Entertainment alle pijlers

De Mol (Vlaanderen)

06-02-2017 10:45 1537 berichten
Hoe mooi ook gefilmd, de Nederlandse 'Wie is de Mol' heeft voor mij aan charme ingeboet sinds de deelnemers 'bekende Nederlanders' zijn. Het Vlaamse origineel is net wat rauwer en puurder.

2016: seizoen 4 was een pareltje (aflevering 1, 2 , 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9)
2017: seizoen 5 start op maandag 6 februari 2017 op VIER. Alleen voor Vlamingen live te kijken. Voor Nederlanders wordt hier de link naar YouTube gepost. Elf kandidaten gaan samen met presentator Gilles naar Zuid-Afrika: Annelies, Bertrand, Bouba, Davey, Eline, Hans, Jessica, Jolien, Marzena, Robin en Sam.

2018: seizoen 6 is gestart op zondag 25 maart. Op VIER.BE kunnen de afleveringen terug worden gekeken. Ook is daar de nazit te vinden: Café de Mol.

Wie kijkt er ook?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-03-2023 16:17
Reden: titel geupdatet
15.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga vol op Michèle nu. Laatste 2 afleveringen vond ik haar wel echt verdacht.
Ik twijfel. Alle vier kunnen het nog zijn. Ik vind Nimrod en Sarah minder waarschijnlijk als mol, maar het kan.

Michèle lijkt het meest fout te doen en gedraagt zich verdacht. Maar toch denk ik dat de mol uiteindelijk een minder opvallend type is. En misschien ook iemand bij wie je het niet verwacht.
Ik kies daarom voor Alexy als mol.
Ik denk Nimrod. Wordt te weinig als potentiële mol in beeld gebracht
Veritas vos liberabit
Courage schreef:
01-05-2025 20:13
Ik ook. Maar vooral vanwege haar slachtoffer-reactie: 'wij hebben helemaal niks :cry: '
Kan het zijn dat Sarah een kamer met haar deelt en haar ook verdenkt? Want toen ze met de mol sprak, had ze het over een kamer delen met de mol.
Wanneer zei ze dat?
De enige die ik echt niet verdenk is Alexey. Die zit te vaak (vrijwillig) op plekken waar je als Mol echt niet gaat zitten.
Ja, dat dacht ik ook, maar toch denk ik dat de mol heeft kunnen mollen tijdens het waxen. ;-)
En bij de parachutesprong is het niet eens zo'n gekke positie om op de trampoline te staan (daar vond ik Michèle ook verdacht). Dat maakt het voor de anderen ook lastiger, denk ik.
Maar ook het handdoek vouwen, de container niet uit komen, niet de ballon proberen lek te prikken… het is vooral de combinatie van alles.
Maar Michèle kwam ook de container niet uit, toch?
En met die handdoek zat Alexy wel lekker op die rode knop te rammen en kwam er opeens een zwaan in het spel die er niet in hoorde.
En ik zag hem wel een beweging maken richting de gouden ballon; Els was hier heel snel.

Nee hoor geen tunnelvisie verder op Alexy. (al vind ik wel dat-ie het is) :-D
En ben het ook eens dat Michèle ook erg verdacht is en vaak ook op een mooie positie staat om te saboteren.
Ja Michele heeft ook wat onlogische plekken, zoals de container en de trampoline… daarom vind ik haar ook nog steeds geen logische mol.

Maar Alexey zit vaker ‘slecht’ dan goed: op die knop rammen is leuk maar dat blijft indirecte invloed, net als de trampoline. Directe invloed op het geld is altijd beter. Plus ik kan niet echt momenten bedenken dat hij dan echte mol acties uit heeft gehaald.

Als ik nu zou moeten kiezen is Nimrod de meest logische mol maar ik voel het niet ofzo…
Dankzij die geacteerde ontzetting toen ze hoorde van de pasvragen komt Michèle bij mij met stip op nummer 1. Maar Sarah zou ook nog kunnen. Wel jammer dat Pedro eruit is, echt een leuke kandidaat.
Lasvegas_84 schreef:
02-05-2025 19:53
Ik ga vol op Michèle nu. Laatste 2 afleveringen vond ik haar wel echt verdacht.

+1
AnAppleADay schreef:
03-05-2025 08:12
Als ik nu zou moeten kiezen is Nimrod de meest logische mol maar ik voel het niet ofzo…
Dat zou ook nog kunnen hoor. Ik vond hem vooral in het begin en de laatste afleveringen verdacht overkomen.
Maar daarna wel afgeschreven, omdat hij (dacht ik) als enige een bepaalde reclame-jingle juist herkende.
Maar wie weet, is hij het alsnog. :)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven