Tourist card Valencia + Malaga

02-05-2025 15:04 7 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal,

Binnenkort ga ik alleen op vakantie naar onder andere Valencia en Malaga. Ik wil zo veel mogelijk open laten om daar ter plekke te kijken waar ik zin in heb. Het enige wat ik al wel heb geboekt is caminito del rey.
Nu zie ik online wel dat er voor beide steden tourist cards zijn waardoor je 'gratis' kunt reizen met het openbaar vervoer en kortingen kunt krijgen voor bepaalde attracties. Ik vraag me ergens af of dit echt goedkoper is dan losse kaartjes kopen voor openbaar vervoer en of je je dan toch soort van gebonden gaat voelen om gebruik ervan te maken om het eruit te halen?
Graag zou ik jullie ervaringen willen weten als jullie in 1 van de steden zijn geweest en hier gebruik van hebben gemaakt, of juist niet.

Alvast bedankt!
Ik ben een dagje in Malaga geweest en vond alles wat ik die dag wilde zien prima te voet te bereiken (wel flink klimmen naar het kasteel)
Coffee is never my cup of tea
Ik heb in Malaga alles lopend gedaan, behalve de heenweg naar het uiteinde van het strand (ben de naam van het dorpje even kwijt), toen langs het strand teruggelopen.
In Valencia is het ov heel goedkoop. Je kunt soort ov-chip kaart kopen en daar geld op zetten. In het centrum is alles te voet bereikbaar.
Kaart kopen en geld op zetten. Ter vergelijking ik reis ruim 4 km voor 0,86 cent.
Mijn ervaring is dat je, zeker in relatief kleine steden als Malaga en Valencia, minder kwijt bent als je gewoon reguliere OV kaartjes gebruikt. Hetzij losse tickets, dan wel een kaart met saldo.
Gewoon ov is flexibeler en goedkoper. Bovendien bieden veel musea een gratis tijdvak aan dus als je slim plant kun je veel zien voor weinig. Ik was zo in Málaga gratis naar Carmen Thyssen.

Churros bij Los Valle onderweg naar het station waren heerlijk.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven