Wat doe jij vandaag? ☀️

01-05-2025 09:41 120 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben vrij, prachtig weer, maar ik kom niet echt tot een planning. Het liefst zou ik naar het strand gaan, maar geen zin in mega-drukte vandaag. Straks een stukje skeeleren door het park en verder weet ik het niet. Wie is vandaag ook vrij? En wie heeft zich vandaag ziek gemeld op het werk? 😉 Lees graag wat jullie allemaal gaan doen vandaag.

Mooie dag gewenst aan een ieder.. 🌼
loulou39 schreef:
01-05-2025 12:03
Ik precies hetzelfde.

Ik ga wel lopend naar het ziekenhuis, zodat ik nog wat van het mooie weer mee pak.
Oké uurtje lopen met 27 graden, zonder schaduw en zonder wind, was een slecht plan.
Veel te warm!
Thuis heerlijk gedoucht en nog even gewerkt.
muts87 schreef:
01-05-2025 18:29
En in Nederland is ook gewoon klimaatverandering. De zomers worden in het algemeen alleen maar zonniger en warmer. Afgelopen zomer was een trendbreuk. Maar verder heel veel goede zomers voor de zomerliefhebbers achter de rug.
Tja, dat is dan pech voor de liefhebbers van kou en wind en regen. Maar om dan zo boos te worden op mensen die warm zonnig weer wel lekker vinden is nou ook weer zoiets. Er zijn toch wel andere dingen om ruzie over te maken dan over iets waar je toch geen reet aan kunt doen, dacht ik zo.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
01-05-2025 18:40
Tja, dat is dan pech voor de liefhebbers van kou en wind en regen. Maar om dan zo boos te worden op mensen die warm zonnig weer wel lekker vinden is nou ook weer zoiets. Er zijn toch wel andere dingen om ruzie over te maken dan over iets waar je toch geen reet aan kunt doen, dacht ik zo.
Ik ben niet boos. Ik probeer even de realiteit voor te schotelen en dat is dat men echt niet bang hoeft te zijn dat dit de laatste 'mooie' week van het jaar is. Want die kans is klein. Gezien statistieken en zomer die nog moet beginnen.
muts87 schreef:
01-05-2025 18:44
Ik ben niet boos. Ik probeer even de realiteit voor te schotelen en dat is dat men echt niet bang hoeft te zijn dat dit de laatste 'mooie' week van het jaar is. Want die kans is klein. Gezien statistieken en zomer die nog moet beginnen.

Niemand denkt, denk ik, dat dit de laatste mooie dag of week is. Maar als je nu toevallig vrij bent, of vrij kunt nemen of op welke manier dan ook ervan kunt genieten mag je daar toch blij over zijn?

Ik liep vorige week donderdag in de regen door Maastricht bij wijze van uitje. Toch jammer, met zo veel gezellige terrassen enzo.
muts87 schreef:
01-05-2025 18:44

Je klinkt anders best boos, met je binnenkomer over Kutweer en je gefulmineer over media die het hebben over Heerlijk Weer. Prima dat jij dit geen lekker weer vindt, voor mij hoeft al die overdreven hitte ook niet zo dus wat dat betreft snap ik je prima. Maar ik snap niet dat jij je nu achtergesteld voelt of wat voor dramatisch gedoe allemaal meer.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
01-05-2025 18:50
Je klinkt anders best boos, met je binnenkomer over Kutweer en je gefulmineer over media die het hebben over Heerlijk Weer. Prima dat jij dit geen lekker weer vindt, voor mij hoeft al die overdreven hitte ook niet zo dus wat dat betreft snap ik je prima. Maar ik snap niet dat jij je nu achtergesteld voelt of wat voor dramatisch gedoe allemaal meer.
Ik vind haar helemaal niet boos overkomen. Negatief misschien? Dat wel.
Ugli schreef:
01-05-2025 17:53
AL eind juni! En in Nederland kan dit zomaar een van de weinige mooie weken van het jaar zijn.
Ja,dat kan.
Je pense donc je suis
Waarom ook ruzie maken om het weer? De een houdt van koel en de ander van warm,smaken verschillen,dat mag toch. En het weer komt zoals het komt. Daar doe je sowieso niets aan. Dit is geen aanval op iemand. :)
Je pense donc je suis
Vandaag vroeg de was gedaan en lekker buiten gehangen, inmiddels ook alweer lekker fris in de kast, want het was zo droog! Verder een beetje in en om huis, vanmiddag een stukje gewandeld, naar de kapper geweest met het hele gezin.

Ik houd ook niet van hitte, maar heb een veel grotere hekel aan regen, wind, koud. Ik houd vooral wel erg van zon en licht. Naar buiten kunnen lopen zonder jas, paraplu en allerlei andere zooi mee te hoeven nemen en dat als je ergens aankomt je kleding en kapsel niet verpest zijn door weer een regenbui. Van het donker in de winter wordt ik alleen maar depressief.

Maar ik begrijp het gezeur en ‘geruzie’ over het weer echt niet. Als je iets niet fijn vind zorg he toch dat je omgeving zo fijn mogelijk is. Handig juist als je van herfst/winter houdt. Meestal is de verhouding zon 8 maanden herfstig/winter en 4 lente/zomer, dus dan profiteer je al het grootste deel van het jaar. Zoals de winter/donkerhaters een daglichtlamp gebruiken zou ik in de zomer goed verduisteren als je het licht naar vind. Als er nou ook nog een manier was om niet continu zeiknat te regenen en de herfst dan zou het helemaal feest zijn. Binnen in je eigen huis is het allemaal nog wel aan te passen.
Forever is a hell of a long time
Selune schreef:
01-05-2025 19:46
Vandaag vroeg de was gedaan en lekker buiten gehangen, inmiddels ook alweer lekker fris in de kast, want het was zo droog! Verder een beetje in en om huis, vanmiddag een stukje gewandeld, naar de kapper geweest met het hele gezin.

