee of haargroei zo heftig kan zijn op doorgaans gladde plekken maar zo ja, dan snap ik dat je scheert.
Wat denk je zelf? Zo te horen heb jij jezelf ook wijs laten maken dat vrouwen nauwelijks lichaamshaar hebben. Of alleen blonde onzichtbare donshaartjes, terwijl een groot deel van de wereldbevolking niet eens blond is.
Claire45 schreef:
Maar ik ken helemaal geen vrouwen met zichtbaar haar op hun armen of bovenbenen,
Misschien omdat ze het weghalen als ze het wél hebben :lightbulb:
Ik scheer mijn onderarmen eens per 4 weken droog met zo’n fijn mesje voor gezichtshaar. Evenals mijn wangen. Gewoon tijdens het tv-kijken. Haartjes komen altijd blond en zacht terug. Geen harde stoppels of donker haar. Paar jaar geleden mee begonnen, toen ik een zomerfoto van mezelf zag en ik op een ijsbeer leek. Dat haar heb ik toen opgemeten en op sommige plekken was het bijna 2 cm. Echt geen gezicht. Daarvoor nooit enige notie van genomen.

Persoonlijke voorkeur. Bij anderen let ik er nooit op wat ze wel of niet doen met lichaamshaar. Dus TO, het gewoon lekker laten staan als jij er zelf ok mee bent en ontharingsmethoden niet ziet zitten.
Ik ben de menopauze dik voorbij en ook minder harig geworden. Armen en bovenbenen alleen maar heel fijne donshaartjes, altijd gehad. Onderbenen scheer ik wel hoewel die haren ook lichter zijn geworden en minder hard groeien lijkt het wel.
Ik let helemaal niet op anderen, mannen en vrouwen, tenzij een vrouw met een dikke vacht maar die zie ik eigenlijk nooit.
Mijn oma had wel lange donkere haren op haar armen. Zij hield haar armen boven een brandende pit van het gasfornuis en ik kan mij vooral herinneren dat dat zo stonk.
Laat je innerlijke tokkie stralen (gepikt met toestemming van Explorista)
Misschien ga ik een stukje proberen… wat voor mesje? Doodeng want heb het idee dat mijn benen sindsdien wel lelijkere dikkere stuggere harde haren hebben sinds het scheren
Qua beharing ben ik heel apart, ik heb heb op mijn hoofd veel en dik bruinzwart haar dat groeit als een dolle, maar ik heb nauwelijks haar op armen en benen, slechts hier en daar een heel dun kort blond haartje. Op mijn armen eigenlijk helemaal geen haar. Benen epileer ik in de winter hooguit eens per maand. In de zomer iets vaker. Bovenbenen zijn ook nauwelijks behaard.

Maarrrr, oksels en bikinilijn is dan weer echt zwart en stug haar dat, zeker in de zomer, keihard groeit… ben er maar druk mee!

Ik wax alles en dat heeft wel geholpen, want de haren worden wel fijner omdat ze niet meer tot wasdom komen en er dan alweer helemaal uit worden getrokken. Terwijl zo’n haar bij scheren door blijft groeien en mogelijk op zijn dikste punt wordt omgekapt als een boom. Dan heb je een stoppel.
Lila-Linda schreef:
30-04-2025 05:50
Zolang bij mannen harige benen onder een korte broek normaal is en bij vrouwen iiieuw-bah, is het natuurlijk wel minimaal seksisme
Inderdaad. Haren op je lijf zijn normaal. Ook op onderarmen en bovenbenen. Nou moet je bij mij wel aardig dichtbij komen voor je ze kunt zien, want ik ben roodharig en de haren zijn zeer licht van kleur, maar ik vind ze mooi, dat goudachtige dons.
Hannes1979 schreef:
30-04-2025 09:18
Misschien ga ik een stukje proberen… wat voor mesje? Doodeng want heb het idee dat mijn benen sindsdien wel lelijkere dikkere stuggere harde haren hebben sinds het scheren
Geen last van. Ik smeer mij ook altijd in met bodylotion na douchen
Voor iedereen een groene tuin
Claire45 schreef:
Oh ik ken ze wel hoor! Heel veel vrouwen “kampen” daar mee, en veel blonde vrouwen hebben juist relatief lang blond haar op hun armen.

Daar moet eenieder mee doen wat ze wil, maar het is geen verzonnen idee, die beharing.

Dit zijn heel doorsnee armen:

Afbeelding
De methode met Nad’s sugar wax misschien? Was jaren geleden heel populair omdat het niet met hete was werkt maar met lichaamswarmte en op suikerbasis is.
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.
Een vriendin van me (achtergrond uit het midden-oosten) is opgegroeid met sugar waxing. In haar familie hebben de vrouwen heel behaarde armen en benen, lang zwart haar, en ze beginnen daar al jong met sugar waxen.

Zij is er heel handig in, maar het ziet er altijd wel uit als echt iets dat je moet leren.
pina schreef:
30-04-2025 09:35
Oh ik ken ze wel hoor! Heel veel vrouwen “kampen” daar mee, en veel blonde vrouwen hebben juist relatief lang blond haar op hun armen.

Daar moet eenieder mee doen wat ze wil, maar het is geen verzonnen idee, die beharing.

Pina, die foto van de armen van die vrouw..... het kan best doorsnee zijn, maar ik vind het niet mooi, zulk zichtbaar haar.
pina schreef:
30-04-2025 09:35

Afbeelding
Zo was het bij mij ook ongeveer, maar dan ben je wel rijk bedeeld. Inmiddels is het dus helemaal weg, dat is ongemerkt gegaan (ik ben 52).

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven