Geld & Recht alle pijlers

Parkeerkosten tijdens keukeninstallatie

01-05-2025 15:46 131 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Een vraag: komende week wordt onze nieuwe keuken gebracht en geïnstalleerd. Dat duurt twee dagen geeft de keukenwinkel aan.
In onze straat is het betaald parkeren.
Wie dient deze kosten te betalen a 2,25 per uur?
Lila-Linda schreef:
01-05-2025 16:02
Dan is die 35 euro parkeerkosten toch helemaal niks?
Net als het broodje kroket en de koffie die je de werklui schenkt?

:sarcastic:
Live Life to the fullest
Graze schreef:
01-05-2025 17:56
Ik weet ook niet of het echt een ontheffing betreft maar ik neem aan dat bepaalde grote bedrijven een regeling hebben getroffen met de gemeente ofzo.
Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk. En ook concurrentievervalsing ten opzichte van de kleine leverancier.
Graze schreef:
01-05-2025 17:54
Ik woon ook ergens waar betaald parkeren eerder regel is dan uitzondering, ook voor een deel buiten het centrum. Laatst werd ik weer aangesproken op straat met de vraag of ik een plek wist in de buurt waar je gratis kan parkeren. Ik zou het niet weten en ik zeg altijd dat de scanauto hier regelmatig rijd, wat ook zo is.
Als er al zo’n gratis plek was, dan was ‘ie bezet ;)
MrsM schreef:
01-05-2025 17:46
Ik zou de keukenboer even bellen, hoe dat geregeld is.

Het kan zijn dat het doorberekend is in de prijs maar kan ook dat je achteraf een rekening krijgt nog. Ik verwacht niet dat een bedrijf (eender welk bedrijf) deze kosten neemt zonder dit ofwel te compenseren in de prijs of achteraf een rekening stuurt.

Als ik ergens zou moeten zijn/komen met betaald parkeren dan bereken ik dat ook door op enigerlei manier.
Ik zou ook dikgedrukte doen. Of de offerte even goed nalezen. Meestal zijn de parkeerkosten al berekend in de voorrijkosten.
Where is my mind?
Lila-Linda schreef:
01-05-2025 16:02
Dan is die 35 euro parkeerkosten toch helemaal niks?
Net als het broodje kroket en de koffie die je de werklui schenkt?
Ken geen werklui meer die dat aannemen. IJsjes en flesjes water dan weer wel.
Star⁴ schreef:
01-05-2025 18:09
Haha ja, precies, bij iedere klant de aangeboden broodjeskroket of sauzijnbroodjes aannemen lijkt me ook een beetje overkill. Tegenwoordig wil men toch liever wat gezonders eten is mijn ervaring en hebben zij zelf dat eten bij zich.

Koffie en water of fris zijn meestal wel welkom is mijn ervaring.
Where is my mind?
Star⁴ schreef:
01-05-2025 18:09
Ze zullen er heus zijn die dat wel aannemen, maar vindt het nogal overdreven om broodjes kroket aan te gaan bieden aan werklui.
Live Life to the fullest
Graze schreef:
Ik weet ook niet of het echt een ontheffing betreft maar ik neem aan dat bepaalde grote bedrijven een regeling hebben getroffen met de gemeente ofzo.
Voor klussen die minstens 1 dag duren kan er vaak een dagkaart aangevraagd worden. Maar dat verschilt per gemeente. Bij sommige moet het 3 weken van te voren aangevraagd worden. Dat werkt dus niet bij spoedklussen.
Graze schreef:
Meestal hebben (kopen) die een bedrijfsvergunning, maar dat is natuurlijk niet rendabel voor een bedrijf wat van buiten de regio komt.
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
Ik verbaas me wel over de wat koele reacties mbt aannemers/klusjesmannen voorzien van wat te eten/drinken.
Mijn ervaring is ook dat ze echt wel een stapje extra doen als er goed voor ze gezorgd wordt.

En dat niet alleen, ik doe het ook gewoon omdat ik het vriendelijk vind naar mensen toe die voor je aan het werk zijn.
Een lekker koekje bij de koffie, evt iets extra’s bij de lunch.
Wij hebben wel eens glaszetters gehad die in de vrieskou bezig waren met onze ramen vervangen.
We hebben de hele week (we hebben nogal veel ramen), soep en warme dingen gemaakt voor de lunch.
Tuurlijk, het hoeft niet en ze hebben zelf brood bij zich. Maar het werd zooo gewaardeerd door die mannen❤️.
Ze gaven toen ook aan, hoe welgestelder de klant soms, hoe minder ze kregen. Zelfs koffie zat er bij veel opdrachtgevers soms niet in…
summer is a state of mind
Itsnojoke schreef:
01-05-2025 16:31
Ik snap de gewoonte, als het überhaupt wel een gewoonte is, ook niet, om werklui constant van ijsjes, koffie, snacks en lunch te voorzien. Koffie met wat erbij, prima. Maar ik ben geen cateringbedrijf en ik neem dus wel aan dat ze zelf hun lunch verzorgen.
Koffie krijgt men dus ook heel vaak niet aangeboden.
Maar mensen gaan voorbij
Inelly schreef:
01-05-2025 17:25
Wat vinden de meeste 'werklui' fijn? (ga binnenkort verhuizen).
Ik denk dat koffie, thee en eventueel een koek(je) erbij voor de meeste werklui voldoende is.
Tenminste mijn vader was daar vroeger al heel blij mee.
Maar mensen gaan voorbij
Joppie schreef:
01-05-2025 19:46
Precies, dat hoor ik ook vaak.

Zo van, “ze hebben toch zelf koffie bij zich, kunnen ze wel in hun bus opdrinken”.
En nog erger, “ik krijg dat ook niet op m’n werk”. Dus dan geef je het ook niet aan een ander ofzo.
summer is a state of mind
c_est_moi schreef:
01-05-2025 19:45
Ik verbaas me wel over de wat koele reacties mbt aannemers/klusjesmannen voorzien van wat te eten/drinken.
Mijn ervaring is ook dat ze echt wel een stapje extra doen als er goed voor ze gezorgd wordt.

En dat niet alleen, ik doe het ook gewoon omdat ik het vriendelijk vind naar mensen toe die voor je aan het werk zijn.
Een lekker koekje bij de koffie, evt iets extra’s bij de lunch.
Wij hebben wel eens glaszetters gehad die in de vrieskou bezig waren met onze ramen vervangen.
We hebben de hele week (we hebben nogal veel ramen), soep en warme dingen gemaakt voor de lunch.
Tuurlijk, het hoeft niet en ze hebben zelf brood bij zich. Maar het werd zooo gewaardeerd door die mannen❤️.
Ze gaven toen ook aan, hoe welgestelder de klant soms, hoe minder ze kregen. Zelfs koffie zat er bij veel opdrachtgevers soms niet in…
Hartstikke lief van jou. Zelf vind ik zorgen dat er voldoende koffie/thee/water/fris is met een koekje erbij echt meer dan voldoende. Ik voel me absoluut niet geroepen om voor ze te gaan koken/frituren/vis te halen op de markt. En dan die lui hun eigen eten wegmikken. Is nog verspilling ook. Ik heb nog nooit werklui over de vloer gehad die geen broodtrommels bij zich hadden. Ik vind het niet mijn taak om "goed voor ze te zorgen".
Itsnojoke schreef:
01-05-2025 20:05
Hartstikke lief van jou. Zelf vind ik zorgen dat er voldoende koffie/thee/water/fris is met een koekje erbij echt meer dan voldoende. Ik voel me absoluut niet geroepen om voor ze te gaan koken/frituren/vis te halen op de markt. En dan die lui hun eigen eten wegmikken. Is nog verspilling ook. Ik heb nog nooit werklui over de vloer gehad die geen broodtrommels bij zich hadden. Ik vind het niet mijn taak om "goed voor ze te zorgen".
Is ook meer dan voldoende hoor. Zelfs een koekje slaan ze vaak over. Ik ben getrouwd met zo'n werkman en die is echt blij met gewoon wat te drinken, zeker met deze temperaturen. Maar inderdaad krijg je tegenwoordig heel vaak niks meer.
Itsnojoke schreef:
01-05-2025 20:05

Ook geen ijsje als het warm is?

Wij doen niet iedere dag iets bij de lunch maar als de viskraam er staat halen we wel een keer wat vis, en anders lopen we een keer langs de snackbar.
Coffee is never my cup of tea
Joppie schreef:
01-05-2025 19:46
Ik denk wel dat meer mensen zelf ook geen koffie meer drinken. Niet zoals je vroeger bijna moest leren om koffie te drinken. Maar ja, iets anders te drinken aanbieden kan wel natuurlijk.
Ik zou even met de keukenboer bellen of die kosten al zijn meeberekend en zo niet dan vind ik het niet gek als jij deze moet betalen.

