Wie is er ook net zwanger?

21-04-2025 09:57 67 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Na heel veel jaar en bijzonder genoeg de maand voor man en ik met IUI zouden beginnen ben ik zwanger. (36 jaar oud) Ik weet het sinds vorige week zondag, nu iets meer dan 5 weken als het goed is. Supergelukkig, ook nog enorm onwerkelijk. Los van supermoe zijn en zeurkrampen linksonder in mijn buik en rug merk ik niets, dus qua klachten niets te klagen 😉. Wel ben ik erg op zoek naar andere vrouwen in deze fase; pril zwanger van de eerste. Ik schrijf ook mee in 2 zwanger worden-topics en dat is heel fijn, maar weinig dames in mijn huidige situatie volgens mij.

Wie is dat wel en vindt het fijn om een plek te hebben om met elkaar te delen hoe het gaat?

Ik voel me dus prima en wissel supergelukkig af met onwerkelijk omdat ik zo weinig merk. Wel ben ik, denk ik, overmatig bang voor een miskraam. Bij ieder toiletbezoek haal ik opgelucht adem en iedere dag die ik kan afkruisen is er 1. Niet erg gezond en niet fijn, maar de relax- en het-loopt-zoals-het-loopt-knop heb ik nog niet gevonden.

Sluit vooral aan met schrijven als je wilt 😀.
Hallo dames,
Ik kom mij ook graag melden in dit topic. Meisje ken ik al van het ivf topic.
Ik ben 9 weken zwanger van mijn tweede kindje. Ik ben 41 jaar. We zijn 7 jaar bezig geweest om zwanger te worden van mijn eerste kindje. Toen 4 icsi pogingen gedaan, meerdere miskramen maar uiteindelijk een dochter gekregen. Ze is nu 2,5 jaar oud. En nu dus opnieuw zwanger van de tweede.

Ik vind het allemaal erg spannend. Ik heb in het verleden nog een miskraam gehad nadat ik bij de eerste echo het hartje had zien kloppen. Vorige week echo gehad en die was goed. Nu in spanning voor de termijnecho over twee weken.
Helaas ben ik ontzettend misselijk. Ik heb al emefasene en primperan gekregen, maar ga woensdag naar het ziekenhuis omdat ik het niet goed trek qua misselijkheid.

Hoe gaat het met jullie?
Hallo dames.
Mag ik mij hier ook melden? Ik ken Zizo en Meisje ook van het IVF- topic. Ik ben vandaag 11 weken zwanger na ook een medisch traject.

Deze week echo gehad en nu begint het toch wel echt door te dringen. Ik was vreselijk misselijk, maar vorige week gestopt met de hormonen die ik nog slikte en nu is het veel beter te doen. Heel fijn is dat. Verder zeer pijnlijke borsten en broeken die nu wel strak gaan zitten. Ik had al geen slanke buik, dus het zal niet opvallen.

Vanwege het traject zijn sommige vrienden en zus op de hoogte. Volgende week Nipt en als we daar uitslag van hebben kunnen we het langzaam aan de grote klok gaan hangen.

Ik vind het echt gek dat iets waar ik zo lang van gedroomd heb nu waar lijkt te zijn. Ik kan er af en toe echt nog niet bij met mijn hoofd.

Dus. Excuus voor de egopost. :$
Welkom Avocaatje en Zizo! Fantastisch dat het jullie nu gegund is, na zo'n traject. Ben heel blij voor jullie. Wel vervelend van misselijkheid Zizo...hopelijk kunnen ze je helpen met iets in het ziekenhuis.

Leuk om samen te genieten van de voorpret (en vast ook wel zorgen te kunnen bespreken).
liefdeisspannend wijzigde dit bericht op 02-05-2025 16:21
19.35% gewijzigd
Dank voor de felicitaties!

Vervelend dat het met het misselijk zijn weer de verkeerde kant op lijkt te gaan, Zizo.
Advocaatje, ik vind het ook allemaal lastig te geloven hoor. Wat ben je eigenlijk al ver!
meisje85 schreef:
02-05-2025 13:05
Dank voor de felicitaties!

Advocaatje, ik vind het ook allemaal lastig te geloven hoor. Wat ben je eigenlijk al ver!
Nou hè? Ik gok dat dit ook gaat als vakantie: In het begin denk je dat het eeuwig duurt en als je over de helft bent, is het opeens zo voorbij.
Hoi! Ik kom me ook graag melden in dit topic, leuk dat er al zoveel zwangeren zijn die ook net zwanger zijn.
Ik ben 5 weken zwanger van ons eerste kindje. Enerzijds zijn we echt al aan het dromen over straks en anderzijds vinden we het erg spannend of alles wel goed blijft gaan.
Welkom Dobbelsteen! Gefeliciteerd als eerste. Ik herken je gevoel helemaal hoor en tel af naar eerste echo (nog minder dan 2 weken). Nog lastig van te genieten, maar wel leuk om soms te fantaseren. Zo hebben mijn vriend en ik het al over namen gehad, en behoorlijke consensus. Je kan maar op tijd zijn haha.

Duim voor ons allemaal dat het goed gaat!
Wat leuk, al die positieve berichten, goede echo's en welkom voor de nieuwkomers :heart: . Ik ben inmiddels iets meer dan 7 weken en tot dusver gaat het goed. Het besef daalt steeds meer in en waar ik in het begin dacht 'dit kan niet goed gaan' wissel ik nu van voorzichtig naar optimistisch en blij. Volgende week maandag eerste echo, erg gespannen voor, maar ik kijk er ook naar uit. Nu ook een week vakantie en ga met een vriendin een paar daagjes weg, daar kijk ik absoluut naar uit en zal de tijd ook sneller laten gaan ;-) . Qua klachten ga ik ok, vooral gek om te merken hoe anders mijn lijf doet en reageert. Misselijkheid is gelukkig minimaal, behalve als ik echt te weinig eet. Wel extreem vermoeid, nachtzweten, heel heftige en bovenal levendige dromen, wat smaakverandering, ik ben afgelopen week al een volle cupmaat gegroeid en mijn buik (ik heb ook Crohn) is opgeblazen. Ik kan er niet omheen zal ik maar zeggen ;-) . Vandaag even fijn een dagje niets, die besteed ik deels ook aan oriënteren op kraamzorg en kinderopvang (wat bizar voelt, zo vroeg) en dromen over de kinderkamer :heart: . Ik wens jullie een heel fijn weekend toe!
Wat een leuk bericht koffiehagedis. Blij dat alles oké is qua klachten, maar dat je er ook niet omheen kunt, is ook fijn! Heerlijk van de vakantie, goed getimed. Geniet er lekker van! Wij duimen heel erg met je mee voor een goede echo. Keep us posted!
Fijne zondag allemaal.
Vanochtend toen ik wakker werd, voelde ik me niet echt misselijk. Dan gaan bij mij dus ook alarmbellen af. In het verleden was dit voor mij een teken van een miskraam. Maar bij mijn goede zwangerschap heb ik ook weleens een goede dag gehad. Klinkt het stom als ik hoop dat de misselijkheid terugkomt?
Morgen afspraak in het ziekenhuis. Ik ga dus nu niet de verloskundige bellen, maar wacht het af tot morgen.

Hoe gaat het met jullie?
Welkom ook, Dobbelsteen!
En fijne vakantie, Koffiehagedis! (Over koffie gesproken: ik dronk er altijd maar eentje per dag, maar heb er nu al weken totaal geen zin in/behoefte aan).

Zizo, bij mij komen en gaan de klachten de hele tijd. Maar als ik erover nadenk, is er altijd wel iets dat overblijft en aangezien het eigenlijk vanaf het begin al zo gaat, ga ik ervan uit dat dit een beetje is hoe het bij mij nu gaat. Ik snap best dat je die misselijkheid terug hoopt.
@Dobbelsteen. Heel herkenbaar! Ik ben ook blij dat de misselijkheid nu weer iets meer is dan afgelopen dagen. Gelukkig morgen al naar ziekenhuis. Hopelijk goede geruststelling! Laat je het weten?

Ik moet nog 1 week en 3 dagen tot echo. Hopelijk snel voorbij!
Heel herkenbaar, Zizo. Ik ben vorige week gestopt met progesteron en sindsdien heel weinig misselijk. Daarvoor was het best erg. Eerst was er opluchting, toen de echo en die was goed dus prima. Maar af en toe komt er toch ook een golf van zorgen of het wel klopt. Dus gisteren was ik blij toen ik opeens stond te kokhalzen.

Ik ben wel benieuwd of jullie sporten? Ik was heel goed bezig tot de terugplaatsing (wilde ook echt fitter zijn), daarna niks meer. Vond het ook spannend en qua misselijkheid lastig, maar ik ben nu zo snel buiten adem dat ik het echt gênant vind. Maar ik weet, buiten wandelen, ook niet goed hoe het aan te pakken.
Welkom, Dobbelsteen!

En dat is niet zo lang, Liefdeisspannend, maar helaas in deze situatie is het eindeloos lang. Ik hoop dat je het druk hebt zodat de tijd omvliegt.
Sporten doe ik wel, was er in de periode voor de terugplaatsing ook fanatieker mee begonnen, maar echt alleen als ik denk: ik voel me ok. Ik plan dus niet op voorhand welke dagen ik ga, maar ik ga als ik die dag denk dat het me niet teveel moeite gaat kosten. Dat lukt me tot nu toe 2 keer per week. Er zit dus wel minder ritme in dan voorheen. Wandelen doe ik sowieso vrij veel, maar ook daarvoor geldt dat ik het de volgende dag echt merk als het toevallig eens wat meer is geweest.
Advocaatje ik gebruik ook nog veel progesteron, dus misschien gaat dat over een paar weken mij ook verlichting geven.

Ik sport momenteel niet omdat ik me steeds te beroerd voel. Het is wel goed om te blijven sporten. Voor de bevalling helpt het wel als je nog wat conditie hebt. Ik heb mijn vorige zwangerschap nog zwangerschapspilates gedaan.

Zojuist een extra echo gehad omdat ik me zorgen maak nu ik minder misselijk ben. De zorgen zijn voor niets. De kleine spruit doet het hartstikke goed. Was erg beweeglijk. Alles zag er goed uit, passend bij 9 weken en vier dagen. Dan ga ik nu maar genieten van mijn 'goede' dag.
Wat goed dat een extra echo hebt gehad en nog veel fijner dat alles er goed uitziet, Zizo. Echt heel fijn dat ze je zorgen serieus nemen. Hoop dat je kunt genieten van het minder misselijk zijn!
Fijn dat je extra echo goed was Zizo, fijn dat ze zo met je meedenken ook! Ik vind het ook wel geruststellend dat jullie allemaal de zorgen herkennen als de symptomen even weg of minder zijn. Onze echo is over 3 weken, dus nog een spannende tijd wachten.
Ik sport nog veel en hoop dat zo veel mogelijk te kunnen blijven doen. Wel wil ik me vanaf het tweede trimester gaan oriënteren op sporten voor zwangeren (zwemmen/yoga of krachttraining).
Dat duurt echt nog even Dobbelsteentje.

Qua zorgen: ik heb een mmm van 7 jaren gehad voor mijn eerste kindje. Twee keer een MA gehad. Ook veel bloedverlies bij de vorige zwangerschappen. In onze naaste omgeving doodgeboorte meeegemaakt
Ik vrees dat ik nooit onbezorgd zwanger kan zijn. Ook nu bij de tweede is die stress blijkbaar niet minder. Ik heb een hele fijne verloskundigenpraktijk. Ze kennen mijn verleden. Ik mag altijd bellen voor een extra echo. Ze zeggen dat het voor hun een kleine moeite is om even te kijken. En als het bij mij stress wegneemt, doen ze dat graag.

Nu net mijn zwangerschapskleding tevoorschijn gehaald. Alles nog wel even opnieuw wassen, want het is wat muf geworden, maar ik heb al even gepast. Wat een verademing die broeken en leggings. Dat is toch veel fijner dan mijn broek met knoop en rits open. :facepalm:
Ik meld mij ook, wel een beetje angstig, want stel dat het mis is, dan word ik in de toekomst telkens geconfronteerd met dit topic dat in mijn lijst bovenaan komt te staan met nieuwe berichten 😄

Ik ben rond de 7 weken zwanger van ons 2e kindje. Precieze termijn is onduidelijk, omdat we bij 2 echo’s terug werden gezet in termijn. Wel bij allebei de echo’s een hartje zien kloppen, maar wel traag. Het is dus heel spannend.
We hebben ook gezien dat het in aanleg een tweeling was, maar dat 1 vruchtje het niet heeft gered. Het andere vruchtje lijkt dus ietsje achter te blijven, maar ik heb ook hoop dat het aantrekt (tussen echo 1 en 3 was een positieve groei te zien, maar nog steeds een traag hartje).

Dit is, na 2 miskramen en gezien mijn leeftijd (41), onze laatste poging, dus het voelt een beetje als erop of eronder.

Edit: ah, ik zie nu dat je van die ‘gereageerde topics’ kunt verwijderen. 😄
plinkie wijzigde dit bericht op 08-05-2025 08:35
Reden: Toevoeging
5.04% gewijzigd
Welkom Plinkie! Snap de spanning, maar van dat kloppende hartje is natuurlijk positief. Duim voor je dat alles goed blijft gaan! Leuk dat je meeschrijf.
Veel klachten, qua misselijkheid en moeheid?
Welkom Plinkie! Laten we er maar van uit gaan dat je die verwijder-knop niet nodig gaat hebben.

Voor wie wil: een link naar onderzoek naar medicijngebruik door zwangeren. De eerste vragenlijst levert een cadeaubon van een tientje op. Overigens niet van één of ander shady bedrijf maar van een officiele instantie. (Voor degenen die in een fertiliteitstraject zaten is het invullen iets meer werk vanwege de gebruikte hormoonmedicatie)

Oké, ik was de link vergeten :-D
https://www.moedersvanmorgen.nl/
meisje85 wijzigde dit bericht op 08-05-2025 10:20
17.63% gewijzigd
Misselijkheid valt mee, daar heb ik vrijwel geen last van. Dat had ik aan het begin wel meer, maar ik denk ook dat dat komt omdat het toen twee vruchtjes waren. Bij mijn dochter ook nauwelijks last gehad van misselijkheid.
Moe wel, gruwelijk.
Welkom Plinkie! Wat spannend! Ik kan me voorstellen dat je er niet helemaal gerust op bent. Ik hoop heel erg dat het goedkomt en je lekker met ons mee kunt blijven schrijven.

Gisteren in het ziekenhuis geweest. Een heel fijn gesprek gehad over de misselijkheid. De arts noemde het droge HG. Het klinkt misschien gek, maar de erkenning die ik nu voel, maakt het allemaal veel draaglijker. Ik heb een tas vol medicijnen gekregen. Enesafene, primperan en omeprazol. Vanaf 12 weken ga ik ook Zofran gebruiken. Dat mag op zich nu al, maar vanwege een kleine kans op Schisis, wacht ik het eerste trimester af. Tenzij ik me te beroerd voel.
Verder krijg ik ondersteuning van een diëtist en maatschappelijk werk.

Mijn situatie qua misselijkheid is hetzelfde als bij de zwangerschap van mijn dochter,maar toen werd alles weggewuifd en gezegd dat het erbij hoort. En nu zo'n andere aanpak. Ik bedank echt alle mensen die zich daarvoor hebben ingezet. Wat een verschil!
Fijn Zizo, dat ze het zo serieus nemen! Ja "vroeger" was het allemaal maar normaal of het hoorde erbij ofzo, terwijl er echt wel opties zijn en het bovendien nogal raar is om iets waar iemand zoveel last van heeft maar normaal te vinden.

Bij mij heeft de vermoeidheid de laatste dagen trouwens ook ingeslagen zeg, poeh.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven