Napraattopic 2025.4, met geklets.

12-04-2025 00:31 1460 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.4 met geklets.

Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.

Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Redhead70 schreef:
02-05-2025 19:45
Jongeren zijn jongeren.
Ongelooflijk. Jongeren uit een zuipkeet kunnen gewoon weer naar huis. Naar school. Naar hun bijbaan. Stappen met vrienden. Kom daar maar eens om in een AZC. De trauma's nog buiten beschouwing gelaten.
Redhead70 schreef:
02-05-2025 19:45
Jongeren zijn jongeren.
Je snapt toch wel dat het leven voor een jongere heel anders is in een AZC waar ze hutjemutje zitten ten opzichte van een jongere die in een eengezinswoning woont met alleen zijn gezin?
Te veel prive en onveilige situaties
redhead70 wijzigde dit bericht op 02-05-2025 19:58
Reden: Bij nader inzien te veel prive wat niemand aangaat.
84.55% gewijzigd
Redhead70 schreef:
02-05-2025 19:56
Te veel prive en onveilige situaties

Ik heb het gelezen en begrijp nu nog minder van je opmerkingen.
vivapimpelmees schreef:
02-05-2025 20:05
Ik heb het gelezen en begrijp nu nog minder van je opmerkingen.
Ik ook niet. Het heeft ook weinig te maken met waar het over ging.
charlottew88 schreef:
02-05-2025 17:59
Ja vreselijk :@
Mijn man noemt haar Helga met Duitse tongval ;-)
Maar mensen gaan voorbij
Kidneybean schreef:
02-05-2025 20:06
Ik ook niet. Het heeft ook weinig te maken met waar het over ging.
Alles valt of staat met uitleg. Simpel voorbeeld ik had nog nooit een vork gezien. Stap met stap kun je hervormen, maar je innerlijke bl8jft. Moeilijk uit te leggen. Heb ik een dag voor nodig in een 1 op 1 setting.
Je kan de vork in mijn handen geven en ik eet gepast. Dat wil niet zeggen dat het brood als gereedschap weg is. Of zeg ik nu iets raars?
Redhead70 schreef:
02-05-2025 20:14
Je kan de vork in mijn handen geven en ik eet gepast. Dat wil niet zeggen dat het brood als gereedschap weg is. Of zeg ik nu iets raars?
Wat heeft dit ermee te maken? Helemaal niks!
ldp schreef:
02-05-2025 19:12
Het onderliggende gegeven niet, maar deze populistische actie en manier van ingrijpen door Faber wel.
Zeker. En ik vond het vooral erg teleurstellend dat nog geen één linkse of middenpartij een goed en werkend antwoord heeft op deze wijze van politiek drijven.
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
Jongeren zijn jongeren? Oh wow, ik weet niet eens waar ik moet begínnen met hier tegenin gaan.
We're just two lost souls
Redhead70 schreef:
02-05-2025 20:14
Ik heb je vorige bericht niet gelezen, maar ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoelt.
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
Joppie schreef:
02-05-2025 20:10
Mijn man noemt haar Helga met Duitse tongval ;-)
:proud:

Toen ik voor de eerste keer een foto van Faber zag. En ik nog niet wist wie zij was dacht ik dat zij een vent was :$ . Zij had iets soort gelijks aan en keek over haar bril.

https://www.parool.nl/columns-opinie/op ... ~b7b68e55/
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Faber is in mijn ogen een handpop.
En eens met Moi, het is meer dan een beetje teleurstellend dat niemand daar een goed antwoord op heeft.

En al het gedoe over haar uiterlijk vind ik een blamage. Niet relevant, wel beschamend en afleidend van de gruwelijke en gedoogde pestkopperij.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Kidneybean schreef:
02-05-2025 19:49
Je snapt toch wel dat het leven voor een jongere heel anders is in een AZC waar ze hutjemutje zitten ten opzichte van een jongere die in een eengezinswoning woont met alleen zijn gezin?
Ik heb het idee dat juist Redhead dat beter begrijpt dan de meeste van ons.
What would Patsy do?
feow schreef:
02-05-2025 20:57
Faber is in mijn ogen een handpop.
En eens met Moi, het is meer dan een beetje teleurstellend dat niemand daar een goed antwoord op heeft.

En al het gedoe over haar uiterlijk vind ik een blamage. Niet relevant, wel beschamend en afleidend van de gruwelijke en gedoogde pestkopperij.
Mooi passend bij het niveau van de huidige politiek.
feow schreef:
02-05-2025 20:57

Eens.
Het is niet zo dat het bij deze vrouw en in deze context opeens wél gepast is om haar op haar uiterlijk te beoordelen.

Genoeg daden om iets van de vinden.
Ladyday21 schreef:
02-05-2025 20:58
Dank je wel. Had ik even nodig.
charlottew88 schreef:
02-05-2025 20:49
:proud:

Toen ik voor de eerste keer een foto van Faber zag. En ik nog niet wist wie zij was dacht ik dat zij een vent was :$ . Zij had iets soort gelijks aan en keek over haar bril.

https://www.parool.nl/columns-opinie/op ... ~b7b68e55/
Ik weet genoeg redenen om Faber een vreselijk mens te vinden, maar haar uiterlijk behoort daar niet toe. Zou ook een beetje hypocriet zijn niewaar. Maar goed, als jij het grappig vindt om iemand te veroordelen op grond van zijn/haar uiterlijk: ga je gang.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
02-05-2025 21:13
Ik weet genoeg redenen om Faber een vreselijk mens te vinden, maar haar uiterlijk behoort daar niet toe. Zou ook een beetje hypocriet zijn niewaar. Maar goed, als jij het grappig vindt om iemand te veroordelen op grond van zijn/haar uiterlijk: ga je gang.
Nou ja, tis wel consequent: niet alleen bij de mooie vrouwen iets over hun uiterlijk zeggen.
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.

Hannah Arendt
Ladyday21 schreef:
02-05-2025 20:58
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is Redhead een vrouw? Dan heb je al een ander invalshoek dan wanneer je een jongeman bent vol testosteron.
Kidneybean schreef:
02-05-2025 21:47
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is Redhead een vrouw? Dan heb je al een ander invalshoek dan wanneer je een jongeman bent vol testosteron.
Er wordt veel teveel macht gegeven aan hormonen.
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.

Hannah Arendt
Solomio schreef:
02-05-2025 21:51
Er wordt veel teveel macht gegeven aan hormonen.
Hoe komt het dat er zo'n groot verschil kan zijn tussen puberjongens en pubermeisjes?
Kidneybean schreef:
02-05-2025 21:53
Hoe komt het dat er zo'n groot verschil kan zijn tussen puberjongens en pubermeisjes?
Op welk gebied?
Kidneybean schreef:
02-05-2025 21:53
Op welk gebied?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven