Genant vraagje vieze onderbroek
woensdag 30 april 2025 om 16:36
Hi!
Mijn zoon heeft nu al een week ongeveer dagelijks een vieze onderbroek. Hij laat een scheet en er komt water/vocht mee.
Ook had hin gisteren plotseling hele erge buikpijn voor ongeveer een kwartier na de zwemles. Dit was hierna weer helemaal over.
Zoon is 6 jaar. Gezond en heeft verder gewoon goede ontlasting.
Enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Gr,
Donna
Mijn zoon heeft nu al een week ongeveer dagelijks een vieze onderbroek. Hij laat een scheet en er komt water/vocht mee.
Ook had hin gisteren plotseling hele erge buikpijn voor ongeveer een kwartier na de zwemles. Dit was hierna weer helemaal over.
Zoon is 6 jaar. Gezond en heeft verder gewoon goede ontlasting.
Enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Gr,
Donna
woensdag 30 april 2025 om 16:59
woensdag 30 april 2025 om 17:08
misschien toch een verstopping? dat kan ook als je kind verder wel poept, maar dan is alsnog niet alles eruit.
Kleine ongelukjes heten dan 'overloop ontlasting'.
Overigens: het kind is 6. Niks genants toch als het af en toe ongelukjes heeft? Zullen we normaliseren dat kinderen nog gewoon dingen te leren hebben en dat niet iedereen op elk vlak perfect is?
Overigens: het kind is 6. Niks genants toch als het af en toe ongelukjes heeft? Zullen we normaliseren dat kinderen nog gewoon dingen te leren hebben en dat niet iedereen op elk vlak perfect is?
Daadkracht is mooi, even rustig ademhalen ook
woensdag 30 april 2025 om 17:21
woensdag 30 april 2025 om 17:21
Dat laatste wilde ik ook zeggen, het kind is zes, wat is daar nu beschamend aan (zeker voor de moeder)Zoccellia schreef: ↑30-04-2025 17:08misschien toch een verstopping? dat kan ook als je kind verder wel poept, maar dan is alsnog niet alles eruit.
woensdag 30 april 2025 om 19:06
woensdag 30 april 2025 om 19:41
Ongeveer een kwartier na zwemles zeg je. Als mijn zoon zwembadwater inslikt krijgt hij meestal diarree. Hij heeft wat jij omschrijft heel vaak, zeker na zwembadwater of als hij iets onder de leden heeft.
Niks aan de hand, hoort erbij. Ze leren vanzelf dat ze in zo’n periode voor elke scheet toch even voor de zekerheid op het toilet moeten gaan zitten.
Niks aan de hand, hoort erbij. Ze leren vanzelf dat ze in zo’n periode voor elke scheet toch even voor de zekerheid op het toilet moeten gaan zitten.
woensdag 30 april 2025 om 23:00
Dit.Juneberry schreef: ↑30-04-2025 19:41Ongeveer een kwartier na zwemles zeg je. Als mijn zoon zwembadwater inslikt krijgt hij meestal diarree. Hij heeft wat jij omschrijft heel vaak, zeker na zwembadwater of als hij iets onder de leden heeft.
Zie al 3x voorbijkomen 'bel de huisarts' letterlijk voor een poep en en scheet...
woensdag 30 april 2025 om 23:09
donderdag 1 mei 2025 om 06:19
Kan van alles zijn. Gewoon even aankijken, maandverband in onderbroekje zodat hij niet steeds alles hoeft te verschonen en even in de gaten houden. Niks genants aan, alleen voor hem vervelend.
Sommige mensen kunnen ook echt last krijgen van de overgang van kouder naar warmer weer, misschien is het daarom wat van slag?
Sommige mensen kunnen ook echt last krijgen van de overgang van kouder naar warmer weer, misschien is het daarom wat van slag?
donderdag 1 mei 2025 om 09:29
donderdag 1 mei 2025 om 09:31
Nah, ik heb even geloept en dat kind heeft meer maag-/darmklachten (gehad) dus helemaal niet raar eens te laten checken in plaats van voor elke poep en scheet een topic aan te maken...
donderdag 1 mei 2025 om 18:39
Het is ook best goor wat er allemaal in zit plus het chloor nog.Juneberry schreef: ↑30-04-2025 19:41Ongeveer een kwartier na zwemles zeg je. Als mijn zoon zwembadwater inslikt krijgt hij meestal diarree. Hij heeft wat jij omschrijft heel vaak, zeker na zwembadwater of als hij iets onder de leden heeft.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in