Ik houd ook niet van hitte, maar heb een veel grotere hekel aan regen, wind, koud. Ik houd vooral wel erg van zon en licht. Naar buiten kunnen lopen zonder jas, paraplu en allerlei andere zooi mee te hoeven nemen en dat als je ergens aankomt je kleding en kapsel niet verpest zijn door weer een regenbui. Van het donker in de winter wordt ik alleen maar depressief.

Maar ik begrijp het gezeur en ‘geruzie’ over het weer echt niet. Als je iets niet fijn vind zorg he toch dat je omgeving zo fijn mogelijk is. Handig juist als je van herfst/winter houdt. Meestal is de verhouding zon 8 maanden herfstig/winter en 4 lente/zomer, dus dan profiteer je al het grootste deel van het jaar. Zoals de winter/donkerhaters een daglichtlamp gebruiken zou ik in de zomer goed verduisteren als je het licht naar vind. Als er nou ook nog een manier was om niet continu zeiknat te regenen en de herfst dan zou het helemaal feest zijn. Binnen in je eigen huis is het allemaal nog wel aan te passen.
Inderdaad! Het weer kan je niet veranderen,maar je kunt voor jezelf maatregelen nemen door het voor jezelf zo aangenaam mogelijk te maken.
Je pense donc je suis
MadameBijoux schreef:
01-05-2025 19:22
Waarom ook ruzie maken om het weer? De een houdt van koel en de ander van warm,smaken verschillen,dat mag toch. En het weer komt zoals het komt. Daar doe je sowieso niets aan. Dit is geen aanval op iemand. :)
Gelukkig hebben we er geen invloed op, anders hadden we daar ook oorlog over :D
...
Vanmiddag last minute besloten m'n dekbed even te wassen, om 16.00 buiten opgehangen en om 19.00 was ie al helemaal droog! Gaat nu een hoes omheen en straks heerlijk in n schoon bed slapen :cheer:
Djessy schreef:
01-05-2025 20:15
Gelukkig hebben we er geen invloed op, anders hadden we daar ook oorlog over :D
Ha,ha,ja! En dan drukte iedereen op een knop om het zichzelf na de zin te maken. :-D

On-topic: Morgen wordt het ook zonnig. Ik ga dus of naar een vriendin toe of ergens een bakkie doen. Daarnaast ook wat huishouden wat gedaan moet worden.
Je pense donc je suis
Ik moest vandaag werken maar toch geniet ik dan nog steeds van het mooie weer. Ja, ik vind het mooi weer! Ik voel me echt een stuk fijner met een zonnetje erbij.

Hond gaat mee naar kantoor dus lekker in de pauze en na het werk gewandeld in het mooie park. Vooral na het werk zat het park vol met studenten/gezinnen/vriendengroepen die gezellig aan het picknicken waren. Ziet er zo gezellig uit als iedereen weer lekker buiten is.

Sorry voor de zomerhaters maar ik kan er echt van genieten!
Ik had een dagje kantoor en ben vroeg begonnen. Omdat ik niet alles kon doen ben ik om 13.00 uur naar huis gegaan. Buiten lunch gegeten, toen gaan sporten en boodschappen en weer buiten zitten lezen. Na het eten met man gewandeld.
Ik werk op donderdag altijd thuis en heb dat dus heerlijk gedaan met de pui helemaal open.. (dan lijkt het net alsof ik buiten zit, maar zonder de verkeerde lichtval zodat ik mijn scherm niet zie)

Vanmiddag moest ik mijn banden wisselen dus zat ik bij de kwikfit. :-)

Morgen heb ik vrij genomen, toevallig al weken geleden, omdat de kinderen vrij zijn en ga ik lekker met ze lunchen..

Ik hou dit soort dagen! Heerlijk
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Vanavond nog weer even lekker buiten gezeten toen de zon al weg was. Heerlijk in deze tijd van het jaar nu er nog bijna geen muggen waren, straks kan buiten zitten hier niet meer want dan word ik opgevroten. Vlogen wel veel meikevers, herrieschoppers, maar stuk beter dan die rotmuggen.
Begin van de avond 4 km gewandeld en een ijsje gegeten. Heb er een blaar aan overgehouden en goede zin.
In a field of roses, she is a wildflower
Met de kinderen gewandeld en gefietst en en ijsje gehaald. Ik vind dit weer heerlijk als het nog niet zo benauwd in huis is. Vond het echt jammer dat ik gisteren moest werken. Gelukkig ben ik morgen ook nog vrij.
Mousse28 schreef:
01-05-2025 21:38
Ik moest vandaag werken maar toch geniet ik dan nog steeds van het mooie weer. Ja, ik vind het mooi weer! Ik voel me echt een stuk fijner met een zonnetje erbij.

Hond gaat mee naar kantoor dus lekker in de pauze en na het werk gewandeld in het mooie park. Vooral na het werk zat het park vol met studenten/gezinnen/vriendengroepen die gezellig aan het picknicken waren. Ziet er zo gezellig uit als iedereen weer lekker buiten is.

Sorry voor de zomerhaters maar ik kan er echt van genieten!
Ik ook,behalve als het benauwd en vochtig is. 🥴

Wordt dus vandaag een dag gepland met sporten,huishouden en wandelen. 🐞🦋🌷🪻
Je pense donc je suis

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven