Napraattopic 2025.4, met geklets.
zaterdag 12 april 2025 om 00:31
Beste forummers,
Welkom in napraat 2025.4 met geklets.
Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Welkom in napraat 2025.4 met geklets.
Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
vrijdag 2 mei 2025 om 21:56
Je zegt het zelf al: KAN zijn.Kidneybean schreef: ↑02-05-2025 21:53Hoe komt het dat er zo'n groot verschil kan zijn tussen puberjongens en pubermeisjes?
Er zijn sowieso enorme verschillen tussen pubers, tussen mensen sowieso.
En al die pubers hebben die hormonen.
En, waar ik van overtuigd ben: grootste deel van de verschillen tussen jongens en meisjes is aangeleerd. Tegen dat ze gaan puberen zijn ze al heel anders gevormd.
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.
Hannah Arendt
Hannah Arendt
vrijdag 2 mei 2025 om 22:00
Hmmm, dit kan wel kloppen ja. In sommige culturen staat de man echt bovenaan in de samenleving (masculine), terwijl op de Filipijnen het heel normaal is dat de man nogal feminine is.Solomio schreef: ↑02-05-2025 21:56Je zegt het zelf al: KAN zijn.
Er zijn sowieso enorme verschillen tussen pubers, tussen mensen sowieso.
En al die pubers hebben die hormonen.
En, waar ik van overtuigd ben: grootste deel van de verschillen tussen jongens en meisjes is aangeleerd. Tegen dat ze gaan puberen zijn ze al heel anders gevormd.
vrijdag 2 mei 2025 om 22:06
En over dat soort verschillen heeft Redhead het juist, als ik me niet vergis. Dat sommige zaken voor mensen minder ‘normaal’ (als in de norm in Nederland) zijn dan voor ons. En dat men daar dus bewust van moet worden gemaakt, maar dat dat nou juist niet gebeurt. Mensen worden aan ‘hun lot overgelaten’.Kidneybean schreef: ↑02-05-2025 22:00Hmmm, dit kan wel kloppen ja. In sommige culturen staat de man echt bovenaan in de samenleving (masculine), terwijl op de Filipijnen het heel normaal is dat de man nogal feminine is.
Maar misschien heb ik het helemaal verkeerd, corrigeer me in dat geval graag, Redhead.
De gewiste post was trouwens al gewist voor ik hem kon lezen, dus wat daar heeft gestaan, weet ik niet.
What would Patsy do?
vrijdag 2 mei 2025 om 22:10
Bedankt voor je uitleg, ik begrijp nu wat ze bedoeltLadyday21 schreef: ↑02-05-2025 22:06En over dat soort verschillen heeft Redhead het juist, als ik me niet vergis. Dat sommige zaken voor mensen minder ‘normaal’ (als in de norm in Nederland) zijn dan voor ons. En dat men daar dus bewust van moet worden gemaakt, maar dat dat nou juist niet gebeurt. Mensen worden aan ‘hun lot overgelaten’.
Maar misschien heb ik het helemaal verkeerd, corrigeer me in dat geval graag, Redhead.
De gewiste post was trouwens al gewist voor ik hem kon lezen, dus wat daar heeft gestaan, weet ik niet.

Het was voor mij een vraagteken wat dar wat ze schreef nu te maken had met dit alles, maar nu dus wel
vrijdag 2 mei 2025 om 22:14
Dan is het te hopen dat ik het wel goed begrepen hebKidneybean schreef: ↑02-05-2025 22:10Bedankt voor je uitleg, ik begrijp nu wat ze bedoelt![]()
Het was voor mij een vraagteken wat dar wat ze schreef nu te maken had met dit alles, maar nu dus wel

What would Patsy do?
vrijdag 2 mei 2025 om 22:38
En dat wordt met Faber alleen maar erger.Ladyday21 schreef: ↑02-05-2025 22:06En over dat soort verschillen heeft Redhead het juist, als ik me niet vergis. Dat sommige zaken voor mensen minder ‘normaal’ (als in de norm in Nederland) zijn dan voor ons. En dat men daar dus bewust van moet worden gemaakt, maar dat dat nou juist niet gebeurt. Mensen worden aan ‘hun lot overgelaten’.
Hannah Arendt
Hannah Arendt
vrijdag 2 mei 2025 om 22:48
Nou, inderdaad. En plezier maken als kind/jongere mag niet Maar je moet Nederland wel leuk vinden, anders hoor je hier al helemaal niet. Eens trouwens met de mensen die opmerkten dat het COA Faber zou moeten negeren en gewoon gaan.
En als er een inzamelingsactie zou komen dan betaal ik graag ‘dubbel’.
Wat pas echt zonde van mijn belastingcenten is, is een incompetente troela als Faber.
What would Patsy do?
zaterdag 3 mei 2025 om 08:03
Ik vind het vooral zonde dat van mijn belastingcenten een aantal zeer incapabele bewindspersonen worden betaald. Faber is verschrikkelijk, maar zeker niet de enige.
En ja, ik weet het, daar hebben we verkiezingen voor, maar dit is niet waar ik voor gekozen heb. En dat heet dan democratie, maar het voelt voor mij toch vooral bedroevend.
En ja, ik weet het, daar hebben we verkiezingen voor, maar dit is niet waar ik voor gekozen heb. En dat heet dan democratie, maar het voelt voor mij toch vooral bedroevend.
zaterdag 3 mei 2025 om 10:34
Helemaal eens. Laatst werd bekend dat de kapper voor Faber € 571 kost. Dát vind ik pas zonde van mijn belastinggeld. Mogen best wat kinderen van naar de Efteling.Lemon schreef: ↑03-05-2025 08:03Ik vind het vooral zonde dat van mijn belastingcenten een aantal zeer incapabele bewindspersonen worden betaald. Faber is verschrikkelijk, maar zeker niet de enige.
Ha! It is funny because the squirrel gets dead.
zaterdag 3 mei 2025 om 12:55
zaterdag 3 mei 2025 om 13:08
zaterdag 3 mei 2025 om 13:12
Gelukkig zijn er nog mensen die er wel positief over zijn.Kidneybean schreef: ↑03-05-2025 13:11Op de socials zijn ze boos over de inzamelingactie voor het uitje naar Efteling![]()
Hannah Arendt
Hannah Arendt
zaterdag 3 mei 2025 om 13:22
Vast omdat er genoeg Nederlandse kinderen zijn die daar nooit heen kunnen. Eigen kinderen eerst.Kidneybean schreef: ↑03-05-2025 13:11Op de socials zijn ze boos over de inzamelingactie voor het uitje naar Efteling![]()
€ 80.000 opgehaald tot nu toe

zaterdag 3 mei 2025 om 13:32
Je hoeft het niet eens te lezen hè

zaterdag 3 mei 2025 om 13:58
Nou, ik vind het ook wel een klein beetje moeilijk dat de naastenliefde uit de portemonnee springt als het als statement tegen een gehate handpop kan. Maakt voor het dagje uit niet uit en is ook wel zuur van mij, weet ik. Alsnog zou ik liever zien dat er als reacties structurele donaties en stemgedrag zou zijn.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
zaterdag 3 mei 2025 om 14:02
Dat laatste zou inderdaad nog veel mooier zijn, maar toch vind ik het feit dat er vele mensen zijn die het statement willen maken ook wel verheugend.feow schreef: ↑03-05-2025 13:58Nou, ik vind het ook wel een klein beetje moeilijk dat de naastenliefde uit de portemonnee springt als het als statement tegen een gehate handpop kan. Maakt voor het dagje uit niet uit en is ook wel zuur van mij, weet ik. Alsnog zou ik liever zien dat er als reacties structurele donaties en stemgedrag zou zijn.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
zaterdag 3 mei 2025 om 16:07

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in