Geld & Recht alle pijlers

Parkeerkosten tijdens keukeninstallatie

01-05-2025 15:46 132 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Een vraag: komende week wordt onze nieuwe keuken gebracht en geïnstalleerd. Dat duurt twee dagen geeft de keukenwinkel aan.
In onze straat is het betaald parkeren.
Wie dient deze kosten te betalen a 2,25 per uur?
Birdy schreef:
01-05-2025 15:53
Regeling voor bezoekers is bijna op omdat wij aantal weken klussers over de vloer hebben gehad dus dat is geen optie. We betalen bijna 3500 euro voor installatie en bezorging van keuken dus ben er geen fan van om ook nog eens parkeerkosten te betalen.
Dat je 3500 euro betaalt voor installatie en bezorging staat er voor mij los van. Al zou je het tienvoudige betalen.
Star⁴ schreef:
01-05-2025 18:09
Ken geen werklui meer die dat aannemen. IJsjes en flesjes water dan weer wel.
Mijn man wel hoor want zo vaak wordt het niet meer aangeboden bij particulieren.
dolfje schreef:
01-05-2025 21:38
Mijn man wel hoor want zo vaak wordt het niet meer aangeboden bij particulieren.
Ik heb al dat soort spul sowieso al niet in huis.
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
Ik kreeg onlangs een paar offertes waarin het expliciet genoemd stond dat ik als klant de eventuele parkeerkosten op mij zou moeten nemen. Ik kan me dat nog herinneren, omdat ik me ineens weer realiseerde dat niet iedereen in hutjenesië op de heide woont, waar betaald parkeren om te lachen is.

Dus ik zou er zeker niet vanuit gaan dat het bedrijf deze kosten wel op zich neemt.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
In mijn ervaring vinden de meeste werklui het vooral erg leuk een beetje in staat gesteld worden hun werk goed te doen en niet als achterlijke gladiolen behandeld te worden. Je zou het aan de hand van mijn posts hier niet per se zeggen, maar in het echte leven praten mensen graag tegen me. Het valt me op dat het probleem helemaal niet is of jij kroketten of saucijzenbroodjes voert, het probleem is onbeschoft doen tegen mensen. Niet mogen plassen, verwachten dat er zware spullen getild worden met sokken aan want schoenen zijn vies, niet in de woonkamer of keuken mogen lunchen, maar buiten of in de auto. Dat is pas naar.
Ook van mijn eigen familie die nog weleens klussen doet weet ik dat aardig zijn en af en toe iets te drinken aanbieden echt voldoende is. En de man die bij dertig graden mijn dak op moest, kreeg ijsjes.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Vorig jaar zijn wij met ons bedrijf verhuisd en er is veel geklust. Alle bedrijven (schilders, keukenboer, vloerleggen, loodgieter, etc) hebben de parkeerkosten aan ons doorberekend.

Als een commercieel bedrijf krijg je echt geen parkeerontheffing om gratis of voor een gereduceerd tarief te kunnen parkeren. Als een commercieel bedrijf zijn dat kosten die erbij horen en die je (in)direct aan je klant doorberekend.
Moiren schreef:
01-05-2025 21:42
Ik heb al dat soort spul sowieso al niet in huis.
Ik ook niet. Ze krijgen koffie maar koeken oid heb ik nooit.
Ik bied altijd koffie/thee/fris/water aan, en worstenbroodjes/koeken.

Sommigen lusten aan het eind van de dag wel een biertje, dat heb ik dan ook altijd wel staan. Wijn ook nog maar dat wordt niet snel genomen.

Ijs heb ik nooit in huis maar als ik zelf ijsje zou gaan halen zou ik het wel aanbieden ook iets mee te nemen. Zo is dat ook weleens gebeurd met friet halen.

Maar het is niet standaard altijd hetzelfde... ligt er ook maar net aan hoe laat ik of mijn man zelf weg moet, of terug thuis ben.
Nana_Mouskouri schreef:
01-05-2025 21:51
In mijn ervaring vinden de meeste werklui het vooral erg leuk een beetje in staat gesteld worden hun werk goed te doen en niet als achterlijke gladiolen behandeld te worden.
Denk dat daar de kern zit idd.
Behandel mensen die bij je weken gewoon met respect.
Dat zit per se niet in een kop soep, maar in bv iemand een fatsoenljke plek bieden om z’n boterham te eten als het buiten (of in de bus) koud is. Dat soort dingen.
summer is a state of mind
Ik ben ook meestal zelf gewoon aan het werk. Dus dan zet ik het koffiezetapparaat klaar en het senseo-apparaat en de waterkoker met wat mokken, thee, cup-a-soup, suiker, melk en een pak koekjes en dan gaat men zijn gang maar.
Parkeerkosten weet ik niet, dat speelt hier niet. Maar drinken, koek en worstenbroodjes zijn een standaard. Blije werklui geven beter werk.
c_est_moi schreef:
01-05-2025 21:57
Denk dat daar de kern zit idd.
Behandel mensen die bij je weken gewoon met respect.
Dat zit per se niet in een kop soep, maar in bv iemand een fatsoenljke plek bieden om z’n boterham te eten als het buiten (of in de bus) koud is. Dat soort dingen.

Dat denk ik ook hoor, ik schrik er weleens van wanneer mensen werkvolk niet binnen willen laten om te eten of van het toilet gebruik te maken. Je zou maar de hele dag in de regen, kou of hitte moeten staan zonder even naar binnen te kunnen gaan.

Ik heb dan altijd het idee dat iemand wel goed genoeg is om het schijthuis te installeren, maar er gebruik van maken daar zijn ze te min voor. Ofzoiets.
MrsM schreef:
01-05-2025 22:24
Dat denk ik ook hoor, ik schrik er weleens van wanneer mensen werkvolk niet binnen willen laten om te eten of van het toilet gebruik te maken. Je zou maar de hele dag in de regen, kou of hitte moeten staan zonder even naar binnen te kunnen gaan.

Ik heb dan altijd het idee dat iemand wel goed genoeg is om het schijthuis te installeren, maar er gebruik van maken daar zijn ze te min voor. Ofzoiets.

Mijn man was laatst ergens een hele dag aan het werk waar hij zelfs zijn waterfles niet mocht bijvullen, laat staan dat ie een kop koffie kreeg.
Toen onze keuken werd geplaatst liep het enorm uit. Wij moesten op gegeven moment eten. Vonden we wat flauw dus hebben we pizza gehaald en aten de keukenmannen mee (het waren echt hele fijne mannen) en tijdens onze verbouwing zorgde ik voor koffie en koek en fris. Wel zo beleefd toch ?

Parkeerkosten zou ik navragen en anders gewoon dokken. Op zo’n bedrag is dat peanuts
Toen de werklui hier een paar weken bezig waren heb ik een koffiezetapparaat beneden gezet (wij leefden een tijdje boven ivm grote verbouwing) en zorgde ik ervoor dat er altijd koeken en suiker/melk/koffie genoeg was. Ook haalde ik geregeld een saucijzenbroodje of, frikandellenbroodje of een ander lekker broodje voor ze op als ik vrij was, dat konden ze erg waarderen hoor.
Ze werkten heel hard, het waren fijne mannen om zolang over de vloer te hebben en het werk was bij momenten echt zwaar dus dan vind ik dat het minste wat ik kan doen.
Birdy schreef:
01-05-2025 15:46
Een vraag: komende week wordt onze nieuwe keuken gebracht en geïnstalleerd. Dat duurt twee dagen geeft de keukenwinkel aan.
In onze straat is het betaald parkeren.
Wie dient deze kosten te betalen a 2,25 per uur?
Het lijkt me dat jij dat bent.
legal-says-no schreef:
01-05-2025 21:20
Dat je 3500 euro betaalt voor installatie en bezorging staat er voor mij los van. Al zou je het tienvoudige betalen.
Dit. En als je 3500€ betaald voor installeren van je keuken kan je je ook afvragen of je wel goed onderhandeld hebt ;). Wij kochten onze keuken (ruim 20k) en die is gratis geplaatst en bezorgd. Leidingwerk was 1000€ (alles moest omgelegd worden en groot gat in de vloer voor afzuig buis ). Dus 3500€ klinkt als heel duur
vivapimpelmees schreef:
01-05-2025 22:29
Mijn man was laatst ergens een hele dag aan het werk waar hij zelfs zijn waterfles niet mocht bijvullen, laat staan dat ie een kop koffie kreeg.
Bizar!
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
Pelle schreef:
01-05-2025 16:24
Bij mij wilden de werklui buiten koffie niets. Verhuizers, schilders, hadden allemaal eigen eten mee.
Lijkt me ook wel zo gezond. Je kunt toch niet bij elke klus vette hap en koeken naar binnen schuiven. Dan ben je an een jaar werken kogelrond.
Nana_Mouskouri schreef:
01-05-2025 21:57
Ik ben ook meestal zelf gewoon aan het werk. Dus dan zet ik het koffiezetapparaat klaar en het senseo-apparaat en de waterkoker met wat mokken, thee, cup-a-soup, suiker, melk en een pak koekjes en dan gaat men zijn gang maar.
Zo doe ik het ook, drinken vrij beschikbaar en verder kijk ik mensen liever niet teveel op de vingers. Dat zou ik zelf erg vervelend vinden.

Of ze op mijn bank zitten hangt een beetje van de klus af, want zelf plof ik ook niet in een overall vol verf of modder zomaar ergens neer. Maar natuurlijk houdt iemand zijn werkschoenen aan bij het installeren van de wasmachine of airconditioning.
pina schreef:
01-05-2025 20:48
Ik ben zelf juist verbaasd dat mensen allerlei koffie her en der aannemen, want veel mensen zetten helemaal geen lekkere koffie.
In het verleden gewerkt bij veel klanten op locatie. En het kwam wel eens voor dat ik ergens twee uur in overleg zat en mijn gesprekspartner(s) niks aanboden. Gelukkig niet vaak, maar 1 op 10. Maar vind dat eerlijk gezegd heel onsympathiek overkomen. Gelukkig heb ik zelf een mond en als ik dorst heb, vraag ik er rustig om. Maar zoiets simpels als wat te drinken aanbieden valt voor mij toch wel onder normale sociale omgang als je werklui over de vloer krijgt.
pina schreef:
01-05-2025 20:52
Ik vind ijsjes eigenlijk een beetje kinderachtig om aan te bieden aan volwassen mannen die aan het werk zijn. Doet me aan de basisschool denken, dat ze op een hete dag ijsjes regelden.
Bij mij op het werk (paar honderd man) wordt er op een loeihete dag ook ijs uitgedeeld. Maak het zomers wel een paar keer mee.
NomenNesci0 schreef:
01-05-2025 22:51
Bij mij op het werk (paar honderd man) wordt er op een loeihete dag ook ijs uitgedeeld. Maak het zomers wel een paar keer mee.
Bij mij op werk doen ze dat ook weleens inderdaad, maar ik vind het zelf niet zo nodig.

We hebben ook standaard ergens in de zomer een brandoefening en dan staan er beneden ijscokarren. Maar het hele gebeuren voelt erg schools aan.
Hier in de grote stad draaien we altijd zelf voor de parkeerkosten op (en lachen we om 2,25 per uur).
Such fun!1
pina schreef:
01-05-2025 20:52
Ik vind ijsjes eigenlijk een beetje kinderachtig om aan te bieden aan volwassen mannen die aan het werk zijn. Doet me aan de basisschool denken, dat ze op een hete dag ijsjes regelden.
Toen hier, jaren geleden 6 mannen bij 28 graden de kozijnen aan het vervangen waren, waren ze toch echt wel blij met ijs en voldoende drinken.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven