Roddel, achterklap & riooljournalistiek deel 16!
donderdag 1 mei 2025 om 10:43
donderdag 1 mei 2025 om 10:45
Het is wel opvallend dat s10 haar management nergens uitspraken over doet. En moeder alles zo op internet plempt. Een aantal posts heeft ze al wel verwijderd.
donderdag 1 mei 2025 om 10:50
Dat is toch alleen maar verstandig van het management? Er loopt een politieonderzoek. Dat moeder ervoor kiest van alles online te gooien, lijkt me voor niemand helpend.
donderdag 1 mei 2025 om 10:53
Ja is ook heel verstandig. Maar ik snap daarom niet dat moeder van alles online gooit. Ik snap haar emoties. Maar dat is voor niemand helpend.
donderdag 1 mei 2025 om 13:49
Ja ik lees dat ze hem omschrijft als lief en sociaal, en op zijn twaalfde een fuik ingezwommen.Hallodaar schreef: ↑01-05-2025 10:30Moeder deelt anders behoorlijk veel.
Schrijft over haar kids o.a: "de één beroemd, en de ander berucht!"
Het blijft haar kind natuurlijk! Maar ze doet het niet voorkomen alsof haar zoon een Engeltje is geweest.
Vanaf zijn 12e al in de criminaliteit.
Heel verdrietig, maar wel hoe het is. Dit zijn haar eigen woorden.
donderdag 1 mei 2025 om 17:39
Dat kan goed, een deel van die jochies stapt er naief in, goedgelovig en zich van geen kwaad bewust. Tot het te laat is en ze je (altijd weer) weten te vinden. Schrijnend.Yakuzakiko schreef: ↑01-05-2025 13:49Ja ik lees dat ze hem omschrijft als lief en sociaal, en op zijn twaalfde een fuik ingezwommen.
donderdag 1 mei 2025 om 19:30
donderdag 1 mei 2025 om 21:49
Het programma Het mooiste meisje van de klas met als presentator Jaap Jongbloed houdt op met bestaan. Dit zou zijn in verband met de bezuinigingen bij de NPO. Het programma ligt de laatste tijd echter ook onder vuur omdat het niet van deze tijd meer zou zijn; waarom alleen ‘mooie’ meisjes. Vrouwen kunnen om diverse redenen bijzonder zijn, bij het programma is alleen het uiterlijk het uitgangspunt.
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.
vrijdag 2 mei 2025 om 09:38
Ik vind het jammer.SweetFirefly schreef: ↑01-05-2025 21:49Het programma Het mooiste meisje van de klas met als presentator Jaap Jongbloed houdt op met bestaan. Dit zou zijn in verband met de bezuinigingen bij de NPO. Het programma ligt de laatste tijd echter ook onder vuur omdat het niet van deze tijd meer zou zijn; waarom alleen ‘mooie’ meisjes. Vrouwen kunnen om diverse redenen bijzonder zijn, bij het programma is alleen het uiterlijk het uitgangspunt.
Ik denk dat bijna iedereen zich wel zo'n hunk of stuk uit zijn kindertijd herinnert.
Zo iemand die gewoon alles mee leek te hebben, vooral qua looks, waar je stiekem best wel op zou willen lijken, en waar bijna de hele school wel verkering mee wilde.
Dan vind ik het best wel leuk om te zien hoe het zo iemand vergaan is. Hoe zo iemand er pakweg 30 jaar later bijzit. Welke wegen ze zijn ingeslagen etc.
vrijdag 2 mei 2025 om 09:44
Dat deel van haar familie niet echt lekker functioneert is wel duidelijk.
S10 schrijft prachtige nummers over pijn en stress en het was al duidelijk dat ze vanaf kinds af aan ze daar problemen mee heeft gehad, vind niet gek met deze niet stabiele leefomgeving.
vrijdag 2 mei 2025 om 09:44
Mooi, vond altijd een heel raar programma. En soms is gewoon tijd voor wat anders.SweetFirefly schreef: ↑01-05-2025 21:49Het programma Het mooiste meisje van de klas met als presentator Jaap Jongbloed houdt op met bestaan. Dit zou zijn in verband met de bezuinigingen bij de NPO. Het programma ligt de laatste tijd echter ook onder vuur omdat het niet van deze tijd meer zou zijn; waarom alleen ‘mooie’ meisjes. Vrouwen kunnen om diverse redenen bijzonder zijn, bij het programma is alleen het uiterlijk het uitgangspunt.
vrijdag 2 mei 2025 om 09:50
Maar het programma heet niet ‘mooiste persoon’ maar specifiek ‘mooiste meisje.Hallodaar schreef: ↑02-05-2025 09:38Ik vind het jammer.
Ik denk dat bijna iedereen zich wel zo'n hunk of stuk uit zijn kindertijd herinnert.
Zo iemand die gewoon alles mee leek te hebben, vooral qua looks, waar je stiekem best wel op zou willen lijken, en waar bijna de hele school wel verkering mee wilde.
Dan vind ik het best wel leuk om te zien hoe het zo iemand vergaan is. Hoe zo iemand er pakweg 30 jaar later bijzit. Welke wegen ze zijn ingeslagen etc.
vrijdag 2 mei 2025 om 09:59
Ja, goed dat dat weg is, niet meer van deze tijd. Ex-familielid van mij heeft eraan meegedaan. Weet eigenlijk niet eens meer hoe dat toen tot stand was gekomen. Maar in ieder geval was het allemaal best wel "cringe", want het was een lovende uitzending, terwijl ze ondertussen in een vechtscheiding lag en haar kinderen met haar braken omdat ze hen verbood hun vader te zien. Sowieso heeft ze "conflict" nogal aan haar broek hangen, maar dat zou je in die uitzending niet zeggen.
vrijdag 2 mei 2025 om 10:06
Yakuzakiko schreef: ↑02-05-2025 09:50Maar het programma heet niet ‘mooiste persoon’ maar specifiek ‘mooiste meisje.
Tja, het 'mooiste meisje van de klas'.
Snap niet waarom dat nu opeens ongepast of aanstootgevend is.
Zo kun je wel aan de gang blijven met wat allemaal niet meer van deze tijd is.
Dan kun je ook gaan struikelen over bijvoorbeeld de titel: "boer zoekt vrouw" kan het niet beter "mens zoekt partner" worden.
Boer zoekt boer, of boerin zoekt vrouw?
vrijdag 2 mei 2025 om 10:17
Het is 'ineens' ongepast omdat mensen het patriarchaat zat zijn. Een hele goede ontwikkeling.Hallodaar schreef: ↑02-05-2025 10:06Tja, het 'mooiste meisje van de klas'.
Dan kun je ook gaan struikelen over bijvoorbeeld de titel: "boer zoekt vrouw" kan het niet beter "mens zoekt partner" worden.
vrijdag 2 mei 2025 om 10:18
Ik keek het programma de laatste seizoenen al niet meer. Ik vond het vooral altijd leuk als het in de jaren 80 afspeelde omdat ik toen in mijn tienerjaren was, veel muziek en mode uit die tijd dat was voor mij wat het programma leuk maakte.
Eens met jou dat het soms tijd is voor wat anders.
Maar mensen gaan voorbij
vrijdag 2 mei 2025 om 10:22
Ik kan het mij niet meer precies herinneren maar ik meen dat S10 in haar jeugd in de GGZ opgenomen is geweest en naar mijn indruk uit wat ik las ging dat om persoonlijkheidsproblemen wat vaak voorkomt bij verstoorde hechting en onveiligheid.
vrijdag 2 mei 2025 om 10:39
Er is niets mis met bewust zijn dat specifiek het uiterlijk van een meisje ( of zelfs een jongen) maakt dat er een tv programma over gemaakt moet worden echt beetje debiel is.Hallodaar schreef: ↑02-05-2025 10:06Tja, het 'mooiste meisje van de klas'.
Ik weet dat een deel van de mensen echt niet tegen verandering kunnen, zeker op vlak van bewustwording dat vrouwen meer zijn dan hun uiterlijk.
Ik zou best zo'n programma willen zien over bijzondere mensen uit de klas, echt goed idee.
Maar die focus op uiterlijk, zeker bij vrouwen is achterhaald en eerlijk gezegd gewoon schadelijk voor beeld van vrouwen.
vrijdag 2 mei 2025 om 10:43
Ik heb niet zo'n moeite met dit soort - inderdaad - clichématige programma's, omdat er geen idealistische gedachte aan ten grondslag ligt en het gewoon bedoeld is om 'bij weg te dromen'. Onrealistisch? Ja. Maar dat zijn zoveel tv-programma's. En films, boeken enzovoort. Ik geloof dat de Bouquet-reeks niet meer zo populair is, maar onder jonge meisjes zijn zogenaamde 'romance' novels enorm populair, en dan gaat het om zeer stereotype en seksistische verhalen waarin meestal een compleet narcistische en gewelddadige man de hoofdrol heeft. De keiharde seks vormt het grootste deel van het verhaal, en dan gaat het vaak om halve verkrachtingen (en stalking, controlerend gedrag, intimidatie enzovoort).Autumnmoon schreef: ↑02-05-2025 10:17Het is 'ineens' ongepast omdat mensen het patriarchaat zat zijn. Een hele goede ontwikkeling.
In de literaire wereld wordt momenteel vooral geld verdiend met deze boeken, niet meer met literatuur of zelfs fantasy, hoewel seks-fantasy (met dezelfde keiharde seks en verkrachtingen enzovoort) dan weer wél heel goed verkoopt. Moeten we dat allemaal gaan verbieden? Het is een hype, jonge meisjes willen blijkbaar graag lezen over onmogelijke liefdes tussen een aardig meisje en een bruut van een kerel. Die trend ga je echt niet tegenhouden, want er worden miljoenen mee verdiend. Daarbij vergeleken vind ik een programma als 'Het mooiste meisje' heel onschuldig, gewoon een vorm van escapisme. Het idee dat wij allemaal heropgevoed moeten worden door dit soort programma's te cancellen, vind ik belachelijk: wij kunnen heel goed zelf beoordelen hoe realistisch iets is, en of we er wel of niet naar willen kijken.
vrijdag 2 mei 2025 om 10:43
Mooi is dat. Je hebt geen idee of het waar is maar slingert gewoon even wat ellende de wereld in.
vrijdag 2 mei 2025 om 10:44
Is toch absoluut belachelijk dat ‘een mooi meisje zijn’ iets is waar 40 jaar later een programma over gemaakt moet worden. Want mooie vrouwen (want daar gaat het over VROUWEN) zijn interessanter? succesvoller? Bijzonder? Kom op zeg. Wat een seksisme. Dit was trouwens 20 jaar geleden ook al een belachelijk programma.Hallodaar schreef: ↑02-05-2025 10:06Tja, het 'mooiste meisje van de klas'.
vrijdag 2 mei 2025 om 10:48
Ik hoorde van de week een radio-item over minderjarigen, kinderen, die geronseld worden voor criminaliteit tot het plegen van moorden aan toe. "Gewoon" via social media en het betrof niet specifieke groepen.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in