Geen keukenboer, maar voor de kraamzorg heb ik ook de parkeerkosten moeten betalen toen ik toentertijd in een appartementencomplex woonde en er alleen maar betaald parkeren om mij heen was (en ik had geen bezoekersregeling of iets dergelijks waar ik gebruik van kon maken).
Marianneke schreef:
01-05-2025 20:26

Wij doen niet iedere dag iets bij de lunch maar als de viskraam er staat halen we wel een keer wat vis, en anders lopen we een keer langs de snackbar.
Nou, hier geen ijsjes of snackbar en kibbeling hoor, het spijt me. Dan maar niet dat beetje extra inzet van de vakman.

Ik ben zelf juist verbaasd dat mensen allerlei koffie her en der aannemen, want veel mensen zetten helemaal geen lekkere koffie.
pina wijzigde dit bericht op 01-05-2025 20:51
14.64% gewijzigd
Marianneke schreef:
01-05-2025 20:26

Dat vind ik persoonlijk zwaar overdreven. Ieder zijn ding, hopelijk wordt het gewaardeerd. Zelf zou ik dat echt niet doen. Ijsjes? Nee, ik heb nog nooit een situatie aan de hand gehad dat ik dat heb overwogen. Ijskoud drinken zal het dan waarschijnlijk worden. Maar een ijsje vind ik wel nog iets meer oké dan een complete lunch, zelfgemaakte soep, of naar de snackbar of viskraam gaan.
Itsnojoke schreef:
01-05-2025 20:50
Dat vind ik persoonlijk zwaar overdreven. Ieder zijn ding, hopelijk wordt het gewaardeerd. Zelf zou ik dat echt niet doen. Ijsjes? Nee, ik heb nog nooit een situatie aan de hand gehad dat ik dat heb overwogen. Ijskoud drinken zal het dan waarschijnlijk worden. Maken ijsje vind ik wel nog iets meer oké dan een complete lunch, zelfgemaakte soep, of naar de snackbar of viskraam gaan.
Ik vind ijsjes eigenlijk een beetje kinderachtig om aan te bieden aan volwassen mannen die aan het werk zijn. Doet me aan de basisschool denken, dat ze op een hete dag ijsjes regelden.
pina wijzigde dit bericht op 01-05-2025 20:53
6.17% gewijzigd
pina schreef:
01-05-2025 20:48

Ik ben zelf juist verbaasd dat mensen allerlei koffie her en der aannemen, want veel mensen zetten helemaal geen lekkere koffie.
Ik ben zelf bijzonder weinig kritisch als het om koffie gaat.
Itsnojoke schreef:
01-05-2025 20:53
Ik ben zelf bijzonder weinig kritisch als het om koffie gaat.
Mjah, ik ben ook niet heel kritisch hoor. Maar ik zit er niet perse op te wachten.

Doet me denken aan een keer dat mijn moeder werklui over de vloer had. Ze had koffie aangeboden, nou prima. Toen ze weg waren zag ze dat het filter was gescheurd en dat er allemaal drab in de koffie zat.

Volgende dag waren ze er weer, maar nee dank u, ze gingen even pauzeren aan de overkant, daar hadden ze heerlijke koffie was hen verteld (klein koffietentje). Haha! Mijn moeders koffie beviel blijkbaar niet ;)
pina schreef:
01-05-2025 20:52
Ik vind ijsjes eigenlijk een beetje kinderachtig om aan te bieden aan volwassen mannen die aan het werk zijn. Doet me aan de basisschool denken, dat ze op een hete dag ijsjes regelden.

De tuinman die vorig jaar 3 weken bezig was met het aanleggen van onze tuin kon een magnum of cornetto toch wel zeer waarderen. Lunch at hij thuis, dus geen vis of snackbar van ons voor hem. Maar wel icetea en op warme dagen ijs.
Coffee is never my cup of tea
Marianneke schreef:
01-05-2025 21:11
De tuinman die vorig jaar 3 weken bezig was met het aanleggen van onze tuin kon een magnum of cornetto toch wel zeer waarderen. Lunch at hij thuis, dus geen vis of snackbar van ons voor hem. Maar wel icetea en op warme dagen ijs.
Oh nou, dan is het goed! Ik zou het zelf niet zo snel doen. Ik bemoei me eigenlijk ook niet veel met de mensen, ik kijk af en toe om een hoekje en dat ze me moeten roepen als er iets is.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven